וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאמפה: "לא הייתי כזה גרוע"

הפולני נפרד ממכבי ת"א אחרי הניצחון על רומא והוסיף: "חשבתי שפיני ואני נדבר יותר ואקבל הסברים, זה לא קרה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

מכבי תל אביב חזרה הערב (חמישי) בקול ענות חלושה מפגרת החורף ביורוליג, אבל הצליחה לנצח את רומא 59:79 ביד אליהו ולשמור על סיכוי סביר להשיג את המקום השני בבית ג'. אחרי פתיחה רעה ושלושה רבעים בהם נשארה רומא חזק במשחק, לחצו הצהובים על הדוושה ברבע האחרון וברחו לניצחון שנראה קל בהרבה מהמציאות.

מי שלא התלבש הערב הוא מאצ'יי לאמפה, שבסיום המשחק נפרד מחבריו לפני המראתו לרוסיה. לאמפה, כידוע, יצטרף לקאזאן עד לסיום העונה. מחוץ לחדר ההלבשה שוחח לאמפה עם היו"ר שמעון מזרחי והמנכ"ל אלי דריקס, ואת ישראל יעזוב רשמית בתחילת-אמצע השבוע הבא.

"מצד אחד אני מתרגש לקראת המעבר שלי לרוסיה, אבל מנגד אני מאוד מאוכזב ממה שקרה לי במכבי", אמר לאמפה לוואלה! ספורט. "אבל בכל קבוצת כדורסל המאמן מקבל את ההחלטות. מה לא עבד? לא הייתה מספיק תקשורת ביני ובין הקבוצה. באתי לכאן אולי לא בכושר הכי טוב שלי, אבל גם לא הייתי כזה גרוע. תשאלו את פיני למה זה לא הסתדר. אני מקווה שאולי בעתיד, בסיטואציה אחרת, אוכל לחזור לכאן, ואולי גם לשחק".

"בשלושת המשחקים הראשונים שלי שיחקתי טוב", ניסה לאמפה לשחזר את מסלולו בקבוצה, "ופתאום במשחק הרביעי קיבלתי רק חמש דקות. שאלתי את פיני מה קורה, והוא אמר לי לא לדאוג. אחר כך היה לי עוד משחק טוב אחד, ואז שוב לא שיחקתי. זאת הייתה החלטה של פיני, וגם כששאלתי אותו מה קורה הוא לא הסכים להסביר לי אותה. ניסיתי רק פעם אחת לגשת אליו, להתעניין במעמד שלי במערכת, ובשיחה הזאת פיני אמר לי שאני צריך להיות יותר אגרסיבי ובלה בלה בלה".

לאחר אותה שיחה, מספר לאמפה, הוא היה משוכנע שמצבו ישתנה לטובה. ואולם, הוא התבדה. "כבר חשבתי שמעכשיו נדבר יותר, שאקבל הסברים והכוונה, אבל זה לא קרה. תשמע, האנשים האלה נמצאים במכבי כדי לקבל את ההחלטות. זה כואב לי וזה מאוד לא נעים, כי הרי אני מודע לציפיות שהיו לשני הצדדים בתחילת העונה, אבל הבנתי שאני צריך להמשיך הלאה".

פניני: "נעבוד ונשחק יותר טוב"

"אנחנו חושב שהיינו יותר טובים", אמר פיני גרשון אחרי המשחק. "היו כמה זריקות שהחטאנו, גם מהעונשין. וההפרש הוא פחות או יותר מה שצריך להיות. אחת המטרות הייתה להביא אותם לאיבודי כדור, והצלחנו בזה. במחצית הראשונה האחוזים שלהם היו טובים מדי בתוך הצבע. אחת הסיבות לכך שבאנו עם שניים וחצי גבוהים. במחצית השנייה התחלנו לשמור יותר טוב".

על ההצגה של צ'אק איידסון, שקלע 23 נקודות, אמר גרשון: "צ'אק היה הרבה יותר טוב ממה שציפיתי, יחסית לאיך שהוא מרגיש. הוא לא התאמן הרבה בעשרת הימים האחרונים. אני לא חושב שהוא צריך להוכיח את היכולת שלו. אני מרוצה מזה שביום שאנדרסון היה חולה, והוא ביקש לשחק, רביב ופניני נותנים משחק טוב, זה חשוב. סך הכול יש לנו שני שחקנים על כל תפקיד".

על יכולתו של רביב לימונד, שפתח בחמישייה במקום אנדרסון, קלע שמונה נקודות מהירות ונעלם בהמשך, אמר גרשון: "רביב מוסיף לנו המון גם הגנה וגם בהתקפה. הוא קולע באחוזים טובים עד עכשיו. יש לו עוד דברים לשפר. הוא כבר הוכיח שהוא יכול לשחק ביורוליג, כשהוא שיחק בצרפת הוא עשה 11 נקודות בממוצע. לאט לאט הוא מוריד את כמות איבודי הכדור".

לימונד עצמו אמר: "זה תמיד טוב לשחק ולנצח. אני שמח שקיבלתי קרדיט אני מקווה שנמשיך לנצח, זה הכי חשוב. קודם כל אני חושב שעדיך שזה ייפול על כמה שחקנים ולא על אחד או שניים. יש לנו כמה שחקנים טובים שבכל יום נתון מישהו אחר יכול להצטיין".

גיא פניני הוסיף: "זה טוב שברגע נתון כל אחד יכול לקלוע. היום כל פעם מישהו אחר עלה מהספסל ושינה את הקצב. למשחקים הבאים בטופ 16 אנחנו צריכים להשתפר, ונעבוד ונשחק יותר טוב. יכול להיות שהפציעות השפיעו עלינו והיינו קצרים בתוך הצבע, אבל זו לא סיבה לשחק ככה שלושה רבעים. אני שמח שבסוף עשינו את ההתאמות והפוש האחרון".

מאמן רומא, מתאו בנוצ'יאולי, אמר: "כדורסל זה משחק שצריך לשחק אותו 40 דקות, בטח כשמשחקים ביורוליג, כשאם עושים טעות אז נענשים. במשחק הזה שיחקנו רק 20 דקות, אנחנו חייבים להשתפר, החל ממחר אנחנו נתחיל להשתפר. אין לנו שינויים מתכוננים בסגל, אף שחקן בעולם לא ישפר אותנו, אנחנו צריכים לעבוד קשה יותר. יש לנו סגל טוב עם שחקני נבחרת. אם מכבי יישחקו ככה במארוסי וינצחו שם, ואנחנו ננצח בלובליאנה, אנחנו נעלה. עדיין לא הודחנו, ועדיין יש לנו סיכוי. עד לפני שבועיים היינו בתחתית הליגה האיטלקית, אנחנו צריכים לעבוד צעד צעד ולהתקדם הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully