וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצלמו ובדמותו: ברק בכר, המועמד המוביל לתואר מאמן העונה

ברק בכר הוביל את קרית שמונה לגמר שני רצוף בגלל שבנה קבוצה שנראית בדיוק כמוהו - לא מתפשרת, לא מוותרת ולא מתקפלת. אורן יוסיפוביץ על המועמד המוביל לתואר מאמן העונה, על הריקנות שתלווה את הפועל באר שבע ועל הרקדן שיהיה קשה למכבי נתניה להשאיר אצלה

one

ועדת ביקורת

לרווחת הצופה: במחצית של המשחק הראשון העלו למגרש אוהד מכבי פתח תקוה ונתנו לו שלוש הזדמנויות לכבוש שער מהחצי. הפרס? כרטיס לגמר וכרטיס למשחק של נבחרת ישראל מול בלגיה. אבל מישהו שיחזיר את הכדורים לקו האמצע לא הביאו, והמשתתף המסכן היה צריך לעשות זאת בעצמו. וכך, את הבעיטה השנייה הוא בעט בלי אוויר ואת השלישית בלי טחול. טוב שלא העמידו מולו חומה ושמירה אישית של חאלד חלאילה.

קהל מכבי נתניה: רקדו, נהנו, צרחו, שרו, הקניטו את הקהל האדום לקראת מפגש אפשרי ביניהם והתבדו. אבל הצהובים-שחורים עם חולצות הגלי כן יחזרו גם בגמר, וטוב שכך. 11 אלף איש על ענן. ?זה פשוט קהל נהדר?, החמיא הבעלים אלי שגב. ?קהל שבגללו כדאי להחזיק מועדון?. ציון: 9

קהל מכבי פתח תקוה: היה כזה? ציון: 4

קהל הפועל באר שבע: במחצית השנייה של המשחק הראשון הם כבר הציפו את רמת גן, והעוצמה היתה עזה. אבל התסכול היה עז יותר. עונה מדהימה שתסתיים עם מחמאות ובעיקר אכזבות. ציון: 8

קהל עירוני קרית שמונה: ?יש לנו הכי הרבה קהל בארץ?, סיכם איזי שירצקי. ?20 אלף איש גרים בקרית שמונה בלחץ, 10 אחוז מהם מגיעים לכל משחק. לתל אביביות באים 3 אחוז, בבאר שבע יש 400 אלף איש. זה מה יש?. ציון: 6

בפינת האנקדוטה: קרית שמונה הופכת פיגור 1:0 (שאותו כבש חלוץ זר) לניצחון 1:2 מול סגנית המוליכה, אחרי שוויון של אחמד עאבד ושער ניצחון דרמטי (שאותו כבר חלוץ זר), ועולה לגמר הגביע. אתמול, ובעונה שעברה. בדיוק אותו הדבר.

שחקן הפועל באר שבע מאור בוזגלו. ברני ארדוב
אתה יודע שהפסד כואב במיוחד לקבוצה כשכל שחקניה בלי יוצא מן הכלל פשוט נופלים על הדשא עם השריקה. ואכן, כשאלון יפת צעק לתוך המשרוקית, כל האדומים היו מתחת לאדמה. בית עלמין של מחמאות על עונה נהדרת. הו, הריקנות/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

חן דילמוני נפגע כמה דקות לפני סיום המשחק. מגן קרית שמונה סבל מכיווץ בשריר האחורי, סימן שלא יוכל להמשיך ורץ לעבר ברק בכר. מאמן קרית שמונה אמר לדילמוני שאין לו חילופים, אז המגן ניסה חזק, העלה את המכנסיים הלבנים לדרגת חוטיני ובישל לדויד מנגה שער ניצחון מרגש כמה שניות לפני הבאזר. ?הזמן עצר בזמן הבעיטה?, סיפר החלוץ את מה שמרגישים חלוצים ברגעים כאלה, ?ולאחר מכן הכול נראה כמו חלום?.

עבור הפועל באר שבע ואלישע לוי זה היה סיוט. אתה יודע שהפסד כואב במיוחד לקבוצה כשכל שחקניה בלי יוצא מן הכלל פשוט נופלים על הדשא עם השריקה. ואכן, כשאלון יפת צעק לתוך המשרוקית, כל האדומים היו מתחת לאדמה. בית עלמין של מחמאות על עונה נהדרת. הו, הריקנות. אלישע, שגם כך סובל ממפלות חוזרות ונשנות במפעל הנוקאאוט הזה, הוסיף עוד מפלה לרזומה. משהו בין לוי והגביע לא מתחבר, ובשנה הבאה הוא ינסה שוב להוריד את הקוף הזה מהגב, אבל לכו תדעו אם הקוף הזה עוד מסוגל לרדת.

באר שבע מסיימת עונה מרשימה באכזבה עצומה. לפני כמה שבועות הם היו בתמונת שני התארים והיום בבוקר הם בים אם אתם אופטימיים ובמאבק על הסגנות אם אתם לא. בסיכום מהיר היו לקבוצה מבירת הנגב שלושה משחקי עונה. שניים מול מכבי תל אביב וזה של אתמול. שלושה משחקים, שלוש בעיטות לבטן. שלוש בעיטות שייקח לא מעט זמן להתגבר עליהן.

קרית שמונה מנסה להתגבר על הבעיטה שהיא חטפה בעונה שעברה בדמות הפסד הגביע להפועל רמת גן. בדיוק לפני שנה (פחות יום) ובדיוק באותה חולצה שחורה (פחות או יותר), ישב ברק בכר במסעדת 206 אחרי ניצחון על מכבי חיפה בחצי הגמר, ופנטז על גביע. עכשיו הוא שוב ממש קרוב לתואר, ולא רק לתואר קבוצתי. עם כל הכבוד לפאולו סוזה ואחוזי ההצלחה המשוגעים והקמפיין היפה באירופה, מה שברק בכר עושה בצפון בלתי נתפס ואפילו מרשים עוד יותר. שתי החלפות סגל בחצי שנה, מכת פציעות שלא מביישת מכות מההגדה וכל זה בלי שנתיים ניסיון כמאמן ראשי ופעמיים גמר גביע בגיל 34. מועמד ראשי למאמן העונה. וקרית שמונה בדיוק כמוהו. לא מתפשרת, לא מוותרת, לא מתקפלת.

ברק בכר מאמן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
"באר שבע שמרו על השחקנים שלהם במשחק נגדנו בשבת, ואנחנו לא. הלכנו בכל הכוח. זה עלה לנו קצת בכשירות הפעם אבל בסך הכול זה השתלם. ברגע שניצחנו בליגה ידעתי שננצח גם פה. אני לא מאמין בלשמור כוחות?. בכר/ברני ארדוב

?הפציעות עושות את העבודה שלי לקלה?, אמר בכר בסיום. ?אין לי דילמות, מי שיכול משחק?, צחק והוסיף: ?כשעושים את הדברים נכון, כנראה המזל הולך עם הטובים. באר שבע שמרו על השחקנים שלהם במשחק נגדנו בשבת, ואנחנו לא. הלכנו בכל הכוח. זה עלה לנו קצת בכשירות הפעם אבל בסך הכול זה השתלם. ברגע שניצחנו בליגה ידעתי שננצח גם פה. אני לא מאמין בלשמור כוחות?.

אפשר לקרוא לך מאמן העונה כבר עכשיו?

?תקרא לי איך שאתה רוצה, אני צריך תואר ואני חייב לזכות בו. חס וחלילה אם לא נזכה בו, זו תהיה מכה קשה?.

כששוב באו אליו בביקורת על כך שאינו מחייך או חושף שניים, הבטיח: ?אם נזכה הפעם, תראו אותי שמח כמו שאף פעם לא ראיתם אותי?.

בכר, לרוב, מקיים הבטחות. אז הנה עוד אחת. ערב המשחק בשמינית הגמר מול הפועל חיפה, הוא אמר: ?אם נעבור אותם, אנחנו לוקחים גביע ושום דבר לא יעצור אותנו?. הוא קרוב מאוד לקיים.

כמה מטרים אחרי בכר צעד איזי שרצקי עם הרבה טקס בישבן. כשהוא נכנס לחדר ההלבשה לאחר המשחק הוא אמר לאחמד עאבד שהמחיר שלו, אחרי הגולאסו, זינק ל-3 מיליון דולר.

מקום שלישי וגביע העונה זה יותר טוב מעונת האליפות?

?לא?, ענה הבוס, ?כי אליפות קשה יותר להשיג. אבל אם ניקח גביע ונסיים במקום השלישי, זה מקביל?.

כמה מטרים אחרי איזי שרצקי הלך אחמד עאבד, כשהוא סוחב את הסטנד של הלוח הטקטי לעבר האוטובוס.

למה אתה זה שסוחב את זה?

?למה לא??.

שחקני מכבי נתניה חוגגים. ברני ארדוב
?זה היום הכי גדול בקריירה שלי?. קאיודה/ברני ארדוב

***

את ההופעה של לארי קאיודה אי אפשר היה לפספס. עזבו את זו שעל הדשא. נעלי אולסאר כסופות נוצצות, גופיה לבנה ואוזניות במידה של גוליבר. בלי ספק, זה היה היום שלו. השער הראשון רשום על שם עידן שריקי, אבל הכדור כנראה היה נכנס גם מהגלגול של קאיודה. כמה דקות לסוף סגר החלוץ עניין עם פס מדויק מאסיסט של ערן לוי. ואז הוא רקד. זה מה שהוא עושה מאז ימי האקדמיה בניגריה. רוקד.

וכמה ששמחים היום בנתניה, וכמה שקאיודה שמח, הסוכן שלו בטח שמח עוד יותר. אתמול הוא ניסה להגיע להסכם עם המועדון, אבל זה לא צלח. אומרים שאתמול הוא ביקש 300 אלף דולר, אבל שנתניה רצתה רק לשאול את החלוץ ולזה הסוכן לא היה מוכן. היום הוא יכול לבקש גם 500 ו-600 אלף, ויהיו קופצים. המהירות והפוטנציאל של קאיודה נושקים לשמיים, והגיל הצעיר (20) יספיק לתקן את השאר. ?אני שמח מאוד?, אמר בסיום, ?זו זכות ענקית לשחק באצטדיון הלאומי של ישראל. אני כל כך נרגש?.

תישאר?

?כן, בטח, אני אוהב את מכבי נתניה ואני מקווה שהכול יסתדר?. ?למה אתם מודאגים??, תהה הבוס שגב. ?לארי שייך לנתניה, יהיה בנתניה וימשיך בנתניה. זה שחקן שלנו, הבאנו אותו ונמשיך איתו?.

קאיודה יצא לאישה וצילם סלפי עם אוהדי הקבוצה ועם התינוק שלו. ?זה היום הכי גדול בקריירה שלי?, אמר. לפי היכולת הנוכחית של הטאלנט, ועם כל הכבוד לכמה שכיף לו בנתניה, יהיה לה קשה מאוד להשאיר אותו. איזה רקדן, איזה שחקן.

מאמן מכבי נתניה יוסי מזרחי. ברני ארדוב
דולר או מיליון? מזרחי/ברני ארדוב

***

יוסי מזרחי כמעט נפל על האספלט שמחוץ לחדרי ההלבשה. השיער היה צמוד לקרקפת, אבל זה לא היה ג'ל, זו היתה זיעת ניצחון. כן, גם בחצי גמר מספר 20 בקריירה אפשר להתרגש. "כשאתה רואה אלפים של אוהדים שלך בוכים, אתה לא יכול להישאר אדיש", טען המאמן. לפני כמה ימים אמר מזרחי לבעלי הקבוצה שגב, שאם היו מציעים לו בתחילת העונה לשים דולר אחד על שמכבי נתניה תגיע לגמר הגביע ולהרוויח מיליון אם זה אכן יקרה, הוא לא היה שם את הדולר הזה. ?גם אני לא הייתי שם על זה דולר בתחילת העונה?, הודה הבוס שגב.

והיום?

לתגובות: orenjos@walla.co.il

שחקן עירוני קרית שמונה דויד מנגה עוקף את שוער הפועל באר שבע אוסטין אג'ידה. ברני ארדוב
"הזמן עצר, ואחר כך זה נראה כמו חלום". מנגה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully