וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנות מאסר בפועל ליוסי מלאך, זורק החזיז באולם הכדורסל מלחה

יוסי מלאך, אוהד הפועל חולון, שגרם לפציעתו של יואב גליצנשטיין, נידון לשלוש שנות מאסר בפועל ו-150 אלף שקל קנס, בביהמ"ש המחוזי בירושלים . דורסמן: "מי שהיה צריך להיענש, נענש". גליצנשטיין: "לא יחזיר את מה שאיבדתי"

בעיצומו של הליך חקיקת חוק נגד מתפרעים במגרשים, וכשהמאבק באלימות ביציעי מגרשי הספורט בעיצומו, שלח היום (שני) בית המשפט המחוזי בירושלים מסר חשוב וחד משמעי למתפרעים, לא עוד עונשים קלים, לא עוד יד רכה ומלטפת. עבריין שיתפרע ויסכן את הציבור - יישב בבית הסוהר.

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני), שלוש שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי ו-150 אלף שקל פיצויים לאוהד הפועל חולון, יוסי מלאך, שזרק את החזיז במהלך משחק הליגה במלחה בין הפועל ירושלים לחולון, וגרם לפציעת המאבטח, יואב גליצנשטיין.

ב-11 בנובמבר 2007, דקות ספורות לפני סיום משחק ליגת העל בכדורסל בין הפועל ירושלים להפועל חולון, הרעיד פיצוץ עז את האולם במלחה. חזיז שנזרק מיציע אוהדי חולון הביא לפציעתו של המאבטח, יואב גליצנשטיין, שאיבד שתיים מאצבעותיו.

חמישה ימים מאוחר יותר נעצר מלאך, אז בן 20, בחשד לזריקת החזיז. מלאך הודה בזריקת החזיז, ולפני כחמישה חודשים הורשע בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת עסקת טיעון בסעיפים של גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, בביצוע מעשה פזיזות ורשלנות בחומר נפץ, באיומים, בשיבוש מהלכי משפט. בנוסף הוא הואשם בנהיגה ללא רשיון מכיוון שנהג למקום כשרשיונו לא היה בתוקף.

עסקת הטיעון לא כללה הסכמה לעניין העונש, והיום כאמור, גזר בית המשפט המחוזי על מלאך עונש כבד של שלוש שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי וקנס של 150 אלף שקל שעליו לשלם לגליצנשטיין.

"זה לא יום שמח בשבילי. זה יום קשה מאוד, זה לא משמח אותי וזה לא מחזיר לי את מה שאיבדתי", אמר גליצנשטיין לאחר הדיון. על התביעה האזרחית שהגיש במקביל להליך הפלילי, אמר המאבטח: "יש לי עורך דין והוא מתעסק בזה".

"המעשה אינו מעשה נדיר ואינו אירוע נקודתי"

השופטת נאווה בן אור הקריאה את גזר הדין: "הקשר בין ספורט למה ששקרה בסופו של המשחק רחוק כמזרח ממערב. תופעת האלימות בספורט הפכה לחלק מהנוף המכוער של אירועי הספורט. המעשה אינו מעשה נדיר ואינו אירוע נקודתי, אלא אירוע משקף תפיסה חברתית רחבה וקשה, ולכן צריכה להיות לכך השפעה על חומרת העונש. זהו מעשה אלים ופרוע ולא מעשה קונדס".

במהלך הדיון הגיבה השופטת על חוות דעת ההגנה, לפיה המתלונן, יואב גליצנשטיין, נהג ברשלנות כשהרים את החזיז. השופטת דחתה מכל וכל את הטענות ואמרה: "כמו שהמתלונן הרים את החזיז, כך שחקן יכול היה לדרוך עליו מחוסר תשומת לב".

ההגנה ביקשה וקיבלה צו עיכוב ביצוע. מלאך יחל את מאסרו ב-2 באוקטובר. עד אז הוא יישאר במעצר בית ויפקיד את דרכונו במשטרה. הפרקליטות ביקשה להוציא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ.

קופל: "חידוש שיעזור לניקוי האלימות"

טובי שוורץ, מנכ"ל הפועל חולון, שספגה בעקבות האירוע עונש של הפחתת נקודה ומשחקי רדיוס, הגיב להחלטת בית המשפט: "אני שמח שהפרשה הזאת הגיע לסיומה. אני מאוד מקווה שהמסר שהעביר בית המשפט ילמד לקח את אותם צעירים שחושבים על מעשי אלימות כאלה".

מיקי דורסמן, הבעלים לשעבר של חולון, מסר בתגובה: "צר לי שהדברים הגיעו לאן שהם הגיעו, אך מי שהיה צריך להיענש, נענש. אני בטוח שאם השופטים החליטו את גזר הדין הזה, הם יודעים מה שהם עושים".

מהפועל ירושלים נמסר בתגובה לגזר הדין: "הפועל ירושלים מגנה כל סוג של אלימות במגרשי הכדורסל. לצערנו הזמן בכלא והכסף שישולם לא יחזירו את מצבו של יואב לקדמותו. הפועל מחבקת את יואב ומשפחתו ומקווה שמקרה דומה לא יחזור למגרשי הכדורסל".

איגוד הכדורסל מסר: "איגוד הכדורסל בישראל מברך על החלטת בית המשפט. זה צעד ראשון, ונקווה שגם אחרון, למיגור תופעת האלימות, שסממניה הראשונים היו באירוע הטראגי והמצער הזה בהיכל מלחה בירושלים. נקווה שהעונש המרתיע הזה שהוטל היום על הנאשם בזריקת החזיז, ובפגיעה הקשה במאבטח הפועל ירושלים, תרתיע אוהדים מתפרעים נוספים מלהשתולל ולהתפרע באולמות הכדורסל, ותנקה את הכדורסל הישראלי מאלימות ופורענות".

אבנר קופל, יו"ר מנהלת הליגה אמר: "אנחנו לא מאושרים שנער יבלה את מקצת מנעוריו בין כותלי בין הסוהר, אך עם זאת אנחנו רואים בהחלטת בית המשפט להכניס לכלא אוהד על זריקת חזיז או רימון במגרש כדורסל חידוש שיעזור בעתיד לניקוי האלימות מאולמות הכדורסל בפרט ומהספורט הישראלי בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully