וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה 90:92 את רומא אחרי הארכה

רומא היתה בדרך לניצחון, אבל שלשה ענקית של ויז’נייבסקי כפתה הארכה, בסיומה השיגו גרשון ושחקניו ניצחון 90:92

אחרי שמכבי תל אביב הביסה בקלילות את צסק"א מוסקבה ומכבי ראשל"צ בשבוע החולף, נראה כאילו המכונה של פיני גרשון מתחילה להתחבר אט אט. האם מדובר במגמה חיובית או בחולשת היריבות? הערב (חמישי) הצהובים עמדו מול מבחן לא פשוט בשם לוטומטיקה רומא, מבחן שנתן אומדן נוסף ליכולותיה ומצבה של הקבוצה בשלב זה של העונה. מכבי עדיין לא מתואמת, עדיין לא מחוברת, אבל מספיק נחושה וכישרונית כדי לנצח משחקים. בסיום מותחן אדיר, בו שלשה גדולה של ויז'נייבסקי כפתה הארכה, מכבי ניצחה 90:92 ברומא, רשמה ניצחון חוץ ראשון העונה ביורוליג והנחילה לאיטלקים הפסד ראשון במסגרת זו.

בניצחון על רומא הפגינה מכבי בעיקר אופי ולחימה, ופחות כדורסל טוב ותיאום בין שחקניה. זה לא היה ניצחון מהסוג שהושג נגד צסק"א. מכבי רשמה 21 איבודי כדור ב-40 דקות משחק, אלן אנדרסון פתח בצורה מהוססת מאוד, צ'אק איידסון לא תרם להתקפה, אנדרו ויז'נייבסקי לא שלט בהתקפה המסודרת, ומאצ'יי לאמפה כלל לא תרם לצהובים בדקות בהן שיחק. אולם למזלה של מכבי, גם היריבה לא הציגה משחק גדול. רומא, שהגיעה למשחק עם מאזן אירופי מושלם, התבססה בעיקר על יכולתם האישית הגבוהה של איבי ג'אבר וקנדי ווינסטון. זה הספיק כדי להוליך על מכבי 70:73 בשניות הסיום, אך אז אלן אנדרסון, שהתעורר בהמשך ולקח מנהיגות במכבי, הוליך מתפרצת, מצא את ויז'נייבסקי, וזה קלע שלשה ענקית שכפתה שוויון 73:73 והארכה. בתוספת הזמן אנדרסון המשיך ביכולת הטובה (27 נקודות ב-36:38 דקות), דורון פרקינס עצר את ג'אבר בהתקפה המכריעה, ומכבי השיגה ניצחון חוץ גדול על אדמת איטליה.

מחצית ראשונה

רבע ראשון

מכבי פתחה בחמישייה עם אנדרו ויז'נייבסקי, אלן אנדרסון, צ'אק אידסון, סטפון לאזמה ויניב גרין. החמישייה של רומא כללה את איברהים ג'אבר, קנדי ווינסטון, הרווה טורה, אנדרה האטסון ורודריגו דה לה פואנטה. רומא פתחה בהגנה איזורית, אולם לא הצליחה לעצור את אידסון ו-ויז'נייבסקי שכפו קצב מהיר, ומכבי עלתה ל-1:6 מנקודות של אנדרסון (0 מ-3 לשלוש ברבע הראשון) ולאזמה. מכבי הלכה לצבע בכל הזדמנות, ואילו רומא זרקה בעיקר מחצי מרחק ומעלה בשל הנוכחות של לאזמה וגרין. שלשה של ג'אבר שחררה את רומא, שהמשיכה לריצת 2:10 ויתרון 9:11 באמצע הרבע. מכבי המשיכה להחטיא מחוץ לקשת, וגרשון הכניס את פרקינס במקום ויז'נייבסקי. אנדרסון, שפתח חלש מאוד, ביצע עבירת תוקף על האטסון, ג'אקטי עלה על לוח הקלעים, אולם פרקינס איזן מהקו והרבע הראשון הסתיים בשוויון 17:17.

רבע שני

מכבי כפתה על רומא שני איבודים בתחילת הרבע השני ועלתה ל-17:21 בזכות 4 נקודות רצופות של אנדרסון. מכבי הגבירה את הלחץ על ג'אבר בעזרת פרקינס, אבל לא הצליחה לקלוע מחוץ לקשת מול האיזורית של רומא. 6:48 דקות למחצית קלעה מכבי את השלשה הראשונה שלה במשחק כשאיידסון הפך מסירה של פישר לאסיסט. מכבי עלתה ליתרון 9 כשעל הלוח 4:00 דקות למחצית, טורה עם שלשה והטבעות של ג'אבר והאטסון צימקו לרומא והרימו את היציעים ב"פלאלוטומטיקה". גרשון החזיר את ויז'נייבסקי ולאזמה לפרקט, אנדרסון ביצע עבירה שלישית, לימונד החליף אותו, ומכבי התקשתה לקלוע. דה לה פואנטה החזיר את היתרון לרומא עם 2 מהקו. שלשה גדולה של בלות'נטאל 1:25 שניות לבאזר הורידה את מכבי ביתרון 33:35 במחצית.

המחצית הראשונה הייתה מאוד לא מרשימה מצד מכבי, ולמזלה גם רומא לא הציגה כדורסל איכותי. אנדרסון עם 12 נקודות (4 מ-9 מהשדה) היה הבולט בשורות הצהובים, שקיבלו רק 9 נקודות מהספסל בחצי הראשון ואיבדו 12 כדורים. האטסון הוליך את הרומאים עם 8 נקודות, והמארחים איבדו 11 כדורים, קלעו 2 מ-9 מחוץ לקשת ומסרו רק 3 אסיסטים לעומת 10 של מכבי.

מחצית שנייה

רבע שלישי

גרין חזר לפרקט עם פתיחת המחצית השנייה, פרקינס הציג משחק מפוזר מאוד בהתקפה ושלשה של מינארד יחד עם נקודות של ווינסטון העלו את רומא ליתרון 7. וויז'נייבסקי הזין את פישר בצבע, אולם שלשה של ג'אבר והגנה רעה של אנדרסון השאירו את היתרון בידי המקומיים. דקה לסיום הרבע וינסטון קלע שלשה והעלה את רומא ליתרון 9. ויז'נייבסקי, ברבע בו לא התליח לשלוט על משחק ההתקפה הצהוב, קלע רק אחת משתיים מהקו, ורומא הוליכה 51:59 אחרי שלושה רבעים.

רבע רביעי

גיא פניני ודייויד בלות'נטאל עלו בפתיחת הרבע הרביעי, אולם מכבי הייתה חדירה בצבע, ויז'נייבסקי ביצע תוקף ופיני גרשון לא מצא את השחקן שיספק לו שינוי מומנטום. הגנה טובה של פניני, איידסון ולאזמה ונקודות של ויז'נייבסקי עזרו למכבי לצמק למינוס 3, שלוש דקות מפתיחת הרבע. בשלב הזה הכדורסל הפך מפוזר, ושתי הקבוצות נבנו על מהלכי יחיד. פניני צימק בשלשה למינוס 2, ושלשה ענקית של אנדרסון שני מטר אחרי הקשת החזירו את היתרו למכבי, שהוליכה 63:64, 4:11 לסיום. 3:02 לסיום יצא לאזמה בחמש עבירות, ופישר הוכנס למשחק. 2 דקות לסיום אנדרסון איבד כדור ליד קו החצי, מינארד החטיא מבחוץ, ג'אבר תפס את הריבאונד, והאטסון נשלח לקו. אנדרסון החטיא שלשה חשובה דקה לסיום, מכבי לא השתלטה על ריבאונד ההגנה, ופניני שלח את טורה לקו, 31 שניות לסיום. אנדרסון צימק למינוס 1, 26 שניות לסיום. מינארד העלה את רומא ל-68:71, איידסון הוריד ל-71:70. ג'אבר קלע רק אחת מהקו, אנדרסון החטיא מתחת לסל מהעבר השני, ג'אבר שוב קלע רק אחת, ו-וז'נייבסקי קלע שלשה ענקית מהפינה, שלשה שכפתה שוויון 73:73. טורה החטיא עם הבאזר, והמשחק המשיך להארכה.

הארכה

מכבי עלתה לתוספת הזמן עם ויז'נייבסקי, אנדרסון, בלות'נטאל, איידסון ופניני. אנדרסון העלה את מכבי ליתרון 73:75. שתי דקות מפתיחת ההארכה ויזנייבסקי יצא בחמש עבירות, ופרקינס נכנס פנימה. דקה אחר כך טורה יצא בחמש עבירות, דה לה פואנטה נכנס במקומו ואיידסון הלך לקו. בהמשך בלות'נטאל השווה מהקו ל-79:79, כשעל הלוח 3:04 לסיום. אנדרסון סחט סל ועבירה ומכבי עלתה ל-80:82. בהמשך אנדרסון חטף ומינארד ביצע עליו בלתי ספורטטיבית. אנדרסון העלה את הצהובים ל-80:84. מינארד צימק לרומאים, איידסון השיב מהצד השני, ווינסטון צימק חזרה והמשחק נכנס לדקה האחרונה. 42 שניות לסיום ג'אבר צימק בשלשה, אולם פרקינס, שקודם לכן הטביע, שמר על יתרון הצהובים. קנדי ווינסטון עלה לשלשה גדולה 21 שניות לסיום והשווה ל-90:90. איידסון דייק פעמיים מהקו, פרקינס עצר את ג'אבר שזרק אייר בול ומכבי ניצחה 90:92 בסיום.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

סטטיסטיקה

קלעו לרומא: קנדי ווינסטון 21 נקודות (8 מ-13 מהשדה), איבי ג'אבר (7 ריבאונדים, 4 חטיפות) 20, אנדרה האטסון 14, ריקי מינארד 13, אנדראה קרוסאריול (7 ריבאונדים) 9, הרווה טורה 7, ג'אקופו ג'אקטי 4, רודריגו דה לה פואנטה 2.

קלעו למכבי תל אביב: אלן אנדרסון 27 נקודות (8 מ-18 מהשדה), צ'אק איידסון (8 ריבאונדים) 14 (3 מ-11 מהשדה) , אנדרו ויז'נייבסקי (6 אסיסטים) 13, דורון פרקינס 11 (4 מ-6 מהשדה), סטפון לאזמה 10 (2 חסימות), דייויד בלות'נטאל 7, דיאור פישר 6, גיא פניני 3, יניב גרין 1, כן שותפו רביב לימונד ומאצ'יי לאמפה.

רומא קלעה 16 מ-34 ל-2 (47%) ו10 מ-27 ל-3 (37%), אספה 33 כדורים חוזרים, מסרה 9 אסיסטים, חטפה 14 כדורים ואיבדה 22.

מכבי תל אביב קלעה 23 מ-43 ל-2 (53.4%), 6 מ-19 ל-3 (31.5%), הורידה 41 כדורים חוזרים, מסרה 16 אסיסטים, חטפה 10 כדורים ואיבדה 21.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully