וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי רקאנטי: "אשמח אם טייריס רייס יישאר עוד עונה"

22.4.2014 / 9:09

בהנהלת מכבי ת"א מרוצים מהרכז, שחגג: "כשכולם נלחמים הכל אפשרי מבחינתנו". פניני: "כאן אנחנו יכולים להכתיב את הקצב"

עריכת תקציר: טל רזניק

1. מצוידת בהגנה מצוינת, מכבי תל אביב הביסה אמש (שני) 63:75 את מילאנו במשחק השלישי בסדרה ביניהן ועלתה ליתרון 1:2, מרחק של ניצחון אחד מהעפלה לפיינל פור. האוהדים הצהובים הקפיצו את ההיכל, אך נראה ששחקניו של דיוויד בלאט לא בנו על יתרון הביתיות אלא הגיעו עם תחמושת משל עצמם: הם הציגו אגרסיביות ומלחמה, כפי שהמאמן דרש באימונים האחרונים, והשכילו לעצור את הקליעות של האיטלקים מבחוץ, תחלואה שממנה הם סבלו בשני המשחקים על אדמת איטליה. גם הקהל המקומי, שלאורך העימות נופף בפיסות נייר כחולות-צהובות שהונחו על הכיסאות מבעוד מועד, נראה שבע רצון. מן הסתם, הוא סבור שיש לו אי-איזה מנדט בהישג. או לפחות מנדטון.

בסיום המשחק זרחו פניהם של חברי ההנהלה הצהובה ושל המאמן. רק השחקנים נראו תשושים מכדי לצהול. במכבי מקווים כמובן שהסדרה תוכרע כבר ביום רביעי בנוקיה, ולא תחזור למשחק חמישי במילאנו ביום שישי, אך יודעים שהיריבה תבוא חדורת מוטיבציה. בלאט הזכיר לשחקניו: "מוקדם לחגוג וצריך להישאר מרוכזים למשחק הבא", ואולי בשל כך הם הסתפקו באווירה מרוצה אך מאופקת בחדר ההלבשה. "ההגנה היא שניצחה את המשחק", הבהיר להם בלאט, שנשאר שעה ארוכה לאחר המשחק לעבור על הוידאו של המשחק עם ניקולה וויצ'יץ', והוסיף: "השארנו אותם פחות מ- 70 נקודות והאחוזים שלהם ירדו בזכות ההגנה שלנו".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
הרגיע את החגיגות. דיוויד בלאט/ברני ארדוב

בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב שוב הזכירו את שמיטת היתרון 1:2 על פנאתינייקוס בהצלבה לפני שנתיים כאזהרה לחשיבות המשחק הבא, ויוגב אוחיון אמר: "כל הסדרה הזאת זה לחיות או למות, וכל משחק הוא עולם ומלואו, אבל אנחנו לא שמחים מדי, ומפוקסים מאוד למשחק הבא. המטרה שלנו ידועה, כפי שגם המטרה של מילאנו כי הם מארחים את הפיינל פור, אבל אנחנו מבחינתנו נעשה את הכל בכדי לנצח".

דווין סמית' אמר לוואלה! ספורט: "זה היה ניצחון קבוצתי, כולם תרמו על המגרש ונתנו את המקסימום, וההגנה ניצחה את המשחק. אני חושב שביצענו טוב את תוכנית המשחק והיינו אגרסיביים כפי שהיה נדרש בכדי לנצח. מילאנו ירצו לנצח ביום רביעי, אבל אנחנו צריכים להישאר מפוקסים במה שאנחנו צריכים לעשות, להתאמן, לבדוק את הטעויות ולשחק כאילו אין מחר במשחק הבא".

גיא פניני הוסיף: "היה נוח לשחק בנוקיה, אנחנו יכולים להכתיב את הקצב, וראו את זה היום שעשינו דברים יפים בהגנה, וגם בהתקפה. אנחנו 40 דקות מהפיינל פור. התמודדנו מול קבוצה מצוינת ואני בטוח שמילאנו תעשה את ההתאמות לקראת המשחק הבא ולכן נגיע מפוקסים". טייריס רייס היטיב לסכם: "כשכולם מגיעים ונלחמים - הכול אפשרי מבחינתנו. הצגנו הגנה טובה ועשינו את ההתאמות שצריך, וזה מה שהשיג לנו את הניצחון".

צפו במכבי תל אביב עולה ל-1:2 בסדרה עם 63:75 ביתי על מילאנו

דיוויד בלאט הודה לקהל הצהוב בסיום: "הוציאו אותם מאיזון"

בלוג ההצלבה של יהונתן אליהו על המספרים הנדירים של טיוס

שי האוזמן מנתח את השינויים ההגנתיים של בלאט

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני מכבי תל אביב טייריס רייס, יוגב אוחיון חוגגים. ברני ארדוב
"כשכולם מגיעים ונלחמים - הכול אפשרי מבחינתנו". טייריס רייס/ברני ארדוב

2. אמנם כל המכבים נלחמו על המגרש, אך נראה כי דייויד בלו רצה יותר מתמיד. הוא שוחח עם השחקנים, דרבן אותם, נתן טפיחת עידוד לסופו על מהלך טוב והראה מנהיגות. את ערב הכסאח מול האיטלקים סיים בלו עם 16 נקודות, והיה אחד מגורמי המפתח להשגת הניצחון. ואולי הנחישות המיוחדת של בלו נובעת לא רק מהניסיון הרב, אלא גם משום שזו עשויה להיות שנתו האחרונה במועדון. כזכור, מכבי מחזרת אחרי בלו בכדי שיחתום לעונה נוספת, אולם ללא הצלחה עד כה, כשלא מעט קבוצת עוקבות אחריו.

בלו אמר לוואלה! ספורט: "למה נלחמתי? כי זה המשחק על הפיינל פור. אני תמיד רוצה להגיע לפיינל פור, אלו הזמנים החשובים, אני יותר בוגר עכשיו וזה הופך להיות משמעותי יותר עבורי. זו התקופה הכי חשובה של העונה, לכן אנחנו משחקים את המשחק הזה ואוהבים את העובדה הזאת. תמיד אהבתי להיות בזמנים האלו, אני מנסה לעזור על הפרקט כי זה מה שאני צריך לתרום ולתת לקבוצה מה שאני יכול".

על המשחק אמר בלו: "הצגנו הגנה טובה ומנעו מהם שלשות, רצינו ללחוץ עליהם בהגנה ולתת להם להרגיש לא נוח בהתקפה, שיחקנו כמו שצריך. אחת הסיבות לכך שניצחנו היא גם שאנחנו משחקים בנוקיה מול האוהדים שלנו. קשה לנצח את מכבי כאן ועשינו הכול כדי לנצח, אבל יש עוד 40 דקות. אבל אני מכיר את החברה בקבוצה, כולם יבואו מוכנים למשחק הבא".

שחקן מכבי תל אביב דייויד בלו חוגג. ברני ארדוב
"תמיד אהבתי להיות בזמנים האלה". דייויד בלו/ברני ארדוב

3. מי ששוחח עם וואלה! ספורט בסיום המשחק הוא שי רקנאטי, מבעלי הקבוצה, אשר ממעט להתראיין לתקשורת. "מה שניצח את המשחק הזה היתה ההגנה, וזה השתלב עם הלחימה שהם הפגינו והם האמינו שאפשר לנצח. האם אני מופתע? אני לא מופתע בכלל, הם עבדו מאוד קשה. כל משחק הוא משחק מפתח מעכשיו, עדיף כמובן שננצח ביום רביעי".

מה לגבי טייריס רייס, שספג לא מעט ביקורת העונה, אך הוגדר אחרי הניצחון במשחק הראשון בסדרה על ידי דני פדרמן כ-'גבר שבגברים'? "אני לא יודע מי אמר שטייריס לא צריך להיות פה", אמר רקנאטי. "בתקשורת אומרים הרבה דברים, גם בתחילת העונה וגם במהלכה, אבל טייריס הוא באמת הגבר שבגברים. הוא גורם מאוד משמעותי בקבוצה, שחקן מצוין, ואני אשמח אם הוא יישאר עוד עונה".

שי רקנאטי מבעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אני לא מופתע בכלל". שי רקנאטי/ברני ארדוב

4. ומן העבר השני, פרצופים מאוכזבים מאוד נראו בצד האיטלקי. הלחץ על מילאנו כבד במיוחד לקראת הפיינל פור שייערך באולמם הביתי, ולוקה באנקי עבד רבות בימים האחרונים עם שחקניו על הפן המנטלי. הוא הסביר שאין מה לפחד ממשחק בתל-אביב ושבהחלט ניתן להשיג ניצחון בזירה הזו, אולם האחוזים הגרועים של האיטלקים הראו שהסטטיסטיקה ניצחה את הפסיכולוגיה. עם זאת במילאנו הבהירו מיד בסיום: "אנחנו לא מתכוונים להיכנע, שום דבר לא גמור".

קית' לנגפורד, שסיים את המשחק עם 12 נקודות (0 מ-5 מחוץ לקשת) אמר בסיום : "צריך לתת קרדיט להגנה של מכבי, אבל גם אנחנו החטאנו המון קליעות, ואנחנו צריכים למצוא דרך לשים את הכדור בטבעת. אפשר לדבר על אסטרטגיה ואפשר לכתוב דברים ולנתח דברים, אבל הכי חשוב שפשוט נקלע. שום דבר לא נגמר, זה אתגר וננסה לנצח. כבר ניצחנו משחקים חשובים וגדולים בחוץ, כמו את אולימפיאקוס למשל. כשאנחנו משחקים טוב בהגנה אנחנו מנצחים. אין סודות, צריכים להיות בהגנה טובים, להילחם ורק כך ננצח, ההתקפה תבוא לבד ברגע שנבצע את הדברים האלו".

דייויד בלו מכבי תל אביב מול קית' לנגפורד מילאנו. ברני ארדוב
"כבר ניצחנו משחקים חשובים בחוץ, כמו את אולימפיאקוס". קית' לנגפורד/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully