וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים שוב פשטה על משרדי מכבי ת"א

2.11.2009 / 13:01

ברשות מצליבים מידע שמסרו נותני העדות. השרה לבנת בוועדת החינוך של הכנסת: "לא נעביר כסף למי שלא עומד בקוד האתי"

נועם אשל

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

פרשת מוני פנאן ממשיכה להעלות הילוך. חוקרי רשות המסים פשטו שוב הבוקר (שני) על משרדי מכבי תל אביב ברחוב הירקון בתל אביב. החוקרים לקחו מסמכים נוספים וינסו לדלות מהם מידע בנוגע לבנק ההשקעות של פנאן ואם יש קשר של אנשי מכבי אליו.

כזכור, חוקרי הרשות הגיעו בשבוע שעבר למשרדי מכבי, והחרימו מחשבים אותם החזירו כעבור מספר ימים. ביומיים הקרובים לפחות ימשיכו ברשות המסים להצליב עדויות ולבדוק את המסמכים, על מנת לבחון את מקור הפעילות העסקית של פנאן ואופן התנהלותה.

ועדת החינוך של הכנסת דנה היום בפרשת פנאן, בה הציגה שרת התרבות, המדע והספורט, ח"כ לימור לבנת, את התוכנית להשתת טוהר המידות - גיבוש תוכנית לאכיפת הקודים האתיים במוסדות הספורט. מי שיישמו את התוכנית יהיו איגודי הספורט, והיא תקיף את השופטים, המנהלים, המאמנים, הסוכנים והספורטאים.

לבנת הסבירה כיצד תתבצע האכיפה: "כמובן שכל ההתנהגות הפליליות יהיו אסורות ויתרה מכך - מה שמריח רע לא יהיה כשר. לא נעביר כסף למי שלא עומד בקוד האתי, ומועדון שבו תוכח מעורבות של גורמים פליליים לא יקבל הקצבות משום ארגון". לבנת גם הבהירה כי בראש בתי הדין המשמעתיים יעמדו שופטים בדימוס, על מנת ליצור חוסר תלות מוחלטת בין כל הגורמים המעורבים. היא גם הודיעה כי תחריף את המאבק בהימורים הבלתי חוקיים, והדגישה כי לו רק 30 אחוז מהסכומים היו מושקעים בהימורים חוקיים, מצב הספורט הישראלי היה טוב בהרבה.

יו"ר איגוד הכדורסל, שי שני, אמר כי קיים פער בין תקנוני האיגוד שמאד מפורטים ומתקדמים, לבין שאלות אתיות העלולות לצוף מעת לעת, חלקן כאלה שנחשפנו אליהם בימים האחרונים. הוא ציין כי לגבי השופטים באיגוד הכדורסל, קיים כבר קוד אתי מזה מספר שנים.

במהלך הדיון דחה יו"ר האיגוד בתוקף את הצעתו של ח"כ דב חנין, לפיה תושבת פעילות הכדורסל. שני טען כי לא נכון להשבית פעילות של עשרות אלפי ספורטאים ואלפי מאמנים הנוטלים חלק בענף הכדורסל ב-1,800 קבוצות, רק בשל שמועות בלתי מבוססות. ההצעה ירדה מסדר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully