וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואוורינקה גבר על רפאל נדאל וזכה באליפות אוסטרליה

השווייצרי זכה בגרנד סלאם הראשון בחייו, אחרי שגבר 3:6, 2:6, 6:3, 3:6 על רפאל נדאל במשחק טעון ודרמטי. הספרדי נראה פצוע ומוגבל ונקלע לפיגור שתי מערכות, רשם קאמבק במערכה השלישית, אבל נכנע לכאבים וליריבו המצוין, שעולה למקום השלישי בדירוג העולמי

סטניסלס ואוורינקה אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2014. AP
היום הגדול בחייו. ואוורינקה חוגג/AP

היסטוריה במלבורן: סטניסלס ואוורינקה זכה היום (ראשון) באליפות אוסטרליה הפתוחה לראשונה בחייו, אחרי שגבר בארבע מערכות על רפאל נדאל, 3:6, 2:6, 6:3, 3:6. השווייצרי, המדורג שמיני בעולם, זכה בתואר הגדול בקריירה שלו ובגרנד סלאם הראשון שלו, אחרי שניצח ברוד לייבר ארינה לראשונה את נדאל, הטניסאי לו הפסיד בצורה חלקה ב-12 המפגשים האחרונים ביניהם.

הגמר התפתח בצורה דרמטית. ואוורינקה פתח בצורה מרשימה, ועלה ליתרון ברור. נדאל נראה פצוע ופגוע במהלך המערכה השנייה, החזיק את גבו הכואב, ולאחר מכן ירד לקבל טיפול רפואי בחדר ההלבשה. במהלך המערכה השנייה והשלישית הספרדי התנועע בצורה כבדה, עדיין נראה כואב, והיכה בניסיון לקצר את הנקודות כדי להקל על הכאב. השווייצרי עלה ל-0:2, אך למרות זאת, נדאל הצליח לזכות במערכה השלישית כדי לצמק ל-2:1. כשנדמה היה שהמומנטום עובד לצד של נדאל, השווייצרי הסתער על המערכה הרביעית, ולמרות מלחמה עיקשת של נדאל, שאף פעם לא מוכן להיכנע - הוא הצליח להשלים את הניצחון ההיסטורי.

ואוורינקה: ”אני עוד לא יודע אם אני חולם, נגלה מחר בבוקר”

רפאל נדאל חשף בסיום: "היו כאבים חזקים, לא רציתי לפרוש"

רפאל נדאל, סטניסלס ואוורינקה אחרי גמר אליפות אוסטרליה 2014. Scott Barbour, GettyImages
נפרדו בחיבוק ומחמאות הדדיות. ואוורינקה ונדאל/GettyImages, Scott Barbour

ואוורינקה, שהפך לראשון מזה 30 שנה באוסטרליה שמנצח גם את המדורג ראשון וגם את המדורג שני (גבר על דג'וקוביץ' ברבע הגמר), הבטיח עם הניצחון לא רק תואר גרנד סלאם ראשון בקריירה, לא רק ניצחון על השחקן שלפני כן מעולם לא לקח לו מערכה - הוא הבטיח גם עלייה למקום השלישי בעולם, כשהוא חולף על פני רוג'ר פדרר ואנדי מארי. בסיום ואוורינקה חיבק בצורה מנחמת את נדאל, כשגם הוא יודע שפגש את יריבו לא בשיאו.

מנגד, אחרי 2013 שבמהלכה נדאל רשם מאזן מדהים של 7:75, הספרדי מפספס הזדמנות להשיג תואר גרנד סלאם 14 בקריירה, ולהשלים זכייה שנייה לפחות בכל אחד מארבעת טורנירי הגרנד סלאם. נדאל הזיל דמעה בסיום, אך במהלך נאום ההפסד זכה להערכה עצומה מהקהל על הלחימה הבלתי מתפשרת שלו.

הנתונים הסטטיסטיים ממחישים את השליטה הברורה של ואוורינקה: השווייצרי הגיש נהדר וסיים את המשחק עם 19 אייסים (לעומת 1 של נדאל), וזכה ב-87 אחוז מהנקודות על ההגשה הראשונה שלו. נדאל, לעומת זאת, זכה רק ב-42 אחוז מהנקודות על ההגשה השנייה שלו, וראה את ואוורינקה משיג 5 שבירות מתוך 15 אפשרויות שבירה. בנוסף, נדיר לראות את האלוף הספרדי מסיים משחק עם 19 ווינרים בלבד מול 53 ווינרים לוואוורינקה (32:49 לשווייצרי בשגיאות לא מחויבות). מאזן הנקודות הכללי עומד על 88:116 לטובת המנצח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רפאל נדאל, סטניסלס ואוורינקה אחרי גמר אליפות אוסטרליה 2014. Clive Brunskill, GettyImages
רפאל נדאל, סטניסלס ואוורינקה אחרי גמר אליפות אוסטרליה 2014/GettyImages, Clive Brunskill
רפאל נדאל טניסאי ספרדי. Andrew Brownbill, AP
בסוף אפילו לוחם כמוהו נאלץ להיכנע. נדאל/AP, Andrew Brownbill

מהלך המשחק

מערכה 1

ואוורינקה פתח בצורה מבטיחה, עם שני משחקוני הגשה חלקים, אבל גם נדאל נראה חד ששמר על ההגשה על האפס. במשחקון הרביעי השווייצרי המשיך באגרסיביות, גם בפורהנד, והשלים שבירה מוקדמת כדי לעלות ל-1:3. עם עוד סרב רחב, שזרק את נדאל החוצה, ועלייה מוצלחת לרשת, ואוורינקה עלה ל-1:4 אחרי 17 דקות. איזו פתיחה. השווייצרי המשיך להפעיל לחץ על ההגשה השנייה של נדאל, השיג עוד נקודת שבירה, אבל נדאל שמר ל-2:4. ואוורינקה המשיך להפגיז ווינרים, להגיש בצורה יעילה, ועלה ל-2:5. ביתרון 3:5 ואוורינקה הגיש לניצחון במערכה, ועם ידיים רועדות נקלע לפיגור 40:0. למרות זאת, המדורג 8 לא נבהל, זכה בחמש נקודות רצופות, ואחרי 37 דקות עלה ל-3:6 ו-0:1 במערכות. זו הפעם הראשונה אי פעם שבה ואוורינקה לוקח מערכה מנדאל.

נתונים מערכה ראשונה:
ווינרים: ואוורינקה 12, נדאל 6
שגיאות לא מחויבות: ואוורינקה 8, נדאל 7
אחוזים בהגשה ראשונה: ואוורינקה 11 מ-11 (100 אחוז), נדאל 13 מ-16 (81 אחוז)
אחוזים בהגשה שנייה: ואוורינקה 10 מ-18 (56 אחוז), נדאל 1 מ-6 (17 אחוז)
אסים: ואוורינקה 3, נדאל 0
שגיאות כפולות: ואוורינקה 0, נדאל 2
סך הכל נקודות: ואוורינקה 29, נדאל 22

רפאל נדאל טניסאי ספרדי מקבל טיפול. Quinn Rooney, GettyImages
רגעים קשים. נדאל מקבל טיפול/GettyImages, Quinn Rooney

מערכה 2

המערכה השנייה נפתחה באותה צורה מדהימה: ואוורינקה שבר על האפס (!) את נדאל ועלה ל-0:1. הספרדי הרבה לשגות ולהילחץ, בעוד ואוורינקה נראה חד ומשוחרר. במשחקון השלישי נדאל החטיא עוד מכת גב יד, החזיק בגבו ונראה סובל מכאבים בגב התחתון. למרות זאת, רפא החזיק, וצימק ל-2:1. לאחר מכן נדאל ירד לחדר ההלבשה לקבלת טיפול, והשווייצרי נראה עצבני: בוויכוח סוער עם השופט ועם המארגנים דרש לדעת מדוע נדאל מקבל טיפול בחדר ההלבשה ולא על המגרש.

עם חזרתו למגרש, נדאל שמע שריקות בוז מהיציעים, אולי לראשונה בחייו, ככל הנראה מצופים שמרגישים שביקש הפסקה כאקט לא ספורטיבי, אולי בניסיון לעצור את המומנטום של ואוורינקה. למרות זאת, ואוורינקה סיפק עוד משחק הגשה מושלם, לא איבד מומנטום, ועם משחקון על האפס עלה ל-1:3.

מנגד, נדאל נראה כואב, מוגבל, וסיפק הגשות חלשות. לפרקים אחז במגבת, ואולי אף דמע. ואוורינקה לא ריחם, שבר שוב, ועלה ל-1:4. אחר כך נדאל נלחם, ומפיגור 0:40 חזר ל-40:40, אבל ואוורינקה הצליח לקחת את המשחקון ולעלות ל-1:5. נדאל הציל נקודת מערכה, וצימק ל-5:2, אך למרות הסיטואציה הלא פשוטה, ואוורינקה המשיך ללחוץ, והשלים 2:6 במערכה השנייה אחרי 38 דקות, ויתרון 0:2 במערכות.

נתונים מערכה שנייה:
ווינרים: ואוורינקה 16, נדאל 4
שגיאות לא מחויבות: ואוורינקה 12, נדאל 8
אחוזים בהגשה ראשונה: ואוורינקה 13 מ-15 (87 אחוז), נדאל 8 מ-19 (42 אחוז)
אחוזים בהגשה שנייה: ואוורינקה 4 מ-8 (50 אחוז), נדאל 4 מ-8 (50 אחוז)
אסים: ואוורינקה 8, נדאל 0
שגיאות כפולות: ואוורינקה 1, נדאל 1
סך הכל נקודות: ואוורינקה 32, נדאל 18

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. Quinn Rooney, GettyImages
יום קשה. נדאל/GettyImages, Quinn Rooney

מערכה 3

נדאל לא מוותר. הספרדי פתח היטב את המערכה השלישית, והצליח לשמור על ההגשה שלו כדי לעלות ל-0:1. במשחקון השני נדאל כבר השיג שבירה ראשונה במשחק, כשוואוורינקה פתאום נראה חסר ביטחון, ונקלע לפיגור 2:0. השווייצרי הצליח לצמק ל-3:1, אבל כל מה שהלך לו קל במערכה השנייה נראה קשה בשלב הזה. נדאל, בעבודה שקטה, כשהוא עדיין נראה כואב, המשיך לספק ווינרים מרשימים, כדי לשמור על ההגשות ולעלות ל-1:4. נדאל המשיך ללכת על ווינרים וסגנון אגרסיבי, אולי בניסיון לקצר את הנקודות, וזה הצליח לו, כשעלה ל-2:5, עם רוח הלחימה הייחודית שלו. ביתרון 3:5 הוא הגיש לניצחון במערכה, ואוורינקה משום מה הרבה לשגות, ועם ניצחון 3:6 אחרי 33 דקות בלבד של טניס מוזר, נדאל הצליח לצמק ל-2:1.

נתונים מערכה שלישית:
ווינרים: ואוורינקה 14, נדאל 6
שגיאות לא מחויבות: ואוורינקה 19, נדאל 8
אחוזים בהגשה ראשונה: ואוורינקה 14 מ-17 (82 אחוז), נדאל 21 מ-31 (68 אחוז)
אחוזים בהגשה שנייה: ואוורינקה 0 מ-5 (0 אחוז), נדאל 2 מ-4 (50 אחוז)
אסים: ואוורינקה 6, נדאל 0
שגיאות כפולות: ואוורינקה 1, נדאל 0
סך הכל נקודות: ואוורינקה 26, נדאל 31

סטניסלס ואוורינקה טניסאי שוויצרי. Michael Dodge, GettyImages
לפרקים גם הוא לא היה רגוע, עד לנקודה האחרונה. ואוורינקה/GettyImages, Michael Dodge

מערכה 4

ואוורינקה פתח בצורה אגרסיבית את המערכה הרביעית, עלה ל-0:1 מהיר, והשיג שתי נקודות שבירה כשעלה ל-40:15 על ההגשה של רפא, אבל נדאל שוב לא נבהל, והשווה ל-1:1. הספרדי פשוט מסרב להיכנע. ואוורינקה הקל מעט את החיים של יריבו, ושוב שגה עם מכות עמוקות מדי, ונדאל לקח את ההזדמנות בשתי ידיים והשווה ל-2:2. השווייצרי מצדו לא ויתר על ההזדמנות ההיסטורית שלו, למרות הקריאות מהיציעים "רפא, רפא", ועלה ל-2:3. במשחקון השישי זה סוף סוף קרה, כשכמה דקות של ריכוז והתעלות מצד ואוורינקה, לצד כמה מכות אגרסיביות, העניקו לו שבירה ויתרון 2:4. המומנטום עבר לצד של ואוורינקה? לא כל כך מהר. נדאל השיג שבירה על האפס (!) מול יריבו חסר הביטחון, וצימק ל-4:3. השווייצרי לא נבהל ולא נרתע, והשיג שבירה משלו כדי לעלות ל-3:5 ולהגיש לאליפות. גם במעמד הזה ואוורינקה שמר על קור רוח, והשלים את המשימה.

נתונים מערכה רביעית:
ווינרים: ואוורינקה 11, נדאל 3
שגיאות לא מחויבות: ואוורינקה 10, נדאל 9
אחוזים בהגשה ראשונה: ואוורינקה 148 מ-10 (80 אחוז), נדאל 8 מ-18 (44 אחוז)
אחוזים בהגשה שנייה: ואוורינקה 8 מ-12 (66 אחוז), נדאל 23 מ-6 (50 אחוז)
אסים: ואוורינקה 2, נדאל 0
סך הכל נקודות: ואוורינקה 29, נדאל 17

סטניסלס ואוורינקה מנחם את רפאל נדאל אחרי גמר אליפות אוסטרליה 2014. Scott Barbour, GettyImages
משחק שהתפתח בצורה לא צפויה הסתיים בצורה מתוקה. ואוורינקה מנחם את נדאל/GettyImages, Scott Barbour
סטניסלס ואוורינקה אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2014. AP
סטניסלס ואוורינקה אחרי הזכייה באליפות אוסטרליה 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully