וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפסי: מצטער שהרסנו לאיגוד את חצי הגמר

מאמן נתניה חגג את הניצחון על גלבוע/גליל. מהומה בפחים: אוהד חולון התלונן כי סיילס תקף אותו, אוטובוס אוהדי אשקלון נרגם

מגד גוזני

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

ערב רבעי גמר גביע המדינה הותיר ארבע קבוצות בלבד במירוץ אחרי הגביע, אחרי שמכבי תל אביב חזרה מעפולה עם ניצחון 81:95, ברק נתניה הפתיעה את הפועל גלבוע/גליל עם 82:92, עירוני אשקלון ניצחה בחולון 64:71, במשחק שאחריו התפתחה מהומה באולם הפחים, במהלכה טען אוהד חולון, אחד ממארגני ערב ההתרמה לקבוצה, כי ברוקס סיילס היכה אותו, ואוטובוס האוהדים של אשקלון נרגם באבנים. סיילס צפוי להיחקר במשטרה בעקבות תלונה שהוגשה. בני השרון התגברה על עירוני נהריה 66:71. חצאי הגמר ייערכו ביד אליהו ב-15 בפברואר, ומשחק הגמר יתקיים באותו מקום שלושה ימים לאחר מכן.

אלפסי: "ידענו מה גליל הולכת לעשות בכל התקפה"

ההפתעה הגדולה של הערב הגיעה מנתניה, שם הקבוצה של אריק אלפסי המשיכה לקטול ענקיות, ואחרי שהדיחה את הפועל ירושלים בשמינית הגמר עם ניצחון במלחה היא הפילה הפעם ברשתה את גלבוע/גליל, שחזרה המומה מהפגרה ונקלעה לפיגור של 27 נקודות במחצית הראשונה, ממנו ניסתה להתאושש ללא הואיל במחצית השנייה, והודחה מוקדם מהצפוי.

אלפסי היה מאושר בסיום ואמר. "אני חושב שעשינו הכנה מדהימה למשחק, השחקנים שלנו ידעו מה גליל הולכת לעשות בכל התקפה. אחרי הפגרה לא היה לנו קל לחזור. שיחקנו מדהים בחצי הראשון ועשינו מהלכים נכונים בחצי השני", אמר המאמן, ודאג לשמור על חוש הומור: "עבורנו זה הישג בלתי רגיל, אני מצטער בשביל האיגוד שהרסנו להם את חצי הגמר הרגיל, בין ירושלים לגליל".

מנגד, מאמן גלבוע/גליל, עודד קטש, היה מאוכזב מאוד עם תום המשחק. "פישלנו. מגיע כל הכבוד לנתניה, לא עמדנו בציפיות של עצמנו", אמר המאמן, וניסה להסביר מה לא עבד: "יכול להיות שכל הראיונות וההילה התקשורתית פגעו בנו. צריך לזכור שיש לי שחקנים צעירים, שמאוד רצו להגיע לחצי הגמר ולנוקיה, אבל זה לא הצליח לנו".

דורסמן: "היה פנטסטי לחזור"

בחולון קיבלו בברכה את מיקי דורסמן שחזר הפעם בתור מאמן בלבד בניסיון להושיע את הקבוצה ממצבה הקשה בליגה, אבל הבכורה של דורסמן לא הביאה את הבשורה. למרות זאת היה המאמן מרוצה בסיום ואמר: "היה פנטסטי לחזור, אני ממש נהנתי מהקהל. השחקנים נתנו את הנשמה וקפצו על כל כדור, הכדורסל גם יבוא. אני שמח מאוד שהשארנו את אשקלון על 71 נקודות. זרקנו מאוחר מידי ומעט מידי. המשחק הזה הוכרע בשלוש הדקות האחרונות".

המאמן המנצח, אריאל בית הלחמי, אמר: "אני שמח מאוד. כל השבוע עבדנו בשקט. עקבנו אחרי חולון ולא היה אחד שלא פרגן להם. ידענו שיהיו פה הרבה אנרגיות ובלאגן סביב המשחק. באנו נחושים ומרוכזים. לא ספרו אותנו כל כך, וזה עבד לטובתנו. עברנו את החמש הדקות הראשונות כמו שתכננו. לא היה כדורסל יפה לעין. עשינו פה היסטוריה. בשני משחקי המאני טיים שהיו לנו בגביע, הופענו, ואנחנו מקווים שנופיע בהמשך".

עומאר סניד אמר: "עם כל ההתרגשות עם החזרה של דורסמן, זה היה כאילו חולון משחקים נגד אף אחד. רציתי לנצח את חולון רק על היחס שלהם למורן כשהוא חוזר. זה הישג יותר גדול מהטופ 4 שהגעתי אליו עם אשקלון בקדנציה הקודמת. אנשים בישראל לא ממש סופרים את הדרום. אשקלון זו קהילה קטנה ואני שמח ששימחנו אותם. אני שמחים שהגענו לחצי גמר.עכשיו שאנחנו שם הכול יכול לקרות".

בחולון באו בטענות בסיום לאוהדי אשקלון בטענה שאלה שברו כיסאות ביציעים, וקטטה התפתחה בין מחנות האוהדים. אוהד הפועל חולון אף הודיע כי יגיש תלונה במשטרה נגד סנטר אשקלון, ברוקס סיילס, בטענה שנתן לו אגרוף. השחקן האמריקאי הכחיש כל קשר לאירוע. לטענת אוהדי חולון, אחד האוהדים שנושא תג של מנהלת הליגה, שמאפשר לו לשהות על הפרקט, ניסה להפריד בין אוהדי חולון ואשקלון, אך אז הצטרף למהומה ברוקס סיילס שחבט באותו אוהד בפניו. האוהד הגיש תלונה במשטרת חולון, והוא מתכוון ללכת לבית החולים "וולפסון" על מנת לקבל טיפול רפואי. לתקרית היו מספר עדים, שלטענת אנשי חולון התחייבו להעיד כנגד סיילס.

עם תום המשחק לא אפשרו אוהדי חולון למורן רוט לצאת מהאולם, ובאשקלון ניסו לארגן אנשי יס"מ שיוציאו את הרכז מהאולם. מלבד זאת, האוטובוס של אוהדי אשקלון הופצץ באבנים, ושמשותיו נופצו.

יושב ראש אשקלון, אבי נמרודי, אמר בתגובה לאירועים: "צר לי שהרוחות התלהטו בצורה כזו. האוהדים שלנו ניסו לצאת לאוטובוסים וביציאה הותקפו על ידי אוהדי חולון, מה שגרם להם לחזור לאולם ולצאת בחוסת המשטרה. שני אוטובוסים שהובילו אוהדים נרגמו באבנים ושמשות נופצו. יש גם כמה אוהדים שהוכו על ידי אוהדי חולון. השחקנים לא היו מעורבים בתגרות. הם ודאי לא תקפו. ברוקס לא היה מעורב בשום דבר. ניסו לתקוף אותו אבל לא נוצר שום מגע פיזי. יכול להיות גם האוהדים שלנו אשמים, כי הם היו חלק מהתגרה, אבל מצד שני הם רצו לצאת מהאולם ולנסוע הביתה ולא נתנו להם".

דובר הפועל חולון, איתן לנציאנו: "נדהמתי לקרוא בכל מדיה אפשרית את טענות אשקלון על כביכול 'תקיפת' האוטובוסים שלהם, פשוט בושה איך באלגנטיות לא אופיינית, יש לומר, מנסה הנהלת אשקלון להסתיר את ההתנהגות הפרועה של קהל אוהדיהם. נזכיר לכולם שהיו אלה אוהדי חולון שחיבקו אותם בחום בזמן עופרת יצוקה, וגם הפעם קיבלו האשקלונים יחס חם ואוהב, קיבלו כרטיסים - כמה שרק ביקשו, ולצערי, מה שחולון קיבלה בחזרה זה הקנטות בלתי פוסקות של הקהל האשקלוני. השיא הגיע עם עקירת כיסאות וזריקתם לעבר יציע אוהדיי חולון ולתחום המגרש. מה שיותר גרוע זו התנהגותם של שחקני והנהלת אשקלון, שבמקום להרגיע את האווירה, התסיסו יותר את הקהל. שחקנים פשוט קיללו והתעמתו עם כל מי שהיה בפרקט במקום להיכנס לחדריי ההלבשה לאחר שחגגו את ניצחונם. אנחנו כהנהלה של אוהדים, לא ניתן לפגוע בשמם הטוב של קהל אוהדינו שבהרבה עבודה קשה הגיע להיות הקהל הטוב בארץ בזכות. לסיום, הנפגע היחידי מהאירוע היה אוהד חולון שהותקף על ידי שחקן אשקלון וכל אוהדי ושחקני אשקלון יצאו בבטחה לביתם".

דן שמיר מרוצה מהמעמד

בשקט בשקט, וכן, גם בלי להרשים במיוחד, בני השרון גם כן העפילה לחצי הגמר. זה נגמר ב-71:76 ביתי על עירוני נהריה, מה שהותיר את מאמן הקבוצה, דן שמיר, מרוצה למדי. "ידעתי שיהיה לנו משחק קשה בגלל שנהריה, למרות הרקורד שלהם בליגה, בכל משחק הם עושים את העבודה שלהם. לכולם קשה לשחק נגדם. אנחנו יכולנו לשחק יותר טוב אבל עשינו את מה שאנחנו יכולים כדי לנצח ואנחנו מאושרים להיות בחצי גמר גביע המדינה".

מנגד, אמר המאמן המפסיד, יעקב ג'ינו: "זה משחק שבאנו לנצח ואני חושב שהפסדנו אותו בטעויות שאנחנו גרמנו. שיחקנו מול קבוצה מאומנת ואסור לעשות מולה טעויות, אבל מצד שני רואים שהשחקנים נלחמו. יש לנו היום רוטציה יותר רחבה, דימרקו ג'ונסון חזר ואני מקווה שיעזור לנו בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully