וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרבי מעל הכול: מה קרה בהפועל תל אביב השבוע

קליימן מזמין את המאמן לעימות על האמת, שי אבוטבול מסתובב כמו זומבי אחרי ההצגה של זהבי. דגני מתרץ, דמארי מעודד ורן בן שמעון סופג, וסופג, וסופג. מכולם. הצצה נוספת לשבוע הקשה שעבר על הפועל תל אביב מאז הדרבי חושפת: מטען שהוא חומר נפץ

one

אחרי טירוף מוחלט בחדר ההלבשה והדיכאון הכבד שירד על הפועל תל אביב בעקבות הסיום הדרמטי של הדרבי בשבוע שעבר, ניסו למצוא סלים טועמה, עומר דמארי ושי אבוטבול, שעה ומשהו אחרי השריקה, את הכוחות לעזוב את חדר ההלבשה ולהגיע לאוטובוס הקבוצה שייקח אותם הביתה. רגע לפני העלייה לאוטובוס, סיפק טועמה טעימה ממה שיהיה אחד השבועות המדכאים ביותר שידע המועדון האדום מאז ומעולם: "אי אפשר להסביר את מה שהיה פה", אמר הקשר לאחד מאנשי הפועל. "כולם בהלם בחדר ההלבשה. אף אחד לא מאמין. ישבנו שם ותפסנו את הראש. לא יודע איך נצא מזה".

המילים הללו רק החלו לתאר את מה שעבר בראשם ובליבם של השחקנים בשעות שלאחר המשחק. רוצים המחשה? הנה דגימה מההודעות שיצאו מהסלולארי של השחקנים המפסידים באותן שעות. "זה לא אמיתי, כולם שבורים", כתב שחקן, "לא ייאמן. אני בהלם מוחלט. מי יכול לישון? בא לי למות. לא מצליח לעכל את מה שקרה ". "אני גמור", רשם שחקן נוסף, "לא ייאמן איזה לוזרים אנחנו. ככה זה כל השנה. חירבנו הכול בשתי דקות". "אין לי מילים להסביר את מה שהלך במשחק הזה", הוסיף אחד אחר. " אני מרוסק לגורמים. לא יודע איך אנחנו מרימים את עצמנו מכאן".

הערב (שני, 20.50, ערוץ 1 ו-HD) יתקיים הדרבי התל אביבי השני בתוך שבוע, ואת התחושות האלה מהשבוע שעבר ינסו שחקני הפועל לשים בצד ולהביא כוחות חדשים כדי שהפסד הכואב מאוד בשבוע שעבר לא יהפוך לטרגדיה של ממש. לא מעט אנשים התווכחו השבוע האם טוב או רע לאדומים להגיע לדרבי נוסף עם כל המטען הזה. האם זה בדיוק המטען שיכול להוציא משחקני הפועל תל אביב את הכוחות לנצח את מכבי, או שמא אין כאן קבוצה חזקה מספיק כדי לתרגם זאת לנקמה? וכשנזכרים במה שעבר על הפועל תל אביב בחדרי חדרים השבוע, המטען הזה מתגלה כנפיץ ממש. טוב או רע? זה כבר עניין של מי שאמור לתרגם זאת להתפוצצות או התפרקות על הדשא.

ערן זהבי לא לבד: דירוג 10 הווינרים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי

הדרבי חוזר: מכבי ת"א נגד הפועל ת"א (21:00, ערוץ 1)

בהפועל תל אביב מבטיחים: ”יש לנו חוב. לא נרים ידיים מראש”

שוער מכבי תל אביב, חואן פאבלו, ליד שחקן הפועל תל אביב, עומר דמארי. ברני ארדוב
מרוסקים, שבורים, חסרי אמונה. איך הפועל תצא מאחד ההפסדים הכואבים בתולדותיה/ברני ארדוב

***

אחרי עימות קטן עם מספר אוהדים במתחם האימונים בוולפסון, את שאר ליל שני רוב שחקני הפועל העבירו ללא שינה בכלל. "זאת הולכת להיות הנסיעה הכי ארוכה שלי בחיים", אמר ישראל זגורי לחבריו, רגע לפני שנכנס למכוניתו. "אני בטוח שאף אחד, בדיוק כמוני, לא ישן הלילה", סיפר אחד השחקנים בבוקר ההפסד. "כל הלילה עברו לי תמונות מסוף המשחק. לא נתפס".

כל השחקנים, בלי יוצא מן הכלל, היו מכונסים עמוק בתוך ביתם לאורך רוב יום שלישי. "אחרי משחק כזה אין חשק ואין בשביל מה לצאת מהבית", אמר שחקן אחר. אפילו האוהדים הכי שרופים של המועדון איבדו כל חשק וחלקם הגדול החליט שהם לדרבי הקרוב לא יגיעו. החלטה שכמובן השתנתה בימים האחרונים. לאט, עם קצב מכירת כרטיסים לא שגרתי לדרבי, אבל השתנתה.

רק ביום רביעי שחקני הקבוצה נפגשו לראשונה. חיוכים? ברכות? חיבוקים? כל אלו נעדרו מחדר ההלבשה במתחם האימונים בחודרוב., השקט המביך מסיום הדרבי נמשך. מדי פעם נשמעו אמרות כמו "איך זה קרה לנו?", או "איך הפסדנו את המשחק?". מלבד זה, אין אחד בחדר ההלבשה האדום שהודה שצפה במשחק: "מי יכול להסתכל על זה?" אמר אחד השחקנים. "זו התעללות נפשית". אוראל דגני, ליאור לוי ובוריס קליימן, הגיבורים הטרגיים של דקות הסיום, היו שקטים כמו נזירים. מילה לא נשמעה מהם, אלא רק פרצופים עצובים שמעבירים בדיוק את מה שהם מרגישים. עוד לפני היציאה מחדר ההלבשה התקיימה שיחה בין רן בן שמעון לברנקו איליץ', שהוחזר לאימונים. בן שמעון לא הכביר יותר מדי במילים באותו בוקר וניסה להעביר מסר אחד ברור לשחקנים: "כולנו אשמים".

עם התחושות האלה יצאו שחקני הפועל לאימון, וגם עם מצפון דואב שלא הפסיק לכרסם מבפנים. כמה אוהדים בודדים שהגיעו למתחם כדי להוציא את תסכולם מהדרבי חיכו להם: "אתה גנב", צעק אחד האוהדים לרן בן שמעון. "גנבת את המועדון עם השכר שלך ועם השחקנים שהבאת לפה". "ביזיתם את המועדון", צעק אחד אחר. ואחרי רבע שעה של אימון, הקללות פסקו ואוהדים שלא הותר להם להיכנס תחילה לשטח קיבלו את האישור ממנהל הקבוצה מורדי דדון. בשקט הם עמדו וצפו בשחקנים עד תום האימון. "צורב בנשמה לשמוע את האוהדים ככה", אמר אחד השחקנים אחרי האימון. "לא מספיק שכולנו על הפנים, זה בכלל גומר אותך לגמרי". עוד לפני שהתפזרו הביתה, השקט שוב נשבר. דגני סיפר לחבריו על זר הפרחים שקיבל מאוהדי מכבי ונראה עצבני מתמיד. "זה קטע מלוכלך לעשות לשחקן", טען אחד האדומים. "יותר אשם ממה שהוא מרגיש אי אפשר להיות. הוא יצטרך למחוק את המשחק הזה מהראש".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
סלים טועמה, הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"אי אפשר להסביר את מה שהיה שם". טועמה/ברני ארדוב

***

הפיכתו של גילי ורמוט לאבא הצליחה להוציא כמה חיוכים מהשחקנים ביום חמישי. ניסיונות ראשונים לאיסוף השברים נעשו, עד כמה שזה אפשרי בכלל. הקפטן שי אבוטבול, למשל, היה רחוק מלהתאושש: "בסיוטים הכי גרועים של שי, לא היו תסריטים כמו איך שנגמר הדרבי", אמר אחד מחבריו לקבוצה. "לא מספיק שהוא לוקח קשה כל הפסד בדרבי, אז עוד הפסד כזה ועם שלושה שערים של זהבי? הבנאדם גמור. הוא כמו זומבי שלא ישן כבר יומיים".

עומר דמארי, לעומתו, היה אחד הראשונים שניסה להרים את השחקנים. הסקורר החל לזרוק משפטים לאוויר כמו "חייבים להרים את הראש", וכמוהו גם ורמוט וזגורי שבחרו לעודד את החברים. עוד בטרם האימון, ערך רן בן שמעון שיחה קשה עם קליימן. בשיחה האשים המאמן את השוער הצעיר בבליינות ונתן לו להבין כי הוא בדרך חזרה לספסל. השוער הצעיר לא נשאר חייב והשיב: "אני לא מבין מה אתה רוצה ומאיפה אתה מביא את הדברים האלה? אני בליין? יש לי חברה שאני עומד לעבור לגור איתה. אני בקושי יוצא מהבית".

קליימן יצא מהשיחה והצטרף לאימון. הוא ודני עמוס, שאגב שומרים על קשר טוב בעונה הלא מוצלחת שעוברת על שניהם, ניהלו שיחת עידוד קצרה. יום טוב טליאס, מאמן השוערים, גם לקח את קליימן לשיחה וניסה לעודד אותו: "תרים את הראש", אמר לו. "אין שוער שלא עושה טעויות".

שחקן הפועל תל אביב, גילי ורמוט. ברני ארדוב
יודע שאין ברירה אלא להתאושש. ורמוט/ברני ארדוב

***

אחרי האימון החיוכים היבשים אפילו התרחבו. המחווה של אוהדי הקבוצה, ששלחו פרח לכל שחקן עם הקדשה אישית, חיממה את הלב של השחקנים. "אין ברירה אלא לשכוח מהמשחק", אמר אחד השחקנים אחרי האימון. "אנחנו לא יכולים להתעסק כל היום בהאשמות. יש לנו עוד דרבי ואנחנו חייבים להרים את הראש ולהגיע מוכנים".

ביום שישי אפשר היה אפילו לדבר על סימני של רגיעה. האוהדים תלו עוד שלט תמיכה בשחקנים, ואלו החלו בתרגול ההרכב ליום שני. בן שמעון ערך עוד מספר שיחות אישיות, כשבאחת מהם הוא שמע את התנצלות של ברנקו איליץ' על מה שנראה כזלזול באימונים ו-וויכוחים מיותרים עם המאמן. הבלם חזר ל-11 במקומו של סלים טועמה וההרכב נראה די סופי, כשגם דני עמוס מקבל את אפודת השוער הראשון. אחרי ימים של שתיקה, גם דגני נראה כאחד שמתחיל לחזור לעצמו: "89 דקות היה לי משחק די טוב", אמר לחבריו. "4 דקות של חוסר ריכוז הרגו אותי. אני יודע מה אני שווה ואסור להיכנס למרה שחורה. כולם עושים טעויות והדבר הכי חשוב זה ללמוד מהן".

מאמן הפועל תל אביב רן בן שמעון. ברני ארדוב
"אתה גנב, גמרת לנו את הקופה". בן שמעון באימון הפועל/ברני ארדוב

***

מה שטרף את הקלפים מחדש, היה יום החופש של האוהדים, שיכלו להגיע לאימון יום השבת. הסערה לפתח התחדשה. עשרות אוהדים הגיעו למתחם וקיללו את המאמן רן בן שמעון ודרשו שיתפטר. גם על השחקנים לא פסחו וצעקו להם: "רק על הכסף שלכם אתם יודעים להילחם". אחרי שהקריאות פסקו, בן שמעון עשה צעד וניגש לדבר עם האוהדים: "גם אני בכיתי", אמר להם וניסה לקבל קצת סימפטיה. "אתם חושבים שמישהו ישן בלילות האחרונים?", הוסיף. בצד המקצועי עוד עשה את עצמו בן שמעון מתבלט בין קליימן לעמוס, אבל זה היה רק למראית עין. "את המשחק הזה נזכור עוד הרבה שנים, אבל לפחות עד יום שני אנחנו חייבים לשכוח אותו", אמר אחד האדומים אחרי האימון. "אם לא נאמין, עדיף שלא נעלה למגרש".

באימון המסכם ביום ראשון לבן שמעון כבר היה את השקט הדרוש. עוד בטרם התחיל האימון, לקח המאמן את שחקני ההתקפה לאסיפה נפרדת, שם ניתח את ההגנה של מכבי והראה לשחקניו איפה טעו בהנעת הכדור. לאחר מכן יצאו השחקנים לאימון וכשזה הסתיים התפנה לערוך שיחה עם שחקני ההגנה. גם שם חזר בן שמעון על הטעויות במשחק ההגנה של הפועל תל אביב. הוא שם דגש בעיקר על זהבי ועל התנועה לעומק שהוא עושה. בריאן חרסיסיץ' הוא האיש שאמור לעבות את ההגנה ובניגוד למשחק באשדוד, בהפועל מקווים כי התוספת הזו תביא להגנה טובה יותר. רק קליימן יצא עצבני מתמיד, והזכיר כמה חומר נפץ יש עדיין בהפועל תל אביב.

בדרך הביתה החל לשפוך את ליבו בפני גורמים בקבוצה: "בחיים לא ראיתי אותו ככה", סיפר אותו גורם. " הוא יצא מהאימון וממש התחיל לירות : 'אני לא יודע מה רן רוצה ממני. מתחילת העונה הוא מחפש אותי. כבר אז הוא אמר לי שאני בליין. אני בליין? מהקיץ יצאתי מהבית שלוש פעמים, כשאחת מהן הייתה עם הקבוצה. עכשיו הוא בא עם הסיפור הזה שאני הדלפתי לידיעות את השיחה בנינו. זו בושה. אם הייתי רוצה לפתוח משהו עליו לא הייתי מתחבא. אמרתי לו שאם אתה גבר בוא נעשה שיחת ועידה עם הכתב ונראה מי הדליף. אני בחיים לא עושה דברים כאלה. לאנשים פשוט אין בושה'. ממה שנראה, מישהו עשה תרגיל מסריח לבוריס. לא מספיק שהוא שבור מהפסד?".

אוהדי הפועל תל אביב מקללים את השחקנים באימון לאחר הדרבי. ברני ארדוב
כבר מזמן איבדו את הסבלנות. אוהדים באימון הפועל/ברני ארדוב
שחקני הפועל תל אביב ברנקו איליץ', פטר אורלנדיץ'. ברני ארדוב
שורה ארוכה של בעיות מקצועיות, ועכשיו הכול צף. איליץ' והפועל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully