וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה את מכבי ראשל"צ 68:75

מכבי חיפה לא הבריקה, אבל נעזרה ב-20 נקודות של ג’פרסון ובהגנה טובה, ניצחה את מכבי ראשל”צ 68:75 והתבססה במקום השלישי

גם בסיומו של המחזור ה-13 בליגת העל קשה עדיין לדעת מהו כוחה האמיתי של מכבי חיפה בכדורסל. החבורה של אבי אשכנזי אמנם עמדה הערב (מוצ"ש) ביעד הבסיסי שכלל ניצחון ביתי על מכבי ראשל"צ 68:75 והתבססות במקום השלישי, אך זה הלך מאוד קשה, הפכפך, ולא הלם מספיק את הפערים בטבלה. ואם כל זה לא מספיק, אז גם דורון פרקינס נפצע והוא בספק לחצי גמר הגביע.

ראשון לציון, שפתחה את העונה עם 8 הפסדים רצופים, לא התביישה לחפש ברוממה ניצחון שלישי ברציפות ורביעי בחמשת המשחקים האחרונים. דימארקו ג'ונסון שסבל ממתיחה במפשעה פתח בחמישיה, אך זה לא עזר לקבוצה הכתומה להמשיך במומנטום. ראשל"צ אמנם מרגישה פספוס, אבל זה לא נרשם בסטטיסטיקה.

ברבע הראשון קלעה חיפה שש שלשות, אך איבדה 7 כדורים וסיימה אותו ביתרון 4 נקודות. ראשון לא נתנה לחיפאים לברוח והראתה לאורך המשחק הגנה משופרת. ברבע השני חיפה התקררה, אך ההגנה שלה, הטובה בליגה, התחילה לתפקד כמו שצריך. ברבע השלישי היוצרות התהפכו וראשון היא זו שהראתה הגנת ברזל, אך היא נתקלה בהגנה קשוחה באותה מידה. עד לסיום ההפרש נע בין 6 ל-4 נקודות לטובת חיפה, אך לקראת הסיום איבדו בראשון את הראש, החלו לזרוק שלשות והתוצאה היתה בהתאם.

למרות הניצחון, בחיפה יצאו מעט מודאגים מהשלכות הפציעה של דורון פרקינס. פרקינס סובל מקרע קטן במפשעה, וייתכן שהוא יעדר מחצי גמר הגביע מול הפועל ירושלים בשבוע הבא. בסיום המשחק התייחס מאמן מכבי ראשל"צ עופר ברקוביץ' להפסד: "תחושה של החמצה גדולה. סך הכל שמרנו יותר טוב, אבל המשחק של הקבוצה שלנו לא זרם". לגבי ההגנה של חיפה שעצרה את רוברט קונלי על 9 נקודות (2 מ-7 מהשדה), אמר המאמן: "גם הדרך לניטרול של קונלי היתה רצופה בשריקות, שלדעתי, היו צריכים לשרוק. ההגנה היתה מאוד אגרסיבית על גבול דברים לא חוקיים". דבון ג'פרסון, הקלע המצטיין במגרש, פירגן לחבריו: "הקבוצה מסרה לי במצבים הנכונים".

מהלך המשחק

חמישיות:

מכבי חיפה: דורון פרקינס, משה מזרחי, עידו קוז'יקרו, ברוקס סיילס, רונלד רוס

מכבי ראשל"צ: לארי אובאנון, דימרקו ג'ונסון, רוברט קונלי, גיל מוסינזון עודד שעשוע

ראשון פתחה טוב את המשחק וההגנה החזקה של חיפה לא באה לידי ביטוי. אחרי שלשה של חיפה, עשתה ראשון ריצה של 0:8. חיפה התעשתה עם שלשה של משה מזרחי שקבעה יתרון 15:16. חיפה המשיכה לענות על כל שתי נקודות של ראשון בשלשה ועלתה ל-18:22. הרבע הסתיים בתוצאה 20:24, כשחיפה ממטירה שש שלשות ומצד שני מאבדת 7 כדורים.

בתחילת הרבע השני היד של חיפה משלוש התקררה והמשחק שלה נהיה מבולבל. ראשון החטיאה לרוב ואיבדה כדורים. עבירה בלתי ספורטיבית של דימרקו ג'ונסון סייעה לחיפה לפתוח פער של 9 נקודות. ראשון לא הצליחה לשמור על הכדור וחיפה השלימה ריצה של 0:13. חיפה שוב נתקעה וראשון הצליחה לצמצם מעט, אך ההגנה של חיפה הצליחה לשמור על פער סביר מראשל"צ. המחצית הסתיימה ב-37:47, כשדורון פרקינס מוביל את החיפאים עם 12 נקודות. לארי אובאנון קלע 11 לאורחים.

המחצית השנייה נפתחה בחילופי סלים, אך חיפה נתקעה בהתקפה ולא הצליחה לייצר סל, למרות השליטה בריבאונד. ראשון הצליחה לרוץ וגיל מוסינזון סייע לה להשוות את התוצאה 53:53. ראשל"צ הקשיחה את ההגנה, אך לא הצליחה לייצר הרבה דברים בהתקפה והרבע השלישי הסתיים ביתרון 4 נקודות לחיפה 55:59. ההיט קלעו 12 נקודות בלבד ברבע זה.

ההגנות שלטו ברבע הרביעי. חיפה לא הצליחה לברוח והמומנטום היה עם ראשון. דורון פרקינס נפצע במהלך הרבע ויצא לקבל טיפול. ראשון ניצלה זאת לריצה של 0:8 ולכדי הפרש של שתי נקודות. חיפה שוב הצליחה לפתוח פער ואז ראשון התחילה לאבד את הראש, ולזרוק שלשות שלא נכנסו והמשחק הסתיים בניצחון קשה של חיפה 68:75.

למכבי חיפה קלעו: דבון ג'פרסון 20, דורון פרקינס ומשה מזרחי 12 כ"א, עידו קוז'יקרו 9, עמית בן דוד ורונלד רוס (7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) 8 כ"א, גור פורת 4, ברוקס סיילס 2.

למכבי ראשל"צ קלעו: דימרקו ג'ונסון 16 (6 ריבאונדים), גילי מוסינזון 14, לארי אובאנון 13, רוברט קונלי 9 (6 ריבאונדים), עודד שעשוע 7, אבי סוכר 4, רז זהביאן 3, אופיר פרחי 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully