וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבורגר חסר טעם

עוזי דן

17.10.2006 / 10:19

אוהדי המבורג חושבים שהם מיוחדים, אבל אחרי דיבורים על אליפות הפך המועדון הותיק לבדיחה. אולי מול פורטו תהיה קצת נחת

"כאשר אתה מגיע מברמן, לא נותר לך כאן דבר לקבל / כאשר אתה מגיע מרוסטוק, הכי טוב שתישאר בבית / כאשר אתה מגיע מקוטבוס, אתה למעשה מגיע מפולין / כאשר אתה מגיע ממינכן, אנחנו פושטים את מכנסי העור שלך / כאשר אני הרחק בדרכים / אם באתונה או אדום / אז אני חושב שהמבורג היא הפנינה שלי ושר: / הו הבית המתוק.

המבורג הפנינה שלי / את עיר יוצאת מהכלל / את הבית שלי, את החיים שלי / את העיר שאותה אני מכיר, אותה אני מכיר.

מתוך שיר האוהדים "המבורג שלי".

כן, בהמבורג מחזיקים מעצמם מיוחדים, ובמידה מסוימת של צדק. ההיסטוריה שלה כעיר-מדינה חזקה ועצמאית בימי הביניים הביאה לכך שגם היום היא העיר היחידה, מלבד הבירה הפדרלית ברלין, שמחזיקה בסטטוס של מדינה בפני עצמה ברפובליקה הגרמנית. המיקום שלה, על סף חצי האי יוטלנד בואכה סקנדינוויה, עושה אותה במידה מסוימת לפחות גרמנית. וגם בכדורגל היא מחזיקה במוניטין מפוארים: הקבוצה היחידה שמשחקת ברציפות בבונדסליגה מאז נוסדה הליגה.

לפני תחילת העונה דיברו בגרמניה על חזרתה של המבורג, אימפריה בשלהי שנות השבעים ותחילת השמונים, להוות גורם משמעותי בכדורגל הגרמני, אולי אף האירופי. העיר ששמה יצא למרחוק בזכות תעשיית זנות מפותחת, רצתה לשוב ולהיות מזוהה עם הצלחות בכדורגל.

בניגוד לקבוצת המשנה של העיר - סט פאולי הקטנה והאנרכיסטית שמקסימום יכולה לגנוב מדי פעם ניצחון מאחת הגדולות, כפי שעשתה לבאיירן מינכן בגביע פעמיים בשנים האחרונות - על המבורג דיברו כעל מי שאמורה לשוב ולזכות בתארים. ממש כמו בתקופה ששיחקו בה פליקס מגאת', הורסט רובש, מנפרד קאלץ ואפילו קווין קיגן.

"מועמדת רצינית לאליפות", הכתירו אותה בקיץ, וכן חזו שתעפיל לפחות לסיבוב השני של ליגת האלופות. אבל זה היה ביולי-אוגוסט, כשהרשתות היחידות שהזדעזעו היו אלו של מגרשי האימונים. חודשיים אחרי, המבורג במקום הלפני אחרון בטבלה, זה שמוביל לליגה השנייה. ההפסד בשבת לשאלקה 2:1 היה המשחק ה-14 ברציפות שהמבורג לא ניצחה - כולל כל שבעת משחקי הליגה, שני הפסדים בליגת האלופות, שני משחקים במוקדמות ליגת האלופות (שני תיקו ועלייה בשערי חוץ), והדחה מהגביע בידי קבוצת ליגה נמוכה. הפעם האחרונה שהמבורג ניצחה משחק היתה אי שם ב-2 במאי, בליגה, נגד היורדת פ.צ. קלן.

המגיפה והמחלה

מה שהביא את המבורג למצב הזה הוא שילוב של מזל רע, פציעות וגם, כמאמר נשיא הקבוצה, ברנד הופמן, טיפשות. רפאל ואן דר וארט שהיה אמור להוביל את הקבוצה פצוע כבר תקופה ארוכה, והוא רק אחד משישה שחקני הרכב שסובלים מפציעות. ההרחקה של דויד יארולים בשבת היתה האדום השביעי שהקבוצה סופגת ב-14 המשחקים. ואם כל זה לא מספיק, הרופא המומחה שייעץ לקבוצה הושעה, בגלל שנתן לרוכבי אופניים גרמנים חומרים אסורים.

"יש לנו מגיפת פציעות איומה אבל המחלה הכי גרועה שלנו היא הטיפשות", התלונן הופמן. ה"בילד" הכתיר את המבורג ביום ראשון "קבוצה בבלאגן". אגב, לפני שנתיים, עם סגל הרבה פחות טוב, המבורג היתה באותו מצב בדיוק אחרי שבעה מחזורים. אז הפיתרון נמצא בדמות פיטורי המאמן קלאוס טופמולר והבאתו של תומאס דול. דול הביא לקבוצה שיפור מיידי שנמשך גם בעונה שעברה, אותה סיימה המבורג שלישית. דול צבר במהלך השנתיים האלה נקודות זכות רבות, ולכן הופמן לא ממהר לחפש לו כרגע מחליף. "אני מאמין שיש לו תשובות גם למצב הנוכחי", אמר הנשיא.

אבל בלי ניצחונות גם הקרדיט הגדול ביותר נשחק, והאוהדים שדול היה יקירם, התחילו לקלל ולקרוא להחלפתו. הוא מצדו "כואב את מצב הקבוצה", ומוסיף: "קיבלנו מכות, אבל אנחנו חייבים ללמוד מכך".

להמבורג יש קישור מצוין. הבעיה היא שמי שתוכנן להיות לב לבו, ואן דר וארט, מבלה יותר מדי זמן אצל רופאים; הבחור פשוט נפצע סדרתי. גי דמל, שחקן נבחרת חוף השנהב, הוא עוד פרוספקט לא רע, אבל פצוע. והרשימה ממשיכה הלאה.

אבל להמבורג לא חסרים כלים. ההגנה, בה משחק רכש כחואן פאבלו סורין, קפטן נבחרת ארגנטינה, ושני צעירים סופר-מוכשרים כמו נייגל דה יונג ההולנדי ווינסנט קומפאני הבלגי, היא מהמוכשרות בבונדסליגה. חלוצים כמו חוזה פאולו גררו, הפרואני שבא מבאיירן, והסרבי דניאל ליובז'ה, היו צריכים לספק את הסחורה גם כשחלק מהקבוצה פצוע. הבעיה מתחילה בכך שבכל משחק שבו אין פציעה יש אדום. "אנחנו חייבים לגמור משחק עם 11 שחקנים על הדשא", הפציר דול בשחקניו.

וכמובן, יש כאלה שפשוט לא פוגעים. בשבועון הגרמני "קיקרס", ליובוז'ה לא קיבל ציון באחד המשחקים האחרונים מרוב שהיה גרוע. פיוטר טרוצ'ובסקי, קשר המבורג ועוד גרמני ממוצא פולני שזומן לאחרונה לנבחרת גרמניה, מאמין שניצחון אחד ישנה הכל. "הכל עניין של ביטחון, ניצחון אחד יחזיר אותו ואז גם המזל ישתנה".

המבורג אמנם הפסידה בשני משחקיה בליגת האלופות (ארסנל בבית, צסק"א בחוץ), אבל עם צמד משחקים נגד פורטו היום ובעוד שבועיים, ומשחק בבית נגד צסק"א במחזור הסיום היא עוד לא ויתרה על החלום. אמנם דול כנראה היה מעדיף ניצחון נגד לוורקוזן בשבת על ניצחון בפורטו, אבל האוהדים רוצים את הכל. עובדה שהאיצטדיון מפוצץ בכל משחקי הבית; עובדה שכאשר לפני ארבעה ימים הוצאו למכירה 3,000 הכרטיסים שהוקצו לאוהדים למשחק באיצטדיון האמירויות ב-21 בנובמבר, התגודדו אלפי אוהדים לפני חצות הליל עם מטריות ושקי שינה ליד קופות ה-AOL ארינה שנפתחו בתשע בבוקר. הכרטיסים נחטפו בתוך שעתיים.

"אסור לשכוח שאנחנו קבוצה יותר גדולה מארסנל", אמר אחד האוהדים בשיא הרצינות, "אנחנו היינו אלופי אירופה, הם בקושי הגיעו לגמר".

המבורג

שם מלא: המבורגר ספורט-וריין (אגודת הספורט של המבורג)

כינוי: הדינוזאורים

תאריך ייסוד: 29.9.1887

אליפויות: 7 - 1922 (לא הוענקה רשמית), 1923, 1928, 1960, 1979, 1982, 1983

גביעים: 3 - 1963, 1976, 1987

גביעי הליגה: 2 - 1973, 2003

תארים באירופה: גביע אירופה לאלופות (1983), גביע אירופה למחזיקות (1977), גביע האינטרטוטו (2005)

איצטדיון: AOL ארינה (56,480 מקומות)

נשיא: ברנד הופמן

מאמן: תומאס דול

צבעים: לבן-אדום-כחול (בית), כחול-שחור-כחול (חוץ)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully