וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ממתינה לנפילת הפור

איתן נוח

7.7.2009 / 17:45

הצהובים משובצים בקבוצת הדירוג השלישית לקראת הגרלת הבתים ביורוליג מחר. ייפגשו בוודאות עם אחת הספרדיות החזקות

עונת 2009/10 ביורוליג תיפתח רק בעוד כשלושה חודשים, אבל כבר מחר (רביעי) תוכל מכבי תל אביב לדעת כיצד ייראה חלקה הראשון של עונתה האירופאית. הגרלת הבתים של היורוליג תיערך בצהריים בברצלונה, כשמכבי תל אביב משובצת רק בקבוצת האיכות השלישית, מה שצפוי להוביל להגרלה קשה יחסית. הצהובים דורגו בדרג ג' בעקבות ההדחה שלהם מהיורוליג בשלב הטופ-16 בעונה החולפת.

יתר הקבוצות שתשתתפנה במפעל בעונה הקרובה מחולקות לשש קבוצות איכות, כשהמשחקים יחלו ביום שלישי, ה-19 באוקטובר.

להלן הדרגים המלאים:

דרג א' יכלול את הקבוצות שהעפילו אשתקד לפיינל פור: אלופת אירופה פנאתינייקוס אתונה (יוון), סגניתה צסק"א מוסקבה (רוסיה), והפיינליסטיות ברצלונה (ספרד) ואולימפיאקוס (יוון).

דרג ב': סיינה (איטליה), פרטיזן בלגרד (סרביה), ריאל מדריד (ספרד) וקבוצתו החדשה של ליאור אליהו, טאו ויטוריה (ספרד).

דרג ג': מכבי תל אביב (ישראל), ארמאני מילאנו (איטליה), אוניקאחה מלאגה (ספרד) וציבונה זאגרב (קרואטיה).

דרג ד': פנרבחצ'ה/אולקר איסטנבול (טורקיה), אפס פילזן איסטנבול (טורקיה), וירטוס רומא (איטליה) ופורקום סופוט (פולין).

דרג ה': מחזיקת היורוקאפ ריטאס וילנה (ליטא), ז'לגיריס קובנה (ליטא), אולימפיה לובליאנה (סלובניה) וחימקי מוסקבה (רוסיה), פיינליסטית היורוקאפ, שקיבלה כרטיס חופשי מהנהלת היורוליג.

דרג ו': וילרבאן (צרפת), אולדנבורג (גרמניה), ושני מקומות נוספים לשתי קבוצות שיעפילו משלב המוקדמות, שישוחק לראשונה.

כאמור, השנה החליטו בהנהלת היורוליג לקיים גם שלב מוקדמות, ממנו תעפילנה שתי קבוצות אל שלב הבתים. הקבוצות שתשתתפנה במוקדמות הן אלבה ברלין (גרמניה), אורליאן (צרפת), לה מאן (צרפת), בנטון טרוויזו (איטליה), מארוסי (יוון), אריס סלוניקי (יוון), ונטספילס (לטביה) ושרלרואה (בלגיה).

סיבוב המוקדמת יחל כבר ב-29 בספטמבר עם המשחקים הראשונים, כאשר הגומלין ייערך ב-2 באוקטובר. ארבע הקבוצות המנצחות בתום שני המפגשים, תעפלנה לשלב הבא במוקדמות שייערך ב-6 וב-9 באוקטובר. שתי המנצחות בשני המפגשים הללו תעלנה אל שלב הבתים ביורוליג, בעוד שש המודחות תופענה במפעל המשני, היורוקאפ.

עוד ביקור בספרד

מעבר למוקדמות, לא חל שינוי בשיטת המשחקים של היורוליג לעונה הקרובה. 22 הקבוצות, בנוסף לשתי הקבוצות מהמוקדמות, תשובצנה לארבעה בתים, בהם כל קבוצה תשחק עשרה משחקים. מכל בית יעלו ארבע המדורגות הראשונות לטופ-16, שם תשובצנה מחדש לבתים חדשים. בסיום השלב הזה תעלנה שתי הקבוצות הראשונות אל שלב ההצלבה, שישוחק בסדרה של הטוב מחמישה משחקים. ארבע המנצחות בכל סדרה יעפילו אל הפיינל פור, שם תוכרע אלופת אירופה.

על פי חוקי ההגרלה של היורוליג, אסור לשתי קבוצות מאותה המדינה להיות מוגרלות אחת נגד השנייה במהלך שלב הבתים, כך שמספר אופציות יורדות עוד לפני שהחלה ההגרלה. למשל, ברצלונה וריאל מדריד לא יוכלו להיפגש כבר בשלב הבתים. מכיוון שמכבי ת"א היא הקבוצה הישראלית היחידה שמופיעה ביורוליג, כל האופציות מבחינתה פתוחות.

בשל אותו חוק, ישנה אפשרות שההגרלה שתיקבע מחר אף לא תהיה סופית. אם משלב המוקדמות תעפיל קבוצה ממדינה מסויימת, והיא תשובץ לבית עם קבוצה מאותה המדינה, תשונה ההגרלה בתנאי שבתזוזת הקבוצות בין הבתים, יתקיים התנאי שקבוצות מאותה מדינה לא ישחקו אחת נגד השנייה.

למרות שהכל עדיין פתוח, אפשר לסמן עוד לפני ההגרלה מספר תרחישים. בלי קשר להגרלה, מכבי תשחק בוודאות מול אחת מן הקבוצות הספרדיות, שלא נמצאות איתה באותה קבוצת דירוג (ריאל מדריד, טאו ויטוריה או ברצלונה). אם במכבי רוצים להחזיק אצבעות להגרלה טובה, מדרג ב' ירצו הצהובים להגריל את פרטיזן בלגרד, שעד כה מסתמנת כקבוצה החלשה בקבוצת הדירוג. לעומת זאת, אם מישהו ממש רוצה להתרחק מקבוצות מסוימות, המוקש העיקרי שיכול לצוץ מהדרגים הנמוכים יותר היא אפס פילזן (קבוצת איכות רביעית), שמתחמשת בקצב מהיר במהלך עונת המלפפונים.

אחרי הגרלת הבתים ייקבע לוח המשחקים של הבתים. בגלל משחק הראווה של מכבי מול לוס אנג'לס קליפרס, משחק שייערך במקביל למחזור הפתיחה של היורוליג, מכבי כנראה לא תפתח את עונת היורוליג שלה יחד עם יתר הקבוצות, אלא רק במחזור השני. הפתרון שמסתמן נכון לעכשיו הוא שהמשחק מהמחזור הראשון ביורוליג יידחה לפגרה הראשונה של העונה, לקראת סוף חודש נובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully