וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקי היקמן: "לא נשכח אף פעם את ההפסד בעונה שעברה"

6.6.2014 / 14:05

היקמן ומכבי תל אביב נזכרו בהפסד אשתקד במסיבת העיתונאים לקראת גמר הפלייאוף מול מכבי חיפה, שיחל ביום ראשון. פרנקו: ”חושבים איך נקשה על המכונה”. לימונד, פאלמר, דאנקן, סמית’ וטיוס בחמישיית העונה

ביום ראשון יחל הגמר ליגת העל בכדורסל, והמתח כבר נמצא בשיאו. האלופה המכהנת מכבי חיפה ומכבי תל אביב תתמודדנה על התואר, כשהמשחק הראשון ישוחק באולם רוממה ושלושה ימים לאחר מכן, ביום רביעי יד אליהו יארח את המשחק המכריע. היום (שישי) נערכה מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת הגמר, ואחריה התקיים טקס הגאלה השנתי של ליגת העל, בו חולקו פרסי מצטייני העונה, תגלית העונה, תואר השחקן המשתפר ותואר השחקן השישי.

לחמישיית העונה נבחרו רביב לימונד (הפועל תל אביב), קווין פאלמר (הפועל אילת), דונטה סמית' (מכבי חיפה), ג'וש דאנקן (הפועל ירושלים) ואלכס טיוס (מכבי תל אביב). בריאן רנדל נבחר לשחקן ההגנה, דייויד בלו לשחקן השישי, שון דאוסן לשחקן המשתפר, דגן יבזורי למצטיין הפלייאוף ועוז בלייזר ואבירם זליקוביץ' חלקו יחד את תואר תגלית העונה.

גיא פניני, גיא גודס, דני פרנקו, עידו קוז'יקרו. קובי אליהו
גיא פניני, גיא גודס, דני פרנקו, עידו קוז'יקרו/קובי אליהו

מאמן מכבי חיפה דני פרנקו אמר: "זה לא דבר של מה בכך להגיע לאירוע הזה. מפה והלאה, יש משחק אחד ביום ראשון, אנחנו צריכים לנסות ולשחק את המשחק הזה בלי לעשות חשבון לתוצאה כזו או אחרת. מכבי תל אביב הוכיחה בעבר כבר בנוקיה שאין הפרש בלתי ניתן לשבירה. ההפרש לא רלוונטי בכלל, צריך לנסות לנצח, אם ננצח את אלופת אירופה זה כבר יהיה הישג גדול מבחינתנו. כל מה שהיה עד עכשיו לא קשור למה שיהיה בגמר הזה, שתי הקבוצות השתנו בהשוואה למפגשים הקודמים. שתי הקבוצות ניצחו אחת את השנייה, כך שביטחון יש.

"לכל הסדרה יש את החיים שלה, זה שבוע מיוחד ואנחנו רוצים לשחק בו הכי טוב שאפשר. מכבי תל אביב שונה בתכלית מהפועל ירושלים. לאורך כל השנה הקבוצה שלנו מאוד מלוכדת, גם כשהפסדנו והיו תקופות פחות טובות ידענו מה יש לנו בחדר ההלבשה. זה יותר גדול מעוד ניצחון או עוד הפסד.

"אנחנו חושבים איך אפשר להקשות על המכונה הצהובה. אין כל כך התרגשות, אם תהיה אז זה יקרה לפני המשחק. זה כיף להיות פה, דייויד מאמן שחקן יוצא מהכלל, כל סופרלטיב שאתן לו רק יגרע ממנו, אבל גם הייתי פעם ראשונה בגמר הגביע ואני זוכר מצוין איך זה נגמר".

הקפטן עידו קוז'יקרו: "אתה אף פעם לא מפסיק להיות רעב לתארים. הגענו לאן שהגענו בזכות, עברנו לא מעט תהליכים ומשברים שבנו את האופי שלנו. הלוואי שנזכה בעוד אליפות".

לגבי ההתמודדות עם סופו: "אי אפשר לעצור אותו. הוא מטרה לכל קבוצה באירופה, לא הרבה הצליחו להסתדר איתו, אבל המטרה שלנו היא להגביל אותו. בכל מקרה, מכבי תל אביב זה לא רק סופו. ביום נתון יש להם שמונה שחקנים שיכולים לפרק כל קבוצה באירופה. מקווה שנמצא את הכלים".

גיא גודס עוזר מאמן מכבי תל אביב עם דני פרנקו, עידו קוז'יקרו. קובי אליהו
גיא גודס עוזר מאמן מכבי תל אביב עם דני פרנקו, עידו קוז'יקרו/קובי אליהו

גיא גודס לגבי החיסרון של בלאט בימים האחרונים: "דייויד מגיע היום בצהריים לישראל, הוא יעביר את האימון היום. המשכנו את ההכנות וידענו שהוא לא יהיה, החבר'ה היו מפוקסים ועבדו קשה כמו שהם עשו כל העונה. היום נתחיל את ההכנות המרכזיות, ונתחיל להתמקד במכבי חיפה. זה אתגר גדול קשה מאוד. יש דז'ה וו לענה שעברה. אלה שתי קבוצות אגרסיביות וטובות.

"זה מלמד על הקבוצה שלנו, הקבוצה שלנו לא נשברת אף פעם, זה מראה גם על כושר גבוה ועל אופי של שחקנים. ראינו נגד מילאנו קבוצה שלא נשברת, וגם בפיינל פור. עכשיו נקווה שיראו את זה מול מכבי חיפה.

"החיסרון של יוגב משמעותי מאוד, הוא שחקן בכיר בקבוצה. ברגע שאתה מאבד שחקן כזה, בעיקר עם החוק הרוסי, יש לזה השפעה, אבל כבר התמודדנו עם המון פציעות העונה בהצלחה. הרבה חבר'ה חיפו בעבר על חיסרון של שחקנים, גם מול אילת פיצינו על החיסרון הזה".

קפטן מכבי תל אביב גיא פניני הוסיף: "ברור שיש זיכרונות לא נעימים מהמשחק ברוממה אשתקד, אבל זה סיפור שונה. אלה שתי קבוצות שונות. הקבוצה השנה עברה המון דברים כדי להגיע לשני המפגשים האלה עם הרבה ביטחון והרבה נסיון. אנחנו מאמינים בעצמנו. חיפה הוכיחה שהיא קבוצה מצוינת, אבל עם הכדורסל הטוב שאנחנו מציגים כמעט לאורך כל העונה נגשים את המשימות שלנו.

"לא קל להגיע לשיא כמו לזכות ביורוליג ומיד לחזור לקרקע. לא היה לנו הרבה זמן ליהנות מהגביע. כולנו יודעים שהמטרה הראשונית היא לזכות באליפות, בטח אחרי שפספסנו אותה בעונה שעברה".

ריקי היקמן הוסיף: "הפסד כזה אף פעם לא שוכחים, בגלל ההפסד הזה היה לחלקנו קיץ קשה מאוד.

שחקני מכבי תל אביב דווין סמית', ג'ו אינגלס. קובי אליהו
אינגלס וסמית'/קובי אליהו
שחקן הפועל תל אביב לימונד אחרי בחירתו לישראלי המצטיין בליגת העל. קובי אליהו
הישראלי המצטיין. רביב לימונד מקבל את הפרס מגל מקל/קובי אליהו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השחקן המשתפר של העונה. שון דאוסן/מערכת וואלה!, צילום מסך
חמישיית העונה בליגת העל. קובי אליהו
חמישיית העונה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully