וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ריאלי? שי האוזמן מנתח את הפסד מכבי תל אביב לריאל מדריד

31.1.2014 / 8:00

גם כשסיפקה את משחקה הטוב ביותר העונה, תוך הפגנת רמה מרשימה של אינטנסיביות ומחויבות, מכבי תל אביב לא הצליחה לנצח את ריאל מדריד. שי האוזמן על קבוצה שיכולה לדגדג את הפיינל פור בכושרה הנוכחי, אבל צריכה להתרכז במאבק על המקום השני, ועל הרכש לו היא זקוקה

עריכה: גדי ויינסטוק

במצב 66:66, ו-3:26 דקות לסיום המשחק, כל מה שהפריד בין מכבי תל אביב לבין ניצחון חוץ סנסציוני במדריד היה היכולת שלה להוציא לפועל במשחק ההתקפה העומד. הבעיה היא שארבע ההתקפות הבאות שלה הגיעו לפאנצ'ים הבאים: טייריס רייס מאבד כדור; גיא פניני מאבד כדור, משתלט עליו איכשהו בחזרה, רק כדי לסדר לדווין סמית' החטאה של שלשה פנויה; פניני לוקח את הכדור לסל ומחטיא זריקה רעה; טייריס רייס מחטיא שלשה (וסופו מתקן מהקו). בסך הכל, מכבי הצליחה לייצר שתי נקודות בקרוב לארבע הדקות האחרונות.

דובר לא מעט לפני המשחק על הדרך העדיפה להתמודדות מול הקבוצה הכי טובה ביורוליג. היו לא מעט שהזהירו מניסיונות לרוץ נגד הקבוצה שעושה את זה הכי טוב באירופה. זאת, למרות שמשחק הריצה מהווה חלק משמעותי מאוד משרשרת הניצחונות המרשימה של הצהובים לאחרונה. אי אפשר להגיד שמכבי לא ניסתה לרוץ או שהיא שיחקה בונקר. הקבוצה של בלאט בהחלט ניסתה, כשזיהתה הזדמנות, לתקוף את הסל השני כדי להשיג נקודות קלות. במקביל, הצליחה לרסן את הנסיונות של פאבלו לאסו להרוג את המשחק בפאסט ברייק ומשחק מעבר. הבעיה היא שהטקטיקה אמנם הצליחה מעל למשוער, אבל את הנקודות הכי משמעותיות שלה השיגה ריאל, בסופו של יום, במשחק מעבר. מכבי, מהצד השני, מצאה עצמה חוזרת למקום בו היא מרגישה הכי פחות נוח: הרגעים האלה במשחק שצריך לתת את הכדור לגבר-גבר שינצח עבורה את המשחק. במקום לאתר את האיש שלה כשהמשחק תלוי על כף המאזניים, היא מצאה עצמה חוזרת להרגלים ותסכולים ישנים. קרדיט, אגב, מגיע ללאסו המושמץ, שלא היסס ולא חשש לעבור דווקא לאזורית גבוהה על חצי מגרש גם בדקות האחרונות.

למרות פייט גדול: מכבי תל אביב הפסידה לריאל מדריד 74:68

גיא גודס ומכבי מרוצים: "אפשר לסיים את הבית הזה במקום הראשון"

שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן מול שחקן ריאל מדריד מרכוס סלוטר. GettyImages
חזרה להרגלים ותסכולים ישנים. ריקי היקמן/GettyImages

יש לא מעט זוויות לנתח את הכמעט של מכבי בפלסיו דה דיפורטס דה לה קומונידד דה מדריד. הראשונה חייבת להיות זו שמחמיאה לקבוצה המושמצת-עד-לא-כל-כך-מזמן של בלאט. מכבי תל אביב נתנה אמש לא מעט דקות איכותיות, שבמצטבר בהחלט ראויות לתואר המשחק הטוב ביותר שלה העונה. הגנתית, מכבי הצליחה לרסן ולתסכל את המפלצות המזוקנות בלבן. הקבוצה ששולטת בכל קטגוריה סטטיסטית ביורוליג מצאה עצמה חסרת אונים, מתוסכלת ועצבנית נוכח חוסר היכולת להתמודד עם הנחישות והטקטיקה של הצהובים. בלאט הצליח לתסכל את הגארדים של ריאל עם ההגנות המתחלפות שלו, שגם האטו את הקצב המקומי וגם ייצרו פתרונות פיק אנד רול שהותירו את הרודריגזים (הלו, פלוס מינוס שלילי!) נטולי תשובות.

במקביל ומצד שני, ההגנה של מכבי נמתחה גבוה גבוה והחליפה על תנועות וחסימות עומק של מדריד, באופן שגם עיקר את הפואנטות ההתקפיות של היריבה, גם מנע זריקות קלות לשלוש אחרי חסימות וגם שינה זוויות בחסימות הפיק אנד רול. חשובים מכל אלה הם האינטנסיביות, המחויבות והביטחון העצמי. אי אפשר למדוד סטטיסטית זינוקים של סופו ופניני על מסירות פנימה. לא ניתן להעריך מספרית את משמעות היכולת של הצהובים לנצח ברוב הקרבות הגופניים שהתחוללו על המגרש, למעט האופן בו הצליחה מכבי להשתוות למקומיים בקטגוריות הריבאונד.

מצד שני, כדאי לזכור שמדובר כרגע בשתי קבוצות במגמות שונות. לאחר פתיחה דורסנית, מגלים הבלאנקוס מעט סימנים של חולשה לאחרונה. זה לא רק ההפסד לצסק"א. זו גם מחצית ראשונה ביתית רעה מול באיירן (שסיימה אותה ביתרון) ומשחק ביתי ממש לא מרשים מול גלטסראיי. התופעה של ירידת מתח ויכולת במהלך העונה, לקבוצות הטובות ביותר, היא מובנת והגיונית. כולם הרי זוכרים איך האימפריה האדירה של פיני גרשון-שאראס-וויצי'ץ-פארקר ושות' גימגמה בתחילת (ובהמשך) הטופ 16 שלה לפני הפיינל פור בתל אביב. זה קורה וזה בסדר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שחקן מכבי תל אביב ג'ו אינגלס מול שחקן ריאל מדריד טרמל דארדן. GettyImages
קבוצות במגמות שונות. דארדן חוסם את אינגלס/GettyImages

הסמן המשמעותי ביותר של הירידה הזו אצל הספרדים הוא ניקולה מירוטיץ' שכל הנתונים והמספרים שלו במגמת ירידה ניכרת בטופ 16. במשחקים קודמים הוא נזרק בשלב די מוקדם לספסל (מהלך חריג במיוחד של לאסו) בייחוד בשל בעיות הגנתיות אבל גם בשל איזשהו אבדן ריכוז וביטחון. את המשחק אמש התחילה ריאל עם שתי החטאות של זריקות 3 קלות במעבר. פעם אחת של בורוסיס (החלש) ופעם אחת של מירוטיץ'. לפעמים החטאות כאלה קובעות את הטון להמשך, וכך היה גם הפעם. מכבי תל אביב, מנגד, מצויה בתקופה הטובה ביותר שלה העונה, עם ביטחון מחודש ושיפור ניכר ביכולת. כשקבוצה בעליה פוגשת קבוצה בירידה, זה אמור לייצר הזדמנות (בלתי חוזרת) עבור זו שבמומנטום. ומכבי פספסה את הצ'אנס באופן שאמור לתסכל אותה. למרות שההתמודדות הבאה מול ריאל תהיה בנוקיה, לא בטוח בכלל שתהיה למכבי הזדמנות טובה נוספת לנצח את ריאל מדריד.

ואולי הסיפור הוא פשוט הרבה יותר. בסופו של יום, נפגשו אתמול שתי קבוצות תלויות קליעה מבחוץ. כולם יודעים שריאל מדריד היא הכי טוב (גם) בכל קטגוריות הקליעה בכלל והקליעה לשלוש בפרט. כולם יודעים שהעוצמה ההתקפית של מכבי נשענת בעיקר על יכולת הקליעה של הפורוורדים שלה. ריאל הגיעה אתמול, ברוב חלקי המשחק, לאחוזי השלוש הרעים ביותר שראתה השנה. יכול להיות שזה גם קשור להיעדרותו של ג'יי סי קארול ולהתאמות שביצעה מכבי בשל השבתתו. מכבי, בשלב מסוים, עמדה על 8 מ-16 לשלוש, כולל הפגזה רבתי של הקפטן החדש ישן שלה. העניין הוא שמהשלב הזה קלעה מכבי 1 מ-9 לשלוש עד הסוף. וריאל? את הזריקות החשובות מבחוץ היא קלעה. וניצחה. אז אפשר לומר שיול ושות' קלעו כשהיה צריך. דווין סמית' ושות' – לא. ובסוף של יום זה עניין של מי קולע טוב יותר, לא?

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני מול ריאל מדריד. GettyImages
ובסוף של יום זה עניין של מי קולע טוב יותר. גיא פניני/GettyImages

חמישה מחזורים אל תוך הטופ 16, כולל מפגש אחד מול ריאל ונראה שתהיה כאן תחרות משולשת על שני המקומות שמובילים ליתרון הביתיות בהצלבה. נכון להיום, הקבוצה היחידה שמעדה היא צסק"א שסוחבת את הפסד החוץ בבלגרד. ביכולת ועם המומנטום הנוכחי, מכבי תל אביב בהחלט יכולה לראות את עצמה כמועמדת רצינית לתפוס את המקום השני בבית, אחרי ריאל מדריד. למרות שהאחרונה נראתה פגיעה אמש, עדיין נראה שכל תסריט מלבד כיבוש המקום הראשון על ידי ריאל הוא לחלוטין לא ריאלי. הדרך של מכבי למקום השני עוברת במשחק חוץ ממש עוד מעט במוסקבה, אבל גם בקבלת ההחלטה הנכונה לחיזוק ושיפור הקבוצה בעמדות הפנים. בכושרה הנוכחי, מכבי יכולה לדגדג את הפיינל פור. שדרוג קל ומדויק, אולי אחד כזה שיכול לתת גול במשחק המסודר בכלל ובדקות המכריעות בפרט, יוכל בהחלט לעשות את ההבדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully