וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה-סכנין: עמאשה, דגני ומויאל לא בסגל, טואטחה יפתח

14.9.2014 / 19:47

מויאל חזר השבוע מפציעה ולא יהיה בסגל, ג'אבר הצעיר יפתח בקישור במשחק הראשון ב"סמי עופר" נגד סכנין (ב', 20:55, ע' 1). סטנוייביץ' באסיפה: "הכי חשוב להישאר מאוחדים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* זהו המשחק הרביעי ברציפות בין שתי הקבוצות. בשלושת מפגשי גביע הטוטו הובקעו 12 שערים.

* 28 מפגשי ליגה התקיימו בין הקבוצות: מכבי חיפה ניצחה ב-15, סכנין בשישה ושבעה נוספים הסתיימו ללא הכרעה.

* סכנין רשמה שני ניצחונות חוץ בלבד על הירוקים, כולל במחזור הראשון של עונת 2007/8 (0:1). הניצחון השני היה במשחק הליגה האחרון בין הקבוצות בקרית אליעזר, 1:2 בעונה שעברה.

*בכל אחד משלושת משחקי הבית האחרונים של חיפה מול סכנין כבש לחובתה אחד האקסים שלה: מוחמד גדיר, עלי עוסמאן ומוחמד כליבאת. המושאלים לא משחקים מחר, עוסמאן יכה שנית?

מפתחות והכנות: מכבי חיפה

בחדר ההלבשה של מכבי חיפה דיווחו אתמול (שבת) על מתח לקראת המשחק מול סכנין, והערב המתח הזה הוסר כשאלכסנדר סטנוייביץ' פרסם את הסגל שלו לקראת המשחק. לא מעט שחקנים חששו שיאבדו את מקומם בסגל, ואכן, כמה מהשחקנים הבכירים בקבוצה יישבו ביציע. מתן אוחיון הועדף לבסוף על פני אוראל דגני, שנותר מחוץ לסגל יחד עם ויאם עמאשה וקובי מויאל, שרק השבוע חזר מפציעה.

"יש כאן התרגשות מסוימת שאי אפשר להסביר, שנים חיכינו לרגע הזה וחשוב שנעשה תוצאה טובה במשחק שיירשם בדפי ההיסטוריה", אמרו במועדון עוד לפני האימון היום. סטנוייביץ' עצמו דיבר עם השחקנים במהלך השבוע, שם דגשים דווקא על הפן ההגנתי ממנו היה מרוצה שבוע קודם לכן, וחילק שבחים על השינוי בחלק ההתקפי. מבחינת ההרכב, ולדימיר סטויקוביץ' יחזור לשער ואת עמדת הבלמים יתפסו דקל קינן ואדין צוצאליץ', כשטאלב טואטחה יועדף על פני שמואל שיימן בעמדת המגן השמאלי. אייל משומר שיתאושש יפתח גם הוא. בקישור האחורי סטנוייביץ' תרגל את מיצ'ל ועטאא ג'אבר. החלק ההתקפי לא ישתנה.

במועדון קראו אתמול ל-28 אלף אוהדי הקבוצה להגיע למשחק הבכורה בחולצות ירוקות. שישה קווי הסעה מאספים (במחירים של 40-50 שקל לאדם) ייצאו מחר לטובת האוהדים: הסעה מהוד השרון (קניון מרגלית השרון, 17:20), תל אביב (תחנת רכבת ההגנה, 17:00), ירושלים (בנייני האומה, 16:30), אשקלון (האצטדיון העירוני, 16:30), רחובות (צומת בילו, 16:40) ודימונה (תחנה מרכזית, 15:30). במועדון הדגישו אתמול כי החניה בחניונים P1, P2, P3, P4, P5 הסמוכים לאיצטדיון תהיה מותרת לבעלי תו חניה בלבד, ואילו אוהדי הקבוצה האורחת יחנו בחניון P6. מחוץ לאצטדיון, על כבישי הגישה ובכבישים הראשיים יהיו שלטי הכוונה למגרשי החניה השונים.

טאלב טואטחה שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
סטנוייביץ' סומך עליו. טואטחה/יוסי ציפקיס

בנוסף, היום נערכה ישיבת אישור תוכניות בראשות ניצב חגי דותן ממ"ז חוף לקראת המשחק. משטרת מחוז חוף סיימה את הכנותיה לקראת האירוע הספורטיבי בדגש על מערכי התנועה והחליטה כי בסך הכול יאבטחו את האירוע כ-500 שוטרים ומאבטחים. "רצוי להקדים הגעה כשעתיים-שלוש טרום שריקת הפתיחה ולהעדיף שימוש בתחבורה ציבורית לרבות שימוש בקו 1 של המטרונית שיוצא החל משעה 18:30 מצומת כורדני בכל חמש דקות ובנוסף מחוף הכרמל החל משעה 19:00", נמסר מהמשטרה. "משטרת מחוז חוף לא תאפשר חניית כלי רכב במקומות לא מוסדרים וכנגד מפירי החוק תתבצע אכיפה מיידית". ניצב חגי דותן הוסיף: "סבלנות ואורך רוח הן בהגעה למגרש והן בעזיבת המתחם בשריקת הסיום יאפשרו קיומו של האירוע ללא אירועים חריגים ויבטיחו הנאה מרבית".

כ-165 שוטרים ישמרו על הסדר והביטחון מחוץ ובתוך האצטדיון, יסדירו ויכווינו את התנועה אל האצטדיון וממנו. החניונים הצמודים לאצטדיון מיועדים לבעלי תווי חנייה בלבד. לא תתאפשר הגעת וחניית בלתי מורשים. לקהל הרחב המגיע מצפון תתאפשר חנייה בחניונים הבאים אליהן תתבצע הכוונה: קונגרסים, חניון הוט, אינטל, מת"מ, שער כרמל וחופי הרחצה, קניון חיפה וקסטרא. לקהל המגיע מדרום תתאפשר חנייה בחניון הדרומי לאצטדיון בבסיס התובלה אליו תתבצע הכוונה. "משטרת מחוז חוף תבצע אכיפה נחושה נגד כלי רכב שיחנו במקומות לא מורשים ויפריעו לתנועה הסדירה. רכבים אלו יגררו ע"י המשטרה ועיריית חיפה", נמסר מהמשטרה. "לא נתיר כניסת אזרחים/ חיילים עם נשק לתחומי האצטדיון".

מוחמדו אידריסו שחקן מכבי חיפה חוגג. יוסי ציפקיס
מכבי חיפה יכולה לסמוך עליו. מוחמדו אידריסו/יוסי ציפקיס

בני סכנין

בבני סכנין לא מרגישים לחץ מיוחד לקראת משחק הבכורה של מכבי חיפה באצטדיון "סמי עופר" מול 30 אלף צופים ירוקים נלהבים. שחקן בקבוצה סיפר כי "עברנו מספיק במהלך השנים ואנחנו לא חוששים מאווירה ביתית או מיריבה, הוכחנו בגביע הטוטו שאנחנו יכולים לשחק שווה בשווה מול מכבי חיפה ונעשה את זה גם מחר".

מי שעדיין לא עבר בבקרת התקציבים הוא המגן הקרואטי איבן יובאנוביץ'. בסכנין משוכנעים כי השחקן יעבור עד מחר בצהריים ויפתח בהרכב, אך אם לא יוסט עלי עוסמאן לעמדת המגן השמאלי ואילו מוחמד זבידאת ישחק כמגן ימני. מי שלא יוכלו לשחק בוודאות הם מוחמד גדיר ואיסמעיל ריאן, בשל הסכם ההשאלה עם מכבי חיפה.

מוחמד קנדיל שוער בני סכנין. יוסי ציפקיס
הרבה תלוי בו. קנדיל/יוסי ציפקיס

יעמדו למבחן

מוחמדו אידריסו: מכבי חיפה

אחרי ההופעות במשחקי המבחן, כולם חיכו לפריחה של החלוץ הקמרוני. במשחק האחרון מול סכנין, שחקני האגפים הגשימו לו חלום ושמו לו כדור על הראש, וזה הפך לצמד קליל בדיוק כמו שעשה בגרמניה. מכבי חיפה יכולה לסמוך על אידריסו שיעשה את העבודה, אבל היא צריכה להזין אותו בכדורים, להפנים מה הוא יודע לעשות ברחבה, בדיוק כפי שהיא סומכת כשהיא מוסרת לראיוס את הכדור באמצע. יחד הם יוכלו להפוך לצמד שיוביל את מכבי חיפה למאבקי האליפות.

מחמוד קנדיל: בני סכנין

סמי עופר יעשה את שלו. 30 אלף ידחפו את חיפה, היא תהיה בהתלהבות גדולה ותפעיל לחץ גדול על השער של סכנין. נציגת המגזר תצטרך יום טוב של השוער בכדי לחזור לפחות עם נקודה מחיפה.

הרכבים משוערים

מכבי חיפה: ולדימיר סטויקוביץ', אייל משומר, אדין צוצאליץ', דקל קינן, טאלב טואטחה, מיצ'ל, עטאא ג'אבר, רובן ראיוס, חן עזרא, שמעון אבוחצירא, מוחמדו אידריסו.

בני סכנין: מחמוד קנדיל, עלי עוסמאן, אברהם פאס, עלא אבו סאלח, איגור יובאנוביץ', חאלד חלאיילה, מיחה מבליה, יאניס פפאדופולוס, חמד גנאים, פיראס מוגרבי, מילאן בויוביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully