וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א גברה 76:91 על מילאנו

24.1.2008 / 22:38

ניקולה וויצ'יץ' חזר לשחק ביורוליג, אבל לא נראה מאה אחוז. גם פייזר נראה פגוע ורק הלפרין התעלה ועזר לצהובים לנצח במשחק חלש

על הנייר, המשחק של מכבי תל אביב מול מילאנו הערב (חמישי) היה אמור להיות טיול ביתי נוח. האיטלקים איבדו סיכוי מעשי להעפיל לשלב הטופ 16, והגיעו למעשה ללא לחץ ליד אליהו, בעוד הצהובים היו חייבים ניצחון אם רצו לשמור על סיכויים טובים לסיים במקום הראשון או השני בבית. אלא שהאורחים, שהתרגשו מקבלת הפנים שנערכה בהיכל לדינו מנגין, המנג'ר של האיטלקים, לא ויתרו על המשחק, ונתנו מאבק גדול, לפני שהפסידו 76:91.

ניקולה וויצ'יץ' חזר לשחק כדורסל אירופאי לראשונה מאז הפציעה שלו, ומיד הראה כי הקבוצה צריכה אותו מאוד. הקרואטי קלע 4 נקודות רצופות, והוציא אותה ממשבר קליעה במחצית הראשונה. אבל עם כל הכבוד לוייצ'יץ', המשחק הזה היה בראש ובראשונה הזדמנות להנות משני שחקנים אירופאים צעירים, שנאבקו ביניהם כל המשחק: יותם הלפרין ודנילו גאלינרי. האיטלקי הוביל את קבוצתו במחצית הראשונה, אותה סיים עם 13 נקודות, בעוד הלפרין החזיר את מכבי תל אביב לתמונה עם 10 נקודות רצופות שלו ברבע השלישי.

הניצחון של הצהובים, בצירוף ההפסד של מלאגה אתמול לריטאס וילנה, אומר שמכבי תל אביב תסיים במקום השני של הבית, במידה ותנצח את אריס סלוניקי ביוון. במידה וריטאס וילנה תפסיד לציבונה זאגרב במחזור האחרון ומכבי תל אביב תנצח, הרי שאז יזכו הצהובים במקום הראשון של בית ב', אבל כמובן שהסיכויים להפסד שכזה, נמוכים.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב העלתה בחמישייה את יותם הלפרין, וונטיגו קאמינגס, דייויד בלות'נטל, טרנס מוריס ומרקוס פייזר.

מילאנו עלתה עם דנילו גאלינרי, מלווין בוקר, אנזו ססאיי, דושאן ווקצ'ביץ', טרוויס ווטסון.

גאלינרי וססאיי פתחו כל אחד עם שלשות, אבל יותם הלפרין קלע 5 נקודות משלו, ועם שלשה של מוריס העלה את הצהובים ליתרון. פייזר הטביע בהתקפה מתפרצת, ועבירה טכנית נגד דינו מנגין שעל הקווים, העלתה את המארחים ליתרון 6:14. מוריס המשיך את הקצב עם דאנק נהדר, אבל ווקצ'ביץ' ובוקר צלפו שתי שלשות, ווטסון העלה את האיטלקים ליתרון, 16:17. בלות'נטל החטיא שלשה, אבל מיד זרק עוד אחת, הפעם מוצלחת. מכבי לא הצליחה לעצור את משחק הפנים של האורחים, שלקחו עוד ועוד ריבאונדים בהתקפה, וביינום צימק ל-27:23 בסיום הרבע הראשון.

האיטלקים פתחו או הרבע השני בדיוק מאיפה שהפסיקו, גאלינרי קלע סל ועבירה, ססאיי קלע מחצי מרחק, ומילאנו עלתה ליתרון 12. שתי זריקות עונשין של באטיסטה שברו את הבצורת של הצהובים, וניקולה וויצ'יץ' נכנס חמש דקות לסיום המחצית, ומיד קלע ארבע משלו. צביקה שרף העלה את הלוחמים שלו, בדמות שארפ וגארסיה, וויצ'ץ' בדאנק צימק ל-41:38. ססאיי המשיך להפציץ מחוץ לקשת, אבל טרנס מוריס הוריד את הצהובים בפיגור מינימלי למחצית, 46:44.

מכבי תל אביב פתחה את הרבע השלישי עם שתי שלשות גדולות של הלפרין ובלות'נטל, שהעלתה את הצהובים ליתרון, 48:50, וקאמינגס סוף סוף מצא את הסל, לפני שגאלינרי התעורר וצלף מחוץ לקשת. הלפרין לקח אחריות, קלע 10 נקודות רצופות, ומכבי עלתה ליתרון 5. גארסיה קיבל כדור מהלפרין בשניה האחרונה של הרבע הרביעי, והברזילאי צלף, 65:71 לצהובים.

וויצ'יץ' פתח את הרבע האחרון שוב עם 4 נקודות רצופות, אבל ווטסון צימק את ההפרש ל-6 בלבד לזכות המארחים. גארסיה הפציץ מבחוץ, והתקפה מאוחר יותר חטף כדור נהדר. מילאנו לא ויתרה ושוב חזרה, אבל ליאור אליהו שנכנס סיים מתפרצת והעלה ל-70:82. ססאיי הוריד ל-8, אבל גארסיה טס למתפרצת, והשאיר את ההפרש דו ספרתי, אבל עבירה בלתי ספורטיבית שלו על אליהו נתנה את למארחים הפרש גדול, שסגר את המשחק.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: יותם הלפרין 24 (7 מ-10 מהשדה), אלכס גארסיה 14 (5 מ-7 מהשדה), טרנס מוריס 12 (7 ריבאונדים), ניקולה וויצ'יץ' 10 (4 אסיסטים), אסטבן באטיסטה 9 (10 ריבאונדים), דייויד בלות'נטל 6, ונטיגו קאמינגס (10 אסיסטים) ומרקוס פייזר 4 כל אחד, ליאור אליהו וויל ביינום 3 כל אחד, דריק שארפ 2, עומרי כספי שיחק ולא קלע.

למילאנו: דנילו גאלינרי 27, דושאן ווקצ'ביץ' 16 (5 אסיסטים), אנזו ססאיי 15, טרוויס ווטסון 9 (11 ריבאונדים), קייסי שואו 4, מלווין בוקר 3, ג'יאווניצ'י 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully