וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציר: הפועל חולון - מכבי חיפה 72:73

מכבי חיפה קיוותה לעצור את המומנטום של חולון, אלא שמשחק גרוע נוסף של דבון ג'פרסון (4 מ-15) הוביל להפסד 73:72 באולם הפחים

מנהלת ליגת העל בכדורסל

עריכת וידאו: עידן גוראל

מחזור חג הפורים, שהוא גם מחזור 15 בליגת העל, נפתח כבר הערב (שבת), כשהפועל חולון ניצחה בביתה את מכבי חיפה 72:73 במשחק דרמטי במיוחד. בעוד שמחר ייערכו ארבעה משחקים מוקדמים באווירה פורימית במיוחד, הערב קיבלנו משחק הפכפך ומשונה, שבסופו מסקנה אחת עיקרית: הפועל חולון ממשיכה את המומנטום המוצלח שלה, ובימים בהירים במיוחד היא יכולה לראות את הפלייאוף העליון.

כיאה לפורים, המשחק נפתח שמח, קצבי ועם קצב מטורף. שתי הקבוצות רשמו 104 נקודות במספר על הלוח עם תום המחצית הראשונה, כאשר 18 מהן היו שייכות ליוני ניר, המצטיין בשורות חולון, שהמשיך את הכושר המצוין בו הוא מצוי. אלא שאז הגיע הרבע השלישי, ואיתו גם הופיעו ההגנות משני הצדדים. בעשר הדקות האלה קלעו השתיים 17 נקודות בלבד במשותף, מה שהביא למשחק צמוד במיוחד בסיום. גם הרבע האחרון התאפיין בשלל החטאות ואיבודי כדור, כאשר בדקות ההכרעה הגיע גם ההבדל הגדול בין שתי הקבוצות: הפועל חולון הלכה לאנטוניו גרייבס המצוין, בעוד חיפה לא מצאה גו-טו-גאי אמין, והפסידה.

ואם בגו-טו-גאי עסקינן, קשה שלא להתייחס לדבון ג'פרסון. מי שאמור להיות כוכבה הבלתי מעורער של סגנית האלופה רשם הערב משחק גרוע שני ברציפות (4 מ-15 מהשדה) ואם כך נראה הכוכב והסמל החיפאי ליציבות, הירוקים בבעיות. אמנם זה הספיק להם כדי לכפות משחק צמוד, אבל אם חיפה רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר, היא תהיה חייבת את ג'פרסון בכושר. כרגע, הוא לא שם.

מהלך המשחק

חולון פתחה עם קלי וויקין, אנטוניו גרייבס, שון דניאל, יוני ניר וג'ון תומאס, בעוד חיפה עלתה עם עמית בן דוד, ריצ'ארד רובי, ג'ייסון ריץ', דבון ג'פרסון ועידו קוז'יקרו. המארחת פתחה חזק, ושלשה של וויקין העלתה אותה ל-2:7 מהיר.ג'ון תומאס ויוני ניר נתנו את הטון בצבע, אלא שחיפה נשארה בעניינים הרבה בזכות ג'ייסון ריץ', שתפר חמש נקודות רצופות, בעוד שתיים נוספות של דבון ג'פרסון השלימו את המהפך הירוק, וחיפה עלתה ל-13:14.הדקות הבאות הפכו לדו קרב קליעות בין גרייבס וג'פרסון,כאשר שלשה של שון דניאל העלתה את חולון ל-18:22. הקצב המטורף נמשך עד סוף הרבע, כשגם מאמדו נדייה לקח חלק בחגיגה עם נקודות ראשונות בישראל, ובתום עשר הדקות הראשונות הובילה חולון 27:30.

ניר התחיל את הרבע השני בדיוק באותה נקודה בה סיים את הראשון, אלא שמנגד קם משה מזרחי היטב מספסל האורחת, ותפר שלשה שהעלתה את החיפאים ל-36:37. בשלב הזה הקצב המהיר מעט דעך וההגנות מעט התדהקו, אלא שעד מהרה שבו הקבוצות להפציץ מבחוץ, כאשר שלשה מוצלחת של יוני ניר סגרה מחצית מלהיבה, והורידה את חולון לחדרי ההלבשה בפיגור מינימלי, 53:51.

הרבע השלישי נפתח צמוד גם כן, כשדבון ג'פרסון ניסה אך לא הצליח להיכנס למשחק, ושש דקות לתום הרבע הראה לוח התוצאות 57:57. בדקות הבאות החטיאו שתי הקבוצות בצרורות, וסאשה בראטיץ' שבר את דקות הבצורת עם שלשה, שאיזנה את התוצאה ל-60:60. ג'ייסון ריץ' ואנטוניו גרייבס המשיכו לבלות דקות רבות על הספסל בעקבות שלוש וארבע עבירותיהם בהתאמה, ועם העליה לרבע המכריע ותום עשר הדקות הנוראיות של הרבע השלישי, הובילה חולון 60:61.

אבי אשכנזי הבין שהוא לא ממש יכול להסתדר הערב ללא ג'ייסון ריץ', והעלה את הגארד שלו לפתיחת הרבע האחרון. מזרחי קלע במתפרצת, וקבע 63:64 לחיפה, שבע וחצי דקות לסיום. אלא שבשלב הזה ההתקפה החיפאית שוב נתקעה, ובראטיץ' ניצל זאת כדי להעלות את חולון ל-63:69, ארבע וחצי דקות לסיום. גרייבס השיב את היתרון לחולון, ואיבוד כדור קריטי של ריץ', 40 שניות לסיום, העניק לחולון כדור ביתרון 70:71. חיפה ביצעה עבירה על גרייבס, שדייק רק פעם אחת מהקו, ו-27 שניות לסיום הובילו המארחים 70:72. חיפה איבדה כדור, אלא שיוני ניר איבד מיד בצד השני, וחיפה קיבלה כדור אחרון, 14 שניות לסיום. סגנית האלופה הלכה לריצ'ארד רובי, אלא שהזריקה של האמריקאי מצאה רק אוויר, ומנגד אבי אליהו קלע פעם אחת מהקו, והעלה את חולון ל-70:73, 4 שניות לסיום. משה מזרחי לקח זריקה קשה, החטיא, וחולון עברה לשלב החגיגות.

סטטיסטיקה

קלעו לחולון: יוני ניר 20 (7 מ-8 מהשדה), אנטוניו גרייבס 14 (3 מ-3 ל-3), סאשה בראטיץ' 11 (6 ריבאונדים, 3 אסיסטים), ג'ון תומאס 10 (6 אסיסטים), קלי וויקין 7, שון דניאל 5, אבי אליהו 3, יריב יצקן 3.

קלעו לחיפה: ג'ייסון ריץ' 17 (5 אסיסטים, 5 ריבאונדים), משה מזרחי 11, עידו קוז'יקרו 11, ריצ'ארד רובי 10, דבון ג'פרסון 9 (4 מ-15 מהשדה, 11 ריבאונדים), עמית בן דוד 5, ממאדו אנדיאייה 5, ג'סי פלוט רוסה 2, דרור חג'ג' 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully