וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד מויס פוטר ממנצ'סטר יונייטד, גיגס מאמן זמני

המאמן בן ה-50 שילם את המחיר על שרשרת הכישלונות, והודח מתפקידו ארבעה משחקים לפני סיום העונה. עוזרו ריאן גיגס יחליפו זמנית בתפקיד, המועמדים לעונה הבאה הם ואן חאל, סימאונה וקיירוש. קלופ כבר הכחיש שיגיע

דייויד מויס מאמן מנצ'סטר יונייטד. Alex Livesey, GettyImages
347 ימים במועדון והביתה. מויס/GettyImages, Alex Livesey

מנצ'סטר יונייטד הודיעה הבוקר (שלישי) על פיטוריו של דייויד מויס מאימון הקבוצה. עוזר המאמן ריאן גיגס יאמן את הקבוצה עד סיום העונה ואחר כך ימונה מאמן קבוע. בין המועמדים שהוזכרו ביממה האחרונה: לואי ואן חאל, דייגו סימאונה, גיגס כמאמן קבוע וקרלוס קיירוש שעבד בקבוצה תחת אלכס פרגוסון. מאמן דורטמונד יורגן קלופ, שהוזכר גם הוא כמועמד, כבר הכחיש שיגיע ליונייטד.

כזכור, התקשורת האנגלית דיווחה כבר אתמול שהפיטורים קרבים, וב"דיילי מירור" טענו ש"מועצת המנהלים של הקבוצה איבדה את הסבלנות... מאמן יונייטד איבד את חדר ההלבשה, בעונה בה הקבוצה לא מסיימת בין ארבע הראשונות לראשונה זה 19 שנים...".

מויס בן ה-50 החליף בקיץ את פרגוסון שהדריך את הקבוצה במשך למעלה מ-26 שנים. הוא חתם על חוזה לשש שנים, אבל שורה של כישלונות הובילה לפיטוריו כשלקבוצה נותרו ארבעה משחקי ליגה עד סיום העונה. הסקוטי יקבל פיצוי כספי שגובהו עדיין לא פורסם. הוא החזיק מעמד בתפקיד במשך 347 ימים בלבד.

דייויד מויס על שער תכניית משחק, מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
מי שיער אז שכך זה יסתיים? מויס/GettyImages

מויס עמד על הקווים של השדים האדומים ב-51 משחקים בכל המסגרות והוביל את הקבוצה ל-27 ניצחונות, 9 תוצאות תיקו ו-15 הפסדים. עונה שנפתחה עם זכייה במגן הקהילה, נמשכה עם הדחות מליגת האלופות ברבע הגמר, מהגביע בסיבוב השלישי ומגביע הליגה בחצי הגמר. בפרמיירליג הקבוצה מדורגת במקום השביעי בלבד.

אחרי ההפסד לאברטון (2:0) ביום ראשון, יוניייטד נמצאת בדרך להיות האלופה היוצאת הכי גרועה בהיסטוריה של הפרמיירליג. בנוסף, היא לא הצליחה להעפיל לליגת האלופות לראשונה מאז עונת 1995-96 וכרגע נמצאת מחוץ לתמונת ההעפלה למפעל אירופאי בעונה הבאה.

מויס התחיל את קריירת האימון שלו בפרסטון, שם עבד מינואר 1998 עד שמונה למאמן אברטון במרץ 2002. ב-11 השנים הבאות עמד על הקווים של הטופיז ולמרות שלא הצליח להצעיד אותם לתארים, הקדנציה הארוכה שלו בגודיסון פארק נחשבה למוצלחת - דבר שסלל את דרכו לאולד טראפורד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דייויד מויס מאמן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
התחיל טוב, נמשך רע. מויס חוגג במגן הקהילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully