וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "מי שיורשע בפלילים, לא יחזור למגרשים"

13.1.2010 / 9:17

שרת הספורט כינסה את ראשי הכדורסל, וסיפרה כי הנחתה לתקן את חוק הספורט, אך הבהירה: "אין צורך בהקמת ועדת חקירה"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

ראשי הכדורסל הישראלי הגיעו הבוקר (רביעי) למשרד שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, בתל אביב על מנת לדון עמה באירועים האחרונים שהסעירו את עולם הכדורסל המקומי. בפגישה נכחו יושב ראש איגוד הכדורסל, שי שני, המנכ"ל יעקב בן שושן, יושב ראש מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, יושב ראש מנהלת הליגה, אבנר קופל, הניצב בדימוס, אריה עמית, שמונה אמש ליושב ראש ועדת האתיקה של איגוד הכדורסל, היועץ המשפטי של האיגוד שוקי קרמר, ויושב ראש איגוד השופטים, ראובן וירובניק.

בתום הפגישה אמרה לבנת כי על מנת להשיב את אמון הציבור בספורט הישראלי, יש לדאוג לכך שמורשעים בפלילים לא יכהנו כשופטים או כמאמנים בספורט הישראלי. משרד הספורט החל הבוקר לגבש תיקון לחוק הספורט ברוח הזו: "הכדורסל הישראלי אמנם נמצא בעין הסערה, אבל יש בספורט הישראלי שורה של ליקויים ובעיות אתיות קשות שמשליכות על הספורט כולו, על הספורטאים ועל האוהדים. יש לתת פתרונות מערכתיים לטלטלה שפוקדת את הספורט ועל כן הוריתי ליועצת המשפטית של המשרד להגיש תיקון לחוק הספורט שימנע משופטים וממאמנים שהורשעו בפלילים להמשיך ולפעול במגרשים.

"למעלימי מס ולעבריינים אחרים אין מקום בספורט הישראלי. על מנת להבטיח מנהל תקין וחלוקת כספי מדינה באופן ראוי, יש להחיל הגבלות תמיכה גם על כספי הטוטו-וינר, שם מצוי הכסף הגדול. איגודי הספורט ונושאי משרות בהם שנחקרים או הורשעו בפלילים לא יוכלו ליהנות מתמיכה תקציבית של המדינה. פניתי הבוקר לפרופסור איזי בורוביץ' על מנת שיכנס בהקדם את ועדת בורוביץ' המנחה את הטוטו-וינר באשר לחלוקת הכספים בספורט, זאת על מנת שתחיל את הוראות אלה של היועץ המשפטי לממשלה".

וירובניק: "האוהדים לא צריכים לאבד את האמון בענף"

לבנת עצמה אמרה בפתח הישיבה לתקשורת: "ביקשתי לשבת איתכם, ראשי הכדורסל הישראלי, כי משהו קורה בכדורסל המקומי. אי אפשר להימנע ממה שקורה. יש כאן גל עכור שעובר בספורט הישראלי ואני רוצה לומר באופן ברור: אין מקום למעלימי מס בספורט. שי שני אמר את הדברים בצורה הנכונה ביותר: יש משבר אמון של הציבור בישראל, שצריך להתייחס אליו.

"אנחנו צריכים להחזיר את אמון הציבור בכדורסל", המשיכה השרה. "זה ספורט פופולרי עם הישגים בלתי רגילים. חבל שנשאיר את הדברים כמו שהם. עם זאת, אני מקווה שהדברים הם לא כמו שהם נראים, אך עדיין מוטלת עלינו החובה לראות כיצד אנחנו פועלים. לכן כינסתי את הישיבה, שנשב ונדון ביחד. הפעולה שנעשתה על ידי איגוד הכדורסל בהקמת ועדת האתיקה בראשותו של ניצב בדימוס, אריה עמית, זו פעילה חשובה וראויה".

לבנת נשאלה האם אין מקום להקמת ועדת חקירה מטעם משרדה, ואמרה: "אין מקום לחקירה של משרד הספורט. שמעתי את הקולות שקוראים להקמת ועדה שכזו, אבל אין בהם ממש. אם הייתי מקימה ועדה, היו מוחאים כפיים ואומרים שסוף סוף אני עושה משהו. לוועדה כזו אין צורך ובכל מקרה לא היו לה את הסמכויות הנדרשות. אני לא עוסקת בכותרות, אנחנו עוסקים בדברים רציניים. אחרי שנדבר כאן, נוציא הודעה ונדווח במה אנחנו עוסקים".

וירובניק, שזומן לפגישה עם השרה, אמר עוד קודם לכן: "זה הכל, לא צריך להרחיב את הדיבור. האוהדים לא צריכים לאבד את האמון בענף. תפקידם הוא לעודד".

"העמדה שנקטה השרה לבנת היא עמדה מאוד אמיצה", אמר יושב ראש האיגוד, שי שני. "עמדת משרד הספורט נכונה. ברור שצריך למצוא את הדרכים לפתור את הבעיות יחד ואנו נשמח לשיתוף פעולה עם משרד הספורט. ועדות חקירה זה לטייח וטוב לכותרות בלבד, אנחנו לא מתכוונים לטייח.איגוד הכדורסל והיועץ המשפטי, לעולם לא היססו לגעת בסוגיות קשות. לאיגוד השופטים יש עצמאות, זהו גוף עצמאי הפועל ללא השפעות חיצוניות. ביוזמת יושב ראש איגוד השופטים, ראובן וירובניק, נכתב קוד אתי חדש לשופטי הכדורסל.

ממלא מקום יושב ראש האיגוד, שמעון מזרחי, הוסיף: "מאז ה-18 באוקטובר מתנהל מחול שדים. מישהו רוצה שתקום ועדת חקירה כדי שיהיה על מה לכתוב. אנחנו לא צריכים לבוא ולהגיד שהכדורסל רקוב ומושחת, אין לזה בסיס, אין לזה אחיזה במציאות. למה אנחנו צריכים להשחית את הענף הזה? מה בין החקירות המתנהלות לכדורסל? אין ולא כלום. מה שרוצים לעשות זה לעשות כותרות ולא בצדק. אין שום ראייה ואין שום צדק לשים על הכדורסל תוויות של שחיתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully