וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציר: עירוני אשקלון - בני השרון 77:85

רבע שלישי מדהים של 8:28 מצד עירוני אשקלון הפך פיגור 14 לניצחון 77:85 על בני השרון, בשחזור חצי גמר הגביע. רוט הצטיין

מנהלת ליגת העל בכדורסל

עריכת וידאו: דורון שטיין

לאחר ארבעה משחקים לא ממש צמודים אמש (ראשון), ויומיים אחרי ההפתעה של חולון במלחה, ננעל הערב המחזור ה-14 באשקלון, שם ניצחה עירוני המקומית את בני השרון 77:85. כזכור, השתיים נפגשו לפני שבוע בדיוק, אז במעמד חצי גמר גביע המדינה, והציגו כדורסל לא גדול, בלשון המעטה, בסיומו ניצחה הקבוצה מהשרון 61:69 ועלתה לגמר, שם הפסידה למכבי תל אביב. הערב, עם זאת, קיבלנו סיפור אחר לגמרי.

המשחק, בתור התחלה, היה טוב יותר, וכך גם התפתחותו יוצאת הדופן. פתיחת המשחק היתה כולה בני השרון, כשיכולת מצוינת של קוקי בלצ'ר וסם קלנסי העניקה לאורחים יתרון דו-ספרתי, עליו הצליחו לשמור עד המחצית. דן שמיר בוודאי הרגיש איך הקבוצה שלו בדרך לשייט לניצחון ליגה חשוב, אלא שאז הגיע הרבע השלישי, והפך את הקערה על פיה.

אשקלון שעלתה מחדר ההלבשה למחצית השניה היתה פשוט קבוצה אחרת. מורן רוט לחץ וחטף כל כדור, אוויס ווייאט וג'ימי בקסטר ריחפו, עומאר סניד ובריאן טולברט הוותיקים הוסיפו את שלהם, והמארחת סגרה רבע יוצא דופן של 8:28, ולפתע, פיגור 14 נקודות מהרבע השני הפך ליתרון 11 ברבע האחרון. משם בני השרון כבר לא חזרה, והאשקלונים, נטולי קורי קאר הפצוע, שייטו על גבי המומנטום ותשואות הקהל, כל הדרך לניצחון החשוב. לפני המשחק עמדו שתי הקבוצות על מאזן ליגה זהה - שישה נצחונות, שבעה הפסדים. אחריו, לאשקלון יש יתרון שעשוי להיות מכריע במאבקים על הפלייאוף העליון, וגם נקמה ספורטיבית מעודדת למדי. גם זה משהו.

מהלך המשחק

אשקלון פתחה עם מורן רוט, אלעד הופמן, ג'ימי בקסטר, עומאר סניד וברוקס סיילס, בעוד מנגד עלתה בני השרון עם ארז כץ, קוקי בלצ'ר, בן רייס, סם קלנסי ושון ג'יימס. בן רייס היה השחקן הבולט של האורחים בפתיחה, כשקלע את 6 הנקודות הראשונות שלהם, כאשר סל ועבירה של סם קלנסי קבע 5:13 לשרונים. האורחת הלכה פנימה לשון ג'יימס, והסנטר המצוין הפך את היתרון לדו-ספרתי. אשקלון ניסתה לחזור דרך ג'ימי בקסטר ואוויס וואייט המחליף, אלא שבלצ'ר ואוגונה אוניקווה דאגו להוריד את בני השרון עם יתרון 14:26 בתום הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח במגמה דומה, כאשר אל מול נקודות של אורי יצחקי השיב בריאן טולברט בשלשה מוצלחת, ושש דקות למחצית הובילה בני השרון 21:32. אשקלון הידקה במעט את ההגנה, אלא שמשחק ההתקפה המשיך להיות מבולבל, ואוניקווה גילה התמצאות טובה בצבע כדי להעלות את השרונים ל-23:36. קלנסי המשיך להיות בלתי עציר בפנים, בלצ'ר דייק מבחוץ, ולחדרי ההלבשה ירדו האורחים עדיין ביתרון דו-ספרתי, 32:43.

מורן רוט התחיל את הרבע השלישי היטב, עם שלשה שצימקה ל-43:36, כאשר מנגד ספג קוקי בלצ'ר המצוין את עבירתו השלישית, שהיתה גם בלתי ספורטיבית. אשקלון ניצלה זאת וצימקה שוב, כאשר לאחר מספר דקות ללא נקודות קלע דרור דוידי, והאלי-אופ יפהפה של בקסטר את וואייט צימק ל-46:44 בלבד. רוט השווה מהעונשין ולאחר מכן השלים את המהפך בחטיפה וסל, ההגנה האשקלונית המשיכה להיות אקטיבית מתמיד, והרבע השלישי המדהים של המארחים הסתיים בשלשה אדירה של רוט, שהעלתה אותם לעשר הדקות המכריעות ביתרון 51:60.

אשקלון המשיכה את המומנטום האדיר גם בפתיחת הרבע האחרון, כשנקודות של רוט כבר העלו אותה ל-55:68. סטיל צימק עם שלשה ל-70:63, אלא שנקודות חשובות של ניד מהצד השני קבעו 65:74. בני השרון עברה ללחץ על כל המגרש, ושלשה ענקית של יצחקי צימקה ל-74:71 בלבד, 2:30 דקות לסיום. אלא שאשקלון התעוררה בדיוק בזמן, וארבע נקודות של ג'ימי בקסטר קירבו אותה לחוף מבטחים. את המסמר האחרון בארון של בני השרון נעץ מורן רוט, איך לא, עם שלשה שסגרה עניין, בדרך ל-77:85 חשוב בסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

סטטיסטיקה

קלעו לאשקלון: ג'ימי בקסטר 24, מורן רוט 21, עומאר סניד 16, אוויס וואייט 9, דרור דוידי 6 (8 ריבאונדים), ברוקס סיילס 5, בריאן טולברט 4.

קלעו לבני השרון: קוקי בלצ'ר 16, סם קלנסי 15, אוגונה אוניקווה 10, שון ג'יימס 10 (11 ריבאונדים), אורי יצחקי 9, רון סטיל 8, בן רייס 6, ארז כץ 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully