וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרדיות או לא להיות

3.2.2009 / 14:45

"היתרון היחיד של מכבי – המאמן", "ברצלונה יותר לחוצה", "אליהו מהטובים באירופה". נוון סאפחיה, מאמן ולנסיה ואקס מכבי ת"א, מכין אתכם למשחק בחמישי

מהו המאצ' אפ של המשחק?

"זה לא יהיה משחק בין ארויו לנבארו, הסיפור הזה טוב בעיקר לתקשורת. משחק מהסוג הזה יהיה משחק קבוצתי, זה המפתח העיקרי, ולא יכולת של שחקן בודד. מכבי היא קבוצה יחסית חדשה, ככה שמאוד קשה לדעת באיזה סגנון משחק היא תשחק. היא החליפה מאמן והביאה הרבה שחקנים איכותיים לקראת סוף מועד ההעברות, וההשתלבות של השחקנים החדשים יכולה להיות משמעותית. ברצלונה, מנגד, היא קבוצה טובה, בכושר טוב, עם ספסל ארוך, ואין ספק, יהיה קשה למכבי לנצח בברצלונה. מצד שני, זה יהיה אחד משני משחקי המפתח של מכבי, כי אם היא תוכל לנצח במדריד או בברצלונה, זה יהווה צעד משמעותי בשבילם כי לכל אחת מהקבוצות יהיה קשה מאוד לנצח ביד אליהו".

מי מגיעה יותר לחוצה?

"נדמה שעל ברצלונה יש לחץ גדול יותר. מכבי מגיעה במצב מעט נוח יותר, כי היא ניצחה את המשחק הראשון, ואם תפסיד לברצלונה זה לא יהיה סוף העולם. מצד שני, הפסד של ברצלונה, אחרי שהפסידה כבר לריאל מדריד, יציב אותה בבעיה קשה, ובמצב כזה היא תהיה חייבת לנצח ביד אליהו. ברצלונה מסוגלת לעמוד בלחץ, יש לה שחקנים עם ניסיון רב, שחקנים ששיחקו על הגביע בעבר, שמכירים את הסיטואציות האלה ועברו אותן יותר מפעם אחת, בין אם זה חואן קרלוס נבארו, יאקה לאקוביץ' או דייויד אנדרסן. השחקנים הללו יכולים לשחק בכל מצב תחת כל לחץ".

כמה היורוליג חשובה לספרדיות?

"לא יהיה נכון להגיד שבספרד נותנים יותר כבוד ליורוליג. לדעתי, זה בדיוק ההפך - הליגה יותר חשובה, או לפחות חשובה באותה מידה. הספרדים מעריכים מאוד ומכבדים את הליגה המקומית, ומבחינתם זו מסגרת חשובה ביותר. זה נכון שברצלונה הפסידה כמה משחקים בליגה, אבל קשה להעריך אם היא משקיעה ונותנת יותר בליגה או שמא ביורוליג. הליגה הספרדית מאוד תחרותית ומאתגרת, ואפשר להפסיד לכל קבוצה בכל משחק, ככה שאין משחק שבו ברצלונה יכולה להגיד שהיא מופתעת מהפסד. קאחאסול, האחרונה בטבלה, מסוגלת לנצח את ברצלונה ביום נתון".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

ליאור אליהו יכול להתמודד עם הגבוהים של ברצלונה?

"ראיתי את המשחק של מכבי במלאגה, וכל הקבוצה סבלה ממשחק רע, לא רק ליאור אליהו. כשמכבי רעה, גם אליהו יהיה רע, אבל כפי שאמרתי, המשחק הזה לא תלוי רק בשחקן זה או אחר; המשחק יהיה קבוצתי ותלוי בהרבה אלמנטים. אליהו הוא שחקן התקפי מצוין, מהטובים באירופה, והוא מסוגל להתמודד כמעט עם כל שומר וכל הגנה. הבעיה שלו היא משחק ההגנה, כך לפחות היה בתקופה שאני אימנתי אותו. עכשיו לידו במכבי יש את ד'יאור פישר, שאמור לעזור לו. כמה הם מסוגלים להסתדר עם פראן ואסקז, דניאל סנטיאגו ודיוויד אנדרסן? את זה נראה במשחק, אבל מה שבטוח - לא יהיה להם קל".

מהם היתרונות של כל אחת מהקבוצות?

"בצד של ברצלונה חייבים קודם כל להזכיר את הספסל שלהם, שהוא יתרון משמעותי. יש שם 12 שחקנים שמשחקים מעל 10 דקות, וכל אחד מהם הוא שחקן שיכול לקחת את הקבוצה עליו בדקות מסוימות. יתרון נוסף זה האולם הביתי, הפלאו בלאגרנה, שבו הם מנצחים מעל 20 הפרש ביורוליג עד עכשיו. בצד של מכבי, למען האמת, אני לא רואה יתרונות בולטים, חוץ כמובן מהניסיון של פיני גרשון לעומת צ'אבי פסקואל והעובדה שהם באים בלי לחץ אחרי הניצחון על אלבה ברלין. כלום לא יקרה אם מכבי תפסיד את המשחק".

מהם יחסי הכוחות בין המאמנים?

"קשה לי לשפוט מי טוב יותר מבין המאמנים, זה לא יהיה הוגן מצדי. צ'אבי פסקואל, שקיבל את אימון ברצלונה בעונה שעברה, הוכיח השנה שהוא ראוי לשמש כמאמן של קבוצה גדולה כמו ברצלונה. הוא המאמן היחיד, למשל, שניצח את פנאתינייקוס באתונה. לפיני יש יותר ניסיון והרבה כבוד על כל מה שהוא עשה במשך הקריירה שלו במכבי ומחוץ למכבי, אבל לא יהיה הוגן להשוות ביניהם, זה לא התפקיד שלי".

למה הספרדיות תמיד חוששות ממכבי?

"שמעתי שבישראל מעריכים שמכבי לא תהיה השנה בפיינל פור, אבל כאן בספרד נותנים למכבי כבוד. אסור לשכוח שהמועדון הזה לקח הכי הרבה תוארי יורוליג בשנים האחרונות, והשתתף הכי הרבה פעמים בפיינל פור. אף אחד לא מזלזל במכבי, גם אם היא הפסידה למלאגה; הכבוד שיש למועדון הזה יישמר לעוד הרבה זמן, וכל קבוצה שמשחקת מולה, גם אם זו ברצלונה, נותנת למכבי את מלוא הכבוד".

מה ההימור שלך?

"אם מחשבים את כל הדברים, יש יתרון קטן לברצלונה; אם נחשב באחוזים, אז 55 אחוז לברצלונה, 45 אחוז למכבי. אם מכבי תנצח זה ממש לא יפתיע אותי, מכבי קבוצה מצוינת, גם אם בישראל לא מחשיבים אותם כאחת הגדולות העונה. היא מסוגלת להפתיע את כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully