וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האוהד צעק לסופו 'אאנוס את הבת והבן שלך'"

מכבי תל אביב גוננה על שחורציאניטיס, סרטון חדש של התקרית עלה לרשת: ”ניתן לראות בבירור מהצילומים כי מי שפגע בילדים הוא האוהד". תגובת הפועל תל אביב: "גיבוב של שקרים והסתות". היועץ המשפטי ידרוש מבית הדין הרחקה משמונה משחקים, קנס והתנדבות למען הקהילה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב עדיין לא נרגעת מאירועי אמש (שני), ומהתקרית בה היה מעורב שחקן הקבוצה, סופוקליס שחורציאניטיס, שרדף אחר אוהד הפועל תל אביב וניסה לפגוע בו לאחר הניצחון בדרבי 80:83 בהדר יוסף. בין היתר, אמר האוהד לשחורציניאניטיס 'אזיין את אמא שלך', מה שגרם להתפרצות שלו. במרדף של סופו אחר אותו אוהד פגע היווני קלות במספר אוהדים, כששניים מהם הגישו נגדו תלונה במשטרת תל אביב, בנוסף לתצהיר שהגישו נגדו האדומים במשטרה על ידי המנכ"ל אריה מנדל.

היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל יבקש להעניש את שחורציאניטיס בהרחקה משמונה משחקים הרחקה, התנדבות של השחקן למען הקהילה וקנס בסך 40 אלף שקל. תאריך לדיון טרם נקבע. באיגוד מעריכים ששחורציאניטיס יעמוד לדין או ביום שישי, או רק אחרי סדרת ההצלבה מול מילאנו, ובכל מקרה אם לא יעמוד לדין ביום שישי, הוא לא ייטול חלק במשחקים הקרובים עד העמדתו לדין. באיגוד מעריכים שהוא יורחק לבין 3 ל-5 משחקים, כשכל המשחקים בהם יוקפא ייחשבו לעניין העונש. המשמעות היא שאם תסריט זה אכן יתממש, סופו יחזור לחצי גמר הפלייאוף אולי אפילו ברבע הגמר מכיוון שנשארו שני משחקים לעונה הרגילה.

בנוגע לעונש כתב היועץ המשפטי כי "אנו סבורים כי יש להתייחס לפעולות השחקן בסיום המשחק בחומרה יתרה, והכל במטרה להוקיע הדברים ולמנוע הישנות מקרים כגון דא בעתיד. על כן אנו סבורים כי יש לבקש מבית הדין המשמעתי להטיל על השחקן עונש חינוכי בדמות של חיוב השחקן להתנדב במועצה הלאומית למניעת אלימות בספורט או בעמותת ערכים בספורט או בארגון הפועל למיגור האלימות בכלל ובספורט בכלל, מינימום 40 שעות התנדבות. כמו כן יש לבקש מבית הדין להטיל על השחקן עונש הרחקה מ-8 משחקים רשמיים בפועל, ועונש הרחקה על תנאי מ-16 משחקים רשמיים במקרה של עבירה דומה חוזרת. כן יתבקש בית הדין להטיל על השחקן קנס כספי בסך של 40 אלף שקלים".

לעניין העונה של הפועל תל אביב כתב היועץ המשפטי: "אנו סבורים כי יש להתייחס לביטויי האלימות המילולית ודברי הנאצה הקשים וכן התנהגות אוהדי הקבוצה במשחק הנ"ל בחומרה, והכול במטרה למנוע ולהוקיע אותם בעתיד". מאחר שנגד הפועל תל אביב עומדים עונשים על תנאי מבקש היועץ המשפטי להעניש את הקבוצה במשחק רדיוס עם קהל, שני משחקי רדיוס על תנאי, קנס כספי על סך 25 אלף שקל וקנס על תנאי על סל 50 אלף שקלים.

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס רודף אחרי אוהד הפועל תל אביב. ברני ארדוב
סופו לאחר התקרית/ברני ארדוב

מאז האירוע מכבי תל אביב מיעטה לדבר עם התקשורת, אך היום שחררה את תגובתה הרשמית. "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב דוחה ומגנה אלימות מכל סוג שהיא - הן פיזית והן מילולית, אשר לעיתים היא קשה ופוגענית לא פחות – ומבהיר כי אין לה מקום במגרשי הספורט. אנו מצפים מהשחקנים, גם במקרים הקשים ביותר, למצוא את תעצומות הנפש ולדעת להבליג. מכבי תערוך בירור משמעתי מקיף בנושא, תלמד לעומק את פרטי האירוע ותקבל החלטות עליהן יפורסם בהמשך.

מהידוע עד כה, באירוע שהתרחש לאחר שריקת הסיום למשחק הדרבי, כאשר סופוקליס שחורצאניטיס כבר היה במנהרה של השחקנים המובילה אל חדרי ההלבשה - ולמרות שמדובר בשטח שאמור להיות סטרילי ולהגן על השחקנים בסביבה עוינת - אוהד הפועל ת"א ירד מהיציע, נתלה על המנהרה כשהוא רוכן לעבר סופו, ירק עליו וקילל אותו בצורה בלתי פוסקת קללות איומות וגזעניות. בין היתר, צעק האוהד לסופו "אני אאנוס את הבת שלך ואת הבן שלך", מה שגרם לסופו לרדוף אחריו.

בניגוד לפרסומים כי הייתה פגיעה גופנית מצידו של סופו - לדברים אלו אין שחר. סופו לא היכה ולא פגע באיש. בניגוד לפרסומים לפיהם סופו "רמס ילדים", ניתן לראות בבירור מצילומי הווידיאו כי מי שפגע בילדים ובאנשים ביציע הינו אותו אוהד הפועל מדובר. סופו נבלם ע"י אנשי האבטחה ולא פגע באיש.

לא ייתכן שאוהדי הפועל תל אביב יגיעו פיזית אל שחקני הקבוצה היריבה, יאיימו עליהם, יירקו עליהם ויקללו אותם קללות איומות, ישירו לאורך כל המשחק שירי נאצה נוראיים נגד יו?ר המועדון שמעון מזרחי, איש הצוות רגב פנאן ואנשים נוספים במועדון - כולל בעת נגינת ההמנון הלאומי - וזאת משחק אחר משחק, ללא כל תגובה הולמת מצד הגופים המוסמכים. זהו המגרש היחיד אליו אנו נאלצים להגיע עם ליווי משטרתי צמוד כדי למנוע פגיעה בנו. עד מתי?".

צפו בתקרית מזווית חדשה

שעות ספורות לאחר פרסום הודעתה של מכבי תל אביב, הגיעה התגובה של הפועל תל אביב. "הודעת מכבי תל אביב מהבוקר הינה גיבוב של שקרים והסתות שאין בינם לבין המציאות דבר", נכתב. "מרגע המשחק עד עתה שמענו עשרות גרסאות והמצאות על קללות שהחלו בגזענות, הפכו ליריקות ונסתיימו בסיפור על הקריאה ל"אונס" וזאת שעה שעדיין לא שמענו ולו גינוי אחד מצד מכבי תל אביב ושמעון מזרחי להתנהגותו של סופו! עדויות המאבטחים במקום, לצד עדויות אנשי מכבי ת"א עם סיום המשחק מוכיחות שהקללה בה השתמש אותו אוהד לא שונה מהקללה אותה קילל אותו סופו עצמו לפני שבועיים את השופט עומר אסתרון. גם אז, כמו עכשיו וכמו עשרות דוגמאות אחרות, בחרה הנהלת מכבי ת"א להסית את הדיון מהמעשה החמור אותו עשה סופו ולמעשה גיבתה את התנהגותו הנפשעת. אנו מציעים להנהלת מכבי תל אביב לטפל בהתנהגות שחקניה ולא בפעם הראשונה, אבל ממי שממנה שחקן הקורא קריאות "נאצי" ו-"סרטן בראש" לקפטן הקבוצה, כנראה שאין מה לצפות."

היציע אליו עלה שחורציאניטיס הוא יציע הכבוד של האדומים. מלבד אותו אוהד, נמצאו בו בנו בן ה-5 של מאמן האדומים ארז אדלשטיין, שנפגע קלות בריצה של שחורציאניטיס, משפחות נוספות של השחקנים, חברי הנהלה ואנשי כדורסל שמזוהים עם הפועל, ביניהם המאמן לשעבר רני כהנא ונשיא האדומים בעבר אשר סטולר, שהתכוון גם הוא אמש להגיש תלונה.

מאז המקרה מנסה אותו אוהד, שידוע כמגדף סדרתי על פי מספר אנשי כדורסל וגורמים במכבי תל אביב, להימנע מיצירת קשר עם התקשורת שרודפת אחריו. "הוא בעצמו היה בסיטואציה מאוד מפחידה", אמרו אמש בהפועל, "תאר לעצמך אדם בגודל של שחורציאניטיס רודף אחריך, לא היית מפחד?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully