וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה 59:79 את רומא

מכבי תל אביב נראתה חלודה בחזרה מהפגרה והתקשתה מול רומא, אך התעוררות ברבע האחרון הריצה אותה לניצחון 59:79

מכבי תל אביב ניצחה הערב (חמישי) את וירטוס רומא 59:79 ביד אליהו, אבל לא נתנה לקהל המקומי יותר מדי סיבות לאופטימיות לקראת המשך העונה ביורוליג למרות הפער הגדול. הקבוצה של פיני גרשון חזרה מהפגרה חלודה ולא מחוברת, וכמעט איפשרה לרומא לקטוע דווקא מולה רצף של חמישה הפסדים, לפני שהתעוררות במחצית השנייה מנעה את המבוכה והשאירה לצהובים סיכוי ריאלי לתפוס את המקום השני בבית ג'.

בשבוע הבא תצא מכבי תל אביב למשחק חוץ ביוון מול מארוסי, שעדיין נאבקת על המקום בטופ 16, שם היא תצטרך לנצח ולייחל להפסד ביתי של צסק"א מוסקבה לקאחה ויטוריה על מנת להשתוות למספר הנקודות של הרוסים, כשבמקרה כזה יסיימו הצהובים במקום השני הודות למאזן הפנימי במשחקים הישירים בין הקבוצות.

אנדרו ויז'נייבסקי שחקן מכבי תל אביב מול איברהים ג'אבר שחקן רומא. ברני ארדוב
פתיחה מהוססת. ויז'נייבסקי/ברני ארדוב

רומא הגיעה לתל אביב בסגל חסר ועם מעט אמונה, אבל דקות הפתיחה הבהירו לה שהשד לא נורא כל כך. למרות שקלעו רק 2 מ-13 הניסיונות שלהם מחוץ לקשת במחצית הראשונה הצליחו הרומאים לרדת להפסקה בשוויון 35:35, כשהם מנצלים את המשחק המבולגן של מכבי תל אביב, שנהנתה מפתיחה טובה של רביב לימונד אך נעלם בהמשך, וסמכה עד המחצית רק על היכולת של צ'אק איידסון (23 נקודות), שחיפה על חולשתו של אלן אנדרסון החולה (8 נקודות ב-17 דקות)

במחצית השנייה כבר באו לידי ביטוי יחסי הכוחות בין הקבוצות, כשאנדרסון הזכיר לרגעים בודדים את היכולות אותן הראה לנו אי שם בתחילת העונה, וגיא פניני סיפק כהרגלו את הערך המוסף שייצר את הריצה שהכריעה את המשחק לקראת סיום הרבע השלישי, אחריה הרימו הרומאים ידיים, ובדקות הגארבג' טיים ההפסד של רומא הפך לתבוסה.

מהלך המשחק

עקב מחלתו של אלן אנדרסון, שפתח את המשחק על הספסל, קיבל רביב לימונד הזדמנות נדירה לעלות בחמישייה, לצידם של אנדרו ויז'נייבסקי, צ'אק איידסון, סטפון לאזמה ודיאור פישר. מנגד פתחה רומא עם ריקי מינארד, איברהים ג'אבר, קנדי ווינסטון, אנדראה קרוסריול ואנג'לו ג'ילי.

בדקות הפתיחה לא נבהלו הרומאים מהקהל בהיכל וקרוסריול שמר אותם קרוב עם כמה מהלכי פוסט יפים, אבל שלשה של לימונד יצרה מומנטום צהוב ראשון אחרי ארבע דקות כשקבעה 6:11 ושלחה את המאמן האורח מתאו בוניקיולי להזעיק פסק זמן. המקומיים הסתמכו על דקות טובות של איידסון ושתי צליפות מהירות של דייויד בלות'נטאל שקם מהספסל, אבל אנדראה האטסון היעיל החזיר את רומא לפיגור מינימלי של 22:20 בסיום הרבע הראשון.

אם האוהדים בצהוב ציפו להתעוררות של מכבי תל אביב ברבע השני, הם קיבלו דווקא סדרה של איבודים והחטאות שבצד הגנה חדירה עזרו לרומא להשלים ריצה של 0:9 בראשותו של לוקה ויטאלי, ובמצב של 22:24 לאורחים לקח פיני גרשון הזועם פסק זמן בניסיון לעצור את המפולת. גם כניסתו של אנדרסון החולה לא הושיעה את הצהובים, עד שדורון פרקינס העלה הילוך ובשני סלים רצופים החזיר את היתרון למכבי עם 26:28. בדקות הבאות ראינו בעיקר כדורסל רע משני הצדדים, כשאיידסון היה היחיד שתפקד בחלק ההתקפי ולהפסקה ירדו הקבוצות בשוויון 35:35.

את הרבע השלישי פתח אנדרסון עם חמש נקודות רצופות שסימנו את חזרתו לעניינים, אבל רומא שוב השתיקה את ההיכל עם מינארד שהתעורר גם הוא ונתן לרומא יתרון 42:43, שלא החזיק מעמד זמן רב, ושתי שלשות רצופות של ויז'נייבסקי וגיא פניני קבעו 45:51 למכבי תל אביב. האטסון ניסה להחזיר פעם נוספת, אבל פניני תפר שלשה נוספת ובסיום הרבע השלישי הוליכו המקומיים בהפרש שיא של 48:56.

ברבע האחרון ניסו הרומאים למחוק את כל הפיגור בבת אחת עם מבול שלשות לא מדויקות, אבל עצירתו של האטסון והיעלמותו של איברהים ג'אבר הותירו אותם אובדי עצות, ושלשת מומנטום של בלות'נטאל שקבעה 51:62 סגרה את הסיפור מעשית. בדקות האחרונות הפער רק הלך וצמח, כשאפילו תומר בר אבן הצעיר זוכה לקבל דקות בכורה ביורוליג, ובלות'נטאל צולף לו להנאתו בדרך להקפצת התוצאה ל-59:79 בסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: צ'אק איידסון 23 נקודות, דייויד בלות'נטאל 15 (3 מ-6 לשלוש), דורון פרקינס 9 (5 ריבאונדים), רביב לימונד, גיא פניני ואלן אנדרסון 8 כל אחד, סטפון לאזמה 5 (5 ריבאונדים), אנדרו ויז'נייבסקי 3 (5 אסיסטים), דיאור פישר (7 ריבאונדים) ותומר בר אבן שיחקו ולא קלעו.

קלעו לרומא: ריקי מינארד 14 נקודות (7 ריבאונדים), אנדרה האטסון 12 (9 ריבאונדים), אנדראה קרוסריול 10, לוקה ויטאלי 8, קנדי ווינסטון 6, אנג'לו ג'ילי 5 (6 ריבאונדים), לואיג'י דאטומה 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully