וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציר: הפועל ירושלים - הפועל חולון 83:81

האדומים כבר חזרו מפיגור 11 נקודות 3 דקות לסיום, אך שלשה ענקית של יצקן, 6 שניות לסיום, העניקה לאורחת ניצחון גדול

מנהלת ליגת העל בכדורסל

עריכת וידאו: יאיר דניאל

המחזור ה-14 בליגת העל נפתח הערב (שבת) במשחק המסקרן בו אירחה הפועל ירושלים את הפועל חולון במלחה, ואיזה מותחן קיבלו אוהדי הקבוצות. שתי הקבוצות כבר סיפקו בשנים האחרונות כמה וכמה משחקים מרתקים לציבור הכדורסל (ואחד כזה היה גם בסיבוב הראשון של העונה) והערב, על אף שהכדורסל עצמו לא התעלה לרמה גבוהה במיוחד, קיבלנו משחק גדול ודרמה גדולה נוספת, שבסופה החולונים שבו מהבירה עם 81:83 מרשים.

אחרי כמה שבועות מאוד עמוסים, זכתה הפועל ירושלים למנוחה יחסית השבוע, עם הפגרה במפעל היורוקאפ. עם זאת, למשחק הערב היא הגיעה במומנטום מוצלח, אחרי הניצחון הגדול על גלבוע/גליל עליון בגן נר במחזור הקודם. תיאורטית, זה אמור היה להיות השלב והטריגר להתבוססות של הפועל ירושלים במקום השני בטבלה. בפועל, רצף שלושת הניצחונות הרצופים הגיע הערב לסיומו, ושוב הקבוצה של גיא גודס הראתה כמה מעט יציבות יש בה. החבורה האדומה עוד הצליחה לסגור פיגור 11 נקודות, 3 דקות לסיום, ועלתה ליתרון 80:81 16 שניות לסיום, אלא שחולון הראתה אופי בדיוק ברגע הנכון, ושלשה מדהימה של יריב יצקן הבלתי נגמר, 4 שניות לסיום, סגרה עניין.

מנגד, צריך לקום ולהצדיע להפועל חולון. ללא כוכבה הפצוע, דווין מיטשל (שצפוי לשוב רק עוד 3 שבועות), וללא מאמנה, מיקי דורסמן החולה, הציגה הערב האורחת, שגם כן יודעת דבר או שניים על חוסר יציבות, משחק כדורסל מצוין. אבנר יאור, שעמד על הקווים במקום דורסמן, הציג לראווה את הזר החדש של המועדון, וויקין קלי, כשגם ארז מרקוביץ', שהגיע מראשון לציון, קיבל מספר דקות של בכורה. עם זאת, שני המצטיינים בשורות האורחת היו דווקא אלה שהגיעו לפני מספר שבועות: אנטוניו גרייבס וסאשה ברטאיץ'. האמריקאי והסרבי שוב נתנו משחק גדול, ובתוספת דקות מצוינות של ג'ון תומאס ויוני ניר לפרקים, חולון פשוט לא השאירה לירושלים סיכוי. בניגוד לקבוצה מעיר הבירה, דומה כאילו בחולון, השלם כרגע גדול יותר מסך חלקיו.

מהלך המשחק

ירושלים פתחה עם יוגב אוחיון, יובל נעימי, טרה סימונס, דיז'ון תומפסון וקווין פינקני, בעוד חולון העלתה את וויקין קלי, אנטוניו גרייבס, שון דניאל, יוני ניר וג'ון תומאס. בעוד שירושלים ניסתה את מזלה מבחוץ, חולון הלכה פנימה בפתיחה, ונקודות של גרייבס העניקו לה 7:11. האדומים חזרו למשחק דרך סימונס, תומפסון ואורי קוקיה, שכהרגלו עלה היטב מהספסל, אלא ששלשה של גרייבס השאירה את היתרון בצד החולוני, ואחת נוספת סגרה עבורו רבע מצוין של 11 נקודות אישיות, והורידה את קבוצתו ביתרון 20:25 עם תום עשר הדקות הראשונות.

האורחים התחילו את הרבע השני בסערה, ונקודות של יוני ניר, סאשה ברטאיץ' וגרייבס העלו אותה ל-20:31, אל מול האין-הגנה הירושלמית, וגיא גודס לקח פסק זמן. ברנדון האנטר קם מהספסל של ירושלים, ועם ארבע נקודות רצופות הצליח לצמק במעט את הפער, כאשר פו ג'טר הטיס את ההתקפה האדומה, ושלשה של ששון צימקה ל-33:29 בלבד. סימונס עוד הספיק להשוות מהקו ל-35:35, אלא שהמילה האחרונה במחצית היתה של גרייבס המצוין, שעם שלשה גדולה בשניה האחרונה הוריד את חולון לחדרי ההלבשה ביתרון 35:40.

יוגב אוחיון וברנדון האנטר פתחו כמו שצריך את הרבע השלישי, על מנת להשוות ל-41:41. ששון תפר שלשה שהעלתה את ירושלים ליתרון ראשון מאז הרבע הראשון, וארבע דקות לתום הרבע הראה לוח התוצאות 51:51. סימונס קלע מהעונשין אך מיד ביצע את עבירתו הרביעית, ודקות טובות של יוני ניר ובראטיץ' השיבו לאורחת את היתרון. שרון ששון דאג לסגור אותו עם שלשה על הבאזר, ועם העליה לרבע המכריע קיבלנו משחק צמוד-צמוד: 61:61.

בראטיץ' המצוין פתח את הרבע האחרון עם שלשה, כשאחת נוספת של ליאור ליפשיץ קבעו 61:67 לחולון. אוחיון עוד ניסה לצמק, אלא שגג גדול של תומאס ושלשה אדירה את גרייבס העלו את חולון ל-63:73, שש דקות לסיום, ונקודות של בראטיץ' קבעו כבר 68:79, שלוש דקות לסיום. בשלב הזה חולון איבדה את הראש, ושלשות של סימונס ונעימי צימקו ל-79:77 בלבד, דקה לסיום. חולון המשיכה לאבד את עצמה לדעת, וסל ועבירה גדול של פינקני השלים מהפך מדהים, והעלה את ירושלים ל-80:81, 16 שניות לסיום. גמור? לא אם תשאלו את יריב יצקן הוותיק, שתפר שלשה מדהימה מהצד השני, קבע 81:83 לחולון, ולירושלים נותרו 4 שניות לסיום. האדומים הלכו ליובל נעימי, אלא שהזריקה של הגארד יצאה החוצה, וחולון עברה לשלב החגיגות. מגיע לה.

סטטיסטיקה

קלעו לחולון: אנטוניו גרייבס 19 (4 מ-7 ל-3), סאשה בראטיץ' 16, ג'ון תומאס 14, יוני ניר 11, וויקין קלי 8, יריב יצקן 5, ליאור ליפשיץ 4, טייטוס אייבורי 3, שון דניאל 3.

קלעו לירושלים: טרה סימונס 16, שרון ששון 13, יוגב אוחיון 11, דיז'ון תומפסון 9, קווין פינקני 8, ברנדון האנטר 8, אורי קוקיה 4, פו ג'טר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully