וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלות'נאטל: "אנחנו אוהבים לעשות את זה קשה"

22.11.2007 / 23:17

דייויד בלות'נטאל ניסה להתבדח על איבוד היתרון הגדול בניצחון 74:80 של מכבי ת"א על ציבונה זאגרב, אבל הודה: "זה לא היה כיף". קטש: "אין לי הסבר למה שקרה ברבע האחרון"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

בסופו של ערב מוזר-משהו ביד אליהו, שכלל שלושה רבעים טובים מבחינה הגנתית וקריסה בלתי מובנת בעשר הדקות האחרונות, ניצחה מכבי תל אביב 74:80 את ציבונה זאגרב במסגרת המחזור החמישי של היורוליג. עמוק ברבע השלישי ברחה מכבי ל-23 נקודות הפרש, כשציבונה לא מפסיקה לאבד בשלומיאליות ולהחטיא מכל בלטה אפשרית, אולם ברבע האחרון נתקעה מכבי דקות ארוכות על 74 נקודות, כאשר הקרואטים מתעוררים וצולפים ארבע שלשות שקירבו אותם מרחק 3 נקודות בלבד מהמארחת, דקותיים לסיום. רק דאנק ועבירה שסחט מרכוס פייזר הבטיחו לעודד קטש ושות' את הניצחון, השלישי העונה בהיכל. בשבוע הבא יוצאת החבורה המגמגמת למילאנו (שגנבה הערב ניצחון בסלוניקי), כשהיא עדיין מיותמת מניצחונות חוץ במפעל.

קטש: "אין לי הסבר"

"אין לי הסבר למה שקרה אחרי שלושה רבעים", אמר קטש בסיום, "אני צריך לבדוק את זה. אני בטוח שזה היה משהו מנטלי. ניסינו לעשות מהלכים בשביל הקהל, נתנו לציבונה לחזור ואז הלחץ התחיל להשפיע עלינו. אבל אני מעודד מהדקות הטובות, שמספרן עולה. אנחנו, המאמנים, מצליחים לשלוט יותר במשחק. יש כאן בהיכל אנרגיות חיוביות. עכשיו אנחנו יוצאים לסדרת משחקי חוץ שתקבע את העתיד שלנו. נצטרך למצוא דרך לנצח גם מחוץ להיכל.

"אפשר לחלק את המשחק לשני משחקים ותלוי על מה מסתכלים, על שלושת הרבעים הראשונים או על הרבע האחרון", הוסיף המאמן. "בחלק הראשון שיחקנו טוב, הן מבחינה הגנתית והן התקפית. שמנו דגש על הגארדים שלהם ועשינו עבודה טובה. אני חושב שלאורך כל המשחק, מבחינה התקפית, עשינו מהלכים טובים, הנענו את הכדור כמו שצריך. לעומת זאת היו כמה פעולות מאוד בסיסיות שלא היו קשורות לכלום. אני שמח שהשחקנים הפנימו הרבה דברים במהלך השבוע. לא שינינו, פרט לדבר קטן ושולי, דברים טקטיים והתקפיים. הורדנו אינטנסיביות כשהובלנו ב-20 הפרש, האגרסיביות בהגנה ירדה, גם במהלכים בהתקפה. אולי זה בגלל שאנחנו לא רגילים להוביל בהפרש כזה גדול".

קטש התייחס לעניין הרוטציה הארוכה וטען כי "אני לא סופר חילופים. יש לנו הרבה שחקנים שיכולים לעשות דברים טובים. היה לי חשוב לשמור את כולם רעננים לכל אורך המשחק. יכולנו לגמור בקלות את המשחק בחצי הראשון, בהפרש גדול, אבל זה חלק מקונספט, בו אתה רוצה להישאר ערני לאורך כל המשחק וזה מה שעשיתי. יש לנו 10-11 שחקנים שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו, אם כל אחד מהם ישמור על עצמו מרוכז, על רמה התקפית ממוצעת ורמה טובה בהגנה. וויל? הוא נכנס למשחק מעט חסר ביטחון, אבל אפשר להבין את זה. הוא שחקן שאני לא חושש להכניס דקה לסיום. הוא קר רוח ואוהב מצבים כאלה. בסופו של דבר, המהלך שניצח את המשחק החל ממנו. דרק (שארפ) עשה משחק מצוין, הוא היה המנוע שלנו בהגנה והראה הרבה מנהיגות. יש לו המון ניסיון והוא יודע להוציא לפועל את מה שאנחנו עושים באימונים. כמאמן, הוא נותן לי ביטחון".

"יהיו גם רגעים כאלה"

וויל ביינום, גיבור השבוע בעל-כורחו, נראה נינוח בחדר ההלבשה. "כל מה שנכתב או נאמר בכלל לא השפיע עליי", סיפר. "אני מקצוען. כל עוד אנחנו מנצחים, אני בסדר. אני מנסה להתאים את עצמי לקבוצה. בתחילת העונה לא הייתי במאה אחוז, הרי הייתי פצוע במשך כמעט חודש, אבל לאט-לאט אני חוזר לכשירות".

"כנראה שאנחנו אוהבים לעשות את זה קשה", אמר בחיוך דיוויד בלות'נטאל. "האמת, זה לא היה כיף. ברבע האחרון לא הצלחנו להוציא דברים לפועל, לא בהתקפה ולא בהגנה. נתנו להם זריקות חופשיות ואי אפשר לעשות את זה, בטח שלא בבית. אנחנו חייבים לשמור על ריכוז. כל שחקן חייב להיות מפוקס בעבודה שלו ולשמור טוב על השחקן שהוא מופקד עליו. זה קל, רק צריך להיות מפוקסים. לעשות את זה בסגנון של שארפ".

גם וונטיגו קאמינגס סיים את המשחק בטעם חמוץ-מתוק. "שיחקנו טוב במשך שלושה רבעים, אבל ברבע הרביעי, כשלא קלענו נקודות, נחלשנו גם בהגנה. יהיו רגעים כאלה - שלא נקלע בהתקפה - אבל אנחנו חייבים להמשיך ולעבוד בהגנה". הפוינט-גארד האמריקאי הוסיף דברי שבח לשארפ: "דרק כאן מאז ומתמיד וזה מה שהוא עושה. הוא עושה את העבודה שלו כמו מקצוען. הוא היה שם עבורנו בסוף".

"שיחקנו מעולה ברבע השלישי, אבל כמה איבודים וקצת חוסר ביטחון של שחקנים וציבונה מיד חזרה", סיכם עמרי כספי. "אני מקווה שנלמד מזה להבא. אני עובד קשה בשביל לפתוח בחמישייה. באימונים אני מתאמן בעמדה מספר 3 ועובד על השליטה בכדור כדי לעשות את ההתאמות הדרושות ליורוליג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully