וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את ציבונה זאגרב 74:80

22.11.2007 / 22:33

הצהובים התיישרו על המגרש עם ההצהרות של עודד קטש, עם ניצחון ביתי דחוק על הקרואטים, אחרי שכמעט שמטו יתרון של 23 נקודות

מכבי תל אביב השיגה הערב (חמישי) ניצחון ביתי נוסף, 74:80 על ציבונה זאגרב במחזור החמישי של בית ב' ביורוליג, אבל לא הצליחה לשחרר אפילו לא קצת מהלחץ בו היא נתונה מתחילת העונה.

אחרי שתי תצוגות בינוניות ביותר מול לה מאן ואפס פילזן בשני משחקים מותחים ולא מרשימים, סוף סוף נתנה מכבי הצגה נאה לקהל הביתי שלה ביד אליהו, כשרבע שלישי אגרסיבי בשני צידי המגרש סידר לה יתרון גדול שהגיע כבר ל-23 נקודות. דקות לא טובות ברבע האחרון הקטינו את הפער וגרמו לספסל הצהוב כמה דפיקות לב, אבל בסופו של דבר התגברה אלופת ישראל על המכשול הקרואטי, והותירה לעצמה מאזן ביתי מושלם ביורוליג.

למרות הניצחון, לא קיבלה מכבי משחק טוב במיוחד מאף אחד משחקניה, כשוויל ביינום שוב לא זכה לקרדיט רב מעודד קטש, וקלע שתי נקודות בלבד ב-12 דקות פרקט. הניצחון בסיום נזקף בעיקר לחולשה של ציבונה, שההבדלים העצומים בין יכולתה בבית ובחוץ הזכירה ליושבי יד אליהו את הקבוצה שלהם, והקאמבק של האורחים בדקות האחרונות לא נבלם עד לשניות הסיום ממש, והותיר למכבי בעיקר טעם חמוץ ממשחק שכבר היה נראה ככזה שהיא תוכל לצבור ממנו הרבה ביטחון לקראת המשך העונה.

מהלך המשחק

השפן התורן של קטש היה העלאתו של עומרי כספי הצעיר בחמישייה, יחד איתו עלו וונטיגו קאמינגס, יותם הלפרין, ליאור אליהו ומרכוס פייזר. בציבונה פתחו לארי איוסו, כריס וורן, דאמיר מולאמרוביץ', ודראן ווקושיץ' וסם הוסקין. כספי מיהר להצדיק את האשראי שקיבל מקטש עם שלשה ואסיסט שעזרו למכבי לעלות ל-5:11.

הקרואטים נכנסו לעניינים תודות לשני סלים זריזים של ווקושיץ', שפגש את מכבי במדי נהריה בעונה שעברה, ואף נטלו את היתרון, 13:14. בשלב הזה הוקפץ וויל ביינום מהספסל והריץ את הצהובים לכמה נקודות קלות במתפרצת, שהחזירו לה את היתרון, אבל בשניות הסיום של הרבע לקח מולאמרוביץ' את הכדור מחוף אל חוף באין מפריע לליי אפ קליל, והרבע הסתיים בתוצאה 21:22 לציבונה.

ברבע השני עלו לפרקט אסטבן באטיסטה, שתרם את מה שהוא יודע בדם ויזע מתחת לסל, ואלכס גארסיה, שנכנס למשימות הגנתיות אבל בלט דווקא בהתקפה עם חמש נקודות רצופות. שלשה של דייויד בלות'נטאל כבר חתמה ריצה של 0:8 שנתנה למקומיים יתרון 26:35, שאילץ את ציבונה להזעיק פסק זמן. עד המחצית היתרון צמח עוד קצת, והקבוצות ירדו להפסקה בתוצאה 29:40 למכבי.

לרבע השלישי עלתה רק קבוצה אחת, כשמכבי התחילה לרוץ למתפרצות קלילות בעוד שציבונה נעלמה לחלוטין בהתקפה. שארפ התניע את המכונה הצהובה עם סדרת סלים ומסירות, וברגע שגם השלשה של הלפרין, שלא תרם דבר עד אז, צללה פנימה, היה ברור שמכבי כבר לא תעצור, כשההפרש קפץ ל- 41:63 לצהובים, וגם חזרה מסוימת של ציבונה רק הקטינה את התוצאה ל- 51:68 בסיום הרבע השלישי.

סדרת איבודים של ביינום יחד עם התרופפות הגנתית של מכבי ברבע האחרון עזרה לציבונה, שנראה קודם לכן כי כבר ויתרו על המשחק, לצמק את הפער לתחום החד ספרתי - 65:74. שחקני מכבי נותרו בהלם מהחזרה של הקרואטים, שכבר חזרו עד ל- 77:74, לפני שדאנק של מרכוס פייזר סוף סוף החזיר את הצבע לקהל ולשחקנים 15 שניות לסיום ולמעשה הכריע את המשחק, שהסתיים בתוצאה 74:80 למכבי.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דרק שארפ וליאור אליהו 12 כל אחד, מרכוס פייזר 11, אלכס גארסיה ואסטבן באטיסטה 9 כל אחד, דייויד בלות'נטאל 7, יותם הלפרין 5, עומרי כספי 3, וויל ביינום 2 (12 דקות).

קלעו לציבונה: כריס וורן 19, טרה קלי 16, סם הוסקין 15 (9 ריבאונדים), ורדאן ווקושיץ' 9, מרין רוזיץ' 6, לארי איוסו 4, דאמיר מולאמרוביץ' 3, לוקסה אנדריץ' 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully