וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי דרום תחדש את פעילותה הקיץ

2.12.2008 / 16:12

מכבי תל אביב מתכננת לרכוש קבוצה קיימת בליגה הלאומית ולהפוך אותה לקבוצת הבת של המועדון על פי המודל שהיה נהוג בקבוצה בעבר

13 שנים לאחר שחדלה מלהתקיים, צפויה מכבי דרום תל אביב לחדש את פעילותה בקיץ הקרוב. לוואלה! ספורט נודע כי בשבועות האחרונים עמלים אנשי מכבי תל אביב על בנייתה מחדש של מחלקת הנוער של המועדון, וכחלק מהרה-אורגניזציה מתכוונים להקים מחדש את הקבוצה המיתולוגית במדיה צמחו רבים מהשחקנים ומהמאמנים המשפיעים בהיסטוריה של מכבי ת"א.

בשלב זה עובדים בקבוצה על התוכנית העסקית ובודקים לעומק את המשמעויות הכלכליות, שכן הדבר כרוך בהשקעה כספית רבה. המטרה היא לרכוש קבוצה קיימת בליגה הלאומית ולהסב את שמה, כדי שכבר בעונה הבאה תחזיק מכבי בקבוצת-בת בליגה הלאומית. השחקנים שיזומנו לקבוצה החדשה יהיו המיטב שבבוגרי מחלקת הנוער של מכבי, לצד צעירים זרים שמתכוונת הקבוצה להחתים לטווח ארוך, כולם בגילאי 17-23.

שמות רבים הועלו כמועמדים לאימון הקבוצה, אולם ברור ש"מי שיזכה במינוי יהיה מאמן בכיר שמתמחה בבנייה וקידום של שחקנים צעירים", לדברי גורמים במועדון. "המטרה של הקבוצה היא לא לעלות ליגה - היא בכל מקרה תישאר בליגה הלאומית. הרעיון הוא לבנות שחקנים עבור הקבוצה הבוגרת של מכבי, וזה יכול להוות פיתרון מצוין עבור כל השחקנים המוכשרים שלא מצאו את מקומם בקבוצה הבוגרת, ויוכלו להתחשל ולהשתפר בקבוצת-הבת". מי שירכז את הפרויקט ויעמוד בראשו יהיה דני גוט, כיום ראש מחלקת הסקאוטינג של המועדון.

החממה הצהובה

מכבי דרום הוקדמה כקבוצה עצמאית עוד בשנות ה-50' ושיחקה בליגה הראשונה, אז הליגה הלאומית. בעונת 61/2 ירדה לליגה הארצית, ורק בעונת 76/7 שבה לליגה העליונה. שלוש שנים לאחר מכן ירדה ליגה, ולמעשה כבר מראשית שנות ה-80' שימשה כקבוצת הבת של מכבי תל אביב. לאורך כמעט 15 שנים התחשלו בשורותיה בוגרי מחלקת הנוער של מכבי, בהם חן ליפין, עודד קטש ואחרים.

גם פיני גרשון וצביקה שרף החלו את דרכם בקבוצה. הרעיון המרכזי שעמד בבסיסה היה לאפשר לשחקנים הצעירים להתמודד מול שחקנים פיזיים ומבוגרים יותר, כהכנה לקראת המעבר לקבוצה הבוגרת. במהלך שנות ה-90' חוזקה מכבי דרום תל אביב גם בשחקנים זרים, כמו מרטין מיורסאפ וג'ף קנט. באמצע שנות ה-90' התאחדה מכבי דרום ת"א עם הפועל קריית גת, ונקראה מכבי דרום/קריית גת. זמן קצר לאחר מכן הפסיקה את פעילותה, ככל הנראה מסיבות כלכליות.

שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב, מסר לוואלה! ספורט בתגובה כי "הנושא אומנם עלה, אבל עדיין לא נידון בהנהלה ועדיין לא קיבלנו את כל הניירת. יש לי ניסיון עבר בעניין הזה: מכבי דרום הייתה קיימת לאורך הרבה שנים, ובמקביל החזקנו גם שתי קבוצות נשים. אני עדיין רוצה לבחון את העניין הזה, אשקול אותו בעצמי ואביא אותו לדיון בהנהלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully