וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו באליצור נתניה מנצחת את הפועל ירושלים

העולה החדשה ממשיכה להרשים, הפעם עם ניצחון על ירושלים המאכזבת עם משחק שיא של וושהאם (32). צפו בתקציר

מנהלת ליגת העל בכדורסל

צפו בתקציר המשחק

עריכת וידאו: יאיר דניאל

המחזור החמישי בליגת העל יצא לדרך הערב (שבת) בקרב הצמרת בו ארחה באולם "ישורון" אליצור מכבי נתניה את הפועל ירושלים. שתי הקבוצות הגיעות למשחק במאזן של שלושה ניצחונות אל מול הפסד אחד, ובמטרה לשמור על עצמן במאבק הצמרת. בפועל, קיבלנו עוד תצוגה מרשימה של העולה החדשה, ועוד משחק אפטי ומאכזב של הירושלמים. זה נגמר ב-72:84 מרשים לזכות נתניה, שנשארת בצמרת - בזכות, ולא בכדי.


על אף שנחלה את הפסד הבכורה שלה בליגת מול אשקלון בשבוע שעבר, ועל שאף ששיחקה ללא כוכבה, מרקו קילינגסוורת', שהורחק באותו משחק ולא שיחק הערב, החבורה של אריק אלפסי הוכיחה שיותר מהכל, מדובר בקבוצה, כזו שגדולה יותר משחקן כזה או אחר. ובכל זאת, חייבים לציין את טוני וושהאם, במשחק שיא, ששוב הראה כי התדמית שדבקה בו, של שחקן ליגה לאומית, פשוט לא מדויקת. אם מוסיפים יכולת טובה של דנילו פינוק במחצית הראשונה ומשחק קבוצתי שהבליט גם את שחקני המשנה, לא פלא שהעולה החדשה יצאה עם ידה על העליונה הערב.


מנגד, ירושלים צריכה לחשוש, בטח כשמפעל היורוקאפ יוצא לדרך ביום שלישי. אם במשחקים האחרונים יובל נעימי עוד הציל את הקבוצה מהבירה עם מספר מהלכי קלאץ' גדולים שעשו את ההבדל בין ניצחון והפסד, הערב זה כבר לא היה כזה פשוט. הקבוצה של גיא גודס החתימה אמש את פו ג'טר, שהגיע למשחק ישירות משדה התעופה אך לא שיחק הערב, ועל אף שהיתה חסרה את דיז'ון תומפסון המורחק ושרון ששון הפצוע, החבורה של גודס פשוט לא יכולה להמשיך לשחק כדורסל כל כך אפטי וחסר מעוף. יוגב אוחיון חזר מפציעה ושיחק הערב, אך כשסימונס ונעימי, שהרגילו אותנו ליכולת מצוינת, נותנים משחק כה חלש, לאדומים לא היה הרבה סיכוי הערב. גם משחק מצוין של ליאו ליונס לא הספיק לירושלים, ואולי המשחק הזה מבטא, יותר מכל, את חשיבותו של דיז'ון תומפסון לקבוצה שבנה גודס. כך או כך, אם בירושלים רוצים שהתוצאות על הפרקט יהיו תואמות לציפיות הגדולות - גם בליגה, גם בירוקאפ - הגיע הזמן שהירושלמים יפסיקו להיות תלויים בשחקן כזה או אחר, ויתחילו לשחק כמו קבוצה. המבחן הראשון יהיה, כאמור, ביום שלישי. במתכונת, האדומים נכשלו.

מהלך המשחק

העולה החדשה עלתה עם קווין ברסוול, דנילו פינוק, שמוליק ברנר, ליאור חכמון וטוני וושהאם בחמישיה, בעוד גיא גודס העלה את יוגב אוחיון לצד יובל נעימי, טרה סימונס, ליאו ליונס וקווין פינקני. הפתיחה של נתניה היתה מוחצת, כשליאור חכמון ודנילו פינוק הריצו את המארחת ל-0:8 מהיר אחרי שתי דקות בלבד. פינוק וברסוול המשיכו להציג דקות טובות, אלא שמהעבר השני נעימי לדאג לצמק במעט את היתרון עד ל-8:14. בשלב הזה נכנסו פינקני וליונס לעניינים, אלא שההגנה הירושלמית המשיכה להיות מחוררת, ופינוק ו-וושהאם ניצלו זאת כדי לרדת עם לסיום הרבע הראשון ביתרון 18:22.

טוני יאנגר פתח היטב את הרבע השני עם חמש נקודות, ומנגד עלה ברנדון האנטר מהספסל כדי לשמור את ירושלים קרובים, בדרך ל-25:29, שש וחצי דקות להפסקה. אלא שלפינוק הפער הזה לא הספיק, ועם מספר נקודות ברציפות הוא דאג להעלות את נתניה ל-25:33. רוברט רותבארט קם מהספסל ועם חמש נקודות רצופות, כולל שלשה יפה, העלה את נתניה ליתרונה הגדול עד אותו רגע, 27:38. הסנטר הצעיר ביצע מיד את עבירתו השלישית וירד לספסל, אך גם בלעדיו המשיכו וושהאם והנתנייתים את היכולת המצוינת, ומנגד נעימי ניסה לסחוב את הירושלמים על גבו, והצליח רק להוריד את האורחת לחדרי ההלבשה בפיגור 43:34.

אוחיון פתח את הרבע השלישי עם חדירה טובה, וביחד עם נקודות של פינקני רצו הירושלמים ל-0:5 מהיר, וצימקו ל-43:39, דקה וחצי מפתיחת הרבע. סימונס רצה להמשיך את המומנטום החיובי וסוף סוף דייק מחוץ לקשת, אך פינוק ו-וושהאם שוב השיבו מצוין, כשסל ועבירה של השני העלו את העולה החדשה ל-42:53.ירושלים המשיכה להחטיא בסיטונות, ו-וושהאם ניצל את זה כדי לשמור את היתרון המארח בפער דו-ספרתי, כששלשה של האמריקאי המצוין קבעה 51:62 צהוב, עם סיום הרבע.

נתניה פתחה בסערה את הרבע האחרון, כששון ויינשטיין השתתף בחגיגה גם הוא עם שלשה נהדרת, ולפתע זה כבר 53:69 מוחץ לזכות העולה החדשה. ירושלים לא ויתרה, וליונס הפנטסטי הטיס את האדומים לריצת 0:9, וצימק ל-69:62. ירושלים המשיכה ללחוץ על הדוושה, ונקודות של נעימי במתפרצת הורידו את ההפרש ל-71:68 בלבד. אלא שדווקא כשהצליחה לחזור למשחק ירושלים נתקעה, ולאחר שסימונס יצא בחמש עבירות לא מצאו האדומים את איש המטרה שלהם, ונתניה ניצלה זאת כדי לעלות חזרה ל-70:77, דקה לסיום. משם ירושלים כבר לא חזרה, וזה הסתיים ב-72:84 מרשים לעולה החדשה והמרשימה.

סטטיסטיקה

קלעו לנתניה: טוני וושהאם 32 (12 ריבאונדים), טוני יאנגר 15, דנילו פינוק 15, רוברט רותבארט 7, ליאור חכמון 5, קווין ברסוול 4, שון ויינשטיין 3, אלירן גואטה 2, שמוליק ברנר 1.

קלעו לירושלים: ליאו ליונס 24 (14 ריבאונדים), קווין פינקני 14 (9 ריבאונדים), טרה סימונס 12, יובל נעימי 9, אורי קוקיה 5, יוגב אוחיון 5, ברנדון האנטר 2, גיא דותן 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully