וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודני ווייט, משוגע מבחינה משפטית

13.7.2008 / 18:15

בחוזהו של רודני ווייט, הזר החדש של מכבי תל אביב, הוכנס סעיף מיוחד המאפשר לקבוצה לחתוך אותו במקרים של התנהגות לא נאותה

רכש חדש למכבי תל אביב: רודני ווייט (28, 2.06) חתם לפני זמן קצר לשנתיים ויהיה לרכש החמישי של אפי בירנבוים, לאחר ג'ייסון וויליאמס, טריי סימונס, דרור חג'ג' ויניב גרין. כפי שדיווחנו מוקדם יותר, בימים האחרונים ניהלה מכבי מו"מ מתקדם עם ווייט, כאשר גם שמו של דרמאר ג'ונסון עלה כאופציה חלופית. בסופו של דבר הבשיל המו"מ עם ווייט לכדי חתימה, והוא יהיה זה שייכנס לנעליו של טרנס מוריס. ווייט, שהגיע במיוחד ללאס וגאס כדי להיפגש עם עוזר המאמן רועי חגאי, יגיע ארצה עם משפחתו בסוף אוגוסט לקראת תחילת האימונים.

"אני שמח וגאה לחזור לבמה הגדולה של הכדורסל", אמר ווייט לאחר חתימתו. "אני רעב להצלחות ולהישגים, ומחכה כבר להראות לכל האוהדים המדהימים של מכבי ת"א את הכדורסל האטרקטיבי שמאפיין אותי".

ווייט צפוי להרוויח כ-1.1 מיליון דולר ברוטו (700 אלף דולר נטו) העונה, אך הפרט המעניין בחוזהו הוא סעיף התנהגות מיוחד שהוכנס, המאפשר למכבי תל אביב לחתוך את השחקן ללא פיצוי במקרים של שתיה, עישון, או התנהגות לא נאותה. רענן כץ לא הכחיש את אופיו המפוקפק מעט של הזר החדש, ואמר: "אם רודני יהיה נקי ומרכוס פייזר יבריא, למכבי יהיה את הקו הקדמי הטוב באירופה, במחיר זול בהרבה מהקבוצות האחרות".

במקביל, ממשיכה מכבי בחיפושיה אחר גארד זר וחיזוק ישראלי נוסף. בקבוצה החליטו סופית שלא להמתין לוויל סולומון, כאשר אחת האופציות היא סקוני פן, אולם בקבוצה כנראה ימתינו לאופציות קורצות יותר. גיא פניני מתקרב גם הוא להיכל: למרות שהישראלי מחזיק בסעיף יציאה מהפועל ירושלים לקבוצה אירופאית בלבד, קיימת אפשרות כי פניני יחתום על חוזה ארוך-טווח במכבי, יושאל בעונה הקרובה לאירופה ובקיץ הבא ישוב לקבוצה. בסביבתו של השחקן אומרים כי הוא מעדיף לשחק במכבי כבר בעונה הבאה, ומכיוון שכך עשויה מכבי לפתוח בקרוב במגעים ישירים מול אנשי הפועל ירושלים.

הדרך של ווייט לישראל

רודני ווייט נולד במוריסוויל שבפנסלבניה, ועבר במספר בתי ספר תיכון בניו ג'רזי, דנבר, צפון קרוליינה ומרילנד. קשיים אקדמיים מנעו ממנו להתקבל למכללת צפון קרוליינה-שארלוט, אליה נרשם בסיום לימודיו ב-1999, והוא עבר לשנה אחת למכינה אקדמית במרילנד, בה כיכב עם ממוצע שנתי של 20 נקודות ו-10 ריבאונדים למשחק. לאחר שנה בה לא שיחק כלל בגלל אי הכשירות האקדמית שלו, התקבל ווייט לצפון קרוליינה-שארלוט, והוביל את הפורטי-ניינרס לעונה מצוינת ב-2000/01, בה זכתה המכללה הקטנה באליפות קונפרנס USA והעפילה לסיבוב השני בטורניר המכללות. ווייט נבחר לפרשמן (שחקן השנה הראשונה) השנה בארצות הברית, כשהוא מעמיד ממוצעים של 18.7 נקודות ו-6.5 ריבאונדים למשחק. בסיום אותה עונה החליט ווייט לבצע את הקפיצה ל-NBA, והוא נבחר במקום התשיעי בדראפט 2001 על ידי דטרויט.

בעונתו הראשונה ב-NBA שיחק ווייט 16 משחקים בלבד במדי הפיסטונס וקלע 3.5 נקודות בשמונה דקות בממוצע למשחק. לאחר מכן עבר ווייט לדנבר, שם הפך לשחקן קבוע ברוטציה, וקלע תשע נקודות למשחק ב-22 דקות בממוצע בעונת 2002/03, בה אף פתח ב-19 משחקים בחמישייה. בעונה שלאחר מכן חל פיחות מסוים במעמדו, והוא שיחק פחות מ-14 דקות בממוצע וקלע 7.5 נקודות למשחק. בסיום אותה עונה נעצר ווייט על ידי משטרת וושינגטון לאחר שנתפס על ידי ניידת סיור כשהוא יורה באוויר יחד עם שני חברים, ושוחרר בערבות לאחר יממה.

בעונת 2004/05 החלה הנפילה הגדולה שלו, שהחלה בפתיחת עונה חלשה בדנבר, ונמשכה בטרייד ששלח אותו לגולדן סטייט, במדיה שיחק 16 משחקים בלבד לפני שנחתך בסיום העונה. ווייט ניסה את מזלו פעם נוספת כשחתם על חוזה זמני בלוס אנג'לס קליפרס בתחילת העונה הבאה, אך שוחרר לפני פתיחת העונה, ובינואר פצח בקריירה האירופית שלו כשחתם במנרסה הספרדית, בה קלע 20.8 נקודות והוריד 6.6 ריבאונדים למשחק. לאחר מכן הוא בילה תקופה קצרה בבילבאו, ממנה שוחרר לאחר חודש בלבד, ואת עונת 2006/07 העביר בסקבוליני פזארו האיטלקית, שם רשם 17.2 נקודות ו-6.3 ריבאונדים למשחק.

בנובמבר האחרון חתם ווייט בז'יאנג גוואנגסה הסינית, שם הקפיץ את ממוצעיו ל-30.5 נקודות ו-8.7 ריבאונדים למשחק. בקיץ האחרון הוא שיחק בפורטו ריקו והוביל את קבוצת קפיטאנס דה ארסיבו, בה שיחק מרכוס פייזר לפני שהגיע למכבי תל אביב, לאליפות.

עדכון ראשון: 13:15
עדכון אחרון: 18:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully