וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשאלו את אלישע

הגב שהעניקה אלונה ברקת למאמנה זו הסיבה שהפועל באר שבע נמצאת היכן שנמצאת – בדרך לאליפות, ולא משנה מתי. מעניין אם גם לאחוזונים שמנהלים את הפועל תל אביב יש את אותה הסבלנות. אורן יוסיפוביץ על אימת הפנדלים ועל נעליים ששוות שלושער

one

לרווחת הצופה: באופן נדיר, הדשא בבלומפילד נראה ממש רע, על סף הצהוב. האחראים הסבירו שזה בכל המדינה ושזה בגלל מזג האוויר הנדיר לעונה ששרר. ובגלל שזה כל כך נדיר, נותר להאמין להם.

קהל הפועל תל אביב: קצת המבול והרבה המומנטום השאירו לא מעט בבית. ה-8,000 שכן באו סיפקו תצוגה פושרת יחסית. ציון: 7

קהל הפועל באר שבע: הבחורים של אלישע לוי סידרו מגני עצם בחדר ההלבשה. הם לא האמינו למה שהם שמעו. הצרחות הרעידו את כל החדר. ואז הם יצאו וראו את שער 11. הם לא האמינו. "גם במכבי תל אביב היו רגעים גדולים, אבל אין ספק שתצוגה כזו עוד לא ראיתי", נדהם מאור בוזגלו. "הם ניטרלו לגמרי את הקהל של הפועל תל אביב, וזה ממש לא דבר מובן מאליו". בוזגלו לא מגזים: זו היתה תצוגת הקהל הכי טובה של השנה. ציון: 10.5

בפינת האנקדוטה:

הנה נתון מדהים (ותודה לדריבליסט) שמראה את מספר כדורי העונשין שנשרקו נגד כל קבוצה מאז פתיחת העונה שעברה (רק בליגה). לא, זה אפילו לא קרוב.

הפועל תל אביב 16

הפועל עכו 10

בני יהודה 9

מ.ס. אשדוד 8

מכבי תל אביב 6

הפועל חיפה 6

רמת השרון 6

מכבי חיפה 5

בני סכנין 5

הפועל באר שבע 4

קרית שמונה 4

בית"ר ירושלים 3



מה זה אומר? זה אולי אומר ששחקני הפועל תל אביב לא ממושמעים ועושים הרבה שטויות, ואולי אומר שקל לשרוק נגד הפועל, ואולי אומר ששחקני היריבה מגיעים בקלות יתרה לרחבת האדומים, ואולי אומר שהשופטים שוגים ואולי אומר שחסר להפועל מזל. בכל מקרה – זה אומר משהו רע. במקרה הנוכחי: זה אומר הרבה דברים רעים.

***

דובב גבאי הרשית שלושער, באר שבע ניצחה את הפועל תל אביב

בהפועל תל אביב טוענים: גרינפלד אמר לאבוטבול 'שמחתי לראות אתכם ככה'

שלום תקווה: הפועל תל אביב לא צריכה לפטר את רב"ש

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דובב גבאי הפועל באר שבע. ברני ארדוב
איזה ספר ואיזה נעליים. גבאי/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

תקציר הפרקים הקודמים:

דובב גבאי חווה בצורת. מאור בוזגלו, אחד שיודע דבר או שניים על תקופות קשות, נתן לו במתנה את הספר "כוחו של התת מודע". בוזגלו ניבא שהספר יעזור, ומול מכבי תל אביב גבאי אכן כבש. בוזגלו שמח על העזרה, אבל לאחר המשחק הודה החלוץ שעדיין לא החל לקרוא את הספר. אתמול, אחרי מקלחת ועם כדור המשחק ביד – כמו כל כובש שלושער – בדקנו מה נשתנה.

"האמת, התחלתי לקרוא את הספר", אמר גבאי, "אבל הפעם למאור יש אפילו חלק יותר גדול". ומיד חשף: "לפני המשחק הוא דאג להביא לי נעליים חדשות, ועם הנעליים האלה כבשתי את השלושער". אין ספק – לפי גבאי ועם כל הכבוד לספרות – הכול מתחיל ונגמר בשפיץ של הנעל.

***

שחקני הפועל תל אביב מקיפים את השופט אוראל גרינפלד. ברני ארדוב
16 פנדלים בפחות משנה וחצי. כל הפועל על גרינפלד/ברני ארדוב

בחוברת המשחק שחולקה לאוהדים על הכיסאות בבלומפילד, הובא צילום מעיתון "חדשות הספורט", ובו תיאור ה-0:8 של הפועל תל אביב על הפועל באר שבע. זה היה ב-3 בינואר 1970, אוטוטו לפני 44 שנים, ולפי התוצאה ולפי התיאור של דני(אל) דבורין, זה היה קונצרט.

נזוז הלאה בזמן. במאי 1994 ניצחה באר שבע בחוץ את הפועל, ומאז לא עשתה זאת.

אבל הפועל הנוכחית זו הפועל שמרסקת כל רצף ומשכיחה כל מסורת, וגם הפעם החבר'ה סימנו וי שחור. כמו החולצה של רב"ש.

עם שריקת הסיום זינק רן בן שמעון לכיוון עיגול האמצע, כאילו קיבל טיפ שיש שם בור עמוק ששם אף אחד לא ימצא אותו. במקום זאת, הוא לחץ ידיים לכל מי שהושיט וירד לחדר ההלבשה. לאחר מכן יצא, צרוד כמו תבוסה ועם הידיים בכיסים, ושוב דיבר בלה בלה בלה. "השחקנים נתנו כל מה שיש להם", "מרגיש מאוד גרוע עם כמות הנקודות שאספנו עד עכשיו", "החבר'ה מאוד רצו לנצח", "אני לא רוצה לדבר על השופט כי אני יודע שיש עונשים כבדים בנושא והקבוצה שלי צריכה מאמן על הקווים".

אתה מתכוון לקחת אחריות ולהתפטר, נשאל, שזו השאלה המקבילה לזו שנשאלה לעבר אלישע – אתה מתכוון להצהיר על ריצה לאליפות? שני המאמנים לא השיבו בחיוב לשאלה המדממת, אבל שם הקשר לא תם.

רן בן שמעון מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"השחקנים נתנו כל מה שיש להם", "מרגיש מאוד גרוע עם כמות הנקודות שאספנו עד עכשיו", "החבר'ה מאוד רצו לנצח"/ברני ארדוב

יכול להיות שבין כתיבת שורות אלה לפרסומן, כמה אנשים עשו דברים מאוד אידיוטים. אבל כל עוד הדברים האידיוטים עומדים רק בראשם של אנשים מסוימים, נניח שבעת שאתם קוראים טקסט זה, למאמן של הפועל תל אביב קוראים רן בן שמעון.

בן שמעון יעשה טעות אם יעזוב את הפועל תל אביב. זו תהיה מכה ניצחת לקריירה הישראלית שלו. אחרי הכישלון במכבי תל אביב, נפילת בזק גם ביריבה העירונית תעלה סימני שאלה מהותיים סביב יכולת ההתמודדות שלו במועדונים גדולים ולחוצים. בהנחה שרב"ש לא מעוניין למלא קריירה בפרויקטים יפים ושלווים כמו בקרית שמונה, הכיוון שלו אמור להיות ברור.

הפועל תל אביב תעשה טעות אם תפטר את בן שמעון. הקבוצה נראית נורא, והגורל דופק שעות נוספות, אבל כל עוד הגאונים עם האחוזונים לא החתימו איזה גוטמן על חוזה סודי, אין סיבה לעשות שום דבר. זה לא כי הפועל שיחקה אתמול טוב – היא אכן עשתה זאת – אבל זה בגלל שאת המילה שכולנו כבר שונאים לשמוע מרב"ש (דרך), הם צריכים לסלול. והם גם הבכירים וגם האחוזונים החליטו שהולכים עם בן שמעון לשנתיים הקרובות, שימשיכו ללכת. שישאלו את אלונה ברקת.

באר שבע שיחקה לא טוב בעונה שעברה. זו אמנם לא אותה קבוצה, אבל לא היתה לה שום סיבה להסתבך כך ולהודות לדובב גבאי (אז רק צמד) על הישרדות על הבאזר. כשאלונה בנתה השנה את הפרויקט הנוצץ היתה לה את כל הלגיטימציה להביא מאמן אחר. דף חדש, נקי, עשיר. אבל היא לא עשתה זאת. היא נשארה עם אלישע. לא משנה הסיבה, בסופו של דבר היא הלכה עם הדרך.

אליניב ברדה מאור בוזגלו הפועל באר שבע חוגגים. ברני ארדוב
המרוץ התחיל מזמן. B&B/ברני ארדוב

בישראל אין דרך – לוי הוא המאמן היחיד בארץ שהתחיל עם קבוצתו את העונה שעברה – ובהפועל בכלל אין. כי האחוזונים הלוחשים והמסובבים הספיקו ליהנות מארבעה מאמנים שונים בזמן שאלונה נהנית מאלישע אחד, והנה הם רוצים כבר חמישי. הפועל תל אביב היתה משוגעת גם בזמן הצלחותיה הגדולות ביותר, אבל שם חייבים ללמוד מהעונה שעברה. שום 'זעזוע' לא זעזע. שם מוזמנים לאסור על רב"ש לומר את המילה "דרך" בראיונות רשמיים, אבל מחויבים לתת לו להמשיך בה.

כי אם באר שבע הצליחה לשנות פנים ותוך זמן כה קצר להיראות כה נהדר, גם הפועל תל אביב יכולה. יש קהל תומך ויש סגל עשיר לא פחות. אם אותו אלישע הצליח להפוך את הבוץ לזהב, גם רב"ש יכול.

הפועל תל אביב עם 19 נקודות, רק נקודה מעל בית"ר ירושלים שנראה שישנה בתוך כאוס. ההבדל: הבעלים הקפריזי אלי טביב, שהרכיב סגל ירוד בהרבה משל האדומים, כבר זרק מאמן ונציג בעלים. אם האדומים ידחפו גם את רב"ש החוצה, הם יהיו הכי רחוקים מאלונה, הכי קרובים לטביב.

אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
. "אנחנו יכולים להתחיל לפזול לעבר אחד הכרטיסים לאירופה". הסטנד אפ של אלישע/ברני ארדוב

מאמן הכושר של הפועל באר שבע, סיני מאירי, לא התרגש מהניצחון. בצדי המגרש רצו הלוך חזור החבר'ה שלא פתחו, וה-11 המופלאים שעשו 1:3 עמדו במעגל ליד קורת השער. "נו, למה לא רצים?", גער. "אליניב מתראיין", תירצו. ברדה סיים להתראיין, ולא היתה ברירה אלא להתחיל לרוץ. החבורה, תוך כדי ריצה איטית מסביב למגרש, סיכמה את המשחק, וכשגבאי הבהיר שהפנדל השני אכן היה פנדל, ברדה אמר בנחרצות: "גם הראשון, הייתי בזווית הכי טובה". ובזמן שהם "רצו", מאמנם ניגש לעמדת הראיונות.

אלישע לוי בטח לא שם לב לזה, אבל מניצחון לניצחון הוא מתלבש אלגנטי יותר, כאילו האבולוציה של המלתחה שלו מנסה בכוח להעיף אותו מבית שאן לליגת האלופות.

"לא שיחקנו טוב אבל שיחקנו בשביל תוצאה", הודה. "כמעט 20 שנה לא ניצחנו פה, אבל השנה אנחנו שוברים הרבה מאוד דברים שלא שברנו". ואז, שוב, ניסו להוציא ממנו ריצה לאליפות, והוא שוב עבר להליכה. "אנחנו יכולים להתחיל לפזול לעבר אחד הכרטיסים לאירופה", התפרע המאמן שנמצא 9 נקודות מעל המקום הרביעי. גבאי הגזים עוד יותר וסיפר שהוא מקווה להתברג בפלייאוף העליון.

השאלות הללו מיותרות והתשובות עוד יותר.

כי הפועל באר שבע רצה. העונה, בעונה הבאה, זו סמנטיקה. הפועל באר שבע רצה מאז שאליניב ברדה חזר ומאור בוזגלו חבר. אלונה ואלישע היו שם קצת מקודם, והתלכיד הזה לא אמור לעצור בקרוב. עם קלף משוגע בינואר זה עוד יכול לקרות השנה, אבל זה לא כזה משנה. הגמלים רצים לתואר, כי יש שם אבק כוכבים ועוד מעט יהיה אצטדיון, ויש שם בעל בית אמידה ותומכת ומאמן חזק וצנוע וכל שחקן בארץ ישמח פתאום להגיע. ויש גם ווינריות, ומנטליות, ויכולת לנצח גם כשלא ממש משחקים טוב.

"הצהרנו בקיץ - גם אלונה וגם אני", סיכם אלישע, "שבאר שבע זה מועדון שבנוי לתארים".

עם ניצחונות כמו אתמול, ועם קהל כמו אתמול, זה מועדון שגם יזכה בכאלה. בקרוב.

לתגובות והצעות: orenjos@walla.co.il

שחקני הפועל תל אביב מאוכזבים עם עומר דמארי שי אבוטבול. ברני ארדוב
המראה המוכר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully