וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה את גלבוע/גליל 79:86

הצהובים כמעט והחליקו אך רשמו ניצחון 14 ברציפות. מכבי חיפה השפילה את אילת עם 60:80, אשדוד הדהימה את הרצליה בחוץ

המחזור ה-16 בליגת העל יצא לדרך הערב (ראשון) עם שלושה משחקים, כששלושה נוספים ייערכו ביום שני. מכבי תל אביב הצליחה להגדיל את רצף הניצחונות שלה ל-14 בכל המסגרות, אך לא לפני שנאלצו לעבוד קשה ב-79:86 על הפועל גלבוע/גליל. במשחק החד צדדי של הערב השפילה מכבי חיפה את הפועל אילת של עודד קטש, כשדרסה אותה 60:80 בחוץ. מכבי אשדוד, שרשמה עד כה רק שני ניצחונות העונה הדהימה את בני הרצליה של אפי בירונבוים בחוץ כשהביסה אותה 75:89.

שחקן מכבי תל אביב גיא פניני מול שחקן הפועל גלבוע/גליל דשון סימס. ברני ארדוב
ניצחון 14 רצוף בכל המסגרות, אבל בקושי. פניני מול סימס/ברני ארדוב

מכבי תל אביב - הפועל גלבוע/גליל 79:86

מי היה מאמין שדווקא המשחק בהיכל נוקיה יהיה הצמוד ביותר של הערב? הצהובים, שהגיעו עם מומנטום נפלא אחרי עוד ניצחון ביורוליג הצליחו להשיג לבסוף את הניצחון ה-14 ברציפות בכל המסגרות, אך לא היו רחוקים מלהחליק. דשון סימס הדהים את סגנית האלופה עם הצגה נפלאה, והקבוצה של דרוקר כמעט וחזרה לעצמה אחרי ההפסד בנס ציונה אך נותרה לבסוף רק עם המחמאות, ועם לא מעט טענות כנגד השופטים, ששינו את המומנטום של המשחק בדקות הסיום עם שתי שריקות מעוררות מחלוקת.

בפתיחה עוד היה נדמה שהאורחים מצליחים לעצור את החבורה של בלאט. אלא שאז הגיעה טיסת 4:18 של הצהובים כשג'יימס, פניני והיקמן עושים ככל העולה על רוחם בדרך ל-13 הפרש. דשון סימס היה היחידי שמצא את הטבעת אצל האורחים, אך בלו וטיוס שמרו את מכבי הרחק מלפנים עם יתרון 16:28 בסיום הרבע הראשון. סימס המשיך ללהוט עבור גלבוע/גליל וכבר צימק ל-38:32 בלבד, אך פניני הגיב עם שלשה פנויה, טיוס הוסיף דאנק מהדהד ואל המחצית ירדו הצהובים כשהם מוליכים 38:49.

שחקן הפועל גלבוע/גליל, דשון סימס במשחק נגד מכבי תל אביב. ברני ארדוב
עשה הכל בשביל להביא את הסנסציה, אך זה לא הספיק. סימס/ברני ארדוב

דשון סימס המשיך בהצגה שלו, וכבר צימק ל-51:46 בלבד, אלא שאז הגיעו שלשות של רייס ופניני, ומכבי שוב ברחה. סימס, מי אם לא החזיק חזק את גלבוע במשחק והיה פשוט בלתי ניתן לעצירה, אך דאנק של טיוס הוריד את מכבי ביתרון 58:66 לפני הרבע האחרון. מכבי המשיכה להתקשות מול סימס גם ברבע האחרון, והפעם שחקנה של גליל נעזר בריק ג'קסון שעם שש נקודות רצופות הביא את האורחים עד שוויון. טישמן הוסיף סל ועבירה ופתאום זה כבר 71:72 לגלבוע/גליל. הצהובים נעזרו בשריקה מעוררת מחלוקת כשטישמן ספג עבירה בלתי ספורטיבית ומכבי חזרה להוליך ב-8, אך טישמן החזיר עם שלשה ובוינטון הוריד ל-82:79. מכבי לא אמרה נואש, הלכה להיקמן שתפר שלשה ענקית ומשם כבר לא הצליחה גלבוע לחזור, 79:86 למכבי תל אביב בסיום.

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 21, אלכס טיוס 18 ו-9 ריבאונדים, שון ג'יימס 12, גיא פניני 11 ו-7 אסיסטים, ריקי היקמן 10, טייריס רייס 5, דייויד בלו 4, יוגב אוחיון 3, ג'ו אינגלס 2 ו-6 אסיסטים.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: דשון סימס 28 ו-11 ריבאונדים, ריק ג'קסון 16, קני בוינטון 12, נמרוד טישמן 10, ג'ראלד רובינסון 6, עמית שמחון 5, טוני יאנגר 2.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון מול שחקן הפועל גלבוע/גליל ג'ראלד רובינסון. ברני ארדוב
נאלצו להזיע. אוחיון/ברני ארדוב

הפועל אילת - מכבי חיפה 80:60

רק לפני ארבעה ימים הושפלה מכבי חיפה ביורוקאפ, כשקלעה 5 נקודות בלבד ברבע הראשון מול חימקי מוסקבה, בדרך לתבוסה ב-39 הפרש. ובכן, הערב נראה שדני פרנקו ושחקניו למדו משהו מהאירוע הטראומטי ההוא, כשעצרו את הפועל אילת של קטש על 6 נקודות בלבד ברבע השלישי ומשם שייטו לניצחון ענק. הירוקים קיבלו בחזרה סוף סוף הופעה מוצלחת של מורן רוט, אבל מעל כולם ניצב אחד, דגן יבזורי, שעם 13 נקודות ברבע השלישי היה אמון על הבריחה הגדולה. חיפה מתאוששת ובגדול, אילת נראית בצרות צרורות.

ניסים התקשה להיכנס למשחק, אך חנוכי ורודריק העלו את המארחים ליתרון. קוביאן העיר את הירוקים, רנדל הצטרף אליו, ויחד עם הובילו את חיפה ל-5:12 ויתרון 15:19 בסיום הרבע הראשון. צ'וברביץ' פתח את הרבע השני עם דאנק נפלא, בן רייס הוסיף שלשה והיתרון של הירוקים כבר צמח ל-7. אלא שאילת לא איפשרה לקבוצה של פרנקו לברוח, ניסים וכדיר ניצלו יכולת התקפית רעה של האורחים ובמחצית זה רק 28:28.

הרמה של המשחק המשיכה להיות נמוכה גם בפתיחת הרבע השלישי, כשהכדורים המשיכו לקפץ על הטבעת ולצאת. חיפה הצליחה לצאת מהמשבר עם חמש נקודות רצופות של אופייבו, ושלשה גדולה של יבזורי קבעה 34:41. יבזורי לא עצר, הפגיז עוד שלשה והוסיף חטיפה ונקודות במתפרצת, רשם 13 נקודות ברבע השלישי בו טסה חיפה ל-6:27 ויתרון 34:55. פאלמר וניסים עוד ניסו לצמק מעט את ההשפלה של המארחים ברבע האחרון, אבל מורן רוט סירב להוריד את הרגל מהגז והיתרון של האורחים כבר צמח ל-22 הפרש. כדיר שוב צימק, אבל זה היה רחוק מלהספיק, ובסיום זה 60:80 משפיל במיוחד למכבי חיפה.

קלעו למכבי חיפה: דגן יבזורי 19 (3 מ-8 ל-3), בריאן רנדל 14 ו-9 ריבאונדים, אייק אופייבו 11, מורן רוט 10, דונטה סמית' 8 ו-8 ריבאונדים, דויד קוביאן ובן רייס 6 כ"א, עידו קוז'יקרו 4, אלכס צ'וברוביץ' 2.

קלעו להפועל אילת: אלישי כדיר 14 ו-12 ריבאונדים, קווין פאלמר 12 ו-11 ריבאונדים, אפיק ניסים 10, טרנס רודריק 8, כריסטיאן ווטפורד 7, יינסי גייטס 4 (2 מ-11 מהשדה), ניצן חנוכי 3, יובל נעימי 2.

שחקן מכבי חיפה דגן יבזורי. אדריאן הרבשטיין
רבע שלישי מהאגדות. יבזורי/אדריאן הרבשטיין

בני הרצליה - מכבי אשדוד 89:75

שני ניצחונות בלבד, זה היה מאזנה של מכבי אשדוד, ערב המשחק. אלא שהקבוצה של אריק אלפסי, שמתחה במחזור האחרון את מכבי תל אביב הגדולה, הוכיחה הערב שאולי היא בכל זאת לא אמרה את המילה האחרונה בכל הנוגע למלחמת ההישארות שלה. האשדודים קיבלו הצגה גדולה ממרכוס דאב שסיים עם 25 נקודות ו-9 ריבאונדים, ראו את אלייג'ה מילסאפ רושם בכורה נפלאה עם 13 נקודות, אבל בעיקר נהנו מזאק רוזן, שלא רק הפגיז מחוץ לקשת, אלא גם היה רחוק אסיסט ושני ריבאונדים מטריפל דאבל נדיר. הרצליה לעומת זאת סופרת כבר חמישה הפסדים רצופים, ואם היא לא תתעורר במהרה, אותה אשדוד תהפוך ליריבתה בקרבות התחתית.

המשחק היה צמוד מאוד מהרגע הראשון, כשבן שימול ואיבי העלו את המארחים ליתרון 3. דאב הגיב עם ארבע נקודות מהירות, רוזן תפר שלשה ועם אחת של גווין השלים מהפך עבור אשוד, כשאפילו אלייג'ה מילסאפ רושם נקודות בכורה ומוריד את אשדוד ביתרון 20:26 בתום הרבע הראשון. ברוילס השיב את היתרון לידי הרצליה עם פתיחת הרבע השני, אך דאב וביר-כץ הקשו מאוד על שחקניו של בירנבוים. אומה רשם סדרה של החטאות מחוץ לקשת וסל ועבירה של דאב סייעו לאשדוד לרדת להפסקה ביתרון 40:48.

האורחים פתחו נפלא את הרבע השלישי, כששלשה של משה מזרחי ונקודות של גווין הטיסו את אשדוד ליתרון 18. הרצליה נראתה בהלם מוחלט, אומה ניסה להחזיר את חבריו לעניינים אך מילסאפ הוריד את אשדוד ביתרון 53:67 לפני הרבע המכריע. גרונפלד החזיר את המארחים למשחק ברבע האחרון עם 5 נקודות רצופות, אומה הוסיף שלשה ופתאום זה רק 10 לאשדוד. רוזן מצא שלשה קריטית עבור האורחים שעצרה את הקאמבק, ואחת נוספת שלו, שתיים וחצי דקות לסיום קבעה יתרון 15 לקבוצתו, ומשם כבר הרצליה לא חזרה. 75:89 לאשדוד בסיום.

קלעו למכבי אשדוד: מרכוס דאב 25 (9 מ-15 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, זאק רוזן (3 מ-5 לשלוש), 9 אסיסטים ו-8 ריבאונדים, אלייג'ה מילסאפ וקני הייז (10 אסיסטים) 13 נקודות כל אחד, אר טי גווין 11, עמית ביר כץ 7, משה מזרחי 3.

קלעו לבני הרצליה: מייקל אומה 17 (2 מ-9 לשלוש), דווין ברוילס 16 (1 מ-5 לשלוש), אנדודי איבי 14 ו-7 ריבאונדים, אבירם זליקוביץ', דן גרונפלד (7 ריבאונדים) ואבי בן שימול 7 כל אחד, ג'אקים דונלדסון 3, עידן זלמנסון ועוז בלייזר 2 כל אחד.

שחקן מכבי אשדוד זאק רוזן מול רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
כל כך קרוב לטריפל דאבל. רוזן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully