וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את מכבי חיפה 68:76

למרות הבעיות, החבורה של גרשון עברה בהצלחה את המחזור הראשון עם ניצחון על הסגנית. עפולה ניצחה בחולון 84:87

בצל האירועים האחרונים שעוברים על הכדורסל הישראלי, נכנסה הערב (ראשון) עונת 2009/10 להילוך גבוה עם ארבעה משחקים שקולים, שבראשם שחזור גמר הפיינל פור בין מכבי חיפה, סגנית האלופה, לאלופה מכבי תל אביב. הפעם, למרות שהתוצאה מלמדת על משחק צמוד יחסית, מכבי תל אביב נראתה הרבה יותר טוב מאחת הקבוצות הטוענות לכתר, וניצחה ברוממה 68:76.

הפועל חולון, מחזיקת הגביע, לא הצליחה לפתוח את העונה ברגל ימין למרות שהייתה קרובה כל כך לניצחון על הפועל עפולה. בסופו של דבר, זה נגמר ב-84:87 לצפוניים אחרי הארכה וסל ניצחון מטורף של ניב ברקוביץ' עם הבאזר. בני השרון, עם דן שמיר על הקווים, פתחה את העונה מצויין והביסה את עירוני רמת גן 62:82. דני גוט ערך הופעת בכורה כמאמן ראשי בעירוני רמת גן. אליצור מכבי נתניה, ששבה גם כן לליגה הראשונה, הוכיחה שבמצבה הנוכחי זהו מקומה הטבעי כשניצחה את עירוני נהריה 63:75.

מכבי חיפה – מכבי תל אביב 76:68

מאצ'יי לאמפה היה הפעם השחקן שלא התלבש למשחק, אבל מכבי תל אביב הגיעה עם הסגל העמוק שלה לרוממה, כאשר אלן אנדרסון הניע את המכונה בצהוב כדי לקלוע את חמש הנקודות הראשונות של האורחים ולהכתיב את הקצב. ההתקפה של חיפה נראתה מבולבלת מאוד בדקות הראשונות, כשרק ג'ייסון ריץ' הצליח לסיים מהלכים, מהצד השני גיא פניני נתן ייצוג לכוח הישראלי במכבי תל אביב וקלע שלשה כדי לקבוע 7:13 אחרי 5 דקות. דייויד בלותנטאל קיבל דקות ראשונות בארץ בקדנציה הנוכחית שלו, וקלע שתי שלשות רצופות כדי לקבוע את תוצאת הרבע הראשון, 20:29 למכבי תל אביב. שחקניו של פיני גרשון המשיכו לעשות את העבודה גם ברבע השני, בעיקר מאזור הצבע, וגם מהאזורים של צ'אק איידסון שקלע שלשה כדי לקבוע יתרון שיא של 26:40. ג'רמי טיילר קלע את הנקודה הראשונה שלו רק 2:30 דקות להפסקה, ובמקביל דבון ג'פרסון נרדם ברבע הזה. כל זה עזר לאורחים לשמור על יתרון מבטיח, ולגרשון להרחיב את הרוטציה בדרך ליתרון 34:45 בהפסקה.

הרבע השלישי נפתח בצורה מהוססת מאוד בשני הצדדים, ומי שניסה להחיות אותו היה אלן אנדרסון, שקלע שלשה כדי להעלות את מכבי תל אביב ליתרון 38:52. דווקא החיפאים היו אלה שהתאפסו על עצמם מהר יותר וריצת 6:15 תוך כדי שיפור ניכר בהגנה הורידו את הפיגור ל-58:53 בלבד. במכבי תל אביב החלו להחטיא מקו העונשין, פרקינס איבד כדורים, ומכבי תל אביב סיימה את הרבע השלישי ביתרון 55:59 בלבד. בתחילת הרבע האחרון ההגנה של חיפה הפכה לחדירה יותר, ולמרות דקות לא מזהירות של הצהובים, הם פשוט היו טובים יותר על המגרש וחזרו ליתרון דו ספרתי, 60:72, בעיקר בזכות צ'אק איידסון. בדקות שנותרו לסיום, שחקני חיפה כבר הב ינו שהפתעה לא תהיה הפעם ברוממה, ובעיקר עסקו ברדיפה אחרי האלופים כדי לצמק פערים ולשפר נתונים סטטיסטיים.

קלעו למכבי תל אביב: אלן אנדרסון 13, דייויד בלות'נטאל 12, רביב לימונד 12, דורון פרקינס 11 (8 אסיסטים), צ'אק איידסון 10, יניב גרין 9, גיא פניני 5, ד'אור פישר 4.

קלעו למכבי חיפה: דבון ג'פרסון 21, ג'ייסון ריץ' 16, דרור חג'ג' 11, ג'סי פלוט-רוסה 7, בן סטרונג 4, עידו קוז'יקרו 4 (10 ריבאונדים), עמית בן דוד 2, משה מזרחי 2, ג'רמי טיילר 1.

הפועל חולון – הפועל עפולה 87:84 (אחרי הארכה)

האורחים מעפולה עוד היו אופטימיים כשפתחו את המשחק ביתרון 0:3, אלא שאז הגיעה ריצה של 11 נקודות לטובת המארחים, שהסתיימה בשלשה של ליאור ליפשיץ. מהצד השני, עפולה הגיבה בריצת 2:10 כדי להשוות ל-13:13. מאותו רגע המשחק הפוך לצמוד מאוד, והרבע הראשון הסתיים ב-22:24 לחולון. 4 נקודות רצופות של תומאס הגדילו את היתרון של חולון ל-22:28 עם פתיחת הרבע השני. בי.ג'יי מקי היה שם בשביל עפולה ונקודה בודדת שלו מהקו העלתה של המארחת ליתרון ראשון מאז הפתיחה, 28:29, 6 דקות לסיום המחצית. שתי הקבוצות המשיכו לרדוף אחת אחר השנייה עד לסיום המחצית, כשסל של ניב ברקוביץ', שנייה לסיום הרבע, הוריד את עפולה לחדרי ההלבשה עם יתרון 32:36.


השוויון בין שתי הקבוצות נמשך גם בתחילת הרבע השלישי, כשהתוצאה התנדנדה מצד לצד בחמש הדקות הראשונות של הרבע. שתי שלשות רצופות של ג'סטין דנטמון העלו את עפולה ליתרון שיא במשחק, 48:56,, 2:30 דק' לסיום הרבע השלישי. אייבורי עוד ניסה לצמק עם שלשה, אבל שתי מתפרצות רצופות של האדומים מעפולה הגדילו את היתרון העפולאי ל-51:62 עם העליה לרבע המכריע. משחק מבולבל בהתקפה מצידם של שחקני עפולה נתן לחולונים את האופציה לצמצם את הפער, כאשר שתי נקודות מהקו של ג'ון תומאס צימקו ל-62:57, 3 דקות מפתיחת הרבע. המומנטום של חולון נמשך עם חטיפה של מיטשל שהובילה לשתי נקודות שלו מהקו, שצימקו ל-69:68 בלבד, 3 דקות לסיום המשחק. איבוד כדור נוסף של עפולה הוליך לעוד סל של תומאס בצבע, שהפך את המשחק והביא את היתרון לחולון, 69:70. 31 שניות לסיום, ניב ברקוביץ' הלך לקו לשתי זריקות, פגע פעם אחת וצימק ל-73:72. ליפשיץ מן העבר השני גם קלע אחת משתיים מהעונשין, מה שהוליך לסל זריז של דנטמון מעפולה, שקבע 74:74, 10 שניות לסיום. חולון קיבלה כדור אחרון, אלא שהחדירה של מיטשל הסתיימה בזריקה פראית לקרש, והקבוצות הלכו להארכה.

דנטמון המשיך להיות טוב גם בפתיחת ההארכה וביחד עם בי ג'יי מקיי קבעו השניים יתרון 76:80 לעפולה, 3 דקות לסיום. שלשה של ניצן חנוכי עזרה לעפולה לשמור על היתרון, 80:84, דקה לסיום. חצי דקה לסיום חטף עדי פרג מרפק לפנים והורד מהמגרש. בהתקפה שלאחר מכן מיטשל השווה את התוצאה שוב וקבע 84:84, 18 שניות לסיום. עפולה קיבלה כדור אחרון, שניה לסיום, עם הוצאת חוץ, וניב ברקוביץ' הוציא זריקה מדהימה ביד אחת, שעלתה גבוה גבוה, ונחתה ישר ברשת. 84:87 מדהים לעפולה המאושרת בסיום.

קלעו לעפולה: ג'סטין דנטמון 25, בי ג'יי מקי 17, אשאנטה ג'ונסון 12, ניצן חנוכי 11, ניב ברקוביץ' 11, ג'רמיין הול 7, ניר כהן 4.

קלעו לחולון: דווין מיטשל 18, טיטוס אייברי 17, מארק סאנצ'ז 14, ג'ון תומאס 13 (12 ריבאונדים), עדי פרג 11, יוני ניר 7, ליאור ליפשיץ 4.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בני השרון – עירוני רמת גן 62:82

ברנדון יואינג הרגיש מצויין באולם בהרצליה, ופתח את המשחק בשתי שלשות שהעלו את האורחים מרמת גן ליתרון 0:6. אוגונה אוניקווה, שבאמת מכיר את האולם הזה טוב, הכניס את המארחת למשחק והוביל לשוויון 8:8.בהמשך קוקי בלצ'ר כבר העלה את בני השרון ליתרון ראשון במשחק, אבל רמת גן לא איבדה את המומנטום. למעשה, רון סטיל ובאמבלה אוסבי החזירו אותה ליתרון 19:22 בסיום הרבע הראשון. מסתבר שהחבורה המחודשת מרמת גן הצליחה להחזיק מעמד רבע אחד בלבד. בני השרון פתחה את הרבע השני בריצה מטורפת של 0:17, בכיכובם של אורי יצחקי ושון סטיל, כשבמשך יותר מחמש דקות הרמת גנים לא הצליחו לייצר נקודות. ובכל זאת, קבוצתו של דני גוט הצליחה להתעשת ולחזור לחיים בזכות דקות טובות של טאג' מקאלו, בירידה להפסקה היא פיגרה 42:35 בלבד.

ברבע השלישי בני השרון חזרה ליתרון דו-ספרתי, בעיקר בזכות דקות טובות של אוגונה אוניקווה, ועל שאף שטאג' מקאלו ניסה להחזיר את הרמת גנים למשחק, השרונים עלו לעשר הדקות המכריעות ביתרון 50:60, והמומנטום לצידם. סטיל פתח את הרבע האחרון ממש כפי שסיים את השלישי, ושלשה שלו העלתה את המארחת ליתרון מבטיח, 54:71, שש דקות לסיום. שלשה נוספת של בן רייס כבר קבעה יתרון בן 20 נקודות, 54:74. ההמשך היה גארבג' טיים אחד ארוך, כשהשרונים ניצלו את הדקות על מנת לשפר את האחוזים מחוץ לקשת, ובסופו של דבר זה נגמר ב-62:82 לזכות הקבוצה של דן שמיר, שרושם ניצחון בכורה בקבוצתו החדשה.

קלעו לבני השרון: רון סטיל 21 (4 מ-4 ל-2, 4 מ-6 ל-3), קוקי בלצ'ר 17 (6 חטיפות), אוגונה אוניקווה 13, אורי יצחקי 11, בן רייס 7, מאט הריאז 7, ארז כץ 4, שון ג'יימס 2 (8 חסימות).

קלעו לרמת גן: טאג' מקאלו 15, ברנדון יואינג 12, ג'ייסון תומאס 9, במבלה אוסבי 8, אור ברנר 6, ג'וליאן קאזו 6, שון דניאל 4, איציק אוחנון 2.

אליצור מכבי נתניה – עירוני נהריה 63:75

העולה החדשה מנתניה רשמה דקות ראשונות מוצלחות בליגה, כשטוני וושהאם ומרקו קילינגסוורת העלו אותה ליתרון 2:8. אל השניים האלה הצטרף ליאור חכמון, שקלע חמש נקודות רצופות כדי לשמור על היתרון של המארחים. ברק פלג המתקאמבק דאג להכניס את נהריה למשחק, והוביל לשוויון 14:14 בסיומו של הרבע הראשון. פלג המשיך להילחם בתחילת הרבע השני, אבל אחרי חמש דקות נתניה שוב הצליחה לפתוח פער, כשדקה וחצי לסיום הרבע אלירן גואטה קלע שלשה כדי לקבוע יתרון דו מספרי, שגדל בהמשך ל-20:32 לטובתה של נתניה בהפסקה.

פול דילייני וטאשיד קאר החזירו את נהריה למשחק בתחילת הרבע השלישי, והצליחו להחזיר את הקבוצה לפיגור חד ספרתי. מצד שני, מרקו קילינגסוורת' המשיך לעשות את שלו גם אחרי ההפסקה, כאשר עוד כמה מחבריו הצליחו להגדיל מחדש את היתרון בזריקות מעבר לקשת, כולל קווין ברסוול שקבע 40:54 לנתניה בסיומו של הרבע השלישי. אוריה גור קלע שלשה נוספת כדי להעלות את נתניה ליתרון של 17 נקודות בתחילת הרבע האחרון, וכאן ככל הנראה הנהריינים ויתרו על המשחק. בשתי הקבוצות המשיכו להשתולל בזריקות מעבר לקשת, אבל ההובלה של המארחים נותרה יציבה עד לסיום המשחק.

קלעו לנתניה: מרקו קילינגסוורת 17 (13 ריבאונדים), דנילו פינוק 16, טוני וושהאם 13, ליאור חכמון 10, שמוליק ברנר 6 (7 אסיסטים), אוריה גור 4, קווין ברסוול, רוברט רותבארט ואלירן גואטה 3.

קלעו לנהריה: אור איתן 16, טאשיד קאר 14, ברק פלג 12, פול דילייני 11, דימרקו ג'ונסון 6, ולאדי ירימישין ודניאל גור אריה 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully