וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרן ייני במשדר האליפות: "צריך יותר אטרקטיביות"

קפטן מכבי ת"א התארח באולפן וואלה! ספורט: "עכשיו יש שלווה. ה-2:3 בדרבי הוא רגע העונה". אוסקר גרסיה: "גאה להיות חלק מהמועדון. זו התוצאה הראשונה שאני בודק"

ברני ארדוב

מיד אחרי שערי העונה של מכבי: צפו במשדר המיוחד

מכבי תל אביב זכתה אמש (שבת) בתואר האליפות השני ברציפות שלה אחרי ניצחון חוץ 1:2 על סגנית המוליכה הפועל באר שבע. כמו לכל אורך העונה, ערן זהבי היה האיש המרכזי של הצהובים, עם צמד שערי האליפות, שהובילו לחגיגה הגדולה.

הבוקר התארח הקפטן שרן ייני באולפן האליפות החגיגי של וואלה! ספורט. המאמן בעונה שעברה, אוסקר גרסיה, בירך את הצהובים בשיחת טלפון מיוחדת. עוד השתתפו בפאנל: המנחה רענן ברנובסקי, פרשן וואלה! ספורט שלום תקווה, ראש דסק הכדורגל ענבל מנור ואורן יוסיפוביץ.

קפטן מכבי תל אביב שרן ייני באולפן וואלה! ספורט. ברני ארדוב
ייני באולפן וואלה! ספורט/ברני ארדוב

ייני סיפר: "שתיתי הרבה יותר ממה שאני רגיל. הפועל באר שבע קצת הפסידה, אז גם אנחנו קצת הורדנו הילוך. נטפל בזה ונלמד מזה לקראת העונות הבאות, אבל זהו, עכשיו נגמר. לזכות באליפות זה מרגש, כי אתה עובד כל השנה. זה מתגמל. אני מרגיש שלווה עכשיו, זה קרה לי גם בשנה שעברה ואני מחכה שיתחיל המתח של העונה הבאה, כי עכשיו יש ירידת מתח. אנחנו לא לוקחים כלום כמובן מאליו. אנחנו עובדים קשה מאוד ומקווים להמשכיות בעונות הבאות".

הקפטן הוסיף: "הרגשנו שמחכים שניפול. כשקרית שמונה לקחה אליפות, רצו שהיא תיקח עוד אחת. בגלל שמכבי לקחה הרבה תארים, אחרי שלקחנו זה הספיק לכולם. הרגשנו שמנסים לפמפם את באר שבע ולספר כמה שחקני העונה הם שלהם ולא משלנו. בסופו של דבר, זה רק חיזק אותנו. הכדורגל שלנו אולי היה פחות אטרקטיבי, אבל יותר יעיל. היינו בשליטה כמעט בכל המשחקים והנתונים שלנו היו יותר טובים משל היריבות. ננסה להיות גם יותר אטרקטיבים, כי זו כמו הצגה ואנשים באים לראות אותנו וליהנות. יכול להיות שהיינו צריכים לדחוף את עצמנו להיות דורסניים יותר, אבל אנחנו מבסוטים מהעונה שהייתה לנו".

קפטן מכבי תל אביב שרן ייני באולפן וואלה! ספורט. ברני ארדוב
עונה לכל הביקורות. ייני/ברני ארדוב

עוד מייני: "לא הייתה לי זיקה מיוחדת למכבי תל אביב עד גיל 15, לא ידעתי עד אז אם אני באמת אהיה שחקן כדורגל. לא הייתי משחק עם ביטחון עד אז וחשוב שלדים ישמעו על זה, כי בסוף הגעתי למה שהגעתי. ברגע שאתה גדל ככה והולך לא טוב, אי אפשר להישבר אחר כך. בגלל זה גם לא נשברתי מכל השנים שלקחו עד שזכינו באליפות. עם השנים הקשר שלי עם המועדון הלך והתחזק. לא חשבתי לעבור לקבוצה אחרת בארץ. בדקו לי אפשרויות בחו"ל, אבל לא יצא. אני מאוד שמח להיות היום במכבי תל אביב. תמיד יש ציפיות משחקן במכבי תל אביב, אבל אני לא חושב על זה ביומיום. בתור קפטן אני צריך לשמש דוגמה, יש הרבה שחקנים צעירים במכבי תל אביב. צריך להשקיע הרבה מחוץ למגרש. למשל ערן זהבי, שאתם מדברים עליו ככוכב של מכבי תל אביב והוא תמיד ראשון באימוני הכושר. אף פעם לא ראיתי כוכב שעובד קשה כל כך".

שלום תקווה אמר על ערן זהבי: "אחרי הפציעה של יצחקי והעזיבה של דאבור ראינו כמה מכבי זקוקה למישהו שינהל את המשחק בחלק ההתקפי. הייתה לה ירידה וכתוצאה מזה, הסגנון הפך להגנתי יותר. ערן זהבי הוא שחקן שמסוגל לעשות את זה. הוא מסוג השחקנים האלה. מכבי תל אביב קיבלה את השחקן הטוב ביותר שיש לנו, הוא יכול לשחק באירופה, הוא יודע לעשות תנועה בלי כדור ולהגיע למקומות בהם הוא רוצה לקבל את הכדור. הוא גם יודע לשים את הכדור ברשת כמעט בכל הזדמנות".

ערן זהבי עם מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה בחגיגות האליפות. יוסי ציפקיס
ייני נהנה איתם. זהבי וסוזה/יוסי ציפקיס

ייני אמר על זהבי: "תמיד מישהו, או שניים שומרים עליו ואנחנו מנצלים את זה לטובתנו. יש לו יכולות מדהימות, חוש כיבוש השערים שלו מדהים. כיף לראות את זה וכיף לעבוד איתו. לפני שהוא הגיע כבר רצנו טוב בליגה והיינו מלאי ביטחון. הוא ופריצה נתנו פוש כשהם הגיעו בינואר שעבר. אנחנו לא מפילים לחץ על שחקנים חדשים שמגיעים. לא חשבתי על שאלת היכולת של זהבי לפני שהוא הגיע, אבל עכשיו כשאני מכיר אותו אני מאמין שהוא עושה את מה שהוא עושה".

על האווירה בקבוצה אמר ייני: "אנחנו צוות שחקנים שרץ כבר שלוש שנים ביחד, אנחנו מתקדמים. זה כמו שיש לך קשר חדש. בשנה הראשונה אתה אומר שאתה אוהב את החברה שלך הכי הרבה שאפשר, אבל בשנה שאחרי זה אתה כבר אוהב אותה עוד יותר".

על פאולו סוזה אמר ייני: "הוא אוהב לשלוט בקבוצה ובמשחק ובאמת עושה את זה. אם אתם חושבים שזה רק במשחקים, תראו את האימונים. הוא כל הזמן פעיל. יש לנו יותר התקפות מתוכננות בכל משחק, אנחנו מאורגנים יותר ויודעים איפה כל אחד צריך להיות ואיזה תנועה צריך לעשות כדי להוביל תנועה אחרת. זו חשיבה שלא הייתה במכבי תל אביב ואני לא יודע אם יש כזו בארץ. יש לנו גולים מתכוננים. אם אנחנו מקובעים מבחינתו בשיטה אחת, אנחנו לא מתקדמים. כשאנחנו מקבלים עמדות חדשות לשחק בהן, אנחנו מתפתחים כשחקנים. אי אפשר להשתפר במקום. אפשר לקחת את הליגה, אבל זה לא יספיק, כי אנחנו רוצים גם להתקדם באירופה".

תקווה הוסיף בנושא: "לדעתי, בתקופה האחרונה הוא עשה מהלכים הגנתיים ולא נתן כלים התקפיים, אבל הוא שינה וקיבל תוצאות. הוא יודע מה אפשר להוציא מזהבי ויודע איך להוריד ממנו את הלחץ. הוא היה שחקן ומבין ששחקנים עם יכולות כמו של זהבי צריכים לקבל חופש. הוא מנהל את המשחק בצורה נכונה".

שחקני מכבי תל אביב מניפים את ערן זהבי. יוסי ציפקיס
רגע העונה מבחינת ייני. מכבי מנצחת 2:3 בדרבי/יוסי ציפקיס

הרגע הכי גדול של העונה מבחינתו של ייני: "ה-2:3 בדרבי. נתתי פס לבדש והוא נתן לזהבי". הפספוס של העונה, באזל? "זו קבוצה שניצחה את צ'לסי, פעמיים. מצחיק שאנחנו מגיעים מול באזל ובתקשורת שואלים מה זה המשחק הזה? ה-3:3 מולם היה מטורף וגם ב-0:0 הם באו ושינו את המערך לחמישה בהגנה ועשו התאמות כי המאמן שלהם פחד ממכבי תל אביב. גם במשחק שם הם לא שינו, הם לא נתנו לנו שטחים. הגולים שלהם באו וזה זרם להם, אבל הם נתנו לנו את הכבוד. אנחנו רוצים לייצר עקביות ולהיות באירופה, להתפתח לאט לאט".

אוסקר גרסיה, שאימן את מכבי תל אביב בעונה שעברה, אמר בשיחה לוואלה! ספורט:

"קודם כל עלינו לפלייאוף (ברייטון), זה הישג מצוין עבורנו ומכבי תל אביב זכתה באליפות. אני שמח מאוד ורוצה לברך את כל האוהדים של מכבי תל אביב"

כמה אתה מתעניין, כמה אתה עוקב אחרי מכבי תל אביב, כמה זה אכפת לך?

"זו תמיד התוצאה הראשונה שאני בודק אחרי המשחק שלנו. אני עוקב אחרי כל התוצאות, גם בליגה וגם באירופה, אני בקשר עם האנשים במועדון ושמח עבורם"

למה אתה הכי מתגעגע במכבי?

אני מתגעגע לאוהדים ולכמה חברים שיש לי במועדון. אני גאה להיות חלק מהמועדון הזה. כמו שאתם יודעים, מכבי תהיה תמיד בלבי, כל החיים ואני גאה להיות מאמן עבר במכבי תל אביב. זה מועדון שתמיד יהיה שם"

על זהבי הוסיף הספרדי

"ג'ורדי ראה את הפוטנציאל שלו ואני רוצה לתת לו את הקרדיט, כי הוא המליץ עליו. כשראיתי את הביצועים שלו חשבתי שהוא יהיה שחקן טוב מאוד עבורנו ועכשיו הוא הפך להיות השחקן הכי טוב בישראל".

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
סופ"ש מעולה לאוסקר גרסיה/ברני ארדוב

מכבי תל אביב אלופה, סיקור מיוחד בוואלה! ספורט:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully