וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה סוף עידן עבור מכבי"

גיא גודס מסכם שנתיים כעוזר מאמן, ומדבר על הטעויות שביצע המועדון, המאמנים תחתם עבד והניסיון שצבר בתקופה הסוערת שחווה ביד אליהו

בימים שלאחר אובדן האליפות העדיף גיא גודס, עוזר מאמן מכבי תל אביב בשנתיים האחרונות, לשמור על זכות השתיקה. תחושות כעס? אכזבה? תסכול? לא צריך להגזים. "אני עובר דווקא ימים מצוינים", מפתיע גודס בשיחה עם וואלה! ספורט. "נמצא הרבה בים, בחדר הכושר. אני רואה הרבה את הילדים והמשפחה, אחרי תקופה ארוכה שלא הייתי איתם. הייתה עונה מאוד מתישה, עם המון ירידות ועליות. זה מתיש, שוחק. קרו הרבה דברים לא צפויים. ניצחונות לא צפויים והפסדים לא מחויבים. כל העונה הייתה כמו רכבת הרים. עכשיו רוצה קצת לנוח, כי באמת היה מאוד מתיש, הרבה יותר אפילו מהעונה שעברה".

אני מבין שאתה מדחיק את סוף השבוע האחרון.

"שמתי מאחורי את המשחק מול חולון. בטלוויזיה מראים אותו בכל פעם מחדש וברור שזה כואב. כשאני נתקע בטעות על המשחק, אני מיד מעביר. ערוץ הספורט הפסידו צופה. אבל אתה יודע, מי שלא מסוגל לעמוד בזה נפשית, שיבחר במקצוע אחר. צריכים להתקדם. אני גם יכול להבין את החגיגה המדהימה שמסביב. בכל זאת, זה משהו שקורה פעם בעשרים שנה בערך".

כבר יצא לך לחשוב איפה טעיתם?

"אני עדיין לא יכול לדבר על הכל. קודם כל, צריך לצאת מתוך נקודת הנחה שתמיד יש ירידת מתח גדולה אחרי פיינל פור היורוליג. גם מכבי הגדולה, אפילו אחרי זכיות בתואר, הייתה חוזרת ארצה ומפסידה משחקים. אבל הקבוצות האלה ידעו להתאושש מהר, כי היו להן שחקנים עם ניסיון ושחקנים שהיו מבחינה מקצועית בכמה רמות מעל כולם. הליגה השנה התחזקה מאוד, הזרים שהגיעו ארצה היו ברמה גבוהה יותר משנים עברו וכל קבוצה כמעט הביאה זרים טובים. הליגה השנה הייתה חזקה יותר מאשתקד. החוק הרוסי ממש לא עזר לנו. ומעל לכל, כשהליגה מוכרעת במשחק אחד, הכל יכול לקרות. הגיעו אנשים שמשקיעים הרבה כספים, ועל זה מגיע כל הכבוד לאבנר קופל".

ובכל זאת.

"הייתה ירידת מתח מאוד גדולה בסיום פיינל פור היורוליג, אחרי שהיינו ב'היי' מאוד גבוה. אחרי שהפסדנו לצסק"א הרגשנו פספוס אדיר, למרות שצסק"א קבוצה מצוינת שכמעט ולא הפסידה העונה. לפני המשחק הזה הייתה תחושה שאנחנו באים ומנצחים. לצערנו, כמה דקות לא טובות שלנו אפשרו להם לסגור את העניין. לאחר מכן באמת הייתה ירידת מתח מאוד גדולה. חזרנו ארצה למשחק הביתי מול הגליל. ידענו שיהיה קשה ושצריך לעשות הכל כדי לעורר את השחקנים, אבל זה לא צלח".

"ניסינו לתת כל שוק אפשרי, חוץ משוק של בית חולים"

ניסיתם לתת לשחקנים איזשהו שוק?

"ניסינו לתת כל שוק אפשרי, חוץ משוק של בית חולים. לא הצלחנו. ברור שזה היה נראה לא טוב, למרות שאני לא רוצה להשתמש במילים יותר גרועות. מול גליל אנשים באו בלי אנרגיות, בקושי זזו על המגרש. אבל אלו דברים שאולי מובנים לקהל, למרות שמבחינת ספורטאים זה סימפטום די ידוע. יש כאלה שיותר חזקים מנטאלית, ואחרי שמקבלים סטירה קטנה הם מיד מתעוררים. ההפסד ההוא לגליל, עם כל מה שמסביב, גרם לירידת ביטחון, ואז למשחקים הבאים כבר הגענו עם חוסר ביטחון מוחלט. במשחק באשקלון כבר הובלנו בפער משמעותי, אבל אולי לא האמנו מספיק בעצמנו והם חזרו למשחק. מה שחששנו ממנו אכן קרה, כמו נבואות שמגשימות את עצמן. ואז כבר הורגשה פאניקה, למרות שזה לא היה צריך לקרות. גם התקשורת לא עזרה לשחקנים".

מה באשר לפיינל פור הישראלי?

"לפיינל פור עשינו הכנה מצוינת. המחנה בים המלח באמת היה מצוין. הצבע חזר לפנים של חלק מהשחקנים. אבל בסך הכל אני חושב שהחודש האחרון יכול היה להיגמר לגמרי אחרת. אם אני מסתכל על זה מנקודת המבט שלי, אז עברנו את כל המבחנים הקטנים ובסוף נכשלנו בבגרות, שזה עבורי אליפות וגביע. שני משחקים שהיינו בהם בעליונות על פני הקבוצות האחרות, אבל בשני המשחקים הללו עשינו ים של שגיאות ברבע האחרון וזה מה שהרג אותנו. גם במשחק האחרון מול חולון היו יותר טובים ויותר דומיננטיים. הפסדנו בדברים הקטנים. זה הספורט".

ניקולה וויצ'יץ' אמר שזו הייתה קבוצה לא מספיק אינטליגנטית.

"זה לא מתפקידו של מאמן להגיד דבר כזה. השחקנים עשו הכל. חלקם לא היה מעולם בסיטואציה כזו ועבורם היה מדובר בחוויה שונה. היו הרבה שחקנים בלי מספיק ניסיון וכשחקן לשעבר אני יכול לומר לך שזה אלמנט מאוד משמעותי. קח לדוגמא שחקן כמו עומרי כספי, שהוא היה שחקן מאוד מרכזי אצלנו, אבל זה עדיין ילד בן 19 שעשה שגיאות שאפשר היה להשתגע מהן. אבל אני מזכיר שמדובר עדיין בילד, אני לא מצפה ממנו להתנהג כמו שחקן בן 25-30. כספי קיבל מאיתנו המון דקות, ובצדק. זה אחד משחקני העתיד של מכבי. יש לו אופי והוא נלחם כל הזמן, כמו שצריך. השנה הזו מאוד עזרה לו. אבל כמו במקרה הזה, היו לנו עוד הרבה אילוצים מסביב".

"אפי מאמן מנוסה, טוב וראוי"

ולמרות כל האילוצים, מקבוצה כזו היינו מצפים שתדע לעמוד בזמן על הרגליים.

"נכון, עדיין היינו צריכים לזכות באליפות. לצערי קרו דברים קטנים שהכריעו, וזה לא בשליטתך. גור שלף אמר ברדיו – כמה פעמים שחקן כמו בלות'נטאל מחטיא זריקות עונשין? לא צריך להאשים אף אחד באופן ספציפי. זו אשמה של כולם, של הצוות המקצועי ושל השחקנים. כולם יחד בסיפור הזה. אם שחקנים קולעים במאה אחוז מהשדה ולוקחים אליפות, כולם גדולים. ועדיין אני יכול להגיד שכמעט הכל נמצא בידיים של השחקנים. בתור שחקן לשעבר אני אומר לך שמאמן יכול להסביר מה שהוא רוצה, ובסוף השחקנים לוקחים את ההחלטות".

מה יכולתם לעשות אחרת?

"לא היה הרבה מה לעשות אחרת. טקטית, מהצד שלנו עשינו דברים מאוד טובים. דברים שעבדנו עליהם, דברים שעבדו והצליחו. בכלליות, הצלחנו לעצור את חולון חוץ מאת ריבאונד ההתקפה שלהם, שמולנו לקחו 19 אופנסיב ריבאונד, אבל כולם ידעו שזה החוזק שלהם ואף קבוצה לא הצליחה לעצור אותם באספקט הזה. כן הצלחנו לעצור את משחק הריצה שלהם, עצרנו להם שחקנים מסוימים. בגדול, עשינו דברים נכונים. זה הגיע לנקודה פה, נקודה שם. כמו שאמרתי, דברים קטנים שאין לך שליטה עליהם".

מה יש לך לומר על מינויו של אפי בירנבוים לתפקיד המאמן?

"אפי מאמן מנוסה, מאמן טוב וראוי".

מה לגביך? תישאר במערכת?

"אני עדיין לא יודע. מקווה שהיום אקבל החלטה, אבל אני בדילמה. זה תלוי בכל מיני תשובות שאקבל בזמן הקרוב".

"מכבי תמיד תישאר הבית שלי"

אני מניח שהשנתיים האחרונות הוסיפו לך המון כאיש מקצוע.

"נכון. בשנתיים האלה רכשתי ניסיון מאוד גדול והרבה ידע. לפני כמה שעות דיברתי עם נוון ספאחיה, ברכתי אותו על הזכייה באליפות ספרד עם טאו. הוא אמר לי בעצמו: 'גיא, השנתיים שעברת במכבי הם כמו עשור בקבוצות אחרות'. זה די נכון. מבחינת כל מה שאתה עובר לאורך כל העונה, מבחינת סיטואציות ומעמדים והרמות הכי גבוהות, אפילו כעוזר מאמן, אלו דברים שהם שווי-ערך לאימון בקבוצות אחרות. למדתי המון בשנתיים האלה. מהסיטואציות הקשות ביותר אתה לומד הכי הרבה.

"מה שלא אעשה, מכבי תמיד תישאר הבית שלי. מכבי זה מקום שגדלתי בו מגיל 19. אני מכיר כאן את כולם, זו משפחה. אפילו אם אני אצא החוצה, זה מקום שנשאר חלק ממך. כמו שיצאתי כשחקן מהקבוצה ועדיין היה מדובר הבית שלי והייתי בקשר עם כולם. תמיד אשאר בקשר טוב עם האנשים במכבי, עם כל מי שמסביב ועם הקהל המדהים".

אומרים שהתקופה במכבי משנה אותך, לפחות מבחינת העמידות הנפשית.

"זה נכון. גם נוון אמר בעצמו שזה שינה את העמידות הנפשית שלו. כשחקנים, תמיד היינו צוחקים שכל שנה במכבי זה כמו ארבע שנים בקבוצה אחרת, ואותו כנ"ל לגבי מאמנים. מבחינת העמידות במצבי לחץ, כמות המשחקים, אתה עובר המון חוויות, טובות ולא טובות. הלחץ הוא מאוד-מאוד גדול והתקשורת סביבך 24 שעות. אין דבר כזה בעולם. אתה תמיד לומד המון, ובעיקר מתחזק".

חייב לסיים את השיחה עם כמה מילים בנוגע לעזיבה של וויצ'יץ'.

"זה סוף עידן עבור מכבי. ניקולה היה מהשרידים האחרונים של הקבוצה ההיא, עם שאראס ופארקר. השנתיים שיצא לי לעבוד איתו היו מדהימות ולמדתי ממנו המון. זה שחקן שהוא כמו מאמן על המגרש. הראש שלו כל הזמן עובד, חושב על דברים שצריכים להיעשות. יש לניקולה איכויות שהן מולדות, לא משהו שאפשר לרכוש. ובעיקר, מעבר לשחקן כדורסל גדול, הוא גם אדם מקסים ואישיות מדהימה. אני תמיד אומר שקודם צריך להיות בן אדם ואז שחקן גדול. ניקולה היה גם וגם, והיה לי מאוד כיף לעבוד איתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully