וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאללה, תעיפו אותו

23.2.2010 / 11:31

ההתנהגות המזלזלת של ג'רמי טיילר מביכה את הכדורסל, והגיע הזמן לטפל בו. אור שקדי מסכם מחזור, ומסביר את קריסת נהריה

1. למה להגדיל?

ליגת העל חזרה אחרי פגרת גביע המדינה, וכל מי שציפה לנפילת מתח, קיבל מחזור טוב ברמתו, אבל מאכזב מאוד ברמת הקהל. תנו לאוהדי הכדורסל משחקים טובים עם יריבויות כמו הפועל ירושלים מול הפועל חולון, גלבוע/גליל מול מכבי חיפה, והוא יגיע וידחוף. אם תעבדו עליו עם משחקים לא אטרקטיביים כמו מכבי תל אביב מול מכבי ראשון לציון, ברק נתניה מול הפועל עפולה, ומשחק התחתית החשוב בין עירוני רמת גן לעירוני נהריה, ונוכל לספור הרבה יותר כיסאות מאשר אוהדים.

אבל במנהלת ליגת העל חושבים אחרת. ביום שישי האחרון החליטו להחזיר מעין סיבוב שלישי, בעיקר כדי להגדיל את ההכנסות של הקבוצות שטוענות שליגה של 22 משחקים היא קטנה מדי. מצד אחד הטענה של הקבוצות היא הגיונית, וקשה מאוד מ-11 משחקי בית, ועוד שניים-שלושה משחקי פלייאוף, ליצור הכנסה ראויה. מצד שני אוהדי הכדורסל יודעים מתי עובדים עליהם, וזוכרים מה קרה בסיבוב השלישי בשנים הקודמות לפני שהוא בוטל. אז אומנם הפעם המשחקים בין המקומות 9-12 ל-1-8 יבוטלו, ונקבל "קרבות צמרת" בכל שבוע, אך כשהמשחקים הללו יהיו חסרי חשיבות אמיתית, נקבל שוב יציעים ריקים. כרגע אומנם ההכנסות קטנות, אבל אנחנו מקבלים בתמצית את הליגה הטובה. אתם רוצים עוד משחקים? בטלו את הפיינל פור, ובמקום תקבעו סדרות פלייאוף של הטוב מחמישה או הטוב משבעה, האפקט יישמר, והעניין יעלה.

2. נהריה קורסת

שש עונות רצופות החזיקה עירוני נהריה כחברה בצמרת של ליגת העל מאז חזרה לליגה בעונת 2002/3. בשש העונות הללו צברה הקבוצה שם של קוטלת ענקים בעלת אולם ביתי מובהק, ובעלת עתיד לא מבוטל בתחום. כבר באמצע העונה שעברה היה ניתן להבין כי החלום של נהריה התנפץ עם הבעיות הכלכליות, אך הקבוצה סיימה את העונה במרכז הטבלה, רחוקה ממאבקי התחתית. העונה הסיפור הוא שונה, וגם ההצלחה המקצועית לא נראית באופק. המאמן יעקב ג'ינו רשום על הפעם הראשונה שנהריה נמצאת במקום האחרון בליגת העל מאז שחזרה לשם, ולפי מה ששומעים מתוך הקבוצה, ממש לא במקרה.

"קשה להבין מה הולך איתנו. אני לא מבין איך הפסדנו מול נתניה אחרי שפתחנו את המשחק ביתרון של 14 נקודות. גם מול רמת גן היריבה נתנה לנו את המשחק ברבע האחרון, ממש מסרו לנו כדורים, ואנחנו בעטנו בדלי בסיום", אמר אחד מהמקורבים לקבוצה אמש, "בתקופה האחרונה ג'ינו קיבל אפשרות להתחזק, ותראה מה הוא עשה עם זה. הוא הביא שחקנים טובים, אבל הקבוצה לא נראית כמו קבוצה. יש לו סגל מצוין, שהוא לא מצליח להוציא ממנו 30 אחוז מהפוטנציאל. סטיבן סמית' הוא אולי שחקן טוב, אבל ג'ינו לא מצליח לשלוט עליו. הוא הביא את ג'רון רוברטס, אבל בינתיים הוא נתן לו לשחק במשחק אחד. מול נתניה הוא העלה אותו ברבע הראשון והוריד אותו אחרי שתי דקות, מול רמת גן הוא אפילו לא עלה לשנייה, אז בשביל מה הוא הביא אותו? גם את ליאור שגב הוא הביא, אבל לא נותן לו לשחק. מול רמת גן הוא בקושי שיחק כשעודד שעשוע היה ממש גרוע".

למרות הטענות הקשות כלפי ג'ינו, היו"ר אבי סבג הבהיר אמש כי הוא מאמין בשקט, ומעמדו של ג'ינו בטוח. בשבוע הבא תתארח בעין שרה הפועל עפולה, יריבה לתחתית, במשחק שייערך בשעה 15:00 בעקבות חגיגות פורים של המנהלת. אם בנהריה לא יחליטו להתחפש לקבוצת כדורסל לכבוד החג, יהיה זה עוד צעד של הקבוצה לקראת הליגה השנייה.

3. שק חבטות

שופטי הכדורסל שוב הצליחו לעמוד במרכז העניינים בסוף השבוע האחרון ובתחילת השבוע הנוכחי. בסוף השבוע יצאו באיגוד השופטים בצורה בולטת נגד טקס חלוקת הגביעים והמדליות לשופטים שהשתתפו בגמר גביע המדינה שנערך בתוך חדר השופטים רחוק מעיני המצלמות. באיגוד השופטים לא אהבו את ההחלטה של איגוד הכדורסל לא להעניק לשופטים את המדליות כמו בשנים האחרונות, כשההחלטה התקבלה לאחר שבאיגוד השופטים התעקשו לשבץ את סמי בכר למשחק הגמר, למרות כל הרגישות של הנושא.

השערורייה הזאת, בנוסף לשערוריית המסים של השופטים, צריכה להיות מופרדת לחלוטין מהנושא המקצועי. גם במחזור הנוכחי היו השופטים במרכז העניינים של לא מעט משחקים. ברמת גן התעופפו עבירות טכניות לכל כיוון בשעה שעירוני נהריה ניסתה לסגור פער מול הקבוצה המקומית. באשקלון קוקי בלצ'ר נפל קורבן לשתי עבירות טכניות בשעה שהקבוצה הדרומית ברחה לבני השרון, ולאחר מכן גם המאמן דן שמיר זכה לעבירה טכנית משלו.

אז מה התחדש המחזור הזה? שלאנשים נמאס מלשתוק. יעקב ג'ינו יצא בהתקפה אישית כנגד גילי כהן, שאולי היה מקום לרסן אותה. דן שמיר ומורן רוט התלוננו בסיום המשחק בין בני השרון לאשקלון על השיפוט ועל אובדן הרסן של השופטים. אם המתקפה של ג'ינו הייתה יחידה, היה אפשר לחשוב שמדובר בניסיון להאשים את השופטים בנפילה של הקבוצה. כשמדובר בשלושה נציגי קבוצות שמתקיפים את השופטים, אפשר לבקש מאיגוד השופטים לעשות בדק בית מקצועי, בנוסף לבדיקת הבעיות המשפטיות.

4. כדאי לבדוק לפני שזורקים

רכבת הזרים של העונה שעברה עדיין לא נשכחה, וגם העונה כמה מאמנים בליגת העל כבר לא זוכרים איך קראו לכל הזרים שעברו אצלם. כך היה אמור להיות גם הסיפור עם אוויס וואייט מאשקלון. וואייט הגיע לאשקלון כמחליף לכריס ווטסון שאכזב והועבר לרמת גן. לפני הנחיתה שלו בארץ דאגו באשקלון להתייעץ עם מאמנו של וואייט בעונה החולפת, אריק שיבק, וגם לראות את קלטת המשחק של וואייט במדי אמסטרדם במלחה מול הפועל ירושלים, אז קלע 27 נקודות והוריד 7 ריבאונדים בניצחון של ההולנדים. עם כל הרצון הטוב, נראה היה שבאשקלון וואייט לא הולך לחזור על המספרים הללו. השחקן לא מצא את מקומו בקבוצה, לא ממש הרשים את הצוות המקצועי, ומאז שהוא הגיע הוא עשה את דרכו החוצה. מהסגל.

כשבאשקלון כבר חשבו על האם ואיזה זר להביא במקומו של וואייט, הם שכחו קודם כל לתת הזדמנות לפורוורד האתלטי. קצת פחות מ-7 דקות קיבל וואייט בחמשת משחקיו הראשונים בארץ, כולל משחק בו לא שותף כלל. השיא היה בחצי גמר הגביע, כשהשחקן עלה ל-15 שניות בסוף הרבע השני בשביל לתת עבירה ומעבר לכך לא עמד על הפרקט במהלך המשחק. שנייה לפני שנגמר לו החוזה, החליטו באשקלון בכל זאת לנסות את כישוריו, ולתדהמת הצוות המקצועי, במשחק הליגה מול בני השרון הוא היה גדול. על דף הסטטיסטיקה נרשמו רק 9 נקודות, אבל על המגרש וואייט הציג משחק הגנה אגרסיבי וביחד עם מורן רוט היה הגורם המשמעותי לריצה ברבע השלישי שנתנה את הניצחון לאשקלון.

"אוויס הוא גבר מבחינתי", אמר עליו בסיום המשחק אריאל בית הלחמי. "כל פעם הארכנו לו את החוזה בחודשיים והוא המשיך לחכות להזדמנות ולא התבכיין. הוא אמר לי שברגע שהוא יקבל את ההזדמנות שלו, הוא יהיה שם והוא באמת היה". בסוף המשחק הודיעו באשקלון שוואייט נשאר. אז אולי בכל זאת שווה לבדוק לפני שמחליטים לחתוך, לא?

5. יאללה, לשלוח הביתה

אנשי מכבי חיפה לא האמינו לפני המשחק מול גלבוע/גליל שהם יצאו מחייכים בסוף הערב. המחלה של דרור חג'ג' והחיסרון של ג'סי פלוט-רוסה ומאמאדו נדייה היה אמור לתת לקבוצה של עודד קטש את הניצחון. למרות המצב הקשה, העונה המצוינת של חיפה המשיכה עם ניצחון ביתי קשה, שהושג על ידי תרומה משמעותית של שחקני ספסל כמו ריצ'ארד רובי ועמית בן דוד ומאמץ הרואי של משה מזרחי הפצוע. על כל החגיגה הזאת העיבה ההתנהגות של ג'רמי טיילר, שלפי הירוקים מזמן הפסיק להטריד את המערכת.

במחצית החליט ה"טאלנט" הצעיר לעלות ליציע, כשסיבותיו עדיין לא ברורות, לאחר שלא קיבל הזדמנות במשחקים האחרונים. קשה להיזכר במקרה דומה בו שחקן שרשום בטופס המשחק, ולבוש במדי הקבוצה, מחליט לבדו לעזוב באופן הפגנתי כל כך. במכבי חיפה עוד לא החליטו איך לטפל בטיילר, אך נרשה לעצמנו להציע למועדון לשחרר את טיילר לאלתר. הגימיק של הבאת טיילר עשה את שלו כבר, ולא מעט אנשים בארצות הברית מכירים את הקבוצה, כשגם שמה באירופה הגיע לכותרות. כעת ברור שטיילר לא יתרום מקצועית, שגם מאמאדו נדייה הובא על חשבונו, ולפני שההתנהגות שלו תפגע במרקם הקבוצתי, כדאי לבעלים ג'ף רוזן ולצוות המקצועי להראות לטיילר את הדרך הביתה, ויפה שעה אחת קודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully