וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורר אישר את ההסכם בין פניני לירושלים

29.10.2008 / 14:23

סוף לפרשת גיא פניני? הבורר בין השחקן לבין הפועל ירושלים החליט לאשר את ההסכם לפיו ישוחרר השחקן ויוכל לשחק העונה רק בחו"ל

עוד פרק בפרשת גיא פניני הגיע לסופו היום (רביעי). עורך דין ישראל שמעוני, שמונה כבורר מהמוסד לבוררות של איגוד הכדורסל, אישר את ההסכם בין השחקן לבין הפועל ירושלים לפיו החוזה בין הצדדים בטל ופניני יכול לחתום בכל קבוצה בחו"ל שיחפוץ בה.

"לאחר שהעברתי בקשה חריגה זו להתייחסות", כתב שמעוני בהחלטתו, "קיבלתי תגובות ותגובות לתגובות אשר לאחר עיון בהן לא שוכנעתי בשתיים: אחת, כי לאחר מתן פסק בורר עומדת לי הסמכות לחדש את ההליך. השניה, אפילו בהנחה כי קנויה לי סמכות זו, כי בנסיבות העניין קיים טעם ראוי לעשות בה שימוש".

כזכור פרשת פניני התפוצצה בחודש יולי השנה לאחר שהשחקן חתם על חוזה במכבי תל אביב, החל מעונת 2009/10, למרות שהחזיק בחוזה בהפועל ירושלים לעונת 2008/9. לאחר ויכוח על אופן סעיף היציאה של פניני לאירופה, הוחלט מטעם ירושלים להגיש בוררות נגד השחקן, והיועץ המשפטי של האיגוד אף העמיד את פניני ומכבי תל אביב לדין בגין חתימה על חוזה כפול.

בדיון המשמעתי שנערך באיגוד הכדורסל הוחלט כי שני הצדדים פעלו בתום לב, ובהסכמת עו"ד איתן ארז, שייצג אז את ירושלים, הוסכם כי החוזה בין פניני לירושלים יבוטל ובין מכבי תל אביב לשחקן גם כן יבוטל. פניני רשאי העונה לשחק רק בחו"ל, והחל מעונת 2009/10 יוכל לחזור למכבי תל אביב, ובמידה וישחק בה יקבע דמי השבחה על ידי בורר מטעם איגוד הכדורסל. מירושלים החליטו שבוע לאחר הדיון להתנער מההחלטה, אך היום כאמור, החליט הבורר לקבל את החלטת בית הדין של האיגוד.

הפועל ירושלים בחרה לא להגיב להחלטת הבורר. עורך דינו של פניני, עו"ד עופר יחיאלי, אמר: "השחקן שמח שהוא יכול לחזור להתעסק בכדורסל. היה צריך לשים לזה סוף כבר אחרי הדיון בועדת המשמעת. הצטערתי שירושלים המשיכה להתעסק בזה, אבל לפחות עכשיו הסיפור הסתיים סופית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully