וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרוע יותר מ-93'

5.3.2009 / 7:08

גם אם מכבי תל אביב תצליח לזכות באליפות, הכישלונות באירופה וההתנהלות החובבנית קבעו סופית כי העונה הנוכחית היא הגרועה בתולדותיה. הפעם לא מומלץ להמר על התאוששות מהירה

אלא אם יקרה משהו מפתיע, סביר שבסיום העונה תחזיר לעצמה מכבי תל אביב את תואר האליפות המקומי. עם חזרתו של ד'אור פישר ולאור הצירוף של ארון מגי, אמורה מכבי לנפנף את יריבותיה הלא מרשימות, הפועל ירושלים ומכבי חיפה. ליגת העל של העונה, אולי הירודה ביותר ברמתה בכל הזמנים, לא מסוגלת להעמיד תחרות ראויה למועדון שהפעיל כל מנגנון אפשרי של הרס עצמי.

אבל גם אם מכבי תצליח במשימה האחרונה שנותרה לה, אמש התברר סופית כי העונה הנוכחית היא הגרועה בתולדותיה. כן, גרועה יותר אפילו מ-93'. אז מכבי אמנם נכשלה בליגה ובאירופה, אבל לא איבדה באופן מוחלט את כבודה העצמי, כפי שקרה לה העונה. לפני 16 שנים היא החליפה את מאמנה בעוזרו הצנוע, שיחררה שני זרים בלבד ולא מצאה מחליף לכוכבה, גיא גודס, שנפצע בתחילת העונה. במלים אחרות, למכבי היו אז נסיבות מקלות.

הקבוצה הנוכחית, לעומת זאת, ירתה בכל התותחים. חלפו בשורותיה 12 זרים, ובמקום תואם יעקב אדלר שהחתימה בתחילת העונה (אפי בירנבוים) הגיע המאמן המעוטר בתולדותיה, פיני גרשון. זה לא עזר. הזרים שלה לא היו סתם חלשים ומנותקים על הפרקט, כמו ווינפרד קינג ודייויד אנקראם, הם גם הסבו לה בושות מחוצה לו, בדמות דקירה מסתורית באישון לילה. מכבי אמנם לא תחווה העונה קבלת פנים משפילה של אוהדי היריבה העירונית בשדה דב, אבל שני משחקי יורוליג ללא תוחלת יהיו מביכים לא פחות. אליפות לא תכפר על כך.

אם להאמין לקלישאה, אובדן האליפות ב-93' הביא לשיקום האימפריה. בפועל, המשיכה מכבי לדשדש עד סוף שנות ה-90', אז נחת בשורותיה אחד, פיני גרשון. גם הפעם לא מומלץ להמר על התאוששות בטוחה. בשלוש השנים האחרונות, בכל פעם שהיה נדמה לנו כי מכבי הגיעה לתחתית החבית, נשמעו נקישות מלמטה.

ב-1999 עמדו מאחורי גרשון הנהלה שדיברה בקול אחד, צוות מקצועי פנטסטי ובסיס ישראלי טוב. עשר שנים מאוחר יותר, הוא מתמודד עם הנהלה מפוררת, שחקנים מקומיים שמשקלם הסגולי אפסי ומשבר כלכלי קשה. הטעויות שגרשון עשה מאז חזר מוכיחות שהוא בן אנוש, וככזה הוא זקוק לסיוע. אלא שבקיץ הקרוב הוא יהיה בודד במערכה, כשמסביבו, במקום שבו היה פעם מועדון מפואר, נותרו רק בלבול ומבוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully