וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהריה ניצחה את מכבי ת"א 87:88

רגע לפני הפיינל פור, הגיעה עירוני נהריה והרסה את ההכנות של מכבי ת"א כשהנחילה לה את הפסד הליגה השלישי בארבעה משחקים, עם ניצחון 87:88. חולון-ר”ג 74:118, גליל-ראשל”צ 84:82, אשקלון-עפולה/גלבוע 82:83

במכבי תל אביב לא הסתירו את העובדה שעיקר ההתמקדות שלהם השבוע היא בכלל לא בעירוני נהריה והליגה הישראלית, אם כי בקבוצה איטלקית שתשחק בכלל בספרד. עם הידיעה הזאת, הגיעו הערב (ראשון) שחקניו של רוני בוסאני ובתזמון מושלם, הרסו לחלוטין את הכנותיה של האלופה הישראלית, וניצחו אותה 87:88. ואולי בכלל יש מי ששמח על המשחק הצמוד בקרב המועדון בצהוב. אחרי הכל, האלופה הישראלית ידועה כמי שמופיעה למשחקים גדולים דווקא אחרי הופעות חלשות בליגה. מי שניצלה את המעידה של הצהובים היא הפועל חולון שהביסה ללא קושי את הקבוצה השבורה של עירוני רמת גן, 74:118, ותפסה את המקום הראשון בליגה.

הפועל גליל עליון ממשיכה בדרכה הבטוחה אל הליגה הלאומית, לאחר הפסד ביתי קריטי במיוחד ליריבה הגדולה ביותר שלה העונה, סוגרת הטבלה, מכבי ראשון לציון, 84:82. אליצור אשקלון המשיכה את דרכה לכיוון ארבע האחרונות כשהתגברה על משחק טוב של עפולה/גלבוע והשיגה ניצחון ביתי, 82:83. ביום שני יושלם המחזור כשהפועל ירושלים, עם זיו ארז על הקווים, תארח את בני השרון. במנהלת הכדורסל הוחלט להקדים את המשחק של אליצור אשקלון מול מכבי ראשון לציון מיום שני הבא ליום חמישי הקרוב.

עירוני נהריה - מכבי ת"א 87:88

עד לפני מספר שבועות, במכבי תל אביב בוודאי היו חותמים בשתי ידיים על יריבה כמו עירוני נהריה לפני המאבק שלהם מול סיינה בפיינל פור. הקבוצה מהצפון נראתה כבויה וכבר חושבת על העונה הבאה, אבל מאז הגעתו של רוני בוסאני לקבוצה, נראה שהיא חזרה לחיים. הצהובים לא הופיעו הגנתית למחצית הראשונה, אבל התעוררו במחצית השניה, בעיקר תודות ליותם הלפרין שלקח אחריות ברבע האחרון. אלא שנהריה כבר מזמן לא שק חבטות של אף אחד, והצהובים רשמו את הפסדם השלישי בארבעת המשחקים האחרונים, ואיבדו את המקום הראשון לחולון.

מכבי קיוותה לתפוס את נהריה באחד הימים החלשים שלה, אבל לפחות לפי הפתיחה, היא קיבלה בדיוק ההיפך. נהריה עלתה עם המון התלהבות, אוטיס היל הלך פעם אחרי פעם לסל ללא הפרעה, ו-9 נקודות ברבע הראשון שלו העלו את המארחים ליתרון 11:16. מכבי הלכה אל יותם הלפרין שצימק, וכספי הוריד לנקודה בלבד, אבל 4 נקודות רצופות של מתן נאור הורידו את נהריה ביתרון 18:24 בסיום הראשון.

שרף צעק על שחקניו בין הרבעים ונראה שזה עזר, כשבאטיסטה קלע בפתיחת הרבע השני, והלפרין הוריד ל-2 בלבד. גילכריסט צלף שלשה, אבל בלות'נטל שמר את הצהובים קרוב, ואלכס גארסיה הביא את מכבי עד 36:36, ושתי הקבוצות נשארו צמודות במחצית, 47:47. פלדג'ר פתח את הרבע השלישי עם שלשה גדולה והיל העלה את הפער ל-5, אבל בלות'נטל, וויצ'יץ' והלפרין הריצו את הצהובים ליתרון ראשון, 52:59.

אשנטה ג'ונסון התעורר ו-4 נקודות רצופות שלו בתחילת הרבע האחרון הורידו ל-70:68. הלפרין שמע את שרף אומר לו לתקוף יותר את הסל וקלע 5 נקודות רצופות לצהובים, וסל של וויצ'יץ' עם עוד שלשה של הלפרין העלתה ל-73:79. נהריה לא אמרה נואש, הלכה שוב לג'ונסון שפגע מבחוץ, ועם נקודות מהצב של קוז'קרו הם ירדו ל-81:80. מכבי נתקעה בהתקפה, ומהעבר השני סוכר בלייאפ העלה את המארחים ליתרון. מכבי הלכה לוויצ'יץ' שקלע, אבל אסיסט גדול של סוכר לפלדג'ר החזיר את היתרון לנהריה. מכבי הלכה בהתקפה האחרונה להלפרין, אבל הוא העביר לגארסיה, שבזריקה רעה החטיא, ונתן את הניצחון למארחים מהצפון.

קלעו לנהריה: אשנטה ג'ונסון 22, אוטיס היל 15, אדריאן פלדג'ר 11, אבי סוכר 10, ברק פלג 10, עידו קוז'יקארו 8, מתן נאור 7, ג'ון גילכרייסט 3, סאשה אוצוקולייץ' 2.

קלעו למכבי: יותם הלפרין 20, דיוויד בלותנתאל 20, וויל ביינום 11, ניקולה וויצ'יץ 11, אלכס גארסיה 6, אסטבן באטיסטה 5, עמרי כספי 4, טל בורשטיין 4, טרנס מוריס 4, וונטיגו קאמינגס 2.

הפועל חולון - עירוני ר"ג 74:118

החדשות הטובות מבחינתה של חולון, היא שהקללה הידועה ביותר במחוזות הכדורסל של מדינת ישראל, הלא היא הניצחון על מכבי תל אביב שבדרך כלל מוביל להפסד במשחק הבא, לא תפסה את שחקניו של דורסמן. דווקא מול יריבה עקשנית בדמותה של הסיירת הלוחמת של רובי בלינקו, חולון הראתה בפעם המי יודע כמה העונה, שהיא רחוקה מלהיות גימיק, והיא שוב הציגה משחק התקפי נהדר וגרמה במחצית השניה ל-20 דקות של גארבג' טיים מוחלט. עבור קבוצתו של בלינקו, המשחק הערב הבהיר פעם נוספת שבהחלט ייתכן שהיא קבוצת מרכז טבלה ולא יותר, לפחות עד העונה הבאה.

חולון פתחה חזק את המשחק כשכל החמישיה שלה תורמת נקודות, ופי ג'יי טאקר מעלה אותה ליתרון 6:13. טאקר המשיך להתעלל בהגנת רמת גן, אבל שחקניו של בלינקו התחילו למצוא את הקצב שלהם, ובעזרתו של אלישי כדיר, ובעיקר בזכות דקות טובות של ג'רום ביסלי ירדו בפיגור 27:23 בלבד בסיום הרבע הראשון.

דווקא כשהיה נדמה שרמת גן הופיעה למשחק, עלתה חולון לרבע השני מלוע של תותח, וכמיטב המסורת באולם הפחים, ביצעה ריצה של 0:10 עם דקות נהדרות של טאקר, דיקסון ואפילו טוני ווישהאם הצטרף, כדי להעלות את המארחים ליתרון 27:44. טריי סימונס המשיך להפציץ מחוץ לקשת ללא החטאה, כשהוא רושם את השלשה השלישית שלו, אבל קרמר החזיר באחת משלו, ואורי יצחקי צימק לפיגור 14. אלא שחולון לא נתנה לאורחים להתקרב, ונקודות של דיקסון, בצירוף השלשה הרביעית של סימונס, הורידו את חולון ביתרון 41:57 במחצית.

טולברט ניסה להחזיר את רמת גן ברבע השלישי, אבל כפי שקרה לא אחת במשחקים האחרונים של קבוצתו של בלינקו, חוסר הניסיון החל להשפיע, חולון הריחה דם, המשיכה ללכת אל טאקר שלא איכזב, וביחד עם גוני יזראעלי ועמית תמיר הורידו את חולון ביתרון 54:89 בסוף הרבע השלישי. 10 הדקות האחרונות היו לפרוטוקול בלבד, כשחולון מעלה מופע לקהל, ורמת גן נאבקת לצמק את התוצאה ללא הצלחה.

קלעו לחולון: פי ג'יי טאקר 26 נקודות (9 ריבאונדים), טרה סימונס 19, טוני ווישהאם 17, מאליק דיקסון 10, עמית תמיר 9, אלטון בראון 7, גוני יזרעאלי 6, כריס ווטסון 5, ריאן לקסר 4, ליאור לוי 4, אבישי גורדון 1.

קלעו לרמת גן: ג'רום ביסלי 18 נקודות, בריאן טולברט 14, אלישי כדיר 8, דורון קרמר 5, ניר כהן 5, בנט דיוויס 4, מייקל קיובלר 4, שמוליק ברנר 2, עמית שמחון 2, אור ברנר 2

מאמן הפועל חולון המנצח, מיקי דורסמן אמר בסיום: "אני מאוהב קשות בשחקנים שלי. יש פה אווירה מדהימה, והקהל הזה מדהים. אנחנו באים לכל משחק מוכנים ודרוכים, אין פה שום עניין של מומנטום".

רובי בלינקו אמר בסיום: "אין מה להגיד אחרי משחק כזה. לא הופענו הערב אבל זה מה שיש. יכולתי להתעצבן, אבל זה לא היה עוזר. אני שמח שהבטחנו את ההישארות בליגה אחרי סיבוב וחצי. אתם רואים את הבדלי הרמות בין שתי הקבוצות. אני מקווה לנצח את ארבעת המשחקים האחרונים ולסיים את העונה בטעם טוב".

ג'רום ביסלי: "אני מרגיש מבויש. הפסדנו בעבר ככה. השחקנים מאוכזבים וכועסים אחרי התבוסה, אבל אנחנו מקצוענים. לפעמים מנצחים, לפעמים מפסידים, אבל אסור להפסיד ככה. עכשיו מתחילה העבודה שלנו".

הפועל גליל עליון - מכבי ראשון לציון 84:82

בגליל עליון התכוננו כל השבוע למשחק מול ראשון לציון, בידיעה שזאת תהיה היריבה החלשה האחרונה שלהם העונה, לפני שייפגשו בבני השרון, מכבי תל אביב, חולון והפועל ירושלים במחזורים האחרונים של העונה. הכל היה מוכן שם, חוץ מהריכוז בשניות האחרונות. גליל נתנה סל בחינם לראשון לציון 6 שניות לסיום, והפסידה משחק שעלול להוריד אותה ליגה. ראשון, לעומת זאת, ממשיכה להראות שלו רק היתה מציגה יכולת כזאת מתחילת העונה, היא היתה יכולה להיות במאבקי הפלייאוף מאשר במאבקי הירידה. המשך כזה, ולא צריכה להיות לה בעיה לעקוף את גליל בסיבוב.

שתי הקבוצות הירבו לאבד בפתיחה, וגליל ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון מוקדם של 6:9. סדריק בנקס ואיתי לב הפציצו מבחוץ, ושלוש שלשות ברבע הראשון החזירו את ראשון לשיוויון. ברנדון קורץ תפס פיקוד, ו-6 נקודות שלו ביחד עם לב הקפיצו את האורחים ליתרון 9, ומוסינזון באחת הפעולות היחידות שלו ברבע, צלף שלשה כדי לקבוע פיגור 20:14 של גליל בסיום הרבע הראשון.

סניד העלה את יתרונה של ראשון בפתיחת הרבע ל-8, אבל גליל הראתה סימני התעוררות, כשג'יי לואיס החזיר אותה למשחק, אבי בן שימול החל להריץ מתפרצות, ואפילו דורון שפר מצא את הסל, שצימק ל-21:25. שעשוע במשחק טוב הגדיל את הפער, אבל מוסינזון שוב צלף מבחוץ, וסל ועבירה של בן שימול צימק לנקודה בלבד, ועזר לגליל לרדת בשיוויון 36:36 במחצית.

אור איתן פתח את הרבע השלישי עם שלשה שהעבירה את היתרון לגליל, אבל קורץ ובנקס העלו את ראשון ל-44:48. ארון ניקסון מצא את היד מבחוץ, אבל שעשוע החזיר באחת משלו. שפר גם הוא הפציץ מבחוץ, ושתי זריקות של ג'יי לואיס הורידו את ראשון לציון ביתרון מינימלי לקראת הרבע האחרון, 57:58.

לואיס פתח את הרבע האחרון עם שלשה לא אופיינית והעלה את המקומיים ליתרון, אבל עודד שעשוע המשיך במשחק נמרץ, והיתרון שוב התחלף בין הקבוצות. גליל לא מצאה את הסל, ועומר סניד ניצל זאת כדי להעלות אותה ליתרון 67:74, שתי דקות לסיום. ג'וואד וויליאמס התעורר ופגע מחוץ לקשת כדי לצמק ל-5 בלבד, ולייאפ שלו הוריד ל-78:74.

קורץ ואוחיון נשלחו אל הקו וקלעו כדי לקבוע 82:82. גליל חלמה בהגנה, נתנה לפרחי לקבל כדור, ומשם הדרך ללייאפ קל היתה פתוחה. גליל הלכה אל יוגב אוחיון, אבל הגארד לא הצליח למצוא את הסל ב-6 השניות שנותרו לו, וראשון חגגה ניצחון דרמטי וחשוב, בדרך להישארות בליגה.

המאמן המפסיד של הערב, עודד קטש, אמר בסיום: "לא היינו אמורים להסתכל על מגרשים אחרים. במקום לגמור את הסיפור היום נכנסו חזרה לבלגאן. לא ברור לי איך אנחנו מפסידים שלושה משחקי בית ברציפות. בשבועיים האחרונים משהו קרה ברמת המוכנות שלנו למשחקים. נצטרך להמשיך להילחם עד הסוף. כל האפשרויות פתוחות, יש לנו עדיין שני משחקים בית. זה מה שמוזר בליגה הזאת. שניה אחת אתה מועמד לפיינל פור, אבל הוכחנו בשני המשחקים האחרונים שאנחנו לא ראויים להיות שם או בחלק העליון של הטבלה".

קלעו לראשון: עודד שעשוע 27 (7 אסיסטים), ברנדון קורץ 16 (9 ריבאונדים), עומר סניד 15, סדריק בנקס 13, איתי לב 10, אופיר פרחי 2, בראינט מרקסון 1.

קלעו לגליל: אארון ניקסון 14, ג'יי לואיס 12, אור איתן 12, אבי בן שימול 9, דורון שפר 9, ג'וואד וויליאמס 8, גילי מוסינזון 8, יוגב אוחיון 8, קליף בראון 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אליצור אשקלון - הפועל גלבוע/עפולה 82:83

אף אחד באשקלון לא ציפה כי בשלהי העונה, ידברו שם דווקא על פיינל פור במקום על מאבקי הירידה. אבל רצה הגורל, או עדי אזולאי, והקבוצה מהדרום החלה לחלום על יד אליהו בחודש מאי. אולי דווקא שאיפות הצמרת והלחץ שהחל לפעול על הקבוצה שאף אחד לא ציפה ממנה לדבר, החלו לתת אותותיהם, והערב, דווקא בבית מול הקבוצה האפורה מהגלבוע, היא התקשתה מעט, אבל דווקא המשחק הזה אמור לתת אינדיקציה לכך שקבוצתו של אזולאי התבגרה. היא התגברה על פיגור בכל שלבי המשחק, כדי לחזור במאני טיים, ולקחת משחק חשוב שמקרב אותה עוד יותר לארבע האחרונות.

טונג'י אווג'ובי פתח נהדר את המשחק עם 8 נקודות מהירות, וביחד עם עמית בן דוד הריצו את האורחים מהגלבוע ליתרון 11:17. יצקן ויעקוסי הצליחו להחזיר את אשקלון לפיגור 3 בלבד, אבל חנן קולמן וקורי קאר הריצו את האורחים עד ל-18:27 בסיום הרבע הראשון.

אייץ' אל קולמן פתח נהדר את הרבע השני, ושלוש זריקות עונשין של סטיבן בארט הורידו ל-8 בלבד, אבל ריבון קובייל וחנן קולמן הריצו את עפולה ליתרון 27:40. אשקלון לא הרימה ידיים, וסל של יעקוסי בפתיחת הרבע הרביעי, ביחד עם נקודות של קורי קאר וקולמן, החזירו את אשקלון עד פיגור מינימלי של 65:63.

דגן יבזורי ועמית בן דוד עוד העלו את עפולה ליתרון 63:70 ברבע האחרון, אבל אז התחילה אשקלון להראות מה היא שווה. בארט קלע 7 נקודות רצופות, שהורידו ל-2 בלבד, ולאחר נקודות של אדם הול, השווה בארט את המשחק. חנן קולמן העלה ל-78:80 לאורחים, אבל נעימי העלה מהעונשין ל-80:82 את אשקלון, ובארט קבע את תוצאת המשחק.

קלעו לאשקלון: סטיב בארט 25, כריס מאסי 13, קורי קאר 12, יובל נעימי 12, אייץ' אל קולמן 10, יריב יצקן 5, מושון יעקוסי 4, דרור דווידי 2.

קלעו לגלבוע/עפולה: אדם הול 20 (11 ריבאונדים), טאנג'י אוואג'ובי 17, עמית בן דוד 12, חנן קולמן 11, ראייבון קובייל 9, דגן יבזורי 8, גור פורת 5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully