וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ויתרה על היורוקאפ

24.6.2009 / 0:00

לאחר לבטים ושיחה בין ג'ף רוזן לאבנר קופל, החליטה סגנית האלופה לוותר על ההשתתפות במפעל האירופי. ירושלים ובני השרון בפנים

סגנית האלופה, מכבי חיפה, החליטה לוותר על השתתפותה במפעל היורוקאפ בשל חוסר וודאות באשר להצבת סגל רחב מספיק כדי להשתתף ביורוקאפ לקראת העונה הבאה. בתום שיחה בין יו"ר מינהלת הליגה, אבנר קופל, לג'ף רוזן החליט הבעלים של מכבי חיפה לוותר על ההשתתפות במפעל. המשמעות היא שגלבוע/גליל תשחק בשלב הבתים של המפעל האירופי המשני, הפועל ירושלים תשחק במוקדמות המפעל ואילו בני השרון תשחק במוקדמות היורוצ'אלנג' וזאת לאחר שהפועל חולון, דורגה מעל בני השרון, החליטה לוותר בשלב זה על ההשתתפות באירופה. אגב, לגבי גליל, היא עשויה לארח באולם ברוממה מאחר והאולם בגן נר לא מכיל 3,000 מקומות כנדרש.

ובחזרה לחיפה. רוזן הסביר לקופל כי כדי לבנות קבוצה ראויה בתקציב ראוי ולהחתים שחקנים טובים על מנת להתמודד עם הקבוצות הטובות באירופה הוא זקוק לפרק זמן נוסף של ארבעה שבועות. רוזן הוסיף כי אחרי השנה הראשונה המוצלחת של מכבי חיפה בליגת העל הוא מעדיף, בשל קוצר הזמן להכנת הקבוצה ליורוקאפ, להתרכז שנה נוספת בליגה. מאחר ומועד ההרשמה הסופי הינו ביום רביעי בצהריים, במינהלת אישרו לחיפה לוותר על ההשתתפות.

לטענת אנשי חיפה, הסיבה שהקבוצה לא תשתתף ביורוקאפ היא כי במינהלת הליגה סירבו לתת לקבוצה ארכה נוספת להתארגן, והכחישו כי הייתה החלטה מפורשת לוותר על המפעל. בחיפה ביקשו זמן נוסף, בין היתר בגלל העובדה ששלב הבתים נפתח רק בנובמבר וכרגע לא ידוע כיצד ייראה הסגל בעונה הבאה. שני כוכבי הקבוצה אשתקד, דבון ג'פרסון ודורון פרקינס מנסים להתקבל ל-NBA וצפויים להשתתף במחנות הקיץ השונים.

הבעלים, ג'ף רוזן, הסביר את השיקולים: "מפעל היורוקאפ הינו מפעל יוקרתי בו משחקות קבוצות פאר אירופאיות בעלות תקציבי עתק. אנו חייבים להשתמש במערך הסקאוטינג החזק שלנו כדי לאתר את השחקנים הטובים ביותר הפנויים ובעלות מתקבלת על הדעת. התהליך הזה של בניית קבוצה ברמה גבוהה, אך עם תקציב סביר, הוא תהליך איטי וממושך, ושגיאות במהלכו עולות המון. לא נלך לאירופה אם זה יביך את הקבוצה, אוהדיה ואת הכדורסל הישראלי, לכן אנו צריכים עוד זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully