וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נתניה הדהימה את גלבוע/גליל 82:92

העולה החדשה הרשימה שוב ועלתה לחצי גמר הגביע. מכבי ת"א, בני השרון ואשקלון גם שם, אחרי ניצחונות על עפולה, נהריה וחולון

תאגיד כאן

תקציר המשחק בין ברק נתניה וגלבוע/גליל באדיבות ערוץ 1
iba.org.il
עריכת וידאו: דורון שטיין

משחקי רבע גמר גביע המדינה בכדורסל מסמנים את החזרה של הכדורסל הישראלי לפעילות אחרי פגרה בת שבועיים. במוקד המשחקים הערב (ראשון) הוכיחה ברק נתניה כי היא אולי סינדרלה, אבל כזו שלא רק קיימת באגדות, אלא גם במציאות: לאחר שניצחה את הפועל ירושלים בשמינית הגמר, הדהימה החבורה של אריק אלפסי גם את גלבוע/גליל עליון החזקה, עם ניצחון 82:92.

הפועל חולון, עם מיקי דורסמן שוב על הקווים, קיוותה ששינוי המאמנים יביא גם לשינוי ביכולת, אלא שלעירוני אשקלון היו תכניות אחרות, והחבורה של בית הלחמי ניצחה 64:71. בני השרון הלא יציבה לא הרשימה במיוחד, אבל הצליחה להשיג בסופו של דבר ניצחון ביתי חשוב, 71:76 על עירוני נהריה. ולבסוף, מכבי תל אביב, שלא זכתה בגביע המדינה מאז עונת 2005/6, הסתדרה עם העולה החדשה מעפולה, ניצחה בסופו של דבר 81:95, וכעת, ללא מכבי חיפה, הפועל ירושלים וגלבוע/גליל במעמד ארבע האחרונות, דרכה אל התואר נראית סלולה מתמיד.

הפועל עפולה – מכבי תל אביב 95:81

הפתיחה היתה שייכת לרביב לימונד, שקלע את ארבע הנקודות הראשונות. לאחר מכן, שלשה של ויז'נייבסקי כבר העלתה את האלופה ל-0:7 מהיר. עפולה חזרה למשחק עם דיונטה קריסמס, בהופעת בכורה, וחמש נקודות רצופות שלו צימקו את הפער, כאשר ניצן חנוכי השווה ל-9:9, חמש דקות לתום הרבע. ויז'נייבסקי המשיך לחמם את הידית עם שתי שלשות נוספות, ואלי-הופ של סטפון לאזמה הוריד את הצהובים עם יתרון מינימאלי, 19:23 בתום עשר הדקות הראשונות.

האלופה פתחה היטב את הרבע הבא, ובעיקר אלן אנדרסון, שנכנס לעניינים במהירות, וקבע 23:34. בשלב הזה עפולה נתקעה, כשרק ג'רמיין הול תפקד בשורותיה אל מול לאזמה, פניני, ורביב לימונד המצוין, שקבע 33:48. איידסון עוד הגדיל את הפער עם דאנק, וכל שנותר לקריסמס ועפולה לעשות היה לדייק מחוץ לקשת בשניה האחרונה, ולרדת לחדרי ההלבשה בפיגור 50:36.

הצהובים פתחו את הרבע השלישי באותה צורה בדיוק, כאשר ההתקפה שטפה והנעת הכדור סידרה קליעות קלות, בעיקר לדייויד בלות'נטאל, שקבע 44:61, שש וחצי דקות לתום הרבע. חנוכי וקריסמס היו היחידים שתפקדו בשורות העולה החדשה, עם דקות אישיות מרשימות, והזר החדש של אלי רבי המשיך להרשים, וליי אפ שלו צימק את הפער ל-72:60 למכבי תל אביב, עם העליה לרבע האחרון.

דייויד בלות'נטאל המשיך לצלוף מכל מצב וזווית, ומנגד בי ג'יי מקי סוף סוף נכנס לעניינים, כאשר שבע דקות לסיום הראה לוח התוצאות 65:75 לזכות האלופה. ניר כהן ספג עבירה טכנית שניה והורחק, וחמש דקות לסיום הובילה האורחת 69:81. משם עפולה כבר לא חזרה, ודורון פרקינס ניצל את הדקות האחרונות כדי לשפר סטטיסטיקות, עד שריקת הסיום, שהראתה 81:95 לזכות הצהובים.

קלעו למכבי תל אביב: דיוויד בלות'נטאל 18 נקודות, דורון פרקינס 15 (6 ריבאונדים), אלן אנדרסון, צ'אק איידסון ורביב לימונד 12 כל אחד, אנדרו ויז'נייבסקי 9 (6 ריבאונדים), גיא פניני 8, סטפון לאזמה 6 (7 ריבאונדים), דיאור פישר 2, יניב גרין 1.

קלעו לעפולה: דיונטה כריסמס 17 נקודות, ניצן חנוכי 16 (5 אסיסטים), ג'סטין דנטמון 15, ג'רמיין הול 11, ניר כהן 9 (8 ריבאונדים), בי ג'יי מקי 7, אבי נניקשווילי וג'ייקוב ג'אקס 3 כל אחד.

ברק נתניה – הפועל גלבוע/גליל עליון 82:92

העולה החדשה פתחה היטב, ושלשות של קילינגסוורת' ו-וושהאם העלו אותה ל-2:8 מהיר. גל מקל לקח על עצמו להחזיר את הצפוניים למשחק, ועם שמונה נקודות מהירות צימק ל-14:10. אלא שליאור חכמון נתן דקות מצוינות, ודאנק יפהפה שלו בצוותא ליי-אפ נוסף בהתקפה שלאחר מכן, העלה את הנתנייתים ל-12:22. נתניה המשיכה לטוס קדימה, ושלשה של טוני יאנגר קבעה 12:26. יבזורי עוד ניסה לצמק את הפער, אך בסיום הרבע הראשון הובילה המארחת 15:30, עם כדורסל מצוין.

נתניה פתחה את הרבע השני בדיוק באותה צורה, מה שהכעיס במיוחד את עמית גל, שקיבל עבירה טכנית ולאחר מכן הורחק מהאולם. המארחת ניצלה זאת, ושלשה אדירה של יאנגר בצירוף דאנק קל של רות'בארט העניקו לנתניה יתרון שיא עד אותו רגע, 15:39. ההגנה האורחת המשיכה להיות חדירה מתמיד, וטוני יאנגר הנפלא הוכיח שהמשחק שלו כולל הרבה יותר מסתם זריקות לשלוש, כשסיים התקפה מתפרצת בדאנק על מנת לקבוע 23:49 מדהים לזכות נתניה. ההמשך היה די דומה. רוברט רות'בארט נתן את הטון בצבע בצד אחד, ג'רמי פארגו המשיך להחטיא בצד השני, ועם הירידה לחדרי ההלבשה הובילה החבורה המצוינת של אריק אלפסי 36:58.

האורחת פתחה את הרבע השלישי עם טונות של מוטיבציה בנסיון לבצע את הקאמבק הקשה, ונקודות של יבזורי הורידו את הפער ל-59:44, שש וחצי דקות לתום הרבע. מקל ורנדל המשיכו לנגוס בפער, דקה אחר דקה, ועבירה טכנית של מרקו קילינגסוורת' אפשרה לאורחת הצפונית לצמק ולהוריד את ההפרש לחד-ספרתי, לראשונה מזה דקות רבות, כאשר שלשה גדולה של פארגו קבעה 59:53 בלבד, ולמי שמתקשה בחשבון - מדובר בריצה מדהימה של 0:19 (!) מצד הגליליים. טוני וושהאם הגיב עם שלשה חשובה, אלא שמנגד גל מקל הנפלא ענה לו באותה מטבע, ונקודות עם הרבה מזל של פינוק נתנו לנתניה מעט מרווח נשימה, אך יתרון 5 נקודות בלבד - 61:66.

דנילו פינוק סוף סוף הופיע להתמודדות עם פתיחת הרבע האחרון, ושלשה שלו העלתה את המארחת ל-61:71. יבזורי ביצע עבירה בלתי ספורטיבית, ובבת האחת המומנטום של האורחת נקטע. האורחים מהצפון ניסו לחזור למשחק בזריקות ייאוש מחוץ לקשת, ועל אף שחלקן נכנסו, נתניה שמרה על קור רוח והובילה 70:79, חמש דקות לסיום. נתניה הגיבה למשחק של גלבוע/גליל בדיוק באותו נשק, וערן אנסטי וטוני וושהאם דייקו נפלא מחוץ לקשת על מנת להוציא את הרוח מהמפרשים של האורחת, ובסיום זה 82:92 נפלא לאריק אלפסי וחבורתו, שקוטלים קבוצה גדולה נוספת ומעפילים, בזכות, לחצי גמר גביע המדינה.

קלעו לנתניה: טוני וושהאם 23 נקודות (8 ריבאונדים), דנילו פינוק 19, טוני יאנגר, רוברט רות'בארט ומרקו קילינגסוורת' 11 כל אחד, ליאור חכמון 10, ערן אסנטי 4, שמוליק ברנר 3 (13 אסיסטים).

קלעו לגלבוע/גליל: גל מקל 20 נקודות (5 אסיסטים), בריאן רנדל 15 (10 ריבאונדים), ג'רמי פארגו ודגן יבזורי 8 כל אחד, אלישי כדיר 10 (8 ריבאונדים), דיון דאוול 5, איזיאה סוואן 2 (6 ריבאונדים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הפועל חולון – עירוני אשקלון 71:64

המשחק נפתח בקצב איטי, עם שלל החטאות משני הצדדים, ואחרי חמש דקות של התמודדות הובילה אשקלון 6:8. דווין מיטשל ניסה להחזיק את חולוניה במשחק בהמשך הרבע, אלא שמנגד מורן רוט המצוין חדר היטב את ההגנה המארחת, ובתום הרבע הראשון הובילה אשקלון 13:17. הדרומיים פתחו כמו שצריך גם את עשר הדקות הבאות, הפעם כשבריאן טולברט נותן את הטון בעמדת הרכז עם ירידתו של רוט לספסל, ונקודות של קורי קאר קבעו 17:29 לזכות אשקלון. קבוצתו של אריאל בית הלחמי המשיכה לטוס קדימה עם התקפה יעילה, נאה ומאוזנת, כשמנגד נדמה היה כי גם שינוי המאמנים לא הספיק בכדי להוסיף למחזיקת הגביע מחולון את הניצוץ שהיא דרושה לו בצד ההתקפי, ועם הירידה לחדרי ההלבשה הובילה האורחת 26:39.

יוני ניר וג'ון תומאס עמלו על החזרת החולונים למשחק עם פתיחת הרבע השלישי, אלא שמנגד, נקודות של ג'ימי בקסטר קבעו 33:44. קורי קאר המשיך את היכולת המצוינת, אלא שמנגד מיטשל דאג להשאיר את המארחת עם הראש מעל המים, ונקודות של יוני ניר מהקו צימקו ל-47:41. מנגד, בריאנט טולברט דאג שהאשקלונים יובילו 46:54 עם העליה לרבע המכריע עם סל טיפוסי נוסף. קאר, רוט וטולברט הוותיקים המשיכו לתת את הטון גם ברבע האחרון, כשמנגד חולון המשיכה לא לתפקד ולקלוע באחוזים נמוכים. שון דניאל עוד ניסה להחזיר את החולונים למשחק עם הופעת בכורה לא רעה בכלל, ונקודות של ג'ון תומאס צימקו ל-62:57, דקה וחצי לסיום. ליפשיץ תפר שלשה גדולה והוריד ל-67:62, דקה לסיום, לאחר שתי החטאות של אבי סוכר מהעונשין קיבל הרכז הג'ינג'י הזדמנות להוריד לשתי נקודות הפרש בלבד, אך החטיא. משם, חולון כבר לא חזרה, וזה הסתיים ב-64:71 לזכות אריאל בית הלחמי ושחקניו, שרושמים הופעה ראשונה בתולדותיהם במעמד חצי גמר הגביע. מיקי דורסמן יקווה להצלחה גדולה יותר במשחקי הליגה.

קלעו לאשקלון: בריאן טולברט וקורי קאר 19 נקודות כל אחד, מורן רוט 12, ג'ימי בקסטר 8, עומאר סניד 7 (11 ריבאונדים), ברוקס סיילס 4, אוויס וויאט 2.

קלעו לחולון: דווין מיטשל 14 נקודות, יוני ניר (8 ריבאונדים, ליאור ליפשיץ וג'ון תומאס 11 כל אחד, שון דניאל 10, נועם מטלון 3, טיטוס אייבורי וניב ברקוביץ' 2 כל אחד.

בני השרון – עירוני נהריה 71:76

קוקי בלצ'ר היה האיש המרכזי בפתיחה של בני השרון, אלא שמנגד הציגה נהריה משחק יעיל ואחרי חמש דקות הובילה 10:12. בלצ'ר המשיך את הרבע המעולה (13 נקודות), כשמנגד שעשוע, טאגארט וגור אריה החזיקו את האורחת קרובה קרובה, ובתום עשר הדקות הראשונות הובילה בני השרון 19:20. את הרבע השני פתחו המקומיים נהדר עם שתי שלשות רצופות של ארז כץ ואוגונה אוניקווה, וכשבלצ'ר התחמם מחדש בנתה בני השרון יתרון של 23:31. טאגארט המצוין החזיר את נהריה ל-28:31, לפני שאורי יצחקי הוביל עוד ריצה של בני השרון שברחה ל-30:40, אבל האורחים אמרו את המילה האחרונה ברבע וירדו להפסקה בפיגור 40:35 בלבד.

בפתיחת הרבע השלישי המשיכה נהריה את התנופה ופול דילייני הלוהט השלים ריצת 0:11 כשהעביר את היתרון לסגולים עם 40:41. מהעבר השני נכנס סם קלנסי לעניינים, ואחרי שהיתרון החליף צדדים עוד מספר פעמים דאג שעשוע להעלות את נהריה ליתרון 55:60 בסיום הרבע השלישי. ברבע האחרון היה זה תורה של בני השרון לפתוח חזק ושון ג'יימס לקח פיקוד על איזור הצבע והעלה את קבוצתו ל-60:63. בדקות ההכרעה ראינו בעיקר זריקות עונשין משני הצדדים, ושלוש דקות לסיום התעורר בלצ'ר מחדש עם שלשה שקבעה 66:71 לבני השרון. דילייני לא אמר נואש ושוב החזיר את נהריה ל-71:71, אבל דקה לפני הבאזר קלע כץ סל קלאץ', ואחרי החטאה של דילייני קטף שון ג'יימס את הריבאונד ה-15 שלו, ורון סטיל קבע את תוצאת המשחק מהקו, 71:76 לבני השרון בסיום.

קלעו לבני השרון: קוקי בלצ'ר 19, שון ג'יימס 11 (15 ריבאונדים), סם קלנסי ורון סטיל 10 כל אחד, אוגונה אוניקווה 9, ארז כץ 8, אורי יצחקי 6, דורי אסף 2, בן רייס 1.

קלעו לנהריה: פול דילייני 24 נקודות, שון טאגארט 14, למאר גריר 13, עודד שעשוע 10, ברק פלג 5, דניאל גור אריה 3, ליאור שגב 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully