וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "לבלו והיקמן מגיע תואר שחקן ההגנה ביורוליג"

בלאט החמיא לאחר הבטחת הביתיות בפלייאוף ועקץ: "עוד לא הבנתי את השיטה". מכבי תל אביב תערער על עונשו על סופו

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. קובי אליהו
מחמיא לשחקניו. בלאט/קובי אליהו

מכבי תל אביב גברה הערב (שני) 59:74 על מכבי חיפה וסיימה את העונה הסדירה בליגת העל במקום הראשון. בזכות הניצחון, הצהובים חלפו על פני הפועל ירושלים וייפגשו ברבע גמר הפלייאוף את הפועל גלבוע גליל. אלכס טיוס הדאיג את בלאט, כשנפצע והורד לטיפול בחדר ההלבשה לאחר נחיתה לא טובה ברבע השני, אך התאושש ושב לפרקט בהמשך. לעומת הצהובים, מכבי חיפה סיימו במקום השלישי ויפגשו ברבע גמר הפלייאוף את עירוני נס ציונה המפתיעה.

לאחר המשחק המשיכו אנשי מכבי תל אביב לעסוק בעונש שהוטל היום על סופוקליס שחורציאניטיס בעקבות אירועי הדרבי. סופו הורחק משבעה משחקים ונקנס ב-65 אלף שקל והצהובים, שחושבים שמדובר בעונש מוגזם, מתכוונים לערער על ההחלטה.

מכבי תל אביב סיימה ראשונה אחרי 59:74 על מכבי חיפה

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן מול שחקן מכבי חיפה דונטה סמית'. קובי אליהו
"מגיע לו תואר שחקן ההגנה ביורוליג". היקמן/קובי אליהו

"השגנו היום עוד מטרה שהייתה לנו בתחילת העונה, לסיים את העונה במקום הראשון, מה שמקנה לנו יתרון ביתיות של שתי הסדרות", אמר דייויד בלאט בהתייחס למשחק. "אני לא יודע אם זה גם יתרון ביתיות לגמר, אם מגיעים, כי עוד לא הבנתי את השיטה. הירידה אחרי הסדרות או אחרי כל יציאה מהיורוליג היא דרסטית, ברמה פיזית ומנטלית, אבל עשינו הכול כדי לא לרדת ברמה, כי המשחק הזה היה חשוב והיריב חזק. נתנו לשחקנים יומיים חופש וביומיים האחרונים עבדנו נקודתי וחכם, כדי לא לעייף יותר מדי. שיחקנו בלי סופו, ז'יז'יץ' עשה עבודה נפלאה. דווין לא היה במצב טוב, נתתי לו כמה דקות, אבל לא יכולתי לשתף אותו יותר. אחרים נכנסו והיו טובים, סילבן, אינגלס".

"שאלתי את בלו בקיץ אם זה מה שהוא באמת רוצה. לא היה לי ספק שהוא יהיה בסדר פיזית. הוא שומר על הגוף שלו כמו שאלה שיש להם כסף שומרים על היגואר שהם קנו. לבלו ולהיקמן, ביחד, מגיע תואר שחקן השנה של ההגנה ביורוליג. יהיה קשה להחליט ביניהם, ובסופו של דבר יביאו למישהו אחר. יש לנו גם שחקנים שבאים מהספסל ולא מורידים את הרמה, אלא יכולים לעלות אותה".

"עוד לא התעמקתי בגלבוע, כי לא ידענו נגד מי נשחק והיו לי הרבה דברים על הראש. לא שיחקנו נגדם כבר המון זמן, אז אני צריך לכוון את עצמי מחדש. לא יהיה פשוט, כי הם שומרים המון אזורית, אם לא באופן טוטאלי ויש להם שחקנים טובים. הליגה הישראלית לא קלה, לא מבחינת מצ'אפים, לא מבחינה טקטית ולא מבחינת דברים אחרים, אם אתה מבין למה אני מתכוון".

בלאט אף התייחס ליכולתו הטובה של ז'יז'יץ': "ז'יז'יץ' עשה עבודה פנטסטית ומתאים לו כי הוא שחקן. הרבה שאלו למה הביאו אותו, ידענו שהוא יכול לעזור לנו אם היה צורך בכך. הוא לא סופרסטאר או השחקן שהיה לפני חמש שנים אבל בחדר ההלבשה הוא מתנהג מצוין.

על ההרחקה משבעה משחקים והעונש שהוטל על סופוקליס שחורציאניטיס אמר בלאט: "העונש מוגזם בעיני, אבל הוא בטיפול האחראים למערכת ואני נותן להם לטפל בזה. לערער על העונש? אני חושב שהייתי ברור. העונש היה מגיע, אבל הוא מוגזם".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב מברכים את אנדריאה ז'יז'יץ'. קובי אליהו
"אני תמיד מנסה לתרום". ז'יז'יץ' מקבל צ'אפחות מהחברים/קובי אליהו

דייויד בלו הוסיף: "זה היה מאמץ קבוצתי. היה קשה למצוא אנרגיות לבוא לשחק אחרי הניצחון הגדול בשבוע שעבר. אבל זה חלק מהעבודה, אנחנו יודעים באיזה שלב של העונה אנחנו נמצאים ורוצים לשמור על המשכיות מבחינת הרמה. אחת המטרות שלנו הייתה לסיים ראשונים את הליגה והשגנו את זה".

אנדריאה ז'יז'יץ', שרשם את משחקו הטוב ביותר מאז הגיע למכבי תל אביב, עם 14 נקודות, אמר: "היה משחק שהיינו צריכים בו הרבה אנרגיה, אבל היה חשוב לנו לנצח. אני הרבה שנים בכדורסל ואני מנסה לעשות את הכל בשביל לעזור, לא משנה כמה אני משחק. חשוב לי לתרום לקבוצה".

מאמן מכבי חיפה דני פרנקו. קובי אליהו
סיבה לדאגה. פרנקו/קובי אליהו

דני פרנקו: "לא שיחקנו את הכדורסל שאנחנו יכולים"

"59 הנקודות שקלענו לא מעניינות אותי", אמר מאמן המפסידה, דני פרנקו. "אבל לא שיחקנו את הכדורסל שאנחנו יכולים, ברמת הבסיס והתקשורת על המגרש, הגנתית קיבלנו סלים שלא מתאים לנו לקבל. אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים מעצמנו אחרי כל כך הרבה משחקים. לאורך הרבה דקות, לא עשינו דברים כמו שאנחנו יכולים לעשות. זה לא יספיק לתחילת הפלייאוף ביום שבת. הייתה לנו מחלה העונה של איבודי כדור וראינו את זה בחצי הראשון. מכבי לא עשו כלום ורק איבדנו את הכדור. אי אפשר למסור כל כך הרבה לקבוצה השנייה, ירוקים צריכים למסור לירוקים בסופו של דבר. עד שנלחמנו בזה, כל כך הרבה... כל ההפרש נהיה מזה ואי אפשר לרוץ אחריהם פה כשאתה לא מרוכז. קיבלנו סלים מבלו, למרות ששיחקנו מולם כבר ארבע פעמים העונה. אי אפשר לטאטא את זה וזה הרבה יותר מדאיג אותי".

בן רייס הוסיף: "לא הופענו כמו שצריך למשחק הזה, אבל נעשה את החושבים שלנו, ביום שבת יש משחק חשוב. להפסיד זה תמיד מעצבן הפסדנו ואולי זה יחדד אותנו לקראת הפלייאוף".

שחקן מכבי חיפה בריאן רנדל מול שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. קובי אליהו
יכולת מאכזבת. רנדל מול אוחיון/קובי אליהו

פורסמו מועדי המשחקים הראשונים בפלייאוף

משחק 1

יום חמישי, 1/5:

הפועל ירושלים - הפועל חולון (19:35, ספורט 5)

הפועל תל אביב - הפועל אילת (20:45, ערוץ 1)

יום שבת, 3/5:

מכבי חיפה - עירוני נס ציונה (20:35, פריצות בספורט 5)

מכבי תל אביב - הפועל גלבוע גליל (20:40, ספורט 5)


משחק 2

יום רביעי, 7/5:

הפועל גלבוע גליל - מכבי תל אביב (19:00, 5+ לייב)

יום חמישי, 8/5:

הפועל חולון - הפועל ירושלים (18:10, ערוץ 1)

הפועל אילת - הפועל תל אביב (19:35, פריצות בספורט 5)

עירוני נס ציונה - מכבי חיפה (20:10, ספורט 5)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully