וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריקי היקמן: "אסור ליפול לבור מול קבוצה כמו ריאל"

הגארד של מכבי תל אביב יודע היטב שקאמבק מול הבלאנקוס בגמר הפיינל פור עלול להיות מסובך: "הם כל כך עמוקים, יש להם שחקנים כישרוניים בכל עמדה". ורד כהן מדווחת ממילאנו. המשחק ישודר בוואלה! ובאפליקציות, שידור "משחק מקדים" החל מ-14:00

וידאו: מגד גוזני, עריכה: טל רזניק

יממה חלפה, ומכבי תל אביב עדיין לא נרגע מנס צסק"א מוסקבה בחצי גמר הפיינל פור אמש (שישי). את היום ניצלו הצהובים כדי להתאושש, להירגע, ולהתחיל להתכונן לדבר האמיתי: המשחק על הגביע מול ריאל מדריד ביום ראשון ב-21:00 (שידור ישיר בוואלה! ספורט ובאפליקציות). אל אלפי האוהדים שכבר נמצאים במילאנו יצטרפו כמה מאות נוספים, כך מסתמן, כשאחר הצהריים הודיע חברת ארקיע כי תוציא טיסה מיוחדת נוספת למשחק הגמר, שתעזוב את תל אביב ב-12 בצהריים ותשוב ארצה מיד בתום המשחק (מחיר מושב, למעוניינים: 669 דולר).

גביע היורוליג. מגד גוזני
מישהו רוצה גביע?/מגד גוזני

ריקי היקמן אמר לאחר האימון הערב: "שיחקנו באולם הזה כבר כמה פעמים. אנחנו נרגשים מאוד לקראת המשחק, ויודעים שאנחנו נשחק מול קבוצה מאוד טובה, אבל בו זמנית יש סיבה שאנחנו כאן ואנחנו מוכנים". על העובדה שקבוצתו ביצעה לא מעט קאמבקים העונה אמר היקמן: "אני מקווה שנשחק בצורה שתביא אותנו לניצחון, לא משנה לי איך. נצטרך לפתוח טוב מחר, אנחנו לא רוצים ליפול לבור מול קבוצה נפיצה כמו ריאל. ננסה להיות ממושמעים ולשחק את הסגנון שלנו".

הגארד של מכבי הוסיף: "הפסדתי כבר חמש פעמים לריאל בשנה האחרונה, ואני זוכר כל אחד מההפסדים, אבל אני מקווה שהפעם זה ייגמר בניצחון". כשנשאל מה עושה את ריאל לקבוצה כה מוצלחת, אמר היקמן: "הם כל כך עמוקים. יש להם שחקנים מוכשרים בכל עמדה אז אי אפשר להתמקד בשחקן אחד".

סופוקליס שחורציאניטיס השתתף היום באירוע של חברת אדידס ביחד עם מילוש תאודוסיץ' מצסק"א מוסקבה, אלכס אברינס מברצלונה ודניאל דיאז מריאל מדריד. "אני מתרגש", הודה הענק היווני. "זה היה משחק מצוין אתמול. עשינו ניצחון גדול ואנחנו מתרגשים, אבל מנסים לשמור על שפיות כי עדיין נותר לנו משחק אחד וזה המשחק הכי חשוב של העונה".

דניאל דיאז הצעיר, שקיבל גם כן דקות בתבוסה שהנחילה ריאל מדריד לברצלונה בחצי הגמר המקביל, נשמע די בטוח בקבוצתו: "כל משחק הוא שונה, בכל משחק צריך לעשות דברים שונים כדי לנצח, אבל נתכונן היום למשחק ונעשה את הדברים שצריך לעשות כדי לנצח. יש למכבי שחקנים טובים מאוד, סופו שחקן מצוין, פניני, כל השחקנים טובים וגם המאמן. הם צריכים לעשות הרבה דברים כדי לעצור אותנו, אבל ננצח אם נעשה את הדברים שלנו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציניטיס לצד שחקן צסק"א מוסקבה מילוש תאודוסיץ', אלכס אברינס, ברצלונה, דניאל דיאז, ריאל מדריד. מגד גוזני
מתרגש, אבל משתדל שלא להיסחף. סופו עם דיאז, תאודוסיץ' ואברינס/מגד גוזני

אחד מגיבורי חצי הגמר הוא כמובן דייויד בלו, שנראה מחויך במיוחד ברחובות מילאנו. "זה כבוד, כולנו רוצים להיות במצבים האלה ובמסיבות העיתונאים הללו. זה היה מאמץ קבוצתי, ובאופן אישי אני מודה על ההזדמנות הזאת. שיחקתי כדורסל הרבה זמן, התאמנתי על קליעות הרבה זמן, וזה מגיע למצב בו יש לך ביטחון ביכולת שלה ושם אני נמצא היום. כשמגיעים למשחק גמר אין פייבוריטית במובן של המאמנים והשחקנים ואיך שאנחנו מרגישים, אבל התקשורת חושבת שמדריד היא פייבוריטית".

כשהתבשר על דבריו של בלאט, לפיהם לא ייתן לו לפרוש בכושר בו הוא נמצא, חייך הפורוורד הוותיק ואמר: "דיוויד אחד המאמנים הכי טובים באירופה אם לא הכי טוב שבהם, והוא גם חבר טוב, אז אני חושב שהמצב שלו מאוד ייחודי בזה שהוא מאוד מוערך ברחבי אירופה והדעות שלו מאוד חשובות. אני אשקול אותן".

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב עם אוהדי הקבוצה. מגד גוזני
"התאמנתי על קליעות הרבה זמן, וזה מגיע למצב בו יש לך ביטחון ביכולת שלך ושם אני נמצא". בלו/מגד גוזני

ניקולה מירוטיץ' אמר לקראת המשחק: "אני מאוד שמח להיות בגמר. עשינו עבודה נהדרת מול ברצלונה בחצי הגמר, אבל המשחק מול מכבי יהיה שונה לחלוטין. אנחנו יודעים איך הם משחקים כי שיחקנו נגדם פעמיים בטופ 16. אם נשחק כמו בחצי הגמר, יש לנו סיכוי מצויין לזכות בתואר". על מכבי תל אביב אמר מירוטיץ': "יש להם קלעים טובים מחוץ לקשת ושחקנים מצויינים כמו שחורציאניטיס ורייס, אבל אם נשחק טוב בצבע, ונשמור טוב אני מאמין שננצח. בעונה שעברה היתה לנו עונה נהדרת ופיינל פור טוב אבל הפסדנו בגמר לאולימפיאקוס, כך שעכשיו נהיה חייבים לשחק 40 דקות טובות, ואסור לנו לשחק אפילו שתי דקות רעות".

מנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומאו שיבח את הקהל הצהוב שממשיך לשטוף את מילאנו: "אנחנו יודעים שאוהדי מכבי מאוד תומכים בקבוצה, בכל שנה שהיתה להם הזדמנות להגיע לפיינל פור - הפיינל פור היה כמעט לגמרי צהוב. אנחנו אוהבים את ההתנהגות של אוהדי מכבי, אנחנו גאים שיש לנו קבוצות עם קהלים כאלה ואנחנו מקבלים אותם בהנאה כשהקבוצה שלהם עולה. אני נהנה מהם".

ברתומאו נשאל מה דעתו על הסיום המטורף למשחק מול צסק"א, והשיב: "זו תוצאה של הפילוסופיה של מכבי - זו קבוצה שתמיד יש לה את הפילוסופיה של לא לוותר, תמיד להילחם עד הרגע האחרון, להילחם על כל כדור, וזה מגיע להם". על הפייבוריטית בגמר אמר: "אני לא חושב שבגמר יש קבוצה שיכולה להיחשב פייבוריטית, כי הגמר זה משחק אחד בלבד. כשמדברים על קבוצות ברמה הזאת, הכל יכול לקרות".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם מנכ"ל היורוליג ג'ורדי ברתומאו. GettyImages
מלא כבוד למכבי תל אביב. ברתומאו עם בלאט/GettyImages

מכבי תל אביב בגמר היורוליג: סיקור מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully