וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הביסה את ישראל 56:90

4.9.2007 / 20:35

דייויד בלאט, שעזב את נבחרת ישראל בעקבות פרשת תעודת המאמן, הוליך את רוסיה לניצחון גדול 56:90 על ישראל. שרף: "לא היינו במשחק, הדברים לא עבדו". בלאט: ”אנחנו פשוט טובים יותר”

צוחק מי שצוחק אחרון. לפני שנתיים מונה דייויד בלאט כמאמן נבחרת ישראל, אך בטרם רשם דקת משחק, נאלץ לעזוב את תפקידו מכיוון שלא יכול היה להמציא תעודת אימון שתספק את איגוד המאמנים. בינתיים הוא זכה בכל התארים האפשריים באיטליה והיום הוא מוביל את נבחרת רוסיה באליפות אירופה. היום הוא גם הביס את אותה נבחרת ישראל 56:90.

כמה התרגשות והתלהבות גררו הניצחון של נבחרת ישראל והעלייה לאליפות אירופה בכדורסל. אחר כך הגיע משחק מול יוון, אלופת אירופה. שם אמנם הפסדנו, אבל סיפרו לנו שזה הפסד מכובד.

תחת עננת האופוריה של העלייה לאליפות, מישהו שכח לציין שישראל היא חברה קבועה באליפויות אירופה. שפעם, או בעצם לא ממש מזמן, היא לא הייתה זקוקה להזדמנויות אחרונות כדי למחוק את הזיכרון המביש של ההעפלה של פורטוגל על חשבונה לטורניר. פעם הכדורסל הישראלי לא הכיר את המונח 'הפסד בכבוד'.

הימים עברו, חוקים רוסיים הוצאו, צלחות אליפות פיקטיביות הונפו וקבוצות התפרקו. הכדורסל הישראלי לא התקדם יותר מדי והנבחרת בהתאם. אם אתמול זה עוד נראה בסדר, הרי שהיום הגיעה רוסיה, נבחרת מאומנת עם שחקנים נהדרים, שהכירה היטב את יריבתה וחנקה אותה לחלוטין. על החתום, דייויד בלאט.

ישראל העייפה לא הספיקה לנוח יותר מדי על קו שרלרואה - תל אביב - גרנאדה בואכה מנורקה. מול רוסיה האתלטית והרצה זה התבטא בהתפרקות. כשהמשחק נגמר בתחילת הרבע השלישי, צביקה שרף הבין את זה ורק אז החל לשתף את שחקני הספסל שלו, ביניהם ליאור אליהו שעד אז יובש.

מחר תפגוש ישראל את סרביה (שהפסידה ליוון) למשחק הכי חשוב שלה בטורניר. אחרי המשחק היום האופטימיות לא ממש דופקת על הדלת. היכולת החלשה, העייפות ברגליים. אנחנו מתגעגעים לבוסניה ולמקדוניה.

מהלך המשחק

רבע ראשון

המשחק נפתח עם ריצה של שתי הנבחרות שהתאפיינה בזריקות מהירות ובכמה איבודים כבר הפתיחה. שתי הנבחרות קלעו באחוזים לא מזהירים ו-4:42 דקות לסיום הרבע הראה לוח התוצאות על 7:9 לרוסיה. ישראל ייצרה נקודות בעיקר מחצי מרחק, כשכל פעם שגרין או קוז'יקרו מנסים להיכנס לצבע, הם נתקלים בחומה רוסית בצורה, שלא מתביישת להכות ושלוח אותם לקו. מנגד עשו הרוסים שרירים מתחת לסל הישראלי, אספו 5 ריבאונדים בהתקפה והרבע הראשון הסתיים ב-15:17 לזכות רוסיה.

רבע שני

הנבחרת של בלאט פתחה את הרבע השני בסערה עם ריצת 0:7 שהקנתה לה יתרון 15:24. גיא פניני, עם שלשה משוגעת, קלע את הנקודות הראשונות של ישראל 2:16 מפתיחת הרבע, אבל רוסיה לא נעצרה כשג'יי אר הולדן מייצר נקודות ואנדריי קירילנקו עושה הכל על המגרש. ישראל לא הצליחה לרשום מהלך אחד מאורגן או סל מתוכנן והרוסים, עם הגנה טובה והתקפה שלא נתקלה במגננה ופתחה פער דו ספרתי. כשהלפרין כבר קלע שלשה, מורגנוב תפר מיד אחת בחזרה והמחצית הסתיימה ב-28:40 לרוסיה.

רבע שלישי

המחצית השנייה נפתחה עם אותה מנגינה. עד הנקודות הראשונות של ישראל עשתה רוסיה 6 ולפני שהסתיימו 3 דקות בתוך הרבע השלישי, הרוסים התקרבו ל-20 הפרש. עוד שתי דקות חלפו והלוח כבר הורה על 30:58 לרוסיה, שרצה ל-2:18 מפתיחת המחצית והעבירה את ההתמודדות לשלב הגארבג' טיים.

רבע רביעי

הרבע האחרון היה כמעט מיותר. רוסיה המשיכה להשתעשע, ישראל התמקדה במיזעור נזקים. זה לא כל כך הלך וגם כשדייויד בלאט שלף את אחרוני שחקני הספסל שלו, אלו הוכיחו רעב והמשיכו להחטיף לישראל ועד לבאזר האחרון השלימו 56:90.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: ליאור אליהו 17, יותם הלפרין 14, מאיר טפירו 7, יניב גרין וגיא פניני 6 כ"א, ג'רון רוברטס וארז מרקוביץ' 2 כ"א, עידו קוז'יקרו ומורן רוט 1 כ"א.

לרוסיה: ג'יי אר הולדן 18, אנדריי קירילנקו 17, 13 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, סרגיי מוניה 9, ניקיטה מורגנוב 8, ניקיטה שאבלקין ואלכסיי סאברסנקו 7 כ"א, ויקטור חריאפה, זכאר פשוטין ואנטון פונקראשוב 6 כ"א, סרגיי ביקוב 3.

שרף: "כבר בהתחלה איבדנו ביטחון"

מאמן הנבחרת, צביקה שרף, נשמע מאוכזב בסיום: "היה משחק לא טוב שלנו. אין ספק שהרוסים היו הערב הרבה יותר טובים מאיתנו. היינו עייפים מהמשחק של אתמול, וכבר בהתחלה איבדנו ביטחון מכל הבלוקים שקיבלנו. יותר מדי דברים לא עבדו. לא היינו במשחק. עכשיו אנחנו צריכים להתארגן למחר ולראות מה אנחנו יכולים לעשות נגד סרביה". עוד אמר שרף לשליח "הארץ" עופר מתן כי "לפי שפת הגוף של השחקנים, יכולתם לראות שהם עייפים ולא יכולים לחזור למשחק, ולכן נתתי הרבה דקות לשחקני הספסל כדי לשמור כוחות לסרביה".

מאמן נבחרת רוסיה, דיוויד בלאט: "פשוט שיחקנו טוב הערב. באמת, שיחקנו ממש טוב. כשאנחנו משחקים ברמה הזאת, אנחנו פשוט טובים יותר מישראל. אמרנו אתמול שאם לא נגמור את ישראל בעצמנו, הם לא יתנו לנו את המשחק, כי הם מאוד עקשים. והיום לא נתנו להם להישאר במשחק. אני חושב שגם זכינו מהעובדה שאתמול בלילה ישראל עברה משחק קשה יותר מאיתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully