וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו במכבי חיפה מנצחת את בני השרון 67:77

גארד מכבי חיפה הפציץ 25 נקודות ב-67:77 על בני השרון, והירוקים מהכרמל רושמים לראשונה העונה שני ניצחונות רצופים

מנהלת ליגת העל בכדורסל

עריכת וידאו: דורון שטיין

המחזור החמישי בליגת העל ננעל הערב (שני) במשחק בו אירחה בני השרון, הגיבורה הטראגית של המחזור הקודם, את מכבי חיפה, שניסתה ליצור רצף של ניצחונות. בסיום משחק הפכפך, בו חיפה השליטה את הקצב שלה במשך שלושה רבעים, הצליחו הירוקים מהכרמל לנצל את חסרונו של קוקי בלצ'ר בשורות בני השרון, ולנצח 67:77 בחוץ. את הקרדיט יש לתת לג'ייסון ריץ', שלקח את חיפה על כתפיו. אחרי רבע ראשון מצוין (13 נקודות), ריץ' נחלש ברבע השני (2 נקודות בלבד), אך ידע לחזור לעצמו במחצית השנייה, והוליך את סגנית האלופה עם 25 נקודות (8 מ-15 מהשדה) ו-6 ריבאונדים ב-30:45 דקות. דבון ג'פרסון, שלא התאמן מאז יום חמישי בגלל כאבים ברגל והתקשה ללכת, היה מצוין עם 19 נקודות ו-10 ריבאונדים ב-38:15 דקות משחק.

בני השרון הגיעה למשחק בצל ההפסד הדרמטי במלחה בשבוע שעבר, וחסרה מאוד את קוקי בלצ'ר, שהורחק במהלך המשחק בירושלים לאחר שהתקוטט עם דיז'ון תומפסון מירושלים, ויעמוד לוועדת משמעת באיגוד הכדורסל ביום חמישי. בקבוצה קיוו לתרומה ממשית מהזר סם קלנסי, שלא תרם יותר מדי בהפסד להפועל ירושלים, וקיבלו אותה רק בחצי הראשון בו קלע השחקן 11 נקודות מתוך ה-13 במשחק. בנוסף, גם שיתוף הפעולה שלו עם שון ג'יימס עדיין לא הפך בשלב זה את הקו הקדמי של בני השרון למאיים. בני השרון החתימה את היהודי אייזק רוזפלט, ששיחק בעבר בליגה בפורטוגל, והוא שיחק רק חצי דקה נגד מכבי חיפה.

רוזפלט (24, 2.06), סנטר יהודי-אמריקאי, הוא בוגר מכללת סנט. תומאס מהדוויז'ן 3, והוא ניסה את מזלו לראשונה באירופה בעונת 2007/8 במדי קבוצת קורדובה מהליגה השלישית בספרד. את העונה שעברה פתח הסנטר בקבוצת אקדמיק קוימברה מהליגה הראשונה בפורטוגל, שם רשם 12.7 נקודות ו-7.2 ריבאונדים בממוצע למשחק, לפני שחזר לצרפת לליגה השלישית לקבוצת דנק בה רשם 10.7 נקודות ו-8.5 ריבאונדים למשחק.

מנגד במכבי חיפה קיבלו בחזרה בסוף השבוע את ג'רמי טיילר, לאחר שהאחרון לא קיבל הרחקה נוספת בעקבות התקרית עם מוטי מוסקוביץ' לפני שבועיים, ובאיגוד הסתפקו בקנס כבד. על הפרקט טיילר שוב הציג יכולת חלשה ולא תרם לניצחון הירוקים (0 נקודות ב-5:45 דקות).

מהלך המשחק

בני השרון פתחה עם רון סטיל, דורי אסף, אורי יצחקי, סם קלנסי ושון ג'יימס. חיפה עלתה עם משה מזרחי, דרור חג'ג', ג'ייסון ריץ', בן סטרונג ודבון ג'פרסון. חיפה הלכה פנימה בדקות הפתיחה וניצלה את האתלטיות של דבון ג'פרסון, אולם שלשה של שון ג'יימס וחדירה יפה של דורי אסף העניקו למארחת יתרון 8:12. שמיר הכניס את ארז כץ, ואשכנזי הכניס את עידו קוז'יקרו, והמשחק המשיך לשמור על קצב גבוה. סם קלנסי הראה יכולת טובה בצבע עבור בני השרון (6 נקודות ברבע ב-3/5 מהשדה), אולם האיש של הרבע היה ג'ייסון ריץ' שתפר 13 נקודות (3 מ-3 לשלוש) והוריד את חיפה ביתרון 23:26 בתום 10 דקות משחק.

בני השרון נטלה את ההובלה בתחילת הרבע השני, אולם ירידה מהירה של חיפה להגנה מנעה ממנה לייצר מומנטום, ועל הפרקט התפתח משחק נדנדה. שון ג'יימס לא מצא את עצמו (רק 3 נקודות ב-5:30 דקות במחצית) ולמרות שמירה איזורית אינטנסיבית של קלנסי (11 נקודות במחצית), אסף וסטיל, חיפה קלעה עד 4 דקות למחצית ב-50 אחוז מהשדה, והמארחת לא הצליחה לעצור את הירוקים בצבע ומחוץ לקשת. הקצב המהיר של הרבע הראשון נעלם לגמרי עקב משחק רווי שריקות של השופטים. בני השרון התקשתה מחוץ לקשת (2 מ-10 במחצית), דקות הסיום של הרבע היו מלאות איבודים והחטאות מצד שתי הקבוצות, ג'רמי טיילר לא הצליח להיכנס למשחק, אולם שלשה של ג'סי פלוט-רוסה ויכולת טובה של ג'פרסון (11 נקודות ו-7 ריבאונדים במחצית) הורידו את חיפה למחצית ביתרון 35:44.

הרבע השלישי נפתח בצורה מפוזרת מצד שתי הקבוצות, שון ג'יימס נכנס אט-אט לעניינים, אבל חיפה שמרה על היתרון בזכות יכולת טובה של ריץ' והחטאות של סטיל ואסף. בהמשך חדירה של אסף צימקה למינוס 5 וחיפה לקחה פסק זמן, 2:42 לסיום הרבע. בני השרון המשיכה ללחוץ, קוזיקרו המשיך ביכולת החלשה בצבע, והמארחת השלימה ריצת 0:9 והשוותה ל-55:55. שלשה של כץ עם הבאזר הורידה את בני השרון ביתרון 56:58.

דורי אסף ביצע עבירה רביעית בתחילת הרבע הרביעי, ובני השרון החזיקה ביתרונה בזכות איבוד כדור של ריצ'י רובי והחטאה של ג'פרסון. 6:35 לסיום בני השרון חצתה את גבול ארבע העבירות ואשכנזי הפציר בשחקניו ללכת לקו כמה שיותר. אשכנזי העלה חמישייה נמוכה עם ריץ', בן דוד וחג'ג', וחיפה רצה 5:13 בדרך ליתרון 63:69, שלוש דקות לסיום. בני השרון קיוותה ששמירת הלחץ תחזיר אותה למשחק, אולם חיפה ידעה לנצל את ההליכה לקו, ובסיום הירוקים השיגו, לראשונה העונה, ניצחון שני רצוף, הפעם בתוצאה 67:77.

סטטיסטיקה

קלעו לבני השרון:

דורי אסף 5 אסיסטים) 19 נקודות (7 מ-12 מהשדה), שון ג'יימס (8 ריבאונדים ו-4 חסימות) 15, סם קלנסי (10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) 13, אוגונה אוניקווה (6 ריבאונדים) 8, רון סטיל 4, אורי יצחקי וארז כץ 3 כל אחד, משה יעקוסי 2, כן שותפו בן רייס ואייזיק רוזנפלד.

קלעו למכבי חיפה:

ג'ייסון ריץ' (6 ריבאונדים) 25 נקודות (5/10 לשתיים, 3/5 לשלוש), דבון ג'פרסון (10 ריבאונדים) 19 (7/13 לשתיים), דרור חג'ג' (5 אסיסטים) 12, עמית בן דוד ובן סטרונג 7 כל אחד, ג'סי פלוט-רוסה 4, עידו קוז'יקרו 2, משה מזרחי 1, כן שותפו ריצ'רד רובי וג'רמי טיילר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully