וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "המטרה היא להגיע ל-8 האחרונות"

איתן נוח

12.10.2009 / 20:00

מאמן מכבי תל אביב, פיני גרשון, סימן את המטרות לעונה הקרובה ביורוליג והתייחס גם לסגל החדש: "במסגרת התקציב, בנינו קבוצה יוצאת מהכלל". פדרמן: "התקציב יהיה 19 מיליון דולרים"

נועם אשל

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

רגע לפני שהעונה מתחילה עבורם באופן רשמי, אז יפגשו את אולימפיה לובליאנה במחזור הראשון של היורוליג, במכבי תל אביב מרוצים מההתקדמות הקבוצתית במשחקי ההכנה, שהגיעו אתמול לסיומם עם הניצחון 67:78 על פאנליניוס היוונית. האלופה אמנם נחלה הפסד ליריבתה הירושלמית בגמר גביע ווינר, אבל במועדון מקווים שזהו התואר האחרון שיחמוק תחת ידיהם העונה. הערב (שני) קיימה הקבוצה את מסיבת העיתונאים הרשמית שלה לפני פתיחת העונה, וכהרגלה, מסמנת לעצמה מטרות גבוהות.

"אני לא זה שמביא את הקהל"

מסיבת העיתונאים נפתחה עם הצגת הסגל המלא של הקבוצה, כשכל שחקן נכלל בקליפ שמציג את מיטב הביצועים שלו מהעונה שעברה. הקבוצה גם הציגה קליפ של השחקנים שעזבו, וחבר הדריקטריון, שמעון מזרחי הודה לשחקנים שעזבו, ואיחל להם הצלחה. בפתיחת מסיבת העיתונאים, הצהיר אחד מבעלי הקבוצה, דייויד פדרמן, על התקציב אותו יעמיד המועדון לעונה הקרובה. "התקציב יהיה 19 מיליון דולר", אמר פדרמן, תוך שהוא מקווה כי הקבוצה לא תיכנס לגירעון, כפי שקרה בעונה החולפת.

מאמן הקבוצה, פיני גרשון גם הוא התייחס לסוגיית התקציב, ואמר: "התחלנו לבנות את הקבוצה הזאת באמצע העונה שעברה. היינו צריכים להחזיר את האליפות, ולבנות קבוצה חזקה יותר מאשתקד. במגבלות התקציב, בנינו קבוצה יוצאת מן הכלל. יש פה אוסף נהדר של בחורים טובים ומוכשרים, שכולם רוצים להצליח. נשתדל לגרום הנאה לצופים ולעשות עונה טובה ומוצלחת".

גרשון גם התייחס לאוהדי הקבוצה, שרכשו כמעט את כל המנויים שהוצאו למכירה: "האוהדים מצפים לכדורסל מהנה, והתברר לי שלא אני הוא זה שמביא קהל, זאת הקבוצה. השם של מכבי מוכר את עצמו, וההוכחה היא שגם אחרי עונה קשה, הקבוצה מוכרת למעלה מעשרת אלפים מנויים".

על שחקניו החדשים, אמר המאמן: "חלק גדול מהשחקנים שהבאנו היו עם ניסיון יורוליג, שכבר התמודדו על אליפויות בקבוצות הקודמות שלהם. רוב השחקנים ידועים כבר באירופה. התחלנו מוקדם, הצלחנו להשיג אותם. כל אחד מהם יכול לסיים משחק עם 20 נקודות ו-10 ריבאונדים, אבל המטרה היא שכולם ביחד יעשו 90 - 100 נקודות, ושננצח".

על הציפיות לעונה הקרובה, אמר גרשון: "לא יהיה רציני אם אתבטא כבר היום על מה שאפשר להשיג. עוד לא ראיתי את הקבוצות והיריבות שלנו. היורוליג התחזקה השנה, לדעתי נוספו כתשע-עשר קבוצות טובות שמועמדות להיות בהצלבה. אני מקווה שגם אנחנו נהיה שם. לכל הקבוצות האלו יש תקציב לפחות כמו שלנו, ואולי גבוה מזה, ואני מקווה שאנחנו נתחבר. המינימום זה פיינל 8".

"יש לנו המון כישרון"

מי שאמור להפוך העונה לבורג מרכזי, לפחות במשבצת הישראלי הדומיננטי, לאחר עזיבתם של טל בורשטיין, ליאור אליהו ועמרי כספי, הוא גיא פניני, שהתיחחס לפתיחת העונה: "לאורך כל תקופת ההכנה אנחנו במגמת עלייה ומשתפרים ממשחק למשחק, מאימון לאימון. אומנם אנחנו עוד לא 100 אחוז, אפילו לא 90 אחוז, אבל לשיא הכושר צריכים להגיע בשלבים מאוחרים יותר של העונה. נקווה שמה שיש עכשיו יספיק ליום חמישי מול לובליאנה". פניני פתח בצורה די טובה את העונה, והעיד על הקליטה שלו בקבוצתו החדשה: "הייתה לי כניסה רכה יותר משציפיתי. החבר'ה והצוות קיבלו אותי מאוד יפה, אני באמת מרגיש בנוח כרגע, אבל מה שחשוב זה שתהיה המשכיות".

אחד השחקנים הבודדים שנותרו מהעונה שעברה, הלא הוא יניב גרין, התייחס לתלכיד החדש שבונים הצהובים: "יש לנו המון כישרון, והרבה מאוד זרים שהגיעו בלי אגו על מנת לטרוף את המגרש, להילחם וללחוץ במשך 40 דקות. אני חושב שזה יהיה הצד החזק שלנו. מנגד, אנחנו קבוצה חדשה, וזה לא עומד לזכותנו, אבל אני מאמין שככל שיעבור הזמן, אנחנו נתחבר. מקווה שננצל את הפוטנציאל שלנו, כי באמת שיש לנו פוטנציאל גדול".

שריד נוסף מהעונה שעברה הוא דיאור פישר, שלא היה בטוח כי יוחזר לקדנציה נוספת, אך נשמע נלהב לקראת העונה שבפתח: "אני מאוד מתרגש לקראת פתיחת העונה. חזרנו מאירופה עם הרבה ניצחונות, ועכשיו נקווה שננצח גם בזמן אמת". על ההבדל בין הקבוצה הנוכחית לקבוצה, אמר פישר: "השנה אנחנו משחקים יותר כקבוצה, החברים משחקים אחד בשביל השני, וזה משמח אותי".

הקפטן הוותיק דרק שארפ נשאל מה הציפיות מהקבוצה לעונה הקרובה, ואמר בחיוך: "אנחנו תמיד אופטימים, תמיד אותו דבר. הציפיות לא משתנות, תמיד מסתערים על הגביע, על האליפות ועל גביע אירופה. אי אפשר לדעת עכשיו, אבל אני מרגיש שהשנה יש פה משהו מיוחד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully