וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה את קאזאן 73:82

משחק מצוין של אוחיון, סימונס, תומפסון והאנטר העניק לאדומים ניצחו חשוב, שמקרב אותם מרחק נגיעה מההצלבה של היורוקאפ

באמת שכבר קשה לעכל את הפועל ירושלים של העונה. רק ביום שבת האחרון הציגה הקבוצה משחק נורא במלחה שהוביל להפסד מפתיע להפועל חולון, ושלושה ימים לאחר מכן היא חוזרת להציג כדורסל מצוין, שהוביל אותה לניצחון 73:82 חשוב מאוד הערב (שלישי) על קאזאן. כזכור, במפגש הראשון בין הקבוצות ברוסיה ניצחו המארחים 71:78, ועל כן ידעו גיא גודס ושחקניו כי ניצחון בפער של שבע נקודות ומעלה הערב יקרב אותם מאוד לשלב ההצלבה, ולאחר המשחק הערב, ייתכן והמשחק מול ולנסיה (שניצחה הערב את גלאטסראי) בשבוע הבא יהפוך לסוג של קרב על המקום הראשון בבית.

כרגיל, שם המשחק העונה בהפועל ירושלים הוא יציבות, או, אולי, חוסר יציבות. אחרי רבע ראשון צמוד קם יוגב אוחיון מהספסל, ואיתו התרומם גם המשחק הירושלמי כולו. הרכז הנפלא, שמצוי בכושר מצוין, הריץ את האדומים קדימה, כל הדרך ליתרון דו-ספרתי דרך משחק קבוצתי מצוין ונלהב, והגנה לוחצת ויעילה. לצד המשחק ההתקפי המצוין שלו, אוחיון הציג הערב גם יכולת הגנתית משובחת, כשעצר למשך דקות רבות את מרקו פופוביץ' המסוכן.

בצוותא עם אוחיון, מגיעות מילים טובות גם לטרה סימונס, ברנדון האנטר, וכן דיז'ון תומפסון, שכרגיל עשה בדיוק מה שהקבוצה צריכה ממנו. מנגד, קאזאן, שרק בסוף השבוע האחרון העפילה לחצי גמר הגביע הרוסי, סבלה ממשחק לא טוב של טרל ליידי ודקות לא יציבות של מרקו פופוביץ', אך באותו זמן קיבלה גם המשחק הטוב ביותר העונה של מיודענו, מאצ'יי לאמפה, שהיה כמעט בלתי ניתן לעצירה, אך בדקות רבות היה פשוט לבד במערכה. מכבי תל אביב אולי ראתה חלק ממה שהפסידה הערב, אבל הפועל ירושלים - היא יכולה לדבר על נצחון, ונצחון גדול. עוד אחד כזה, ודרכה באירופה תימשך גם לשלב 8 האחרונות, ובצדק.

מהלך המשחק

ירושלים פתחה עם יובל נעימי, טרה סימונס, דיז'ון תומפסון, קווין פינקני וברנדון האנטר, כאשר מנגד עלתה קאזאן עם מרקו פופוביץ', ארטם קוזיאקין, פטר סמוילנקו, קרסימיר לונצ'אר וולדימיר ורמינקו. המארחים הלכו פנימה בדקות הראשונות, ונקודות של נעימי העלו אותם ל-0:6. לונצ'אר ופופוביץ' החזירו את הרוסים למשחק, כששתי שלשות רצופות של הרכז הקרואטי צימקו את היתרון הירושלמי ל-12:10. דיז'ון תומפסון המשיך את פתיחת המשחק המצוינת שלו, ושלשה של סימונס השיבה לירושלים את היתרון, 17:20 בתום הרבע הראשון.

יוגב אוחיון פתח את הרבע השני היטב עם אסיסט יפה לסימונס ונקודות משלו, שהשלימו ריצת 2:11 שהעלו את ירושלים ל-19:28. סימונס המצוין מצא פעם אחר פער את הטבעת, כשמנגד קם מאצ'יי לאמפה מהספסל, ועם ארבע נקודות רצופות צימק ל-32:25. שרון ששון הצטרף לחגיגה עם שלשה מוצלחת וההפרש כבר הגיע ל-28:39, אלא שירושלים פספסה כמה הזדמנויות גדולות לברוח עוד יותר, ועל אף יכולת התקפית נוראית של הרוסים, ירדה הקבוצה מהבירה לחדר ההלבשה עם יתרון 32:41 בלבד, שבקלות יכול היה להיות גדול יותר.

קאזאן התחילה את הרבע השלישי עם ארבע נקודות רצופות, כשלאמפה גם כן נתן את הטון וצימק ל-43:38, אלא שסימונס, עם שלשה מצוינת, קבע 38:48. פופוביץ', שנעלם לחלוטין ברבע השני, קלע נקודות ראשונות מאז הרבע הראשון וקאזאן שוב נגסה ביתרון, עד 53:46. לאמפה המשיך את היכולת המצוינת שלו גם בדקות הבאות, כאשר שלשה חשובה של נעימי קטעה את המומנטום הרוסי, ואסיסט מצוין של אוחיון לסימונס העניק לירושלים יתרון 53:60 עם העליה לרבע המכריע.

הרבע האחרון התאפיין בקרבות בצבע, כאשר מצד אחד נתן לאמפה את הטון, ומהשני היה זה ברנדון האנטר, כאשר שלשה גדולה של נעימי העניקה לירושלים יתרון שיא עד אותו רגע, 55:67. קאזאן השיבה עם נקודות של ליידי ושלשה של ורמינקו, שצימקה ל-67:62, ארבע דקות לסיום. יוגב אוחיון, מי אם לא הוא, תרם נקודות גדולות, כששלשה אדירה של תומפסון העניקה לירושלים מרווח ביטחון מחודש, 62:72. משם קאזאן כבר לא הצליחה לחזור. לאמפה עשה כל שביכולתו כדי לגרום לזה לקרות, אלא שמהצד השני אוחיון ותומפסון דאגו להיות שם בדיוק ברגעים המכריעים, על מנת שהניצחון יישאר בבירה, ובהפרש הרצוי.

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: יוגב אוחיון 19 (7 מ-8 מהשדה, 4 ריבאונדים, 4 אסיסטים), טרה סימונס 16 (7 ריבאונדים, 5 אסיסטים), ברנדון האנטר 15 (8 ריבאונדים), דיז'ון תומפסון 14 (9 ריבאונדים, 4 אסיסטים), יובל נעימי 13, שרון ששון 2, קווין פינקני 2.

קלעו לקאזאן: מאצ'יי לאמפה 30 (13 מ-18 ל-2, 6 ריבאונדים), מרקו פופוביץ' 13, פטר סמוילנקו 9, קרסימיר לונצ'אר 8, טרל ליידי 6, ולדימיר ורמינקו 5, איגור זמאנסקי 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully