וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה את אליצור מכבי נתניה 70:84

מכבי חיפה הורידה את נתניה לקרקע עם ניצחון 70:84. מכבי ת”א הביסה את עפולה 71:108, בני השרון ניצחה בראשל”צ

מנהלת ליגת העל בכדורסל

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

המחזור השישי בליגת העל שהתחיל אתמול עם ניצחונה הקליל של ירושלים על נהריה, נכנס להילוך גבוה הערב (ראשון) כשבמוקד המשחקים עמד המפגש בין את אליצור מכבי נתניה, שגברה במחזור הקודם על אותה ירושלים, עם מכבי חיפה שהשיגה את ניצחונה הראשון בשבוע שעבר. אלא שאוהדי הכדורסל שצפו בו ראו בעיקר יכולת התקפית ירודה, והרבה חלודה, בעוד חיפה הצליחה לצאת עם ניצחון שני העונה 70:84.

מכבי תל אביב פגשה את העולה החדשה מעפולה, זו שכולם הזהירו מפניה, אבל שחקניו של אלי רבי בעיקר הראו שעם יכולת כמו במשחק האחרון, אולי עדיף שיישארו בליגת המשנה. הצהובים הביסו ללא רחמים את עפולה 71:107, כשהם קולעים 94 נקודות בשלושה רבעים (!). אפי בירנבוים ומכבי ראשון לציון יארחו את קבוצתו לשעבר של בירנבוים, בני השרון. אשקלון אמנם התקשתה, אבל הוליכה לאורך כל המשחק, והשיגה ניצחון חוץ על עירוני רמת גן, 86:92.

אליצור מכבי נתניה – מכבי חיפה 84:70

חיפה פתחה טוב את המשחק והלכה פנימה לדבון ג'פרסון ובן סטרונג, אבל הנתנייתים הגיבו מיד עם נקודות של וושהאם וקיליגסוורת', וסל ועבירה של פינוק העלו את המארחים ליתרון 6:9. נתניה המשיכה להגדיל את הפער, אבל חיפה הגיבה באגרסיביות בהגנה, הלכה פנימה למשה מזרחי ולג'ייסון ריץ', שהחזיר את האורחים עד פיגור נקודה בלבד, 13:12. שתי הקבוצות נראו מבולבלות מעט בהתקפה, אבל וושהאם שמר את קבוצתו מלפנים. חיפה שוב קיבלה תרומה מג'פרסון, ונקודות של קוז'יקרו מהקו קבעו שיוויון 18:18 בסיום הרבע הראשון.

עמית בן דוד פתח טוב את הרבע השני עם נקודות שהעלו את קבוצתו ליתרון, וג'סי פלוט רוסה העלה את חיפה ליתרון 18:22. נתניה הצליחה למצוא נקודות ראשונות ברבע רק מהעונשין, ומהעבר השני שוב העניש פלוט רוסה מחוץ לקשת והעלה את היתרון ל-6. אשכנזי הכניס גם את ג'רמי טיילר, שבמהלך התקפה יפה העלה את חיפה ל-24:31. נתניה ניסתה לחזור בעזרתו של פינוק, אבל ג'פרסון שוב התעלל בהגנה של המארחים, והיתרון עלה ל-9. נתניה המשיכה להטיח כדורים אל הטבעת, בעוד חיפה הקפיצה כדורים להאלי-אופ לריץ', וטיילר העלה את האורחים ליתרון 31:44.

ג'פרסון המשיך להיות האיש של אשכנזי בהתקפה, ולנתניה לא היו כלים להתמודד איתו. הירוקים המשיכו להתרחק מהמארחים, בעוד דרור חג'ג' העלה את היתרון ל-17, 2 וחצי דקות מפתיחת הרבע. נתניה בחרה להמשיך ולנסות את כוחה מחוץ לקשת אבל לא פגעה אפילו פעם אחת, התנחמה בנקודות של וושהאם מהעונשין, ומזרחי העלה את האורחים ל-45:59. נתניה הצליחה לחזור מעט לקראת סוף הרבע, אבל וושהאם שלח שלשה שמצאה רק אוויר, וחיפה ירדה ביתרון 54:65.

וושהאם החזיר על האיירבול בפתיחת הרבע, כשסיים מתפרצת טובה, והוריד את הפיגור ל-9 בלבד, אבל קבוצתו לא השכילה למצוא נקודות, ושלשות של ריץ' וחג'ג' קבעו יתרון 59:71 לחיפאים. נתניה נראתה אבודה באותן דקות, ולמרות שחיפה גם היא לא מצאה נקודות, קבוצתו של אלפסי לא קלעה במשך דקות ארוכות. האורחים גם הם היו חלשים מאוד בהתקפה, ונהנו משלשה של קוז'יקרו, שהעלתה ליתרון 15. המארחים עשו ניסיון אחרון לחזור למשחק, אבל קילינגסוורת' ו-וושהאם לא היו מסוגלים למצוא את הטבעת, ובחיפה חגגו ניצחון שני ברציפות.

לחיפה: דבון ג'פרסון 20, ג'ייסון ריץ' 14, דרור חג'ג' 12 ו-7 אסיסטים, ג'סי פלוט-רוסה ומשה מזרחי 8 כ"א, עידו קוז'יקרו 7, עמית בן דוד 6, ג'רמי טיילר 5, ריצ'רד רובי ובן סטרונג 2 כ"א.

קלעו לנתניה: טוני וושהאם ומרקו קילינגסוורת' 17 כ"א, דנילו פינוק 16 ו-5 איבודים, שמוליק ברנר 13, אוריה גור 5.

מכבי תל אביב – הפועל עפולה 71:108

אנדרו ויז'נייבסקי הגיע לאחר המשחק הגדול שלו מול מארוסי ביום חמישי, ומהר מאוד הבהיר לעפולה שהוא בכושר נהדר. הרכז פתח עם 6 נקודות בדקות הראשונות, והטיס את האלופה ליתרון 0:11. ג'סטין דנטמון צלף שלשה שנתנה לקבוצתו קצת אוויר, ועם נקודות נוספות שלו ושל בי ג'יי מקי חזרו המארחים ל-13:7. גרשון הכניס את אלן אנדרסון אל המגרש, וזה הגיב מיד בנקודות, וביחד עם יכולת גדולה של בלות'נטל, שצלף 3 שלשות נהדרות, ירדו הצהובים ביתרון 23:34 בסיום הרבע הראשון.

אם עפולה קיוותה שהריצה המטורפת של המארחים תיעצר מעט בפתיחת הרבע השני, הרי שהם טעו בגדול. מכבי פתחה בריצת 2:12, תודות לסטפון לאזמה ויניב גרין, כשאלן אנדרסון מוצא את השלשה השניה שלו, ומעלה את האלופה ליתרון 27:46. האורחים המשיכו להתקשות מאוד בשני צידי הפרקט, כשלאזמה מעניש שוב ושוב את ההגנה, ורק בי ג'יי מקי ודנטמון מצליחים למצוא את הטבעת. שלשה של נניקשוילי הורידה ל-21 הפרש "בלבד". איידסון ורביב לימונד הצטרפו לחגיגה, אנדרסון המשיך להעניש את האורחים, והצהובים סגרו רבע התקפי נהדר של 15:28, וירדו ביתרון 38:62 בסיום המחצית הראשונה.

אנדרסון המשיך את המומנטום גם בפתיחת הרבע השלישי, ורק נקודות של גור פורת עצרו ריצת 0:6 של הצהובים בדקה הראשונה. אלא ששחקניו של גרשון היו נחושים בדעתם להמשיך ללחוץ על הגז, ונקודות של ויז'נייבסקי ופניני קבעו יתרון 42:74. גרשון הוריד את החמישיה שלו ונתן דקות לספסל שלו. פניני צלף מחוץ לקשת, ויז'נייבסקי המשיך לעשות כאבי ראש לעפולה, שמצידה התעסקה בעיקר בהחטאות בלתי נסבלות בהתקפה. אפילו שארפ, שקיבל קצת דקות במשחק היורוליג האחרון ראה פרקט, והגיב בג'אמפ, ושלשה של לימונד קבעה יתרון 40. הצהובים לא עצרו, המשיכו להתעלל, וירדו ביתרו ומדהים של 48:94 בסיום הרבע השלישי (!).

הרבע האחרון, שסביר להניח ששתי הקבוצות היו שמחות לוותר עליו, נפתח בריצת 7:17 של עפולה, שהבינה שתבוסה כה כואבת עלולה להשפיע לה על המשך העונה. בי ג'יי מקי לקח את החוק לידיים והחל להפציץ מחוץ לקשת, בעוד עפולה הורידה ל-101:66. מכבי נרגעה מעט, נתנה לאורחים להשיב מעט מהכבוד שלהם, ולבסוף רשמו ניצחון "רק" ב-37 הפרש.

קלעו למכבי תל אביב: רביב לימונד ואלן אנדרסון 17 כ"א, דייויד בלותנטאל 15 (5 מ-6 ל-3), גיא פניני 13, סטפון לאזמה 12, מצ'איי לאמפה ואנדרו ויז'נייבסקי 8 כ"א, צ'אק איידסון (6 אסיסטים), דרק שארפ ויניב גרין 5 כ"א, דיאור פישר 3 ו-11 ריבאונדים.

לעפולה: בי ג'יי מקי 21, ג'סטין דנטמון 10, ניב ברקוביץ' 9, ניר כהן 8, אורי כהן מינץ 7, ג'רמיין הול 6, גור פורת 5, אבי נניקשווילי 3, ניצן חנוכי 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מכבי ראשון לציון – בני השרון 84:79

ראשון פתחה את הרבע הראשון היטב ועלתה ליתרון 2:6, אך 10 נקודות של קוקי בלצ'ר הפכו את התוצאה והעניקו לבני השרון יתרון 16:24 בדרך ל-21:26 בסיום הרבע. בני השרון פתחה את הרבע השני בסערה עם דקות טובות של רון סטיל ועלתה ל-24:34, אבל התעוררות של דלרון ג'ונסון וארון מגי סייעו למקומיים לחזור למשחק, כשסל של אבי בן שימול קובע מהפך, וראשון לציון הצליחה לרדת למחצית ביתרון 37:40, כנגד כל הציפיות.

בכניסה לרבע האחרון שתי הקבוצות התקשו לייצר נקודות, אבל ארון מגי הצליח לאפס מעט את היד ויהוא אורלנד קלע שלוש מהקו כדי להעלות את המקומיים ל-43:48 ולהתחיל ריצה שכבר הגיעה ל-50:60, אבל סל קלנסי ורון סטיל התעוררו, קלעו ובסיום הרבע רק 57:60 לראשון.

הרבע האחרון בישר על המשך משחק צמוד, כשהפעם בני השרון מצליחה להחזיר לעצמה את היתרון אחרי דקות ארוכות, אבל ראשון נשארת במשחק ולוח התוצאות מראה 74:74פחות מארבע דקות לסיום. עכשיו סל רדף סל, בני השרון קלעה, ראשון החזירה ודקה לסיום 79:79. בני השרון נהנתה מרבע אחרון נהדר של דורי אסף, שדייק מהעונשין והעלה את בני השרון ליתרון 4. 30 שניות לסיום חדר טפירו ומצא את איתי לב לשלשה פנויה לגמרי, אבל זה החטיא אותה, ובני השרון חגגה ניצחון חוץ יקר.

לבני השרון: קוקי בלצ'ר 17 ו-6 אסיסטים, סם קלנסי 16 ו-8 ריבאונדים, שון ג'יימס 15 ו-8 ריבאונדים, דורי אסף 12, רון סטיל ואורי יצחקי 7 כ"א, ארז כץ 6, אוגונה אוניקווה 4.

קלעו לראשון לציון: לארי אובנון 17, ארון מגי 16, דלרון ג'ונסון 14 ו-11 ריבאונדים, מאיר טפירו 12 ו-6 אסיסטים, ארז מרקוביץ' 6, רוד גריזארד ויהוא אורלנד 5 כ"א, אבי בן שימול 4.

עירוני רמת גן – עירוני אשקלון 92:86

אשקלון פתחה את המשחק בסערה ועלתה ל-3:13 מהיר בתוך פחות מארבע דקות ואחר כך ל-10:22, כשעומאר סניד וג'ימי באקסטר מוליכים את הקלעים של הקבוצה מהדרום. דקות טובות של אדי בארלו, שצלף מחוץ לקשת וסיים את הרבע הראשון עם 11 נקודות, סייע לרמת גן לחזור למשחק ובסיום הרבע הראשון 23:28 לאורחים. החזרה של רמת גן למשחק עוררה דווקא את אשקלון, שפתחה את הרבע השני כפי שעשתה זאת בראשון ובעזרת ריצת 1:9 עלתה ל-24:37 בזכות ברוקס סיילס ששלט מתחת לסלים. אלא שכאן, שוב כמו קודם, רמת גן חזרה עם נקודות של ברנדון יואינג והצליחה לצמק ל-48:40 אחרי 20 דקות משחק.

עומאר סניד ומורן רוט ידעו לשמור על היתרון של אשקלון גם עפ פתיחת הרבע השלישי, אבל הפעם רמת גן סירבה לתת ליריבה שלה לברוח, כשברנדון יואינג מעלה הילוך, קולע מחוץ לקשת ומסיים את הרבע השלישי עם 19 נקודות, כשבסיום הרבע 63:69 לאשקלון והכל פתוח לקראת 10 הדקות האחרונות. רמת גן כבר הורידה ל-73:72 לפני אמצע הרבע האחרון, אבל חמש נקודות רצופות של מורן רוט הבריחו את אשקלון בחזרה לפלוס 6, קורי קאר צלף מבחוץ בהמשך והאורחים הבטיחו ניצחון 86:92.

לאשקלון: מורן רוט 21, עומאר סניד 17, קורי קאר ברוקס סיילס 15 כ"א, בריאן טולברט 11, ג'ימי באקסטר 8, אבי סוכר ואלעד הופמן 2 כ"א, כריס ווטסון 1.

קלעו לרמת גן: ברנדון יואינג (6 מ-10 ל-3) 28, ג'וליאן קאזו 15, אדי בארלו 13, איציק אוחנון 11, טאג' מקלו 10, שון דניאל 3, אוטיס היל וחן זיגדון 2 כ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully