וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרלה סבירה לירושלים וגליל

שגיא ניר

30.6.2007 / 16:24

ירושלים הוגרלה ביול"ב קאפ מול קאזאן, דן בוס ושטראסבורג. גליל עליון תשחק מול דינמו מוסקבה האיזורית, אנטוורפן וגמונדן

הפועל ירושלים והפועל גליל עליון הוגרלו אחר הצהריים בגנובלה, איטליה לבתים המוקדמים ביול"ב קאפ של עונת 2007/8, וכל אחת מהשתיים יכולה להיות מרוצה, במיוחד הצפונית מביניהן.

גליל עליון הוגרלה לבית ה', ותשחק מול אנטוורפן הבלגית, בודוצ'נוסט (מהליגה האדריאטית), גמונדן האוסטרית (אותה מאמן הישראלי בוב גונן), דינמו מוסקבה האיזורית (של ג'יימי ארנולד), ובנטון פרייבורג אולימפיק משוויץ.

הפועל ירושלים תשחק בבית ט' מול קאזאן, טורוב זגורז'לק מפולין, דן בוס מהולנד, שטראסבורג מצרפת וזאדאר מקרואטיה. המשחקים יחלו בשישה בנובמבר.

היול"ב קאפ עבר הקיץ מהפכה של ממש. במסגרת המאבק עם פיב"א, החליטו ביול"ב להרחיב את המפעל המשני שלהם, והשנה ישתתפו בו לא פחות מ-54 קבוצות מ-26 מדינות, ובשל כך קיבלה ישראל נציגה שניה במפעל – הפועל גליל עליון.

השנה יהיו ביול"ב קאפ 9 בתים מוקדמים של שש קבוצות כל אחד, כששלוש הראשונות בכל בית וחמש הקבוצות במקום הרביעי בעלות המאזן הטוב ביותר תעלנה לשלב הבא. 8 האחרונות במפעל תתמודדנה על התואר ברבע הגמר, חצי הגמר והגמר שייערכו באולם נייטראלי ב-10 באפריל.

שאר הבתים המוקדמים:

בית א': אלבה ברלין (גרמניה), בוסנה סראייבו (בוסניה), סיאולאי (ליטא), חובנטוד בדאלונה (ספרד), טלקום אנקרה (טורקיה), גילדפורד היט (בריטניה)

בית ב': אוברנסה (פורטוגל), ונטספילס (לטביה), שאלון (צרפת), קלן (גרמניה), ז'לז'ניק בלגרד (סרביה), בשיקטאש (טורקיה)

בית ג': המופארם ורסאץ' (סרביה), ג'ירונה (ספרד), שרלרואה (בלגיה), גלאטסריי (טורקיה), קפיטלס (הולנד), פלוישטי (רומניה)

בית ד': נאנסי (צרפת), פרנקפורט (גרמניה), אנביל ולוצלאבק (פולין), ולנסיה (ספרד), מאריופול (אוקראינה), חימקי מוסקבה (רוסיה)

בית ו': דינמו מוסקבה (רוסיה), הכוכב האדום בלגרד (סרביה), נימברוק (צ'כיה), אוסטנד (בלגיה), פאנליניוס (יוון), קלימאמיו בולוניה (איטליה)

בית ז': וילרבאן (צרפת), פאניוניוס (יוון), לודוויגסבורג (גרמניה), קאלב טאלין (אסטוניה), גראן קנאריה (ספרד), וורוצלאב (פולין)

בית ח': ריגה (לטביה), אקדמיק סופיה (בולגריה), פו אורטז (צרפת), בנטון טרוויזו (איטליה), בי.סי קייב (אוקראינה), ארטלנד דראגונס (גרמניה)

יריבות ירושלים בבית ט'

קאזאן

קאזאן היא הקבוצה מספר 2 ברוסיה בשנים האחרונות. בעונה שעברה היא הודחה בחצי גמר המפעל על ידי האלופה שבדרך, ריאל מדריד, כשבמסגרת המקומית היא נכנעת לצסק"א בגמר הגביע והפלייאוף. הכוכב הליטאי שלה, שאוליוס שטומברגאס, הודיע על פרישה, אבל לרשות המאמן אנטנאס סירייקה עומדים לא מעט כוכבים, כמו ג'רוד סטיבנסון ודריוש לברינוביץ', אבל בעיקר לא מעט כסף.


שטראסבורג

קבוצתו של אפיק נסים בשלוש מארבע השנים האחרונות הפסידה בעונה שעברה ברבע גמר היול"ב קאפ, ובאותו השדלב גם בפלייאוף המקומי. המאמן אריק ג'יראר אינו יודע עדיין האם הגארד הישראלי ישחק אצלו בעונה הקרובה, אבל כבר צירף את הגארד עומאר קוק ממונס, כשבסגל שלו משחקים גם הפורוורד אריק סנדרס ומייק סמית'. שטראסבורג אמורה להתחרות על מקום בשלב הבא.


דן בוס

אלופת הולנד חוזרת לעונה שניה במפעל, בתקווה למאזן טוב יותר מה-8:2 של העונה שעברה. עם או בלי רועי ברקוביץ' ששיחק בקבוצה בעונה שעברה עד פרשת החומרים האסורים הביזארית, הסיכויים של דן בוס להגיע לשלב הבא לא נראים גבוהים.


זאדאר

פינאליסטית גמר הפלייאוף בקרואטיה עשתה חיים קשים לציבונה עד שזו זכתה בתואר, ובתמורה היא זוכה במקום ביול"ב קאפ, מפעל בו שיחקה פעמיים בעבר. תחת המאמן הצעיר דניס פלסליץ' שיחקה בעונה שעברה חבורה קרואטית מחוזקת בגארד האמריקאי ג'ובי ג'ונסון ובטודור גצ'בסקי המקדוני.


טורוב זגורז'לק

טורוב זגורז'לק הגיעה בעונה שעברה עד גמר הפלייאוף הפולני, והעונה הנוכחית תהיה הראשונה שלה אי פעם במסגרת אירופית. בקבוצה של המאמן הסלובני סשו פיליפובסקי ישחק העונה דיוויד לוגן, לשעבר ברמת השרון, והסלובני דרגיסה דרובניאק.

יריבות גליל עליון בבית ה'

דינמו מוסקבה האיזורית

הקבוצה הפחות גדולה של העיר מוסקבה, משתתפת קבועה ביורוקאפ, תשחק לראשונה ביול"ב והיא אמורה להמשיך לשלב הבא. המאמן החדש סטביסלאב ירמין חידש את הסגל עם הגארד מיירה צ'טמן, הפורוורד אוניין אסקרביץ' וג'יימי ארנולד, שעזב בתום שנתיים את מכבי תל אביב.


אנטוורפן

אלכסנדר פלדיץ' הסרבי יאמן השנה את אנטוורפן, אחרי שנתיים בהם הודרכה הקבוצה על ידי הישראלי אריק שיבק. את העונה שעברה סיימה אנטוורפן עם גביע מקומי וחצי גמר פלייאוף, ואת הופעת הבכורה שלה ביול"ב קאפ היא תקווה לסיים עם מקום בשלב הבא.


בנטון פרייבורג אולימפיק

אלופת שוויץ הטריה תשחק לראשונה בתולדותיה במפעל, כשמאחוריה כמה הופעות לא מוצלחות במפעלי פיב"א, וסיכוייה להעפיל לשלב הבא אפסיים. הקבוצה של המאמן הצרפתי דמיאן ליירול משחקת באולם בן 3300 מקומות, ובעונה שעברה כיכבו בה שלושה אמריקאים, גרמני, בלגי ושני מתאזרחים, כולם אנונימיים.


גמונדן

בוב גונן חוזר לישראל, בתקווה לזכות למעט הכרה. המאמן בן ה-66 מתחיל עונה חמישית בקבוצה האוסטרית אותה הוביל לשלוש אליפויות, אך ההופעה השלישית בלבד אי פעם של הקבוצה הקטנטנה במסגרת אירופית אינה צפויה להסתיים בחגיגות יוצאות דופן. פרט לכמה שחקני נבחרת אוסטריה, ישחקו בקבוצה העונה גם שני שחקני רכש אמריקאם חדשים - הפורוורדים לוק לויד ובלייק המילטון.


בודוצ'נוסט

הקבוצה ממונטנגרו, שסיימה את העונה שעברה בליגה האדריאטית במקום החמישי, חוזרת ליול"ב קאפ אחרי הפסקבה של שנה אחת. המאמן דיאן ראדוניץ' בנה קבוצה של ילדים מקומיים שאמורה ללכת לפי הקו האקס יוגוסלבי, שהביא את ז'לז'ניק בעונה שעברה עד חצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully