וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשקלון העיפה את חיפה מהגביע

טולברט שוב חגג מול הירוקים עם 28 נקודות, גלבוע/גליל נחלצה מהפסד בר"ג וניצחה 63:64 אחרי שפיגרה במשך שלושה רבעים

תאגיד כאן

צפו בתקציר המשחק באדיבות הערוץ הראשון
עריכת וידאו: דורון שטיין

משחקי שמינית גמר גביע המדינה יצאו היום (חמישי) לדרך, עם שלושה משחקים שכוללים שני מפגשים על טהרת ליגת העל, ועוד קבוצה מהלאומית שתנסה להיות על תפקיד סינדרלה. במשחק הראשון של הערב הפתיעה עירוני אשקלון את מכבי חיפה 87:95 בזכות הצגה גדולה של בריאן טולברט, שהזכיר לירוקים מחדש את הסיוטים מגמר הגביע בעונה שעברה אז גזל לאבי אשכנזי ושחקניו את הגביע עם שלשת ניצחון עם הבאזר. הפעם לא חיכה האמריקאי הבלתי נגמר לסיום וצלף 28 נקודות בדרך לניצחון מרשים שהרס לחיפה רצף של שישה ניצחונות רצופים.

עירוני רמת גן, שטרם ניצחה העונה בליגה, הייתה קרובה לסנסציה של הערב כשהוליכה במשך שלושה רבעים על הפועל גלבוע/גליל, אבל הקבוצה של עודד קטש התעשתה ברבע האחרון בעזרת יכולת טובה של ג'רמי פארגו שהוביל אותה לניצחון דחוק 63:64. אליצור כוכב יאיר/כפר סבא, קוטלת הענקים מהלאומית, הייתה קרובה גם היא להפתעה גדולה אך נכנעה אחרי משחק מותח 93:85 להפועל עפולה.

ביום ראשון יושלמו משחקי שמינית הגמר כשהפועל ירושלים תארחת את ברק נתניה, עירוני נהריה תפגוש את מכבי ראשון לציון ומכבי אשדוד תנסה להפתיע את בני השרון, כשהחל משלב רבע הגמר ייכנסו למעגל המשחקים גם מחזיקת הגביע הפועל חולון והאלופה מכבי תל אביב.

עירוני אשקלון – מכבי חיפה 87:95

חיפה עלתה עם דרור חג'ג', ג'ייסון ריץ', משה מזרחי, דבון ג'פרסון ובן סטרונג. באשקלון פתחו מורן רוט, קורי קאר, ג'ימי בקסטר עומאר סניד וברוקס סיילס. קאר הקפיץ את האוהדים במהירות עם שלשה בהתקפה הראשונה של המשחק, אבל ג'פרסון דאג להושיב אותם במהירות עם דאנק אופייני מהעבר השני, ואחרי פתיחה צמודה יצרה אשקלון יתרון קטן כשבקסטר העלה אותה ל-7:11. חיפה הגיבה עם התעוררות התקפית ושלשה של ריץ' קבעה 11:12 לאורחים, ואחרי דקות טובות של רוט נעזרה חיפה בכניסתו של ריצ'ארד רובי כדי לסגור את הרבע ביתרון 20:25.

ברבע השני נמשך המומנטום הירוק וסל ועבירה של רובי קבעו 20:28, מה שגרם לאריאל בית הלחמי להזעיק פסק זמן מהיר, ממנו חזרו שחקניו מפוקסים יותר וסיילס השתלט על איזור הצבע וצימק ל-28:24. בהמשך נכנס גם טולברט לעניינים, ומהלך נהדר של סל ועבירה של סניד החזירו לאשקלון את היתרון עם 31:32. חיפה לא הצליחה לבלום את המפולת וכשלה גם בהגנה, כשטולברט חוגג ומריץ את אשקלון ל-33:44 במחצית.

אם חיפה בנתה על חזרה מהירה ברבע השלישי היא קיבלה חמש נקודות רצופות של קורי קאר שהקפיץ את היתרון האשקלוני ל-34:49. ריץ' החל להחזיר את חיפה לתמונה אבל טולברט המשיך ללהוט עם שתי שלשות משוגעות כמו שהוא יודע והפער צמח בחזרה לתחום הדו ספרתי, ובסיום הרבע השלישי הוליכה אשקלון בבטחה 57:69.

הירוקים התעוררו לבסוף בתחילת הרבע השלישי כשעמית בן דוד הכניס הרבה סדר וקבר שלשה שקבעה 62:71, אבל רוט ענה מיד בשלשה משלו ושמר על הפער. אשכנזי ניסה להמריץ את שחקניו אבל ביום רע של ג'פרסון התקשה ריץ' להוביל את ההתקפה לבדו, וטולברט הלוהט לא נרגע בדרך ליתרון שיא של 67:83 לאשקלון, ששייטה בנוחות בדקות האחרונות בדרך לניצחון 87:95.

קלעו לאשקלון: בריאן טולברט 28 נקודות, עומאר סניד 18 (9 ריבאונדים), מורן רוט וקורי קאר 13 כל אחד, ברוקס סיילס 8, דרור דוידי 7, ג'ימי בקסטר 5, כריס ווטסון 2.

קלעו לחיפה: ג'ייסון ריץ' 28 נקודות, דבון ג'פרסון 16, עידו קוז'יקרו 14, עמית בן דוד ומשה מזרחי 9 כל אחד, ריצ'ארד רובי 8, דרור חג'ג' 3.

עירוני רמת גן – הפועל גלבוע/גליל עליון 64:63

עודד קטש העלה את החמישייה הרגילה עם ג'רמי פארגו, דגן יבזורי, איזיאה סוואן, אלישי כדיר ובריאן רנדל, רמת גן פתחה עם אור ברנר, ברנדון יואינג, איציק אוחנון, טאג' מקאלו וג'וליאן קאזו. רמת גן פתחה את הרבע הראשון מצויןבזכות קאזו וברחה ל-3:10. דקות טובות של יבזורי וגל מקל השאירו את הקבוצה של עודד קטש במשחק ובסוף הרבע התוצאה עמדה על 16:18 לרמת גן.

הקבוצה של דני גוט ניצלה דקות גדולות של יואינג בתחילת הרבע השני כדי לברוח ל-19:34 מול האורחים ההמומים. דקות טובות של סוואן ועבירה מטופשת של מקאלו על יזרעאלי שזרק ממחצית המגרש עם הבאזר צימקו ל-29:39 במחצית לרמת גן.

הקבוצה של דני גוט יצאה טוב למחצית השנייה וברחה ליתרון 14, לפני שדקות טובות של דיון דוואל הורידו את ההפרש ל-6 בלבד, ובסוף הרבע השלישי 44:52 לרמת גן. לקראת סיום הרבע נחת טאג' מקאלו המקומי לא טוב על הרגל ועזב את הפרקט.

גלבוע/גליל פתחה את הרבע הרביעי בסערה, ועלתה ליתרון ראשון באמצע הרבע, אבל דקות טובות של קאזו נתנו את היתרון בחזרה לרמת גן, לפני ששלשה גדולה של גל מקל העלתה את גלבוע ליתרון 60:62. המקומיים נטלו בחזרה את היתרון בעזרת קליעות עונשין מדויקות של יואינג וקאזו, אבל 10 שניות לסיום לקח פארגו את האחריות וקבר את הסל האחרון במשחק שקבע 63:64. מהעבר השני הלכה רמת גן למקאלו בניסיון לנצח את המשחק, אלא שהאמריקאי החטיא פעמיים וגלבוע/גליל נחלצה עם הניצחון 63:64.

קלעו לגלבוע/גליל: בריאן רנדל 18 נקודות, ג'רמי פארגו 12, גל מקל ודיון דאוול 8 כל אחד, אלישי כדיר 6 (9 ריבאונדים), גוני יזרעאלי 4, אייזאה סוואן 5, דגן יבזורי 3.

קלעו לרמת גן: ברנדון יואינג 28 נקודות, ג'וליאן קאזו 17, איציק אוחנון 6, טאג' מקאלו 5, אור ברנר 3, ג'ייסון תומאס ושון דניאל 2 כל אחד.

אליצור כוכב יאיר/כפר סבא – הפועל עפולה 93:85

הקבוצה הצנועה של הוד בן הרצל, שזכתה לכינוי 'קוטלת הענקיות' בזכות כמה הפתעות שרשמה במחזורי הפתיחה של הליגה הלאומית, הייתה בעמדת ניצחון מול יריבתה מליגת העל עד לרגעי ההכרעה, אך לא השכילה להשלים את ההפתעה. ברבע הראשון המשחק היה שקול, ושחקניו של אלי רבי הוליכו בסיום הרבע 20:21. אך אז התעורר הזר היחיד של הקבוצה מהלאומית, ריימונד היקס, שהוליך את קבוצתו ליתרון מפתיע 30:43 במחצית.

ברבע השלישי צימקו האורחים עד ל-63:62 בסיום הרבע בזכות דקות טובות של ג'סטין דנטמון, אך שחקני כוכב יאיר החזירו אותם ליתרון מבטיח, לפני שבי ג'יי מקי התעורר והנהיג מהפך עפולאי עם ריצת 2:16 שהכריעה את המשחק.

קלעו לעפולה: בי ג'יי מקי 24 נקודות, ג'סטין דנטמון 19, ג'ייקוב ג'אקס 12, ג'רמיין הול 8, ניצן חנוכי ואורי כהן מינץ 7 כל אחד, גור פורת וניר כהן 6 כל אחד, ניב ברקוביץ' 5

קלעו לכוכב יאיר/ כפרסבא: ריימונד היקס 26 נקודות, גיל אמיתי 19, ג'ורדן פליגל 15, שלומי הרוש 8, עומר רוב 6, יואב אלטר 5, אבירם זליקוביץ' 4, תום רוזן 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully