וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בהפועל ירושלים מנצחת את מכבי חיפה

אורי קוקיה קלע את 2 הנקודות היחידות שלו 3 שניות לסיום, מריבאונד התקפה, כדי להעניק לאדומים 81:82 דרמטי במיוחד

מנהלת ליגת העל בכדורסל

עריכת וידאו: עידן גוראל

המחזור ה-11, שינעל את הסיבוב הראשון בליגת העל, נפתח הערב (שבת) במשחק הצמרת המרתק בו ארחה הפועל ירושלים את מכבי חיפה במלחה. הפעם האחרונה שהירוקים מהכרמל ניצחו באולם בבירת המדינה היתה אי שם, בעונת 2003/4, כאשר בשני הביקורים האחרונים במלחה בעונה שעברה נכנעה סגנית האלופה. עם זאת, לשתיים היסטוריה ענפה במעמדים גדולים, כאשר החיפאים ניצחו את הירושלמים בשני מפגשי חצי הגמר בעונה שעברה - פעם בגביע המדינה, פעם בפיינל פור. זה לא פלא, אם כך, שגם הערב קיבלנו יופי של משחק, שהלך הכי צמוד שאפשר, ושוב במלחה הפועל ירושלים יוצאת עם ידה על העליונה, הפעם עם 81:82.

המחצית הראשונה היתה שייכת באופן כמעט בלעדי לגיא גודס ושחקניו, כאשר שוב קיבלנו הוכחה חיה לכך שלא רק שיובל נעימי ויוגב אוחיון מסוגלים לשחק אחד לצד השני - הם גם מצטיינים בצורה הזו. אוחיון הנפלא קם מהספסל והריץ את קבוצתו מצוין, והיתרון האדום עלה עד 14 הפרש. אלא שלחיפה של העונה יש בעיקר אופי והגנה, ודרך שני האלמנטים האלה היא הצליחה לחזור למשחק, לסגור את כל היתרון במהלך הרבע השלישי, ואפילו להוביל עם פתיחת הרבע האחרון. האיש המרכזי בקאמבק המדובר היה עידו קוז'יקרו הנפלא, ובדקות האחרונות קיבלנו דרמה גדולה, שבסיומה קלט אורי קוקיה ריבאונד התקפה כדי לקלוע את שתי נקודותיו היחידות במשחק, ולהעניק את הניצחון לקבוצה מהבירה.

בסופו של דבר חיפה יכולה לדבר על ריבאונד ההגנה הנוראי שלה, שכן אם הירוקים היו מצליחים לקחת כדור חוזר באחת מזריקות העונשין של ירושלים בשניות הסיום, סביר להניח שאבי אשכנזי היה זה שחוגג עם תום המשחק. אלא שגם בדקות שקדמו לקרבות העונשין, חיפה לא ממש הציגה לראווה גו-טו-גאי מובהק, כזה שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות. מנגד, ירושלים קוטעת את רצף הנצחונות של הירוקים ועוצרת אותו על שבעה, אבל גם האדומים לא יכולים לקחת הרבה מאוד מהמשחק הזה. אוחיון היה נפלא, דיז'ון תומפסון היה טוב, אבל הניצחון עצמו הושג ממזל רב, ואם גודס רוצה להתחיל את השלב השני ביורוקאפ ברגל ימין, יהיה על קבוצתו לשחק הרבה יותר טוב. עוד הלילה תמריא הקבוצה לספרד, לקראת המשחק מול ולנסיה ביום שלישי, ושם - ריבאונד התקפה דרמטי וסל מדהים של אורי קוקיה פשוט לא יספיקו.

מהלך המשחק

ירושלים עלתה עם יובל נעימי, טרה סימונס, דיז'ון תומפסון, אורי קוקיה וקווין פינקני בחמישיה, כאשר מנגד פתחו החיפאים עם עמית בן דוד, ג'ייסון ריץ', משה מזרחי, דבון ג'פרסון וג'רמי טיילר. המארחת פתחה היטב, כשנעימי וסימונס הוליכה אותה ליתרון מוקדם, אלא שדבון ג'פרסון האדיר הגיב במהירות, וחיפה הפכה ל-6:7. בשלב הזה חיפה מעט נתקעה, ותומפסון ויוגב אוחיון, שעלה היטב מהספסל, הובילו את האדומים ל-16:18 עם תום הרבע הראשון.

נעימי פתח את הרבע השני עם שלשה, וירושלים עלתה ל-17:24 עם פתיחת הרבע השני. חיפה המשיכה לאבד כדורים ואת הראש, ושלשה של פו ג'טר בתוספת חטיפה וליי אפ קל של נעימי השלימו ריצת 4:15, הקפיצו את הקהל, והכריחו את אבי אשכנזי לקחת פסק בזמן בפיגור 30:17. אוחיון ונעימי המשיכו את היכולת המצוינת בקו האחורי האדום, כשגם ברנדון האנטר נתן את הטון בצבע, וארבע דקות למחצית הובילה ירושלים 25:37. אוחיון צלף מבחוץ, בעוד שחיפה ניסתה לחזור לעניינים דרך הפצצות לא מוצלחות לשלוש. היחיד שהחזיק את הירוקים איכשהו במשחק היה עידו קוז'יקרו בצבע, אלא שלחדרי ההלבשה ירדו האדומים ביתרון 34:44.

חיפה הצליחה לצמק את ההפרש עם תחילת הרבע השלישי, כאשר נקודות של ג'פרסון צימקו ל-47:42, שש וחצי דקות לתום הרבע. ירושלים החלה לאבד כדורים, והדקות הבאות היוו במה לג'סי פלוט רוסה ואוחיון לעופף באוויר לשני דאנקים מרשימים. אלא ששחקן נוסף שנכנס לעניינים בדקות הללו היה ג'ייסון ריץ', שעזר לקבוצתו לנגוס ביתרון, ושלשה גדולה שלו בצירוף אחת נוספת של דרור חג'ג' השלימה את המהפך הגדול, והעלתה את החיפאים ליתרון ראשון מאז הפתיחה - 55:57. קוז'יקרו המשיך את היכולת המצוינת שלו, ואל הרבע האחרון עלו הירוקים כשהיתרון בידם, 60:61.

עשר הדקות המכריעות נפתחו צמוד, כאשר מצד אחד נתן תומפסון את הטון, ומנגד היה זה קוז'יקרו, שדאג להחזיק את הירוקים קרוב-קרוב. המשחק המשיך ללכת צמוד, ושלוש וחצי דקות לסיום הראה לוח התוצאות 73:73. ג'ייסון ריץ' קלע פעם אחת מהקו והעלה את חיפה ל-76:78, דקה לסיום. אוחיון ביצע את עבירתו החמישית על פלוט רוסה, שמצידו קלע פעם אחת וקבע 78:79 לירוקים, 20 שניות לסיום. ירושלים התבלבלה, ברנדון האנטר נתקע עם הכדור והשופטים שרקו ל-5 שניות והעבירו את הכדור לחיפה. ירושלים ביצעה עבירה על חג'ג', שדייק פעמיים, וקבע 78:81, עשר שניות לסיום. הפעם היה זה ג'טר שנשלח אל הקו, קלע את הראשונה, החטיא את השניה - אל שהריבאונד הגיע דווקא לסימונס, שנשלח לקו גם הוא, קלע את הראשונה, החטיא - והפעם אורי קוקיה לקח ריבאונד ענק וקלע, כדי לקבוע 81:82 מדהים לירושלים. חיפה עוד ניסתה לחזור עם זריקה בלתי אפשרית של חג'ג', אלא שזה לא עבד. ירושלים משיגה ניצחון ענק, דרמטי, ועם לא מעט מזל.

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: יוגב אוחיון 22 נקודות (9 מ-10 מהעונשין), דיז'ון תומפסון 19, יובל נעימי 13, פו ג'טר 10, ברנדון האנטר 9 (7 ריבאונדים), טרה סימונס 5, קווין פינקני ואוריה קוקיה 2 כל אחד.

קלעו לחיפה: עידו קוז'יקרו 23 נקודות (10-12 מהשדה, 8 ריבאונדים), ג'ייסון ריץ' 18, דבון ג'פרסון 14 (8 ריבאונדים), ג'סי פלוט רוסה 8, דרור חג'ג' 7 (6 איבודים), משה מזרחי 5, עמית בן דוד 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully